Τι είναι το JOMO; Η νέα παράξενη εκδοχή του FOMO της γενιάς Z - iefimerida.gr

Τι είναι το JOMO; Η νέα παράξενη εκδοχή του FOMO της γενιάς Z

Η γενιά Z έχει εγκαταλείψει το FOMO υπέρ του JOMO
Η γενιά Z έχει εγκαταλείψει το FOMO υπέρ του JOMO / Φωτογραφία: TikTok @manondevelderx
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Για τις προηγούμενες γενιές, η ιδέα του να χάσουν μια κοινωνική εκδήλωση θα μπορούσε να προκαλέσει έντονο FOMO (Fear of Missing Out – φόβος ότι χάνεις κάτι σημαντικό).

Ωστόσο, η χρήση αυτής της κάποτε δημοφιλούς συντομογραφίας εξασθενεί, καθώς η Generation Z – δηλαδή όσοι γεννήθηκαν μεταξύ 1997 και 2012 – υιοθετεί έναν νέο τρόπο ζωής, που αντικατοπτρίζει μια διαφορετική προσέγγιση στη διαχείριση του ελεύθερου χρόνου σε σύγκριση με τις προηγούμενες γενιές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτός ο νέος τρόπος ζωής ονομάζεται JOMO (Joy of Missing Out – η χαρά του να χάνεις κάτι) και αντικατοπτρίζει την ευχαρίστηση που νιώθουν οι νεότεροι από το να παραλείπουν μεγάλες συγκεντρώσεις και πάρτι, επιλέγοντας να μείνουν σπίτι και να επικεντρωθούν σε δραστηριότητες όπως το μαγείρεμα και η παρακολούθηση ταινιών.

Το φαινόμενο JOMO στα social media

Η τάση αυτή έχει αποκτήσει ταχύτατα δυναμική στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με πολλές αναρτήσεις να είναι αφιερωμένες στην «απόλαυση της αποχής».

Ένας χρήστης στην πλατφόρμα X έγραψε: «Συμφωνώ απόλυτα. JOMO για μένα όσο μεγαλώνω, γίνομαι πιο αντικοινωνικός και εξαντλημένος».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Gen Z και η αποστροφή στο αλκοόλ

Δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι η Generation Z υποστηρίζει έντονα το JOMO, δεδομένου ότι δεν έχει ιδιαίτερη διάθεση για κατανάλωση αλκοόλ, γεγονός που καθιστά μια βραδινή έξοδο λιγότερο ελκυστική σε σύγκριση με τους Millennials ή τους Boomers.

Μια νέα μελέτη, υπό την καθοδήγηση του καθηγητή Charles Spence του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, διαπίστωσε ότι η Gen Z προτιμά μη αλκοολούχα ποτά, ενώ η αποδοχή αυτών βρίσκεται σε ιστορικά υψηλά επίπεδα.

Η μελέτη, που αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης καμπάνιας της Heineken, ερεύνησε 11.842 ενήλικες σε πέντε μεγάλες αγορές μη αλκοολούχου μπίρας – Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ, Ισπανία, Ιαπωνία και Βραζιλία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με ειδικούς της Cleveland Clinic, η επιλογή της Gen Z να απέχει από το αλκοόλ πηγάζει από την επιθυμία για σωματική και ψυχική ευεξία – γεγονός που οδηγεί άμεσα στη δημοτικότητα του JOMO.

Ψηφιακή αποτοξίνωση και JOMO

Ένας ακόμη λόγος για την άνοδο του JOMO, σύμφωνα με το After Babel, είναι η αυξανόμενη τάση για ψηφιακή αποτοξίνωση.

Όλο και περισσότεροι άνθρωποι επιλέγουν να αποσυνδέονται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, γεγονός που μειώνει τη σύγκριση της ζωής τους με εκείνη των άλλων και τους κάνει λιγότερο επιρρεπείς στο να νιώθουν αποκλεισμένοι όταν απορρίπτουν μια κοινωνική πρόσκληση.

Η επίδραση της τηλεργασίας

Η Riley Gardiner, ειδική σε τάσεις επικοινωνίας και ιδρύτρια της No Strings Public Relations, συνέδεσε το JOMO με την άνοδο της απομακρυσμένης εργασίας.

