Γλυπτά γυαλισμένα φουγάρα πλοίων, υδατόπυργοι, πολύχρωμες εικόνες από βιντεοπαιχνίδια, παραλλαγές του δάσους σε καμβάδες, η εικαστική δημιουργία καλά κρατεί και νέες εκθέσεις κάνουν την εμφάνισή τους.
Παράλληλα μεγάλα βραβεία αποσπά η διεθνής φουάρ τέχνης Art Athina λίγο πριν την νέα της διοργάνωση τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, ενώ μέσα στον μήνα γιορτάζουμε με εκδηλώσεις την Διεθνή Ημέρα Μουσείων.
Βραβείο στην Art Athina
Το δημιουργικό γραφείο G Design Studio (σταθεροί συνεργάτες της Art Athina τα τελευταία επτά χρόνια) απέσπασε τρία βραβεία στο πλαίσιο του 70ου Ετήσιου Διαγωνισμού του Type Directors Club (TDC) της Νέας Υόρκης. Τα βραβεία αφορούν στον κατάλογο της έκθεσης Art Athina 2023, την επετειακή έκδοση της Art Athina για τα 30 χρόνια της διοργάνωσης και στο λογότυπο του ξενοδοχείου Monument στην Αθήνα.
Το Type Directors Club (TDC) είναι ένας διεθνής οργανισμός αφιερωμένος στην τυπογραφία και τον σχεδιασμό γραμματοσειρών, ο οποίος ιδρύθηκε στη Νέα Υόρκη το 1946. Στο πλαίσιο της αποστολής του για την ανάδειξη της τυπογραφικής αριστείας από όλο τον κόσμο, διοργανώνει το TDC Annual Competition, τα βραβεία του οποίου αποτελούν ίσως την πιο σημαντική διάκριση για την τυπογραφία παγκοσμίως.
Στο φετινό, επετειακό TDC 70th Annual Competition, μεγάλος νικητής ήταν το The New York Times Magazine με πέντε βραβεία, ενώ επτά δημιουργικά γραφεία και εταιρίες συγκέντρωσαν από τρία βραβεία: η Apple Design Team (ΗΠΑ), το büro uebele visuelle kommunikation (Γερμανία), το Foreign Policy Design Group (Σιγκαπούρη), το G Design Studio (Ελλάδα), Landor (ΗΠΑ), το Milk Network(Σαουδική Αραβία) και η Pentagram (ΗΠΑ, Βρετανία, Γερμανία).
Διεθνής Ημέρα Μουσείων 2024
Ελεύθερη είσοδος και πολλές δράσεις μέσα στον μήνα. Για παράδειγμα το Μουσείο Νεότερου Ελληνικού Πολιτισμού, που πρόσφατα εγκαινίασε τη νέα μόνιμη έκθεσή του στο Μοναστηράκι, συμμετέχει στον φετινό εορτασμό της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων του ICOM με θέμα «Μουσεία για την εκπαίδευση και την έρευνα» ως Τιμώμενο Μουσείο.
Στο πλαίσιο αυτό το Μουσείο έχει οργανώσει ποικίλες εκδηλώσεις για το κοινό από τις 13 έως 18 Μαΐου 2024, που στοχεύουν σε μια ολοκληρωμένη μουσειακή εμπειρία εκπαίδευσης, έρευνας και ψυχαγωγίας.
Δευτέρα 13/05 & Τετάρτη 15/5 έως Παρασκευή 17/5
• Περιηγήσεις στη νέα μόνιμη έκθεση του ΜΝΕΠ
Ανακαλύψτε πτυχές του νεότερου ελληνικού πολιτισμού από τον 19ο αιώνα μέχρι σήμερα μέσα από τις πολύτιμες συλλογές του μουσείου, σε μια γειτονιά της νεότερης Αθήνας στην καρδιά του ιστορικού κέντρου, στο Μοναστηράκι.
