Συντριβή αεροπλάνου στη Νότια Κορέα: Τώρα η κυβέρνηση εξετάζει αν ο τοίχος πληρούσε τις προδιαγραφές ασφαλείας - iefimerida.gr

Συντριβή αεροπλάνου στη Νότια Κορέα: Τώρα η κυβέρνηση εξετάζει αν ο τοίχος πληρούσε τις προδιαγραφές ασφαλείας

Η ουρά του μοιραίου αεροσκάφους στη Νότια Κορέα
Η ουρά του μοιραίου αεροσκάφους στη Νότια Κορέα/AP
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Αφού δεκάδες ειδικοί της αεροπλοΐας ανά τον κόσμο είπαν ότι ο τοίχος ίσως ευθύνεται για τον θάνατο 179 ανθρώπων, η κυβέρνηση της Νότιας Κορέας ανοίγει το θέμα.

Στον τοίχο πάνω στον οποίο συνετρίβη το πρωί της Κυριακής το αεροπλάνο της Jeju Air στο αεροδρόμιο Μουάν της Νότιας Κορέας πέφτει η προσοχή των Αρχών, ώστε να γίνουν σαφείς οι συνθήκες κάτω από τις οποίες 179 άνθρωποι, 175 επιβάτες και 4 μέλη του πληρώματος, σκοτώθηκαν μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Ο τοίχος αυτός έχει ύψος σχεδόν δύο μέτρα και πάνω του ήταν ενσωματωμένη μια κεραία εντοπισμού που έστελνε πληροφορίες στα αεροσκάφη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Το σίγουρο είναι ότι το αεροπλάνο θα μπορούσε να σπάσει με μικρές απώλειες την περίφραξη του αεροδρομίου, να επιβραδύνει στην έκταση που ακολουθούσε και ύστερα ίσως να είχε σταματήσει μπαίνοντας στη θάλασσα», είχε πει στο iefimerida.gr ο ερευνητής αεροπορικών δυστυχημάτων και διευθυντής του περιοδικού «Πτήση», Φαίδων Καραϊωσηφίδης.

Στιγμιότυπο από τις εργασίες των Αρχών δίπλα στα συντρίμια του αεροσκάφους στη Νότια Κορέα/AP
Στιγμιότυπο από τις εργασίες των Αρχών δίπλα στα συντρίμια του αεροσκάφους στη Νότια Κορέα/AP

Στο ίδιο μήκος κύματος έχουν κινηθεί σε τοποθετήσεις τους πολλοί διεθνείς αναλυτές. Ο Ντέιβιντ Λιαρμάουντ, ειδικός στην ασφάλεια πτήσεων στο Ηνωμένο Βασίλειο, υποστήριξε πως είναι ασυνήθιστο και μη ασφαλές να υπάρχει μια τέτοια κατασκευή τόσο κοντά στον αεροδιάδρομο. «Μια τέτοια κατασκευή δε θα έπρεπε να βρίσκεται εκεί. Όχι μόνο δεν υπάρχει δικαιολογία, αλλά νομίζω πως τίθεται ζήτημα ποινικής ευθύνης», είπε στο Sky News.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η θέση του τοίχου και τα διεθνή πρότυπα

Αν και μετά την κατακραυγή, η κυβέρνηση της Νότιας Κορέας ανακοίνωσε ότι θα διερευνήσει κατά πόσο ο τοίχος πληρούσε τις διεθνείς προδιαγραφές, νωρίτερα αξιωματικοί της χώρας είχαν δηλώσει πως το τοιχίο αυτό είχε κατασκευαστεί στα πρότυπα μεγάλων ευρωπαϊκών και αμερικανικών αεροδρομίων.

Όπως διαβάζουμε στον Guardian, τη θέση αυτή επιβεβαίωσε ο Δρ. Ίαν Ντάγκλας, ειδικός αεροπλοΐας στο Πανεπιστήμιο Νιου Σάουθ της Ουαλίας, λέγοντας ότι αυτές οι προδιαγραφές έχουν υιοθετηθεί από μεγάλα αεροδρόμια που έχουν συστηματικά επιθεωρούνται από τον Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας των Ηνωμένων Εθνών.

«Αυτό που συνέβη ήταν προφανώς το χειρότερο σενάριο. Κάποια αεροπλάνα απλά κολλάνε στην λάσπη», είπε ενώ πρόσθεσε ότι ο σχεδιασμός των ορίων των αεροδιαδρόμων ποικίλει από αεροδρόμιο σε αεροδρόμιο, ανάλογα με τα χαρακτηριστικά του περιβάλλοντα χώρου.

Αν δεν ήταν από τσιμέντο ο τοίχος;

Αν η απόσταση 250 μέτρων του τοίχου από το τέλος του αεροδιαδρόμου δεν θεωρηθεί τελικά πρόβλημα, η προσοχή μάλλον θα στραφεί στο υλικό κατασκευής παρόμοιων τοιχίων, που θα υποχωρούν χωρίς να προκαλούν σημαντικές φθορές σε περίπτωση που πέσει πάνω τους κάποιο αεροπλάνο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διότι, ενώ η απάντηση στο γιατί το αεροπλάνο προσγειώθηκε με την «κοιλιά» ενώ φαινόταν ικανό να συνεχίσει την πτήση μοιάζει αρκετά σύνθετη ώστε να βρεθεί, ο λόγος που τελικά 179 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους ίσως αποδειχθεί η ύπαρξη αυτού του τοίχου και ειδικά το γεγονός ότι ήταν φτιαγμένος από τσιμέντο, καθιστώντας την σύγκρουση ισχυρότατη και τις συνέπειες του δυστυχήματος τραγικές.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