To Concept #1, που στοχεύει απευθείας στο Mini Countryman και ανεβαίνει στο τεράστιο «κύμα» της εποχής των SUV/Crossovers, αποτελεί την πιο ξεκάθαρη ένδειξη της αλλαγής πορείας της εταιρείας - από την κατασκευή mini αυτοκινήτων πόλης, σε μεγαλύτερα και πιο χρηστικά.
Αυτή η αλλαγή πορείας ήρθε ως αποτέλεσμα της νέας στρατηγικής που χάραξαν, προκειμένου να αναγεννήσουν τη smart, η Daimler και η κινεζική Geely - οι δύο εταιρείες που πλέον κατέχουν σε ποσοστό 50-50 τοις εκατό την πρώτη. Η στρατηγική αυτή δεν περιλαμβάνει μόνο την αύξηση του μεγέθους των αυτοκινήτων της, αλλά και τον πλήρη εξηλεκτρισμό τους. Σε αυτό το πλαίσιο, το Concept #1 δημιουργήθηκε εξ αρχής ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο, με μικρούς προβόλους και εξαιρετικά μεγάλες διαστάσεις για τα προηγούμενα δεδομένα της smart. Με μήκος 4,29 μέτρων και μεταξόνιο 2,75 μ. κατατάσσεται πολύ κοντά στο Mini Countryman.
Όταν το συγκεκριμένο πρωτότυπο βρει το δρόμο της παραγωγής, θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι θα έχει τρεις θέσεις πίσω, συμβατικές πόρτες (αντί των αντικριστών, που έχει το Concept #1), τροχούς μικρότερους από τους εκθεσιακούς των 21 ιντσών, και ενδεχομένως λιγότερο «φανταχτερά» υλικά στο εσωτερικό του σε σχέση με τις μεγάλες γυαλιστερές επιφάνειες -στο χρώμα του χαλκού- του ταμπλό. Οι πρώτες πληροφορίες, πάντα για την έκδοση παραγωγής, αναφέρουν ότι θα βασίζεται στην πλατφόρμα Sustainable Experience Architecture (SEA) της Geely, και ότι ο σχεδιασμός -που έχει γίνει από τη Daimler- θα είναι εν πολλοίς παρεμφερής με του Concept #1 - με την «αιωρούμενη» οροφή και τα εντυπωσιακά LED φωτιστικά σώματα, που είναι ενιαία στην ουρά.
Στο μινιμαλιστικό εσωτερικό η μεγάλη οθόνη αφής των 12,8 ιντσών δεν αποκλείεται να παραμείνει και στην έκδοση παραγωγής. Θεωρείται δεδομένο ότι θα διαθέτει τις υπηρεσίες διαδικτυακών αναβαθμίσεων, καθώς και μια νέα γενιά του συστήματος πολυμέσων και συνδεσιμότητας. Οι μπαταρίες του θα διαθέτουν τις πιο πρόσφατες τεχνολογίες ταχείας φόρτισης, ενώ η smart υποστηρίζει ότι η έκδοση παραγωγής θα «καρπώνεται την υψηλότερου επιπέδου δυναμική οδική συμπεριφορά» - προσδίδοντας στα νέα smart μια πτυχή που δεν διέθεταν στο παρελθόν, επίσης παρεμφερή με τη φιλοσοφία των Mini.
Η έκδοση παραγωγής του Concept #1 θα είναι έτοιμη του χρόνου, και οι πληροφορίες αναφέρουν ότι θα παράγεται στην Κίνα και θα εισάγεται κανονικά στην Ευρώπη.