Ώρες 11.00 – 13.00, 13.30 – 15.30 / Έως 20 άτομα ανά περιήγηση
Δήλωση Συμμετοχής: pressmelt@culture.gr Τηλ. 210-3223355 / Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας
Δευτέρα 13/5 έως Σάββατο 18/5
• Ανοικτό Εργαστήριο Συντήρησης Υφασμάτων (OpenLab)
Καινοτόμο Εργαστήριο Συντήρησης υφασμάτινων αντικειμένων, που υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του έργου MeltOpenLab, δίνει την ευκαιρία στους επισκέπτες να παρακολουθήσουν ζωντανά τη διαδικασία συντήρησης αντικειμένων από ύφασμα από τις συλλογές του μουσείου
Εργαστήρια Συντήρησης ΜΝΕΠ –Ραγκαβά 3-5, Πλάκα / Ώρες 11.00 – 12.00, 12.30 – 13.30, 14.00 – 15.00 / Έως 5 άτομα ανά παρουσίαση / Δήλωση Συμμετοχής: τηλ. 210-3223132 / Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας
Δευτέρα 13/05 & Τετάρτη 15/5 έως Σάββατο 18/5
• Κυνήγι θησαυρού στο Μουσείο
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα στη νέα μόνιμη έκθεση του Μουσείου για παιδιά ε’ και στ΄ τάξης Δημοτικού. Τα παιδιά συμμετέχουν ενεργά σε ποικίλες δράσεις ανακάλυψης, παρατήρησης, δραματοποίησης και εικαστικής δημιουργίας, εξερευνούν τα εκθέματα και τα μνημεία στην αυλή του μουσείου και γνωρίζουν βιωματικά όψεις του νεότερου ελληνικού πολιτισμού.
Ώρες 09.30 – 11.00, 11.30-13.00 / Έως 30 άτομα ανά πρόγραμμα
Δήλωση Συμμετοχής: τηλ. 210-3249698 / Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας
Οι νέες εκθέσεις στην πόλη
Η Sianti Gallery την Πέμπτη 9 Μαΐου 2024 στις 19.30 εγκαινιάζει την ατομική έκθεση γλυπτικής του Στέλιου Γαβαλά με τίτλο «Ίσαλος Γραμμή» σε επιμέλεια του Γιάννη Κολοκοτρώνη, καθηγητή της Δυτικής Τέχνης.
Στην παρούσα έκθεση γίνεται μία γοητευτική προσέγγιση σε έργα γλυπτικής, που προκαλούν χωρικές εμπειρίες, υιοθετώντας τα χαρακτηριστικά και τις ποιότητες της αρχιτεκτονικής δημιουργίας. Πρόκειται για έργα που αναπλάθουν, ορίζουν ως «τοπόσημα» ή ακόμα και οριοθετούν τον χώρο αναδεικνύοντας πάντα τον τόπο, μέσα στον οποίο δημιουργούνται.
Sianti Gallery
Ένας τέτοιος είναι και το εργαστήρι του Στέλιου Γαβαλά. Γεμάτο από εργαλεία εξακολουθεί να είναι ένας μικρόκοσμος από μόνο του, που αντανακλά την μέθοδο δημιουργίας του καλλιτέχνη. Ο επιμελητής της έκθεσης, Γιάννης Κολοκοτρώνης, γράφει για τα έργα μέσα σ’ αυτό το φαινομενικά χάος: «… Από το 2020 και μετά, ο Στέλιος Γαβαλάς έχει ξανοιχτεί σε μια διαφορετική εξερεύνηση από τις σειρές με τις ουτοπικές σκαλωσιές των νεοκλασικών σπιτιών της Αθήνας του ’30 που συναντούσαν τα σύννεφα, τις αιωρούμενες βάρκες και τις αιωρούμενες πολιτείες. Το καινούργιο project του είναι μια συνδυαστική προσπάθεια να υφάνει έναν ιστό εμπειριών που ξεπερνούν τα όρια του χρόνου και της τεχνολογίας και να παρασύρει το θεατή σ’ ένα ταξίδι ακουστικής αίσθησης, μνήμης και συναισθήματος που συνδέει τους ανθρώπους.
