Με απάντησή του ο ΟΑΣΑ επιβεβαιώνει το ρεπορτάζ του iefimerida στο οποίο αποκαλύφθηκε ότι ο Οργανισμός τοποθετεί μηχανήματα τηλεματικής και εισιτηρίων σε παροπλισμένα οχήματα.
Η ανακοίνωση του Οργανισμού ήρθε αργά χθες βράδυ και σε αυτή τονίζεται ότι συνολικά από τα 2.000 οχήματα δρομολογούνται σε ημερήσια βάση περίπου 1.300 γεγονός που σημαίνει ότι τα υπόλοιπα 700 παραμένουν ανενεργά στο αμαξοστάσιο. «Ο στόλος οχημάτων είναι δυναμικός και φυσιολογικά υπάρχουν οχήματα με βλάβες, άμεσα επισκευάσιμες ή βλάβες που απαιτούν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα για την επισκευή τους», αναφέρει ο ΟΑΣΑ, που συνεχίζει παραδεχόμενος την τοποθέτηση της τεχνολογίας της τηλεματικής σε διαλυμένα οχήματα εξηγώντας ότι τη διατηρούν «προς χρήση για όταν επανακυκλοφορήσουν».
Τι θα συμβεί όμως στην περίπτωση που τα οχήματα αυτά κριθούν μη επισκευάσιμα; Σύμφωνα με την ανακοίνωση «έχει προβλεφθεί η μεταφορά του εξοπλισμού τηλεματικής σε νέα οχήματα, όταν αυτά αποκτηθούν. Ως εκ τούτου, παρά το γεγονός ότι κατά τη διενέργεια του διαγωνισμού προμήθειας και κατά την αρχική επιλογή των οχημάτων –όπως προέβλεπε η σύμβαση- δεν θα ήταν δυνατή η πρόβλεψη μελλοντικών βλαβών, έχει εξασφαλιστεί ότι το σύνολο της τεχνολογίας της τηλεματικής θα εγκαθίσταται σε όλο τον εν λειτουργία στόλο και θα τίθεται στην εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού απρόσκοπτα».
Τι είχε αποκαλύψει η αυτοψία του iefimerida στο αμαξοστάσιο του ΟΣΥ
Ενώπιον ενός απίστευτου θεάματος βρέθηκε ο δημοσιογράφος του iefimerida Ιάσων Πιπίνης κατά τη διάρκεια της «αυτοψίας» που έκανε στο αμαξοστάσιο του ΟΣΥ. Τεχνικοί τοποθετούσαν μηχανήματα τηλεματικής και ηλεκτρονικού εισιτηρίου σε διαλυμένα λεωφορεία που έχουν αποσυρθεί οριστικά!
Τεχνικοί τοποθετούν μηχανήματα τηλεματικής και ηλεκτρονικού εισιτηρίου σε λεωφορεία που έχουν καθηλωθεί στο αμαξοστάσιο
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, η διαδικασία τοποθέτησης έχει ολοκληρωθεί σχεδόν στο σύνολο των οχημάτων που κυκλοφορούν κανονικά, ωστόσο η υπηρεσία αυτή ακόμη δεν έχει ξεκινήσει να λειτουργεί. Όταν η εταιρεία ανέλαβε να υλοποιήσει αυτό το πρόγραμμα τα λεωφορεία κυκλοφορούσαν κανονικά, στο μεταξύ όμως αποσύρθηκαν λόγω έλλειψης ανταλλακτικών και οι τεχνικοί αναγκάζονται τώρα (για να μη χρεωθούν τις απώλειες) να τοποθετήσουν τα ηλεκτρονικά μηχανήματα σε παροπλισμένα λεωφορεία που βρίσκονται καθηλωμένα στα αμαξοστάσια.