Σε συνέντευξή της στο FEMAIL, δήλωσε: «Η Gen Z επιλέγει το JOMO αντί για το FOMO, επειδή απλώς συνειδητοποιεί ότι το να χάσεις κάτι δεν είναι το τέλος του κόσμου. Χάνεις πραγματικά κάτι αν δεν ήθελες να πας εξαρχής;

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το FOMO είναι ένας αμιγώς millennial όρος, και η Gen Z κατάλαβε πολύ γρήγορα ότι το να προσποιείσαι ότι διασκεδάζεις σε σκοτεινά κλαμπ ή σε εστιατόρια με υπερβολικό φωτισμό... απλά δεν είναι διασκέδαση.

Οι περισσότεροι πλέον εργάζονται από το σπίτι, οπότε δεν βρίσκονται συνεχώς έξω – η πίεση να είναι πάντα δραστήριοι, απασχολημένοι και κοινωνικοί απλά δεν επηρεάζει τη νεότερη γενιά.

Γιατί να πιέζεις τον εαυτό σου και να εξαντλείς την κοινωνική σου ενέργεια για πράγματα που δεν απολαμβάνεις;

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το να μένεις σπίτι δεν είναι «έλλειψη» – είναι επανεκκίνηση, είναι πιο οικονομικό και, τις περισσότερες φορές, είναι πιο διασκεδαστικό. Δεν χρειάζεται να προσποιείσαι ότι γελάς με τα αστεία κανενός όταν είσαι στον καναπέ σου».

«Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κάνουν προφανώς πιο εύκολο το να νιώσεις ότι μένεις πίσω ή ότι χάνεις τις "καλές στιγμές", αλλά στην πραγματικότητα, οι άνθρωποι συνειδητοποιούν ότι μπορούν να αποκτήσουν την ίδια ικανοποίηση, αν όχι μεγαλύτερη, απλά παίρνοντας μια ανάσα», σημειώνει η Riley Gardiner.

Καταλήγει λέγοντας: «Δεν πρόκειται για την απόρριψη των πάντων – αλλά για την απόρριψη της πίεσης να τα κάνεις όλα. Ενώ το FOMO είχε νόημα σε έναν κόσμο όπου ήθελες να βρίσκεσαι παντού, το JOMO αφορά την εύρεση χαράς στο να κάνεις ένα βήμα πίσω και να αφιερώνεις χρόνο στον εαυτό σου».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το JOMO κατακτά το TikTok

Το TikTok έχει κατακλυστεί από περιεχόμενο Gen Z δημιουργών, που αναδεικνύουν με διαφορετικούς τρόπους το πώς απολαμβάνουν να «χάνουν» κοινωνικές εκδηλώσεις.

Η Elena από το Τορόντο, γνωστή ως @thishouse5000, συγκέντρωσε πάνω από δύο εκατομμύρια προβολές σε ένα βίντεο που τη δείχνει να περνά χρόνο στο σπίτι και να φτιάχνει τσάι, με τη φράση: «JOMO: The joy of missing out».

Η Manon από το Βέλγιο μοιράστηκε ένα TikTok εξηγώντας ότι ο «τέλειος» συνδυασμός φιλίας είναι αυτός όπου ο ένας φίλος έχει JOMO και ο άλλος έχει FOMO.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Etalie Culverwell ακολούθησε επίσης την τάση, γράφοντας: «Ευτυχώς, ο φόβος μου να χάσω κάτι (FOMO) έχει μετατραπεί σε συνειδητοποίηση ότι προτιμώ μια ήσυχη βραδιά στο σπίτι, κάνοντας self-care και βλέποντας μια ρομαντική κομεντί».Η Βρετανίδα content creator πρόσθεσε στη λεζάντα: «Λατρεύω το JOMO».

Το JOMO έχει επίσης γίνει δημοφιλές θέμα συζήτησης στο X (πρώην Twitter), με πολλούς χρήστες να μοιράζονται τις σκέψεις τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Generation Z Γενιά Ζ TIKTOK φόβος
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