Πέντε γυαλισμένα φουγάρα πλοίων χάνουν της λειτουργική τους ιδιότητα και γίνονται αγωγοί για μια συμφωνία ήχων. Εξοπλισμένα και αυτά όπως τα Μουσικά Φουγάρα του Αλίμου, με ενσωματωμένα ηχεία μέσα στους κυλινδρικούς κορμούς τους, με χορδές και μουσικά κλειδιά εξωτερικά, να αντηχούν τους ήχους της θάλασσας και του ανέμου, δυναμώνοντας την ακουστική εμπειρία του χώρου, μεταμορφώνουν το ρεαλιστικό τους πλαίσιο και αλλοιώνουν τη μνήμη που θα αντικατασταθεί από την σύγχρονη ακουστική αισθητική».
Τα έργα του Γαβαλά ανάγουν την γλυπτική σε μία βιωματική εμπειρία, όπου αντίληψη και αισθήσεις διεγείρονται. Και αυτό συμβαίνει γιατί τα γλυπτά σμιλεύθηκαν με βάση τα χαρακτηριστικά του φυσικού τοπίου, μέσα στο οποίο εναρμονίζεται συναισθηματικά ο καθένας από εμάς.
Δείτε το παρακάτω βίντεο
Γι’ αυτό ο επιμελητής της έκθεσης σημειώνει ότι ο συμβολισμός, η μεταφορά και η αλληγορία συμπληρώνουν τα εργαλεία στο εργαστήρι του γλύπτη τονίζοντας : «…Κάθε έργο του κι ένα ισχυρό αντίδοτο σύγχρονης οπτικής μνημονικής ποίησης. Κι η θάλασσα, ως κεντρικό σημείο αναφοράς γίνεται κάτι περισσότερο από μια απλή φυσική οντότητα: γίνεται μια αποθήκη κοινών εμπειριών, συναισθημάτων και προβληματισμών σχετικά με την ομορφιά και την ευθραυστότητα του φυσικού μας κόσμου. Και αυτό είναι μια πολιτική και κοινωνική δήλωση για το ανθρώπινο ταξίδι μέσα από το πρίσμα της ελπίδας και της αισιοδοξίας για έναν καλύτερο κόσμο».
Μίλτος Μιχαηλίδης a.antonopoulou.art
Η νέα έκθεση του Μίλτου Μιχαηλίδη είναι μια σειρά έργων, ζωγραφικής και γλυπτικής, που δημιουργούν μία εγκατάσταση με αναφορές στον Μάγο του Οζ. Ο καλλιτέχνης δεν εικονογραφεί σελίδες από την κοσμαγάπητη ιστορία. Συλλέγει τοπία και εικόνες από βιντεοπαιχνίδια τα οποία επεξεργάζεται και ζωγραφίζοντάς τα, αποκαλύπτονται το παραμύθι και οι ποικίλες ερμηνείες του Μάγου Οζ. Η περιπέτεια της Ντόροθι, του ορφανού κοριτσιού και της ιδιότυπης παρέας του προς τη Σμαραγδένια Πολιτεία, προβάλλεται στο βλέμμα του ως ένας κόσμος με ανατροπές, παγίδες, αβεβαιότητες και κινδύνους.
«Ο λαός μου φοράει πράσινα γυαλιά για τόσο πολύ καιρό, που οι περισσότεροι νομίζουν πως αυτή είναι πραγματικά η Σμαραγδένια Πολιτεία» γράφει ο συγγραφέας του Οζ, Λύμαν Φρανκ Μπάουμ.
Ο Μίλτος Μιχαηλίδης μοιάζει να αναρωτιέται ποια είναι η πραγματικότητα και ποιος ο ψηφιακός μας κόσμος. Αφημένος στην ιστορία του Οζ, βρίσκεται αντιμέτωπος με την ασυμφωνία ανάμεσα σε αυτό που υπάρχει και σε αυτό που πράγματι βλέπουμε. Τον απασχολεί το γεγονός ότι πάντα παρεμβάλλεται ένας φακός, συνήθως η οθόνη ενός κινητού, που διαμορφώνει – παραμορφώνει την αίσθηση που σχηματίζουμε από ένα φυσικό τοπίο έως ένα πολιτικό συμβάν γύρω μας.
