Ταινίες και εκπομπές με θέμα το φαγητό μας ανοίγουν την όρεξη για... ταξίδια -Πώς μεταδίδεται η γεύση από την οθόνη; - iefimerida.gr

Ταινίες και εκπομπές με θέμα το φαγητό μας ανοίγουν την όρεξη για... ταξίδια -Πώς μεταδίδεται η γεύση από την οθόνη;

Φαγητό τραπέζι
Φωτογραφία/Shutterstock
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Ταινίες που μας «ανοίγουν» την όρεξη, όχι μόνο για φαγητό αλλά και για επίσκεψη στον τόπο παραγωγής τέθηκε στο επίκεντρο ημερίδας στην Θεσσαλονίκη.

Η ημερίδα φέρει τίτλο «Κινηματογράφος, Περιβάλλον και Πολιτισμός: Η πράσινη προοπτική για μία βιώσιμη τοπική ανάπτυξη» και διοργανώθηκε στη Θεσσαλονίκη.

«Το φαγητό συνδέεται με τον κινηματογράφο και την τηλεόραση αποτελώντας εργαλείο γαστρονομικού τουρισμού» είπε η Χαρισία Βλάχου, ΕΔΙΠ, Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του ΑΠΘ, διδάσκουσα στο Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Τουρισμός και Τοπική Ανάπτυξη». Αντλώντας στοιχεία από δύο διπλωματικές εργασίες στις οποίες ήταν επιβλέπουσα, των Ελισάβετ Σιαρίδου και Όλγας Κλεσίδου, αναφέρθηκε στα Food Films όπου η πλοκή εξελίσσεται σε χώρους που παρασκευάζεται ή καταναλώνεται φαγητό (κουζίνα, εστιατόριο, τραπεζαρία, κά).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Τα αντικείμενα που εμφανίζονται συχνά εκεί είναι σκεύη, τρόφιμα ή συσκευές κουζίνας. Ο κεντρικός χαρακτήρας σχετίζεται άμεσα με το φαγητό, είτε ως επαγγελματίας (π.χ. σεφ, εστιάτορας, παραγωγός τροφίμων) είτε ως ερασιτέχνης λάτρης του φαγητού. Το φαγητό δεν είναι απλώς διακοσμητικό στοιχείο, αλλά επηρεάζει την εξέλιξη της ιστορίας και οι σκηνές προετοιμασίας, κατανάλωσης και απόλαυσης του φαγητού, έχουν αφηγηματική σημασία».

Στη μικρή οθόνη, οι εκπομπές μαγειρικής χωρίζονται σε τρία είδη, εκπαιδευτικές , ταξιδιωτικές και διαγωνισμού μαγειρικής.

«Στις εκπομπές μαγειρικής, σκοπός είναι να εμπνεύσει και να εκπαιδεύσει τον θεατή δίνοντας τη δυνατότητα να αποκτήσει δεξιότητες και γνώσεις πάνω σε συνταγές. Ο οικοδεσπότης της εκπομπής, συχνά διάσημος σεφ, ετοιμάζει ένα ή περισσότερα πιάτα κατά την διάρκεια ενός επεισοδίου».

Τα κοινά στοιχεία των Food Films και των εκπομπών μαγειρικής είναι ο πρωταγωνιστής/ παρουσιαστής που τις περισσότερες φορές είναι άνδρας, η κουζίνα, είτε εστιατορίου είτε στούντιο, οι πρώτες ύλες και οι συνταγές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

"Τα food films και οι ταξιδιωτικές εκπομπές μαγειρικής εστιάζουν στο φαγητό αναδεικνύοντας τη γαστρονομική ταυτότητα ενός τόπου. Μάλιστα οι ταξιδιωτικές εκπομπές έχουν μεγάλη τηλεθέαση γιατί αναδεικνύονται ήθη και έθιμα ενός τόπου, τοπικές σπεσιαλιτέ αλλά και επιχειρήσεις γαστρονομίας" ανέφερε η κ. Βλάχου.

Ταυτίζουμε το φαγητό με έναν τόπο

Σύμφωνα με την ομιλήτρια, τα food films και οι ταξιδιωτικές εκπομπές μαγειρικής εστιάζουν στο φαγητό αναδεικνύοντας τη γαστρονομική ταυτότητα ενός τόπου.

"Μέσα από κοντινά πλάνα, ήχους και αισθησιακή παρουσίαση, επιχειρείται η μετάδοση της γεύσης, της όσφρησης και της υφής του φαγητού στον θεατή. Παραδοσιακές συνταγές, τοπικά προϊόντα και τεχνικές μαγειρικής παρουσιάζονται ως αναπόσπαστο κομμάτι της πολιτιστικής ταυτότητας μιας χώρας/ πόλης/ χωριού και έτσι, Food Films και ταξιδιωτικές εκπομπές μαγειρικής δημιουργούν την επιθυμία στους θεατές να επισκεφθούν τις τοποθεσίες που προβάλλονται, συμβάλλοντας έτσι στην ανάπτυξη του γαστρονομικού τουρισμού. Το σκηνικό συχνά περιλαμβάνει εστιατόρια, αγορές τροφίμων και τοπικά μαγειρεία, προσφέροντας μια κινηματογραφική "δοκιμή" των γεύσεων ενός τόπου'.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η συμβολή του FILM OFFICE

Περισσότερες από 100 οπτικοακουστικές παραγωγές στην Κεντρική Μακεδονία, ανάμεσά τους και 6 κινηματογραφικές παραγωγές του Χόλυγουντ, πάνω από 145 εκατομμύρια ευρώ επενδύσεις από τις παραγωγές που γυρίστηκαν στην περιοχή, περισσότερες από 130.000 διανυκτερεύσεις και πάνω από 4.000 θέσεις εργασίας στην Κεντρική Μακεδονία για τις ανάγκες των παραγωγών, είναι μερικά από τα αποτελέσματα της τελευταίας πενταετίας του Film Office της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Τα στοιχεία έδωσε ο κ. Κώστας Γιουτίκας, αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης μιλώντας στην ημερίδα, τονίζοντας ότι έγιναν σημαντικά βήματα για την ανάδειξη της Κεντρικής Μακεδονίας, ως ανερχόμενου διεθνώς, δυναμικού τουριστικού προορισμού. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τον υπερδιαπλασιασμό των επενδύσεων στις τουριστικές υποδομές, κυρίως με κεφάλαια από το εξωτερικό, την αύξηση των εσόδων έως και 15% μόνο το 2022 από παραδοσιακές αγορές, όπως της Γερμανίας, της Γαλλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου και δυναμική είσοδο σε νέες αγορές και την αύξηση κατά 200% του τουρισμού κρουαζιέρας.

Η ημερίδα με τίτλο «Κινηματογράφος, Περιβάλλον και Πολιτισμός: Η πράσινη προοπτική για μία βιώσιμη τοπική ανάπτυξη» διοργανώθηκε στο πλαίσιο του Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Τουρισμός και Τοπική Ανάπτυξη» του ΑΠΘ, σε συνεργασία με το FILM OFFICE της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