Ενώ κανένα σοβαρό ίχνος ή στοιχείο δεν έχει ακόμα βρεθεί για το μοιραίο αεροπλάνο των Malaysia Airlines, που αγνοείται από τις 8 Μαρτίου, η πρωτοφανής σε έκταση επιχείρηση εντοπισμού του βρίσκεται εν πλήρη εξελίξει στο νότιο Ινδικό και κοστίζει πολύ ακριβά.
Πολλοί είναι εκείνοι που αναρωτιούνται για το κόστος μιας τέτοιας κινητοποίησης, στην οποία συμμετείχαν όλο αυτό το διάστημα περισσότερες από 30 χώρες, με εξειδικευμένο προσωπικό, πολεμικά και ερευνητικά πλοία και αεροσκάφη.
Με βάση τους πιο συντηρητικούς υπολογισμούς, το κόστος της επιχείρησης θα πρέπει να ξεπερνά τα 30 εκατομμύρια δολάρια έως τώρα, σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Associated Press.
Υπολογίζεται οι ΗΠΑ έχουν συνεισφέρει περίπου 7 εκατομμύρια δολάρια, αλλά το μεγαλύτερο οικονομικό βάρος επωμίζεται η Αυστραλία: ένα από τα δύο ερευνητικά πλοία της χρειάζεται 550.000 δολάρια την ημέρα, ενώ το δεύτερο άλλα 380.000 δολάρια, κι αυτά μόνο για τα λειτουργικά έξοδα.
Η Ιαπωνία υπολογίζεται πως έως τώρα έχει ξοδέψει 8,8 εκατ. δολάρια.
Η Κίνα και η Μαλαισία αρνούνται να δώσουν στη δημοσιότητα τα στοιχεία αυτά, με τους Μαλαισιανούς μάλιστα να δηλώνουν πως «κανείς μας δεν σκέφτεται τα έξοδα αυτή την ώρα, προέχει να βρεθεί το αεροπλάνο».
Το Boeing που εκτελούσε την πτήση ΑH370 των Malaysia Airlines από την Κουάλα Λουμπούρ στο Πεκίνο με 239 επιβαίνοντες εξαφανίστηκε τα ξημερώματα της 8ης Μαρτίου, πάνω από τη νότια θάλασσα της Κίνας. Αμέσως ξεκίνησε μια γιγαντιαία σε έκταση. επιχείρηση διάσωσης, η οποία μεταφέρθηκε στο νότιο Ινδικό ωκεανό – σε τελείως διαφορετική κατεύθυνση δηλαδή – περίπου στα μέσα Μαρτίου.
Έως τώρα, κανένα ενδεικτικό στοιχείο που να αποδεικνύει πού βρίσκεται το αγνοούμενο αεροσκάφος δεν έχει ανακοινωθεί από τις αρχές.