Οι ψηφιακές εικόνες έχουν γίνει τόσο οικείες, που αποτελούν μέρος της καθημερινότητάς μας. Πρόκειται για αντιστροφή της πραγματικότητας, που, όχι μόνο ανταγωνίζεται την κανονικότητα, αλλά συχνά την αντικαθιστά, όπως η ιστορία από τον Μάγο του Οζ. Ο Μίλτος Μιχαηλίδης, μιλώντας με σύγχρονο τρόπο, είναι σαν να μεταφέρει σκηνές από μια ταινία που δε βρήκε διανομή. Ακόμη και η ζωγραφική του δεν είναι αυτό που φαίνεται. Χρησιμοποιεί ξυλομπογιές, οι οποίες μέσα από μία διαδικασία, δημιουργούν ένα οπτικό αποτέλεσμα που περισσότερο παραπέμπει στη ματιέρα ακρυλικών παρά στο ταπεινό μέσο των χρωματιστών μολυβιών.
Παρόμοια, οι εγκαταστάσεις του, περίτεχνες μακέτες από παιχνίδια, πλαστικά, αντικείμενα του μοντελισμού και κατασκευές από τσίγκο, του επιτρέπουν με τρόπο θαυμαστό να βγάζει τους πρωταγωνιστές του από το «κάδρο», τις διαστάσεις του τελάρου και να τους προσφέρει άλλη προοπτική, ενώ συγχρόνως παρασύρει τον θεατή μέσα στο χώρο που ο ίδιος ο καλλιτέχνης οραματίζεται. Τα υλικά του, ξυλομπογιές, παιχνίδια κλπ, δεν απηχούν μόνο μια παιδικότητα, αλλ’ υποδεικνύουν και το αφήγημά του: το μύθο του Οζ και την πραγματικότητα, ή πιο σωστά, τις πολλές και διαφορετικές εκδοχές του στην ψηφιακή εποχή. Διάρκεια έκθεσης: 16 Μαΐου - 21 Ιουνίου
«Το Φτέρωμα των Χρωμάτων»
Η αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Γιώργου Πανταζή με τίτλο «Το Φτέρωμα των Χρωμάτων» σε επιμέλεια της Ιστορικού-Κριτικού Τέχνης Θάλειας Στεφανίδου.
Ο Γιώργος Πανταζής αναφέρει «Κάθε έργο παρουσιάζει μια εικόνα των κοινωνικών σχέσεων, όπου τα διαφορετικά χρώματα και σχήματα εναρμονίζονται για να δημιουργήσουν ένα συνολικό εικαστικό τοπίο. Αυτή η ποικιλία δημιουργεί ένα συλλογικό δάσος, όπου η κάθε μονάδα συμβάλλει στο σύνολο με τον δικό της μοναδικό τρόπο. Στα έργα, εκτός των άλλων εντοπίζουμε έξι γυναικείες μορφές, οι οποίες συμβολίζουν την φύση σε διάφορες παραλλαγές, ενώ τα υπόλοιπα έργα εστιάζουν σε δάση και παραλλαγές του δάσους σε ποικίλους χρωματισμούς, καθώς και σε φυλλωσιές με τον ουρανό. Σας προσκαλώ να εξερευνήσετε αυτήν την εικόνα των κοινωνικών σχέσεων μέσα από το πρίσμα της τέχνης και να μοιραστείτε μαζί μου την εμπειρία αυτής της έκθεσης.»
Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν την Παρασκευή 10 Μαΐου 17:30-22:30 και η έκθεση θα διαρκέσει έως την Παρασκευή 7 Ιουνίου 2024.
«Περί ζωγραφικής», στο Κέντρο Τεχνών Μετ
Στον πολύχρωμο και πολυδιάστατο κόσμο της ζωγραφικής, η έκθεση "Περί ζωγραφικής" αναδεικνύει πέντε απόφοιτους της Σχολής Καλών Τεχνών Αθήνας, οι οποίοι αφοσιώνονται στην εξερεύνηση της τέχνης μέσα από κλασικές ζωγραφικές προσεγγίσεις. Καθιστώντας την αναμέτρηση με τους πατέρες της αναγέννησης και του μοντερνισμού έναν ενοποιητικό μίτο της δημιουργικής τους πορείας, διαμορφώνουν έναν καίριο και συνάμα σύγχρονο διάλογο με την ιστορία της τέχνης.
