Πώς ένας Έλληνας designer με διεθνή καριέρα έφτιαξε ένα διαχρονικό ιαπωνικό εστιατόριο στη Γλυφάδα με καλό sushi - iefimerida.gr

Πώς ένας Έλληνας designer με διεθνή καριέρα έφτιαξε ένα διαχρονικό ιαπωνικό εστιατόριο στη Γλυφάδα με καλό sushi

άνδρας εστατόριο ιαπωνικό Αλέξης Αγγελίδης Nami Γλυφάδα
Ο industrial designer Αλέξης Αγγελίδης, ιδρυτής του ιαπωνικού εστιατορίου Nami στη Γλυφάδα.
ΜΑΝΟΣ ΛΕΙΒΑΔΑΡΟΣ

Επισκεφθήκαμε το γνωστό εστιατόριο Nami στην πλατεία Κύπρου και συναντήσαμε τον Αλέξη Αγγελίδη, τον industrial designer που λατρεύει την ιαπωνική κουλτούρα και έκανε το χόμπι του ένα από τα πιο διαχρονικά στέκια της Γλυφάδας.

Το Nami φημίζεται για τρία πράγματα: για το καλό του sushi, τα δυνατά κοκτέιλ και για το βραβευμένο ντιζάιν του. Αυτό που ίσως δεν είναι ευρέως γνωστό, όμως, είναι η αναπάντεχη ιστορία που κρύβεται πίσω από την ίδρυσή του. Ο Αλέξης Αγγελίδης, δεν έφτιαξε ένα εστιατόριο ως μια έξυπνη επένδυση, ούτε γιατί ήθελε να μπει στο χώρο της εστίασης. Ξεκίνησε να στήνει τη δική του temakeria στη Γλυφάδα, με στόχο να εκφράσει δημιουργικά την αγάπη του για την ιαπωνική κουλτούρα. Ως έμπειρος βιομηχανικός σχεδιαστής, με εξαιρετικές σπουδές στην Αθήνα, το Λονδίνο -στο Saint Martins College of Art and Design- και τη Νέα Υόρκη, και έχοντας πίσω του σημαντικές συνεργασίες με διεθνείς κολοσσούς (RSCG Conran – Λονδίνο, Isao Hosoe Design – Μιλάνο, Smart Design – Νέα Υόρκη, Alfred Dunhill – Νέα Υόρκη, Apple Computers – Cupertino – California, Puma NY – Νέα Υόρκη), δημιούργησε έναν μοντέρνο japanese style χώρο που ξεχώρισε γρήγορα για την κομψότητα και την αυθεντική μινιμαλιστική του ταυτότητα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παίρνοντας το κύμα, ένα στοιχείο συνυφασμένο με την ιαπωνική ποπ αρτ, ο Αλέξης Αγγελίδης το χρησιμοποίησε διττά: δίνοντας όνομα στο μαγαζί -αφού Nami στα ιαπωνικά σημαίνει κύμα- αλλά και ντύνοντας όλο τον εσωτερικό χώρο με ξύλινα installation που μιμούνται την κίνηση των κυμάτων. Παράλληλα, ο ίδιος δημιούργησε μια σειρά από πίνακες με δικά του σκίτσα που παραπέμπουν στα ιαπωνικά manga. 

O χώρος όμως και το ωραίο ντιζάιν του, που προσέφερε στον Αλέξη Αγγελίδη τα βραβεία Bronze award στα Estia Awards (2018) και Silver award στο Commercial Interior Awards 2019, ήταν μονάχα το έναυσμα για το ταξίδι που θα έκανε τα επόμενα χρόνια το Nami από στόμα σε στόμα. Αυτό που καθιέρωσε το εστιατόριο σε στέκι για καλό σούσι ήταν η ποιότητα των υλικών και ο κοσμοπολίτικος νεοϋορκέζικος τρόπος παρασκευής τους, τον οποίο ο κ. Αγγελίδης διδάχτηκε τα χρόνια που έμεινε στη Νέα Υόρκη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Δεν υπάρχει πιστεύω άνθρωπος που να ασχολείται επισταμένα με το design και να μην γοητεύεται από τη σοφία και την αρμονία της ιαπωνικής κουλτούρας. Στη Νέα Υόρκη όπου έζησα αρκετά χρόνια, κάνοντας τις μεταπτυχιακές σπουδές μου στο Pratt Institute, στο τμήμα του Industrial and transportation Design με υποτροφία από την Ford Motor Company, αλλά και στη συνέχεια δουλεύοντας με μεγάλες εταιρείες, μεταξύ των οποίων και η περιβόητη Apple, το sushi ως δάνειο από την Ιαπωνία έγινε όχι απλώς δημοφιλές, αλλά το απόλυτα κυρίαρχο φαγητό στην street culture. Σύντομα, η ιαπωνική γαστρονομία ήρθε στο επίκεντρο, κατακλύζοντας τα πάντα. Έτσι, άρχισα να ασχολούμαι κι εγώ με το sushi που λάτρευα να τρώω καθημερινά, παρακολουθώντας ακόμα και σεμινάρια από Ιάπωνες για την παρασκευή του», εξηγεί ο Αλέξης Αγγελίδης στο iefimerida. 

