«Η αποστολή του αιώνα»: Πώς θα στηθεί η παγκόσμια γέφυρα για τη μεταφορά των εμβολίων του κορωνοϊού - iefimerida.gr

«Η αποστολή του αιώνα»: Πώς θα στηθεί η παγκόσμια γέφυρα για τη μεταφορά των εμβολίων του κορωνοϊού

Εργαζόμενος δείχνει πώς ένα ευαίσθητο φαρμακευτικό προϊόν ή εμβόλιο διατηρείται σε χαμηλή θερμοκρασία με ξηρό πάγο, στο Swissport Pharma Center στο Machelen του Βελγίου / ΑΡ
Εργαζόμενος δείχνει πώς ένα ευαίσθητο φαρμακευτικό προϊόν ή εμβόλιο διατηρείται σε χαμηλή θερμοκρασία με ξηρό πάγο, στο Swissport Pharma Center στο Machelen του Βελγίου / ΑΡ
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Πώς θα μεταφερθούν με ταχύτητα και ασφάλεια δισεκατομμύρια δόσεις εμβολίων κατά του κορωνοϊού, όταν θα είναι τελικά έτοιμα;

Οι επαγγελματίες της αλυσίδας μεταφοράς, συντήρησης, αποθήκευσης, διανομής (logistics) προετοιμάζονται, προσπαθώντας να λύσουν εξισώσεις με πολλαπλούς αγνώστους.

Πόσα εμβόλια θα χρειασθούν;

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από 12 έως 15 δισεκατομμύρια δόσεις πρέπει να παραχθούν στον κόσμο, σύμφωνα με τη Διεθνή Ομοσπονδία Φαρμακοβιομηχανιών.

«Τα σημερινά μοντέλα προβλέπουν ότι δεν θα υπάρχουν αρκετά εμβόλια για να καλύψουν τον παγκόσμιο πληθυσμό πριν από το 2023 ή το 2024», εκτιμά το Duke University, που παρακολουθεί την αναδυόμενη αγορά 200 περίπου υποψήφιων εμβολίων.

Ολα τα εμβόλια για τον κορωνοϊό θα μεταφέρονται με τον ίδιο τρόπο;

Τα εργαστήρια ετοιμάζουν δύο τύπους εμβολίων: ορισμένα, όπως το εμβόλιο Pfizer/BioNTech, θα απαιτήσουν πολύ χαμηλές θερμοκρασίες συντήρησης, μέχρι τους -80 βαθμούς Κελσίου, ενώ άλλα θα συντηρούνται σε πιο συμβατικές θερμοκρασίες, μεταξύ -2 και -8 βαθμών Κελσίου.

Αεροπλάνο της Air France γεμάτο με φαρμακευτικό υλικό, ενώ η εταιρεία προετοιμάζεται για την μεταφορά εμβολίων για τον κορωνοϊό
Εργαζόμενοι γεμίζουν αεροπλάνο της Air France με φαρμακευτικό υλικό, καθώς προετοιμάζονται για τη «μεταφορά του αιώνα» για το εμβόλιο κατά του κορωνοϊού / Φωτογραφία: AP IMAGES
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο πρώτος τύπος εμβολίου, που παραπέμπει σε ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες μεταφοράς, «θα αφορά περί το 30% των δόσεων που θα διανεμηθούν στον κόσμο», εκτιμά ο Ματιέ Φρίντμπεργκ, γενικός διευθυντής της Ceva (όμιλος CMA-CGM).

Για το 70% του δεύτερου τύπου των εμβολίων «εξακολουθούν να απαιτούνται ειδικές συνθήκες μεταφοράς/αποθήκευσης. Πρόκειται για φάρμακα και αυτά είναι πάντοτε ευαίσθητα, αλλά υπάρχουν λιγότερες τεχνικές δυσκολίες από τους -80 βαθμούς», λέει.

Θα πάρουν το... αεροπλάνο τα εμβόλια για τον κορωνοϊό;

Για τον διευθυντή της εταιρείας, το ήμισυ των εμβολίων θα μεταφερθεί οδικώς από τον τόπο παραγωγής στον τόπο αποθήκευσης και στη συνέχεια στα κέντρα εμβολιασμού.

«Προστατεύοντας» με πάγο φαρμακευτικό υλικό. Υπάλληλοι αποθήκης στο Μέχελεν του Βελγίου προετοιμάζονται για την μεταφορά εμβολίων για τον κορωνοϊό
Εργαζόμενοι δείχνουν πώς ένα ευαίσθητο φαρμακευτικό προϊόν ή εμβόλιο διατηρείται σε χαμηλή θερμοκρασία με ξηρό πάγο, στο Swissport Pharma Center στο Machelen του Βελγίου / Φωτογραφία: AP IMAGES
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το άλλο ήμισυ θα απαιτήσει μια διαδικασία μεταφοράς, αποθήκευσης, διανομής που θα συνδυάσει αεροπορική και χερσαία μεταφορά. Ολα θα εξαρτηθούν από τις αποστάσεις και τον επείγοντα χαρακτήρα της μεταφοράς.

