Βαλτιμόρη: Αρνούνται υπαιτιότητα ή αμέλεια οι εταιρείες πίσω από το πλοίο που έπεσε στη γέφυρα - iefimerida.gr

Βαλτιμόρη: Αρνούνται υπαιτιότητα ή αμέλεια οι εταιρείες πίσω από το πλοίο που έπεσε στη γέφυρα

Η γέφυρα Francis Scott Key στη Βαλτιμόρη
Η γέφυρα Francis Scott Key στη Βαλτιμόρη /Φωτογραφία AP
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Η ιδιοκτήτρια και η διαχειρίστρια εταιρεία του φορτηγού πλοίου που προσέκρουσε στη γέφυρα Francis Scott Key της Βαλτιμόρης κατέθεσαν αίτηση στο δικαστήριο με την οποία επιδιώκουν να περιορίσουν τη νομική τους ευθύνη για την καταστροφή.

Η Grace Ocean Private Ltd. με έδρα τη Σιγκαπούρη είναι ιδιοκτήτρια του Dali, του πλοίου που έχασε την ισχύ του πριν πέσει πάνω στη γέφυρα την περασμένη εβδομάδα. Η Synergy Marine Pte Ltd., επίσης με έδρα τη Σιγκαπούρη, είναι ο διαχειριστής του πλοίου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η μεταλλική γέφυρα κατέρρευσε τα ξημερώματα της Τρίτης, παρασύροντας στον θάνατο έξι εργάτες, όταν ένα τεράστιο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων προσέκρουσε πάνω σε έναν από τους πυλώνες στήριξης.

Οι εταιρείες κατέθεσαν αίτηση «περιορισμού της ευθύνης» τη Δευτέρα στο ομοσπονδιακό δικαστήριο αρνούμενες κάθε υπαιτιότητα ή αμέλεια και επιδιώκουν να περιορίσουν την ευθύνη τους σε περίπου 43,6 εκατομμύρια δολάρια - τα οποία ισχυρίζονται ότι είναι η συνολική αξία του πλοίου μετά τις απώλειες και τις ζημιές.

«Το δυστύχημα δεν οφειλόταν σε σφάλμα, αμέλεια ή έλλειψη φροντίδας εκ μέρους των αναφερόντων, του σκάφους ή οποιουδήποτε προσώπου ή οντότητας για τις πράξεις των οποίων οι αναφέροντες μπορεί να είναι υπεύθυνοι», αναφέρεται στην κατάθεση.

«Εάν το δικαστήριο κρίνει ότι ο πλοιοκτήτης ή/και η Synergy είναι υπεύθυνοι, η ευθύνη αυτή να περιοριστεί στην αξία του πλοίου και των εκκρεμών ναύλων του σε σχέση με το ταξίδι», αναφέρεται στην κατάθεση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι εταιρείες ζητούν περιορισμό της ευθύνης

Σύμφωνα με δημοσίευμα της Daily Mail, oι εταιρείες δήλωσαν ότι πριν από το μοιραίο ταξίδι, η αξία του πλοίου δεν ήταν μεγαλύτερη από 90 εκατομμύρια δολάρια. Υπολόγισαν ότι το κόστος επισκευής θα είναι τουλάχιστον 28 εκατομμύρια δολάρια, το κόστος διάσωσης θα είναι τουλάχιστον 19,5 και το κόστος του ναύλου υπολογίζεται σε 1,17.

Οι όμιλοι κατέθεσαν αγωγή βάσει μιας προ του εμφυλίου πολέμου διάταξης, ενός ναυτικού νόμου του 1851, που τους επιτρέπει να επιδιώκουν τον περιορισμό της ευθύνης τους μονάχα στην αξία του ναυαγίου του πλοίου μετά από ατύχημα. Ένα ομοσπονδιακό δικαστήριο στο Μέριλαντ θα αποφασίσει τελικά ποιος είναι υπεύθυνος για το δυστύχημα και πόσα οφείλει.