Κάθε έργο φέρνει στην επιφάνεια τον αναζητητικό πνευματισμό των ζωγράφων και την αιώνια σχέση του δημιουργού με την απόδοση του φωτός - σκιάς. Μέσα από το παιχνίδι αντιθέσεων, η ζωγραφική τους φαίνεται να αναδεικνύει τη δύναμη της αισθητικής τους αντίληψης και της τεχνικής τους επιδεξιότητας. Κάθε πινελιά λοιπόν, αντιπροσωπεύει ένα κεφάλαιο στην εκφραστική τους τέχνη και σηματοδοτεί μια πορεία σκέψης, αναπαραγωγής συναισθημάτων και τέρψεων της ψυχής.
Η αποστολή των εικαστικών αυτών προσωπικοτήτων, δεν περιορίζεται στην αναπαραγωγή ιστορικών μοτίβων. Αντίθετα, μέσα από τη συνεχή αναζήτηση, εκφράζουν τη δική τους μοναδική συνεισφορά στο σύγχρονο εικαστικό γίγνεσθαι. Με καθαρότητα στη ματιά και πάθος στο χέρι, δημιουργούν έργα που κινούνται μεταξύ της παράδοσης και της καινοτομίας. Η κοινή συνιστώσα της έκθεσης δεν είναι μόνο η αγάπη για την ζωγραφική του υψηλού, αλλά και η αγάπη για καλαισθητικές ποιότητες. Άλλωστε, η ύστατη στιγμή του δέους που τέρπει τον θεατή μπροστά στο οπτικό ερέθισμα ενός έργου τέχνης, είναι το σύμπλεγμα ενός σφουμάτο, μιας λαζούρας ή μιας παχιάς πινελιάς, πάνω στην επιφάνεια του καμβά, όταν αυτά λειτουργούν εναρμονισμένα.
Συμμετέχουν πέντε απόφοιτοι της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών Αθήνας: Αγγελική Αντωνέα, Αντρέας Βεντούρης, Φίλιππος Κούτρικας, Irina Kouzmenko, Γιώργος Λουλούδης. Επιμέλεια έκθεσης: Νιόβη Κρητικού
ΟΣΜΕΣ ΧΡΟΝΟΥ του Κώστα Τσώλη
Η αίθουσα τέχνης «εκφραση - γιαννα γραμματοπουλου», παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Κώστα Τσώλη με τίτλο ΟΣΜΕΣ ΧΡΟΝΟΥ [Μνήμες & Κιβωτός].
Γράφει για την έκθεση ο Γιώργος- Ίκαρος Μπαμπασάκης «Πρόκειται μια συνεκτική αναμόχλευση των ιστοριών [stories] που συναποτέλεσαν την Ιστορία [History] του λεγόμενου σύντομου 20ου αιώνα, της εποχής των άκρων, σύμφωνα με τον ιστορικό Eric Hobsbawm (09.06. 1917 - 01.10.2012). Ο καλλιτέχνης αποδομεί και εν συνεχεία αναδομεί, με τη μέθοδο των διαλεκτικών επικολλήσεων και μιας στρατηγικής χαρτοκοπτικής/χαρτοκολλητικής, φωτογραφίες και εικόνες γεγονότων που συντάραξαν τον 20ο αιώνα, συμπλέκοντάς τες με επιλεγμένες αποτυπώσεις στιγμών της καθημερινής ζωής.