Πώς θα οργανωθεί η αεροπορική μεταφορά;

Νωρίτερα τον Σεπτέμβριο ο διευθύνων σύμβουλος της IATA, Alexandre de Juniac, είχε χαρακτηρίσει «αποστολή του αιώνα για την παγκόσμια βιομηχανία αερομεταφοράς φορτίων» την ασφαλή διανομή εμβολίων Covid-19.

«Θα υπάρξει ανάγκη για την οργάνωση κάποιου είδους αερογέφυρας», λέει τώρα ο Γκλιν Χιουζ, υπεύθυνος cargo της Διεθνούς Ενωσης Αερομεταφορών (Iata).

Η μεταφορά μίας δόσης για κάθε κάτοικο του πλανήτη θα απαιτήσει 8.000 μεγάλα μεταγωγικά αεροσκάφη. Για να υπάρξει μία ιδέα των όγκων, τα 99 επιβατηγά μεγάλων αποστάσεων μπορούν κάθε ένα να μεταφέρουν 400.000 δόσεις, ενώ τα Boeing 777 cargo περισσότερο από 1.000.000 δόσεις.

Αεροπλάνο της Air France γεμάτο με φαρμακευτικό υλικό, ενώ η εταιρεία προετοιμάζεται για την μεταφορά εμβολίων για τον κορωνοϊό
Εργαζόμενοι γεμίζουν αεροπλάνο της Air France με φαρμακευτικό υλικό, καθώς προετοιμάζονται για την «μεταφορά του αιώνα» για το εμβόλιο για τον κορωνοϊό / Φωτογραφία: AP IMAGES
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Οι εμπορικές πτήσεις με ικανότητα μεταφοράς φορτίου στον χώρο των αποσκευών πρέπει να αυξηθούν», λέει ο διευθυντής της Iata, Αλεξάντρ ντε Ζουνιάκ. «Τα σύνορα θα πρέπει να είναι ανοικτά για να επιτρέψουν τη διανομή». Η σημερινή ικανότητα μεταφοράς cargo είναι ανεπαρκής για την αντιμετώπιση της ζήτησης. Η κατάρρευση των αερομεταφορών έχει περιορίσει την προσφορά, αφού το 60% των εμπορευμάτων μεταφέρεται στους χώρους των αποσκευών των εμπορικών πτήσεων.

Πώς οργανώνονται οι μεταφορικές εταιρείες;

Σε όλα τα επίπεδα, έχουν συγκροτηθεί task force, ομάδες εργασίας σε επίπεδο κρατών, τομέων δραστηριότητας και επιχειρήσεων για να εξετάσουν την κατάσταση της αγοράς στον τομέα της συσκευασίας, των διαθέσιμων μέσων μεταφοράς, χερσαίων, αεροπορικών, θαλάσσιων. Η ιδιαιτερότητα της παρούσας κατάστασης είναι ότι τα ίδια τα εργαστήρια θα ασχοληθούν με την πιστοποίηση των μέσων μεταφοράς.

«Η σειρά είναι ότι ένας θεσμός ή υγειονομική αρχή μίας χώρας συνεργάζεται με ένα εργαστήριο, το εργαστήριο δίνει πιστοποίηση της δικής του αλυσίδας μεταφοράς/αποθήκευσης και είναι δουλειά δική του και των υπεργολάβων αυτή η αλυσίδα μεταφοράς/αποθήκευσης να πληροί τα κριτήρια», λέει ο γενικός διευθυντής της Ceva.

«Προστατεύοντας» με ξηρό πάγο φαρμακευτικό υλικό. Υπάλληλος αποθήκης στο Μέχελεν του Βελγίου προετοιμάζονται για την μεταφορά εμβολίων για τον κορωνοϊό
Εργαζόμενος δείχνει πώς ένα ευαίσθητο φαρμακευτικό προϊόν ή εμβόλιο διατηρείται σε χαμηλή θερμοκρασία με ξηρό πάγο, στο Swissport Pharma Center στο Machelen του Βελγίου / Φωτογραφία: AP IMAGES
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Θα είναι όλος ο κόσμος έτοιμος για το εμβόλιο του κορωνοϊού;

«Μέχρι σήμερα υπάρχουν πολλοί άγνωστοι παράγοντες: οι ποσότητες προς μεταφορά, οι θερμοκρασίες, τα χρονοδιαγράμματα, τα σχήματα διανομής κ.λπ. Ομως, οι επαγγελματίες του τομέα δηλώνουν ότι θα είναι έτοιμοι. Τον περισσότερο καιρό, οι αλυσίδες μεταφοράς της φαρμακοβιομηχανίας περνούν απαρατήρητες», δηλώνει ο Ματιέ Φρίντμπεργκ, σημειώνοντας ότι η μεταφορά στους -80 βαθμούς Κελσίου υπάρχει ήδη για τη μεταφορά οργάνων. «Αυτό που αλλάζει είναι ο όγκος και οι σχετικά σύντομοι χρόνοι».

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