Η γοητευτική συνοικία της Μονμάρτρης στο Παρίσι έχει κατακλυστεί από τουρίστες, χάρη στη δημοτικότητα της σειράς Emily in Paris και, παλαιότερα, της εμβληματικής ταινίας Amélie.
Με μαγευτική θέα στο Παρίσι, η Μονμάρτρη προσελκύει εκατομμύρια επισκέπτες κάθε χρόνο, αλλά οι κάτοικοί του αισθάνονται πλέον εγκλωβισμένοι από τις ορδές τουριστών.
Η Γαλλία δεν έχει κρύψει τη δυσαρέσκειά της για την επιρροή του Emily in Paris, καθώς η σειρά του Netflix έχει προκαλέσει ένα κύμα τουριστών που αναζητούν τα τέλεια σημεία για να τραβούν selfie φωτογραφίες.
Εξαγριωμένοι κάτοικοι έχουν γράψει θυμωμένα γκράφιτι στα ρολά των καφέ που εμφανίζονται στη σειρά, ενώ η εφημερίδα Le Monde δημοσίευσε άρθρο με τον τίτλο: «Νομίζουν ότι τους ανήκει η γειτονιά! Emily in Paris – η εισβολέας γειτόνισσα».

Ένας τουρίστας για κάθε κάτοικο
Οι νέοι περιορισμοί κυκλοφορίας στη Μονμάρτρη ενδέχεται να κάνουν την κατάσταση ακόμα χειρότερη.
Οι κάτοικοι ανησυχούν ότι οι οικογένειες θα αναγκαστούν να φύγουν, μαζί με τα παραδοσιακά αρτοποιεία, τα κρεοπωλεία και τις μικρές επιχειρήσεις.
Ένας διαδηλωτής δήλωσε χαρακτηριστικά: «Θα μείνουμε μόνο με μαγαζιά που πουλάνε κρέπες και τάκος στους τουρίστες, χωρίς τίποτα για τους ντόπιους».
Η ομάδα Vivre à Montmartre εκτιμά ότι σε κάθε κάτοικο αντιστοιχούν 423 τουρίστες. Η επικεφαλής του οργανισμού, Anne Renaudie, ανέφερε στους Times ότι η περιοχή έχει 26.000 κατοίκους αλλά δέχεται 11 εκατομμύρια τουρίστες τον χρόνο.

Οι θαυμαστές του Emily in Paris κατακλύζουν σημεία όπως το εστιατόριο La Maison Rose, ενώ οι θαυμαστές της Amélie εξακολουθούν να επισκέπτονται το Café des Deux Moulins, 24 χρόνια μετά την κυκλοφορία της ταινίας.
«Πολλοί λένε ότι η Μονμάρτρη είναι καταραμένη δύο φορές – μία από την Amélie και μετά από την Emily», δήλωσε η Renaudie.
Αν και οι ντόπιοι δεν αντιτίθενται στον τουρισμό, θέλουν η γειτονιά τους να παραμείνει βιώσιμη. Στα μπαλκόνια της περιοχής, κρέμονται πανό που γράφουν: «Η Μονμάρτρη απειλείται. Οι κάτοικοι είναι ξεχασμένοι».
Κάποια είναι γραμμένα στα αγγλικά, ώστε οι τουρίστες να καταλάβουν ότι δεν είναι ανεπιθύμητοι, αλλά ότι το πρόβλημα είναι η μαζικότητα του φαινομένου.
Το «pilgrimage» των τουριστών: selfies, κρουασάν και μπερέδες
Οι τουρίστες εισβάλλουν στα στενά γαλλικά δρομάκια, τα πάρκα και τις πλατείες, κρατώντας iPhones στα χέρια τους.
Η «προσκυνηματική διαδρομή» του Emily in Paris περνάει από όλα τα σημεία της σειράς. Κάθε μέρα, όλοι σταματούν σε ένα ρουστίκ οικογενειακό αρτοποιείο στο Καρτιέ Λατέν, το οποίο έχει διπλασιάσει την παραγωγή pain au chocolat για να ανταποκριθεί στη ζήτηση.
Έπειτα, υπάρχει το εστιατόριο δίπλα, του οποίου τα 15 ξεχαρβαλωμένα τραπέζια καταλαμβάνονται συνεχώς από τουρίστες που πίνουν kir royales και φωτογραφίζουν τη χαρακτηριστική κόκκινη πρόσοψή του.
Λίγα τετράγωνα πιο πέρα, υπάρχει η γκαλερί τέχνης όπου τα ενοίκια έχουν εκτοξευθεί λόγω των ορδών των επισκεπτών που έρχονται για να τραβήξουν φωτογραφίες από το κτίριο, χωρίς να μπουν μέσα.
Ένα κοντινό μπιστρό κατακλύζεται καθημερινά από νέες γυναίκες με μπερέ, οι οποίες γελάνε και αναπαριστούν σκηνές της σειράς.
Το «Emily effect» τροφοδοτείται από την πολύ δημοφιλή σειρά του Netflix, όπου η Lily Collins υποδύεται μια Αμερικανίδα marketing executive, που προσπαθεί να φτιάξει τη ζωή της στο Παρίσι χωρίς να μιλάει γαλλικά.
Στο Παρίσι, αυτό έγινε γνωστό ως «L’invasion des imbéciles» – Η εισβολή των ηλιθίων. Σε έναν τοίχο του Montmartre, κάποιος έγραψε σε με θυμωμένα κόκκινα γράμματα: «Emily Not Welcome» («Η Emily δεν είναι ευπρόσδεκτη»).

Δεν φταίει μόνο η Emily - Ο «εφιάλτης» της Amélie συνεχίζεται
Όμως, η Emily δεν είναι η μόνη υπεύθυνη για την τουριστική έκρηξη στη Μονμάρτρη. Ακόμα και σήμερα, διατίθενται οργανωμένες ξεναγήσεις για τους οπαδούς της Amélie.
Η ταινία, που κυκλοφόρησε το 2001, με πρωταγωνίστρια την Audrey Tautou (Όντρεϊ Τοτού), ήταν υποψήφια για πέντε Όσκαρ και έβαλε τη Μονμάρτρη στον χάρτη του κινηματογραφικού τουρισμού.
Σχεδόν ένα τέταρτο του αιώνα αργότερα, η Μονμάρτρη εξακολουθεί να είναι πόλος έλξης για όσους θέλουν να αποτίσουν φόρο τιμής στην αγαπημένη τους ταινία.
Για πολλούς Παριζιάνους, όμως, η Μονμάρετρη δεν είναι πια γειτονιά – είναι ένα υπερτουριστικό σκηνικό, που θυμίζει κινηματογραφικό στούντιο γεμάτο influencers και τουρίστες με selfie sticks.