Η εκπρόσωπος του Λευκού Οίκου Καρέιν Ζαν-Πιέρ δήλωσε ότι ο Αμερικανός πρόεδρος θα μεταβεί στη Βαλτιμόρη την Παρασκευή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Όπως δήλωσε ο Μπάιντεν λίγες ώρες μετά την κατάρρευση, η κυβέρνηση αυτή θα είναι μαζί με τους κατοίκους της Βαλτιμόρης σε κάθε βήμα», δήλωσε η Ζαν-Πιερ. Ο Μπάιντεν αναμένεται να συναντηθεί με πολιτειακούς και τοπικούς ηγέτες - συμπεριλαμβανομένου του κυβερνήτη του Μέριλαντ, Γουές Μουρ - καθώς θα περιηγείται στο σημείο του δυστυχήματος

Πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση συνεργάζεται με το Κογκρέσο για να διασφαλίσει ότι η ομοσπονδιακή κυβέρνηση θα πληρώσει για την ανοικοδόμηση της γέφυρας.

Οι αξιωματούχοι της Βαλτιμόρης ανακοίνωσαν επίσης ότι θα κατασκευάσουν δύο προσωρινά εναλλακτικά κανάλια για τα εμπορικής σημασίας πλοία μετά την κατάρρευση της περασμένης εβδομάδας.

Τα συνεργεία έχουν αρχίσει το περίπλοκο έργο της αφαίρεσης του χάλυβα και του σκυροδέματος στο σημείο της φονικής κατάρρευσης της γέφυρας στον ποταμό Patapsco μετά τη σύγκρουση του φορτηγού πλοίου, από την οποία έχασαν τη ζωή τους έξι εργαζόμενοι στις κατασκευές. Είκοσι δύο ναύτες εξακολουθούν να βρίσκονται περιορισμένοι στο Dali από την καταστροφή της περασμένης Τρίτης, καθώς απαντούν στις ερωτήσεις των ερευνητών σχετικά με την καταστροφή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κρίσιμη η επαναλειτουργία του λιμανιού της Βαλτιμόρης

Την Κυριακή, ομάδες δυτών εξέτασαν τμήματα της γέφυρας και έλεγξαν το πλοίο, ενώ εργάτες σε ανελκυστήρες χρησιμοποίησαν φακούς για να κόψουν πάνω από το νερό τμήματα της συστρεφόμενης ατσάλινης υπερκατασκευής.

«Αυτό θα σηματοδοτήσει ένα σημαντικό πρώτο βήμα στο δρόμο για την επαναλειτουργία του λιμανιού της Βαλτιμόρης», δήλωσε ο πλοίαρχος Ντέιβιντ Ο'Κόνελ, ο ομοσπονδιακός συντονιστής της αντιμετώπισης επί τόπου, σε δήλωσή του το βράδυ της Κυριακής.

Η γέφυρα έπεσε καθώς το πλήρωμα του φορτηγού πλοίου Dali έχασε τον έλεγχο στις 26 Μαρτίου. Απέστειλαν σήμα κινδύνου, το οποίο έδωσε αρκετό χρόνο στην αστυνομία να σταματήσει την είσοδο οχημάτων στη γέφυρα, αλλά όχι αρκετό χρόνο για να απομακρύνει ένα συνεργείο οκτώ εργαζομένων από τη γέφυρα. Οκτώ οικοδόμοι γέμιζαν λακκούβες στη γέφυρα όταν συνέβη το δυστύχημα. Δύο διασώθηκαν αμέσως μετά την κατάρρευση. Δύτες ανέσυραν τις σορούς άλλων δύο και οι υπόλοιποι τέσσερις θεωρούνται νεκροί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι εργαζόμενοι ήρθαν στην περιοχή του Μέριλαντ από τη Γουατεμάλα, την Ονδούρα και το Μεξικό, σύμφωνα με διπλωμάτες από τις χώρες αυτές.

Το Κογκρέσο αναμένεται να εξετάσει πακέτα βοήθειας για να βοηθήσει τους ανθρώπους που χάνουν τις δουλειές τους ή τις επιχειρήσεις τους λόγω του παρατεταμένου κλεισίματος του λιμανιού της Βαλτιμόρης. Το λιμάνι διακινεί περισσότερα αυτοκίνητα και γεωργικό εξοπλισμό από οποιαδήποτε άλλη εγκατάσταση στις ΗΠΑ.Ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν δήλωσε ότι αναμένει ότι η ομοσπονδιακή κυβέρνηση θα αναλάβει ολόκληρο το κόστος ανοικοδόμησης. Η κυβέρνησή του ενέκρινε 60 εκατομμύρια δολάρια σε έκτακτη ομοσπονδιακή βοήθεια για την απομάκρυνση των συντριμμιών και άλλες αρχικές δαπάνες.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