Παράλληλα, ο καλλιτέχνης εκθέτει, σε οιονεί αποθετήριο, πακτωμένα με μαύρες μονωτικές ταινίες περιοδικά, όπου εκτυλίσσονται από τη μεριά των ΜΜΕ σωροί καταλυτικών γεγονότων αλλά και καθημερινών στιγμιοτύπων. Παρατάσσει, συνάμα, βιβλία κατασκευασμένα από τον ίδιο με τη μέθοδο των επικολλήσεων, αλλά και με τις ιστορικές μεθόδους détournement / εκτροπή-οικειοποίηση, που εισήγαγε στη δεκαετία του 1950 ο Guy Debord και cut-up/ τεμαχισμός-ανασυγκόλληση, που επινόησαν από κοινού οι William S. Burroughs & Brion Gysin στη δεκαετία του 1960. Επίσης, ανασυνθέτει εξώφυλλα εμβληματικών εντύπων του 20ού αιώνα.
Ο καλλιτέχνης συγκροτεί ένα νέο αφήγημα παλαιών γεγονότων, έτσι ώστε να αναδειχθεί η όντως σημασία τους που έχει στρεβλωθεί, παραποιηθεί ή ακόμα και εξαλειφθεί από τα κυρίαρχα αφηγήματα της πολιτικής σκοπιμότητας. Μας καλεί σε μια νοερή ανασύνταξη των ιστορικών καταγραφών, καθώς συμπλέκει την ισχύ της τέχνης με τη μελέτη των γεγονότων, ωθώντας τον θεατή σε μιαν εξαιρετικά γόνιμη επανεξέταση της Ιστορίας (με ιώτα κεφαλαίο) μέσα από τα έργα του που διαλέγονται με τις χρονικότητες συγκροτώντας μιαν άλλη αρχειοθήκη, μια νέα κιβωτό επεξεργασμένων αναμνήσεων». Διάρκεια: 16 Μαΐου – 15 Ιουνίου.
CITRONNE Gallery
Την Πέμπτη, 16 Μαΐου 2024, η CITRONNE Gallery – Αθήνα παρουσιάζει την καλλιτέχνιδα Άννα Αμπαριώτου σε μια ατομική έκθεση την οποία τιτλοφορεί Η Τέχνη του να μην κάνεις τίποτα και η παράλληλη πεζοπορία. Την έκθεση επιμελείται ο Κώστας Πράπογλου.
Πρόκειται για μια νέα ενότητα από ψηφιακά έργα και κεραμικά γλυπτά. Στην έκθεση αποτυπώνεται η διαδικαστική προσπάθεια της καλλιτέχνιδας να ανακαλύψει και να αποκαλύψει έναν «άλλον», μη προφανή κόσμο. Ο εκτεταμένος τίτλος λειτουργεί ως μέρος της εικαστικής δημιουργίας, καθώς παραπέμπει στην αφετηρία, δηλαδή στην αρχική ιδέα της καλλιτεχνικής αναζήτησης. Η Άννα Αμπαριώτου εξηγεί αναλυτικά τον τίτλο αυτόν. Προσδιορίζει την «Τέχνη του να μην κάνεις τίποτα» ως τον χώρο και τον χρόνο που δίνει κανείς στον εαυτό του να αντιληφθεί, να κατανοήσει και να αξιολογήσει αυτά που έχουν συμβεί και αυτά που συμβαίνουν. Η «Παράλληλη Πεζοπορία» είναι ο χρόνος και ο χώρος που δίνει κανείς στον εαυτό του να ζήσει με την διαύγεια που του προσφέρουν όσα έχει ανακαλύψει.
Στον χώρο της CITRONNE Gallery αναπτύσσεται μία εγκατάσταση η οποία επιχειρεί να εκφράσει το κυρίαρχο αφήγημα της καλλιτέχνιδας, το οποίο εμπεριέχει εξίσου στοιχεία φαντασίας, όπως και στοιχεία ρεαλισμού. Η συνύπαρξη αυτή δείχνει στον θεατή μια πραγματικότητα σύνθετη, όπως την προσλαμβάνει και την εξελίσσει η υποκειμενικότητα. Τα έργα της Άννας Αμπαριώτου, παραπέμπουν σε ένα απολύτως προσωπικό παράλληλο σύμπαν, με μια ελεύθερη ερμηνευτική προσέγγιση της καθημερινής πορείας των ανθρώπων. Ο θεατής καλείται να αποκρυπτογραφήσει αυτήν την προσωπική εικαστική γλώσσα.
