To μεσαίο πολυτελές SUV της Audi αποκτά μια νέα έκδοση με κουπέ χαρακτηριστικά, με στόχο να ανταγωνιστεί τις BMW X4 & Mercedes CLC Coupe. Το λανσάρισμά του αναμένεται μέσα στο 2021.
Το Audi A3 Sportback και σε έκδοση με φυσικό αέριο
Audi: Νέα φωτιστικά σώματα OLED επόμενης γενιάς [εικόνες]
H Audi εξελίσσει την αμφίδρομη φόρτιση [εικόνες]
Όπως είναι φυσικό, το μεγαλύτερο ενδιαφέρον στο Q5 Sportback συγκεντρώνει το πίσω μέρος. Εδώ, εκτός της κλίσης της οροφής, οι σχεδιαστές της Audi έχουν δημιουργήσει ένα αρκετά δυναμικό σύνολο με έντονες γραμμές κάτι το οποίο ταιριάζει απόλυτα στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Σύμφωνα με τη γερμανική φίρμα, η σχεδίαση του πίσω μέρους έχει αυξήσει το μήκος κατά 7 χιλιοστά-συγκριτικά με το Q5-και έχει βελτιώσει τον αεροδυναμικό συντελεστή (Cd 0,30). Στους χώρους, αναμένεται λόγω της κλίσης της οροφής στο πίσω τμήμα ο «αέρας» για τα κεφάλια των πίσω επιβατών να είναι λιγότερος από αυτόν του Q5. To πορτ-μπαγκάζ διαθέτει χωρητικότητα 510 λίτρων όντας μικρότερο κατά 40 λίτρα συγκριτικά με αυτό του Audi Q5, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα προσθήκης συρόμενου πίσω καθίσματος, που αυξάνει τη χωρητικότητα αυτή στα 570 λίτρα.
Για τα χειριστήρια, τις οθόνες και την ψυχαγωγία, το Q5 Sportback χρησιμοποιεί την ίδια νέα τεχνολογία με το ανανεωμένο Q5: το σύστημα modular infotainment τρίτης γενιάς (ΜIB 3). Στην πλήρη του έκδοση, το Audi virtual cockpit plus διαθέτει την οθόνη 12,3 ιντσών και head-up display. Η έκδοση plus του πολυλειτουργικού τιμονιού επιτρέπει την ασφαλή και απλή λειτουργία των πιο σημαντικών λειτουργιών και οθονών. Το σύστημα πλοήγησης ΜΜΙ plus συνδυάζεται με οθόνη αφής 10,1 ιντσών. Η αρχική του οθόνη είναι προσαρμόσιμη. Ο φωνητικός έλεγχος φυσικής γλώσσας χρησιμοποιεί το cloud και μπορεί να ενεργοποιηθεί είτε πατώντας ένα κουμπί στο τιμόνι είτε λέγοντας “Hey Audi”.
Η στάνταρ σπορ ανάρτηση διαθέτει πιο δυναμικό χαρακτήρα και απόσβεση για πιο άμεση αίσθηση δρόμου από την τυπική ανάρτηση του Q5. Η Audi προσφέρει επίσης μια εναλλακτική ανάρτηση με ελεγχόμενους αποσβεστήρες ή την ευέλικτη και εξαιρετικά άνετη προσαρμοζόμενη αερανάρτηση. Ρυθμίζει το ύψος της διαδρομής σε ένα ευρύ φάσμα 60 χιλ. συνολικά. Έτσι, η απόσταση από το έδαφος μπορεί να αυξηθεί έως και 45 χιλ. για οδήγηση σε πιο δύσβατους δρόμους. Κατά τη γρήγορη οδήγηση, το αμάξωμα χαμηλώνει αυτόματα 15 χιλ. για μεγαλύτερη απόδοση λόγω μειωμένης οπισθέλκουσας και βελτιωμένης συμπεριφοράς χάρη στο χαμηλότερο κέντρο βάρους. Ένα άλλο χαρακτηριστικό της αερανάρτησης είναι η ικανότητα χαμηλώματος του πίσω άξονα κατά 55 χιλ. πιέζοντας ένα κουμπί στο χώρο αποσκευών, καθιστώντας ευκολότερη τη φόρτωση.
Το Q5 Sportback κυκλοφορεί στην Ευρώπη με έναν ισχυρό τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα δύο λίτρων. Με ροπή 150 kW (204 PS) και 400 Nm ροπής, συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7-σχέσεων S tronic και τεχνολογία ultra quattro. Το ήπιο υβριδικό σύστημα ενισχύει το βαθμό απόδοσης. Κατά το φρενάρισμα, επιστρέφει ένα μέρος της ενέργειας πέδησης και αποθηκεύει την ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται με αυτόν τον τρόπο σε μια μπαταρία ιόντων λιθίου. Το Q5 Sportback μπορεί επίσης να ρολάρει με τον κινητήρα εκτός λειτουργίας. Η ομαλή λειτουργία Start/Stop ενεργοποιείται με υπολειπόμενη ταχύτητα 22 χλμ./ώρα. Μετά το λανσάρισμα του Q5 Sportback θα ακολουθήσει μια δεύτερη έκδοση του τετρακύλινδρου TDI, ένας V6 TDI και δύο ακόμα δίλιτροι, τετρακύλινδροι βενζινοκινητήρες TFSI. Όπως το πολύ επιτυχημένο Q5, το Q5 Sportback θα προσφέρεται επίσης με ένα plug-in υβριδικό κινητήριο σύστημα σε δύο παραλλαγές ισχύος. Ένα SQ5 Sportback θα ολοκληρώσει αργότερα τη γκάμα.