Μέσα σε κύκλο διακρίνονται τα μηχανήματα τηλεματικής και ηλεκτρονικού εισιτηρίου που αυτές τις μέρες τοποθετούνται σε λεωφορεία που έχουν αποσυρθεί
Το ερώτημα που προκύπτει είναι για ποιο λόγο το υπουργείο δεν δίνει εντολή να κρατηθούν τα ηλεκτρονικά μηχανήματα σε εφεδρεία, έτσι ώστε όταν λειτουργήσει η υπηρεσία να μπορούν να αντικαταστήσουν μηχανήματα που θα υποστούν βλάβες, αντί να τα τοποθετούν σε διαλυμένα οχήματα, από τα οποία μετά θα πρέπει να «ξηλωθούν» και να αφαιρεθεί η καλωδίωση; «Αυτά είναι χρήματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και η εταιρεία που έχει αναλάβει τον διαγωνισμό οφείλει να τοποθετήσει τα μηχανήματα της τηλεματικής και του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στα λεωφορεία ανεξάρτητα αν αυτά θα κυκλοφορήσουν ή όχι», απάντησε στον Ιάσονα Πιπίνη ο πρόεδρος του Σωματείου Τεχνικών και Εργαζομένων ΟΑΣΑ – ΟΣΥ Απόστολος Ραυτόπουλο.
Ο πρόεδρος του Σωματείου Τεχνικών και Εργαζομένων ΟΑΣΑ – ΟΣΥ Απόστολος Ραυτόπουλος με τον συντάκτη του iefimerida Ιάσονα Πιπίνη
Ολόκληρη η ανακοίνωση του ΟΑΣΑ:
Σε απάντηση δημοσιευμάτων, αναφορικά με τον εξοπλισμό τηλεματικής στα οχήματα του ΟΑΣΑ και προς ενημέρωση του κοινού, διευκρινίζουμε τα ακόλουθα:
Η Τηλεματική ΟΑΣΑ έχει αναβαθμίσει σημαντικά τις υπηρεσίες που παρέχονται προς το επιβατικό κοινό, βελτιώνοντας αισθητά την μετακίνηση των 1.400.000 και πλέον επιβατών καθημερινά, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να λαμβάνουν πληροφορίες για τη μεταφορά τους σε πραγματικό χρόνο.
Η τυπική διαγωνιστική διαδικασία για τον εξοπλισμό τηλεματικής στα οχήματα του ΟΑΣΑ, η οποία ξεκίνησε το 2011 (Α’Φάση) και ολοκληρώθηκε το 2013 (Β’Φάση), αφορούσε τελικά στην εγκατάσταση της σχετικής τεχνολογίας σε 2000 οχήματα του στόλου.
Τα οχήματα που δόθηκαν για τοποθέτηση εξοπλισμού ήταν κατά σειρά τα πιο νέα του στόλου και αυτά που είχαν μεγαλύτερο προσδόκιμο ζωής σύμφωνα με τις αρμόδιες υπηρεσίες της ΟΣΥ.
Σε ημερήσια βάση δρομολογούνται περί τα 1300 από τα 2000 οχήματα. Ο στόλος οχημάτων είναι δυναμικός και φυσιολογικά υπάρχουν οχήματα με βλάβες, άμεσα επισκευάσιμες ή βλάβες που απαιτούν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα για την επισκευή τους. Το σύνολο των οχημάτων σε κυκλοφορία είναι εφοδιασμένα με την τηλεματική, ενώ τα οχήματα τα οποία βρίσκονται προς επισκευή, διατηρούν την τεχνολογία τηλεματικής, προς χρήση για όταν επανακυκλοφορήσουν.
Αναφορικά με τα οχήματα που τελικά δύναται να κριθούν μη επισκευάσιμα, έχει προβλεφθεί η μεταφορά του εξοπλισμού τηλεματικής σε νέα οχήματα, όταν αυτά αποκτηθούν. Ως εκ τούτου, παρά το γεγονός ότι κατά τη διενέργεια του διαγωνισμού προμήθειας και κατά την αρχική επιλογή των οχημάτων –όπως προέβλεπε η σύμβαση- δεν θα ήταν δυνατή η πρόβλεψη μελλοντικών βλαβών, έχει εξασφαλιστεί ότι το σύνολο της τεχνολογίας της τηλεματικής θα εγκαθίσταται σε όλο τον εν λειτουργία στόλο και θα τίθεται στην εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού απρόσκοπτα.
Παράλληλα ο ΟΑΣΑ κάνει συστηματικές προσπάθειες για την ανανέωση του παραληφθέντος γηρασμένου στόλου οχημάτων.
Διαβάστε ολόκληρο το ρεπορτάζ από την αυτοψία που έκανε το iefimerida.