Πρωτοποριακά σχέδια για ένα φουτουριστικό αεροσκάφος «ιπτάμενο ξενοδοχείο», το οποίο θα μπορεί να μεταφέρει 800 άτομα μέσα στην παγκοσμίου κλάσης καμπίνα του, αποκαλύφθηκαν πριν από λίγο καιρό.
Ο σχεδιασμός της ιδέας περιλαμβάνει τρεις τεράστιους ορόφους, έξι τεράστιους κινητήρες και ένα πανοραμικό σαλόνι θέασης - με ένα υπερσύγχρονο θέατρο και καζίνο στη μύτη του αεροπλάνου.
Με την ονομασία «Progress Eagle», ο τεράστιος σχεδιασμός που μοιάζει με ιπτάμενο ξενοδοχείο διαθέτει ένα απίστευτο άνοιγμα φτερών 315 ποδιών (96 μ.) και έχει μήκος περίπου 263 πόδια (80 μ.).
Το αεροπλάνο είναι πνευματικό παιδί του κορυφαίου Ισπανού σχεδιαστή Oscar Vinals και αν δημιουργηθεί, θα ξεπεράσει το τεράστιο Airbus A380-800 που φτάνει τα 240 πόδια (73 μ.) και το Boeing 747 των 230 ποδιών (70 μ.).
Μια αναβαθμισμένη έκδοση του αεροπλάνου με την ονομασία «One Flight» θα διαθέτει καμπίνες αντί για σειρές αεροπορικών καθισμάτων.
Ενώ το κανονικό αεροσκάφος χωράει 800 επιβάτες, η ειδική έκδοση θα μπορεί να μεταφέρει μόνο 300 επιβάτες σε ένα ταξίδι.
Οι πολυτελείς ανέσεις του αεροσκάφους
Ωστόσο, το One Flight αναμένεται να προσφέρει στους επιβάτες την καλύτερη εμπειρία πτήσης - με πρόσβαση σε πολυτελείς εγκαταστάσεις στο αεροσκάφος, όπως εστιατόριο, σπα, κινηματογράφο, καταστήματα και καζίνο.
Το πιλοτήριο της πτήσης έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να βρίσκεται στον δεύτερο όροφο, επιτρέποντας στην άτρακτο να επεκταθεί προς τα έξω και να δημιουργήσει ένα απίστευτο κατάστρωμα θέασης.
Πετώντας στα 40.000 πόδια, οι επιβάτες θα μπορούν να απολαμβάνουν σουρεαλιστική, σχεδόν 180 μοιρών πανοραμική θέα του ουρανού, χάρη στον δημιουργικό βολβοειδή σχεδιασμό.
Για να προσφέρουν στους επιβάτες μια πολυτελή εμπειρία, τα καθίσματα θα είναι διάσπαρτα στα τρία καταστρώματα - με μια τουριστική θέση, μια επιχειρηματική θέση και μια θέση πιλότου.
Οι επιβάτες που αγοράζουν τα εισιτήρια της ειδικής θέσης πιλότου θα έχουν την ευκαιρία να καθίσουν στη μύτη του αεροπλάνου για να δουν την εκπληκτική θέα.
Ωστόσο, ένα από τα πιο εντυπωσιακά χαρακτηριστικά του φουτουριστικού τζετ θα ήταν η μη συμβατική πηγή καυσίμου του για την τροφοδοσία έξι τεράστιων κινητήρων.
Ο σχεδιασμός του αεροπλάνου στοχεύει στην εξάλειψη των ορυκτών καυσίμων υπέρ της χρήσης κυψελών καυσίμου υδρογόνου.
Αυτό θα βοηθήσει το αεροσκάφος να γίνει πιο «αυτοδύναμο» και να μειώσει δραστικά την ενέργεια σε σύγκριση με τα σύγχρονα αεροσκάφη.
Η οροφή και τα φτερά θα καλύπτονται με ηλιακούς συλλέκτες, μαζί με μια ανεμογεννήτρια που θα το βοηθήσει να συγκεντρώσει την ενέργεια που χρειάζεται για να κρατήσει τις μπαταρίες του γεμάτες.
Το αεροσκάφος θα μπορούσε ακόμη και να παραμείνει στον αέρα σχεδόν επ' αόριστον, χρησιμοποιώντας ένα φιλόδοξο τροφοδοτικό βασισμένο σε ηλιακούς δορυφόρους συλλογής.
Ενώ ο εντυπωσιακός σχεδιασμός του Progress Eagle φαίνεται δελεαστικός, ο δημιουργός του Vinals πιστεύει ότι μόνο η μισή τεχνολογία είναι διαθέσιμη σήμερα για να γίνει πραγματικότητα το αεροσκάφος των ονείρων του.
Λέει ότι το σχέδιό του αποτελεί εξέλιξη μιας από τις άλλες ιδέες του, της πιο συμβατικής Sky Whale - και θα μπορούσε να κατασκευαστεί μόνο μετά το 2030.
Ο Vinals έχει στο παρελθόν ονειρευτεί σκάφη όπως το HSP Magnavem, ένα τεράστιο διώροφο πυρηνικό αεροσκάφος, και το Hyper Sting, ένα υπερηχητικό αεροπλάνο δύο φορές ταχύτερο από το Concorde.
Ωστόσο, μέχρι στιγμής κανείς δεν έχει δεσμευτεί να κατασκευάσει και να δοκιμάσει ένα από τα τερατώδη μηχανήματα του.
Ο ίδιος είχε δηλώσει προηγουμένως στην εφημερίδα The Sun: «Άρχισα να ενδιαφέρομαι για την αεροναυπηγική, μετά από μια άσχημη εμπειρία κατά τη διάρκεια μιας πτήσης που ευτυχώς έληξε μόνο με έναν μεγάλο τρόμο.
«Δεν σχεδιάζω έννοιες απλώς για να είναι μόνο όμορφες ή για μια εμπειρία επιστημονικής φαντασίας, όλα τα σχέδια βασίζονται σε προηγούμενες μελέτες τεχνικών με πολλές ακριβείς πληροφορίες, ώστε το αποτέλεσμα να είναι μια ρεαλιστική και εφικτή ιδέα».