Το 1999 επιστρέφοντας στην Ελλάδα, εργάστηκε σαν Art Director στην Aimright Marketing One to one και εν συνεχεία ως Senior Product Designer στο R&D της BIC. Σήμερα συνεχίζει να εργάζεται ως product designer συνεργαζόμενος με εταιρείες όπως η Technohull στον σχεδιασμό σκαφών, Tottis – Bingo στο σχεδιασμό συσκευασίας τροφίμων και brand development, ενώ διδάσκει από το 2009 στη σχολή εφαρμοσμένων τεχνών Αkto. 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μια νεοϋορκέζικη κοσμοπολίτικη ματιά της ιαπωνικής κουζίνας

Ταξιδεύοντας πολύ για επαγγελματικούς λόγους, γύρισε σχεδόν όλο τον κόσμο, γνωρίζοντας κουλτούρες αλλά και αντλώντας πολύτιμα στοιχεία για το πως αντιμετωπίζουν την ασιατική κουζίνα που αγαπά σε διάφορες χώρες, από τη Δύση μέχρι την Ανατολή. Έτσι, η fusion, κοσμοπολίτικη οπτική της ιαπωνικής γαστρονομίας που συνέθεσε κομμάτι κομμάτι μέσα από τις γαστριμαργικές εμπειρίες του τον βοήθησε το 2017 να στήσει ένα μαγαζί στην Αθήνα που να μπορεί να γίνει γνωστό και να ξεχωρίσει. 

O Αλέξης Αγγελίδης ήθελε να φτιάξει ένα ιαπωνικό εστιατόριο όπως ο ίδιος το ονειρευόταν, έναν μοντέρνο χώρο με λιτή αλλά υψηλή αισθητική, στον οποίο θα μπορούσε να φάει το καλό sushi που έτρωγε στη Νέα Υόρκη. Δοκιμάζοντας κάποιος το sushi του Nami θα το καταλάβει αυτό στη γεύση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το sushi είναι τόσο γευστικό που δεν χρειάζεται να το βουτάς στη σόγια για να γίνει πιο πικάντικο. Φίνες γευστικές αποχρώσεις, ωραία πιάτα τόσο ως προς το στήσιμο όσο και ως προς τη νοστιμιά τους, αλλά και μια αρτιστίκ διάθεση σε όλη την ατμόσφαιρα του δείπνου στο Nami που προδίδει τις design καταβολές του ιδρυτή του. 

«Το design και το φαγητό άλλωστε είναι ακριβώς το ίδιο πράγμα: πρώτα θρέφουν το μάτι. Ο άνθρωπος είναι οπτικό ον, μεταφράζει τα πάντα σε εικόνα», λέει χαρακτηριστικά ο Αλέξης Αγγελίδης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τι σας προτείνουμε να δοκιμάσετε 

Το μενού του Nami είναι χωρισμένο σε δύο βασικές κατηγορίες: στο sushi και τα ωμοφαγικά πιάτα και από την άλλη είναι τα ζεστά, μαγειρεμένα πιάτα είτε με κρέας είτε με ψάρι και θαλασσινά.

Εμείς εστιάσαμε κυρίως στο sushi και σε κάποια signature ιαπωνικά ορεκτικά, όπως το πολύ γευστικό ταρτάρ σολομού που σερβίρεται σαν νούφαρο μέσα στην καρδιά μιας λίμνης από wasabi dressing. 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ξεκινήσαμε με δύο εξαιρετικά κοκτέιλ, με το signature Nami (με sake, λάιμ, κουφοξυλιά, Fresh Blossoms και αφρό από λάιμ και τζίντζερ) και το Midori Ringo (με τζιν Bombay, πουρέ πράσινου μήλου και φύλλα βασιλικού).

Συνεχίσαμε με nigiri τόνου, μαγιάτικου και τσιπούρας με λάδι τρούφας και ροζ πιπέρι.


ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μαζί έρχεται ένα πήλινο δοχείο με ένα πινέλο για να περνάς τη σος πάνω από το ψάρι, πριν το φας. 

Από τα sushi rolls, μεταξύ άλλων είναι εκπληκτικό το Red Dragon με γαρίδα tempura στο εσωτερικό και αγγούρι και επικάλυψη από ψημένο τόνο, σάλτσα ponzu, ξύσμα λάιμ και φρέσκο κρεμμυδάκι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επίσης, μην παραλείψετε τα θεϊκά gyoza, που είναι καψαλισμένα εξωτερικά και απίθανα ζουμερά στο εσωτερικό τους, γεμισμένα είτε με μοσχαράκι είτε με γαρίδα και μανιτάρια shiitake. 

H συνολική εμπειρία από ένα δείπνο στο Nami είναι απολαυστική, μια αλληλουχία πλούσια σε γεύσεις που σε ικανοποιεί και σε χορταίνει. 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Info: namisushi.gr
Κύπρου 65, Γλυφάδα, τηλ. 21 0898 5555
instagram.com/nami.temakeria
Τιμές: 30 με 40 ευρώ το άτομο κατά μέσο όρο. 

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