Ο Κώστας Πράπογλου, ο επιμελητής της έκθεσης, θεωρεί ότι με τα έργα αυτά «γινόμαστε μάρτυρες μιας ανταλλαγής φιλοσοφικών νοημάτων, αμφισβητούμε, διαπραγματευόμαστε και επαναπροσδιορίζουμε τη συνύπαρξη και τη σχέση μας με το περιβάλλον και την ίδια τη φύση». Η γκαλερί CITRONNE πλαισιώνει και συμμετέχει στην καλλιτεχνική αυτή «διαπραγμάτευση».
Jonathan Meese στην Αθήνα
Η γκαλερί Bernier/Eliades έχει τη χαρά να φιλοξενεί την τρίτη ατομική έκθεση του Γερμανού καλλιτέχνη Jonathan Meese στην Αθήνα. Η πρακτική του Meese διατρέχει ένα ευρύ φάσμα μέσων, όπως ζωγραφική, σχέδιο, χαρακτική, γλυπτική, performance, καθώς και συγγραφή, σκηνογραφία και σκηνοθεσία θεάτρου και όπερας. Για εκείνον, όλα τα υλικά μπορούν να μετατραπούν σε τέχνη όταν υπάρχει αγάπη. Το έργο του μπορεί να γίνει αντιληπτό υπό το πρίσμα του "Gesamtkunstwerk" – δηλαδή του συνολικού έργου τέχνης [1]. Η καλλιτεχνική του προσέγγιση, που από κάποιους μπορεί να θεωρηθεί εύκολη ή τεχνικά απλή, στην πραγματικότητα καθοδηγείται από το συναίσθημα, απελευθερωμένη από φόβους, δόγματα και κάθε είδους περιορισμό.
Στην έκθεση PETER PAN ALARM! KUNSTLOVE DE LARGE! ("ART-"BOMBE SURPRISE"" IN SNOWLABYRINTH) MUMIN IS BACK IN TOWN!, όνειρα, παραμύθια, φανταστικοί κόσμοι, μύθοι και η αντιπραγματικότητα συναντιούνται στον καμβά. Παρουσιάζεται μια σειρά έργων γύρω από ήρωες και χαρακτήρες όπως ο Peter Pan, η Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων, ο Καλιγούλας, ο βασιλιάς Αρθούρος, ο Flash Gordon και πολλοί άλλοι, με τον καλλιτέχνη να αναλαμβάνει ρόλο πρωταγωνιστή. Αντλώντας έμπνευση από μαγευτικούς κόσμους όπως η Disney αλλά και το Star Trek, το Space Odyssey κ.ά., ο καλλιτέχνης προσκαλεί το κοινό να εξερευνήσουν ένα καλειδοσκόπιο φανταστικών βασιλείων, με τους πίνακες να λειτουργούν σαν πύλες εισόδου σε άλλες πραγματικότητες, σύμπαντα χωρίς ιδεολογία, «μαγικά δωμάτια» απαλλαγμένα από πολιτικές ή θρησκευτικές ταυτότητες. Διάσπαρτοι στίχοι από τραγούδια των Beatles, Fleetwood Mac και Sisters of Mercy εντείνουν την ονειρική ατμόσφαιρα της έκθεσης και μεταφέρουν τους θεατές πίσω στην αθωότητα της παιδικής ηλικίας.
Για τον Meese, όλοι πρέπει να περάσουμε μέσα από τον μαγικό καθρέφτη προκειμένου να κατακτήσουμε το μέλλον, καθώς όλοι αποτελούμε αναπόσπαστα μέρη του παγκόσμιου κολάζ της τέχνης. Κατά λέξη: «Ο μόνος τρόπος για βιώσουμε το μέλλον είναι να παραμείνουμε παιδιά στην καρδιά. Αυτοί οι μαγευτικοί κόσμοι είναι η βάση κάθε "Gesamtkunstwerk" - συνολικού έργου τέχνης - όπου η τέχνη βασιλεύει ως η απόλυτη έκφραση της αγάπης, της ελπίδας και της δύναμης». Διάρκεια έκθεσης, από 23 Μαϊου έως την Τετάρτη, 10 Ιουλίου.