Οι 50.000 Αυστριακοί σιδηροδρομικοί πραγματοποιούν σήμερα προειδοποιητική απεργία που επηρεάζει ένα εκατομμύριο επιβάτες σε μια χώρα που δεν είναι συνηθισμένη σε τέτοιες κινητοποιήσεις, μετά την αποτυχία των διαπραγματεύσεων για μισθολογικές αυξήσεις.
Κανένα τρένο δεν μπορεί να κυκλοφορήσει σε όλη την Αυστρία και πέρα από τα σύνορα, σε ό,τι αφορά τις διεθνείς συνδέσεις, έγραψε στον ιστότοπό της η εταιρία ÖBB, που εξυπηρετεί πολλούς ευρωπαϊκούς προορισμούς με νυχτερινά τρένα.
Η απεργία επηρεάζει τις μεταφορές σε όλα τα επίπεδα, από τις δημόσιες συγκοινωνίες μέχρι τις περιφερειακά δρομολόγια και τα νυχτερινά τρένα μεγάλων αποστάσεων καθώς και τις γραμμές εμπορικών αμαξοστοιχιών.
Τι ζητούν οι σιδηροδρομικοί στην Αυστρία
Οι εργοδότες κοροϊδεύουν το προσωπικό με μια νέα δήθεν προσφορά έπειτα από συζητήσεις δύο μηνών, ανέφερε σε ανακοίνωσή του το συνδικάτο Vida που εκπροσωπεί τους σιδηροδρομικούς, ανακοινώνοντας κατ΄αρχάς μια 24ωρη απεργία από χθες, Κυριακή, τα μεσάνυχτα μέχρι απόψε τα μεσάνυχτα.
«Όχι» της Αυστρίας στην επέκταση της ζώνης Σένγκεν
"Συνεχίζουμε να διεκδικούμε αναθεώρηση της συλλογικής σύμβασης για μια μηνιαία αύξηση 400 ευρώ καθαρά, ενώ ο πληθωρισμός βρίσκεται τώρα στο 11%", είπε ο Γκέρχαρντ Τάουχνερ, που ηγείται των διαπραγματεύσεων και ελπίζει ότι θα οριστεί μια νέα συνάντηση για αύριο, Τρίτη.
Το συνδικάτο καταγγέλλει ότι οι μισθοί ξεκινούν από "πολύ χαμηλά", στα 1.356 ευρώ καθαρά τον μήνα για τους σιδηροδρομικούς των νυκτερινών τρένων.
Ο διευθύνων σύμβουλος της εθνικής εταιρίας ÖBB Αντρέας Μάτε κατήγγειλε την απεργία. Η εργοδοσία προσέφερε στους υπαλλήλους ένα εφάπαξ ποσό 1.000 ευρώ και μισθολογική αύξηση 208 ευρώ, "την πιο υψηλή προσφορά" απέναντι στον πληθωρισμό "συνολικά", είπε ο Μάτε.
Στην Αυστρία οι απεργίες είναι σπάνιες χάρη σε ένα σύστημα κοινωνικών εταίρων, όμως ο διάλογος συναντά μεγάλες δυσκολίες τώρα λόγω της εκτόξευσης των τιμών.
Οι αυξήσεις μισθών προσδιορίζονται συνήθως στο πλαίσιο διαπραγματεύσεων ανά κλάδο ανάμεσα στο Ομοσπονδιακό Οικονομικό Επιμελητήριο (WKÖ), που συνενώνει όλους τους εργοδότες, και το διασωματειακό των εργαζομένων. Στις σιδηροδρομικές μεταφορές, η συλλογική σύμβαση των οποίων αφορά 65 επιχειρήσεις, η τελευταία πολυήμερη απεργία πραγματοποιήθηκε το 2003.