Συνήθως, όταν κλείνουμε αεροπορικό εισιτήριο, κοιτάμε τις ώρες των πτήσεων, τη σειρά της θέσης στο αεροσκάφος και πολύ σπάνια το πότε κατασκευάστηκε.
Υπάρχουν, ωστόσο, αρκετά επιβατικά αεροσκάφη ανά την υφήλιο που εκτελούν πτήσεις εδώ και τρεις, ακόμη και τέσσερις δεκαετίες, μολονότι τέτοιες πληροφορίες σπάνια τις βλέπει κανείς στα εισιτήρια.
Την ηλικία του αεροσκάφους τη διαπιστώνει κανείς μόνον όταν βρεθεί στην καμπίνα του. Αν τύχει, λοιπόν, να βρεθείτε στο Κεμπέκ του Καναδά και να επιβιβαστείτε σε ένα 737-2K2C με σειριακό αριθμό 20836 της Nolinor Aviation, να ξέρετε ότι πετάτε με το παλαιότερο επιβατικό αεροσκάφος στον κόσμο, που κατασκευάστηκε το 1974, σύμφωνα με την Airfleets.net.
To περί ου ο λόγος αεροσκάφος ανήκει στο στόλο της αεροπορικής εταιρείας Nolinor Aviation, που ιδρύθηκε το 1992, αλλά όπως αναφέρει η βρετανική εφημερίδα The Telegraph, είχε αλλάξει προηγουμένως πολλά χέρια, αφού έχει εκτελέσει δρομολόγια μεταξύ άλλων για την Australia Airlines και την Air Florida.
Από την παρθενική του πτήση το 1974 με τα χρώματα της Transavia Airlines έχει περάσει περίπου μισός αιώνας, αλλά το αεροσκάφος εξακολουθεί να πετά στους αιθέρες.
Πού μπορεί κανείς να πετάξει με το παλαιότερο επιβατικό αεροσκάφος του πλανήτη
Η Nolinor Aviation μάλλον δεν είναι ιδιαίτερα γνωστή στην Ευρώπη, αφού η αεροπορική εταιρεία, με έδρα το Μίραμπελ του Καναδά εκτελεί κυρίως εσωτερικά δρομολόγια και πραγματοποιεί πτήσεις σε λιγοστούς προορισμούς στις ΗΠΑ.
Στον ιστότοπό της η εταιρεία καυχάται ότι «διαθέτει τον μεγαλύτερο στόλο αεροσκαφών Boeing 737-200 στον κόσμο» και, ως εκ τούτου, διαθέτει εξαιρετικό επίπεδο τεχνογνωσίας ως προς τον συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους. Η Nolinor Airlines σημειώνει ακόμη ότι χρησιμοποιεί τον Μαθουσάλα του στόλου της μόνον για πτήσεις εσωτερικού, για παράδειγμα από το Κεμπέκ - και μάλιστα τακτικά, όπως φαίνεται στη βάση δεδομένων αεροπορίας «Airfleets».
Παρεμπιπτόντως, ένα άλλο αεροπλάνο της Nolinor Aviation είναι μόλις κατά ένα χρόνο νεότερο από το παλαιότερο επιβατικό αεροσκάφος στον κόσμο. Το Boeing 737-200, που κατασκευάστηκε το 1975, εξακολουθεί να μεταφέρει επιβάτες στο όνομα της αεροπορικής εταιρείας σήμερα.
Πόσο ασφαλείς είναι οι πτήσεις με ένα αεροσκάφος που κατασκευάστηκε πριν από σχεδόν μισό αιώνα;
Μπορεί η επιβίβαση σε ένα αεροσκάφος ηλικίας σχεδόν μισού αιώνα να μη φαντάζει ως ιδιαίτερα καλή ιδέα, αλλά όπως είπε στην Telegraph ο Χένρι Χάρτεφελντ, αναλυτής θεμάτων αεροπλοϊας, «δεν είναι η ηλικία του αεροσκάφους, που μετράει, αλλά η συντήρησή του».
Ο ίδιος σημειώνει ότι η αμερικανική αεροπορική εταιρεία «Delta εξακολουθεί να χρησιμοποιεί αεροσκάφη Boeing 767, που κατασκευάστηκαν πριν από 30 ή και περισσότερα χρόνια. Ομολογουμένως, οι καμπίνες μπορεί να είναι λίγο παλιομοδίτικες, αλλά τα ίδια τα αεροσκάφη λειτουργούν αξιόπιστα και με ασφάλεια», είπε.
Το προφανές ζήτημα για τις αεροπορικές εταιρείες, είναι ότι πρέπει να συντηρούν πιο συχνά αυτά τα παλιά αεροσκάφη και τα ανταλλακτικά μπορεί να είναι δύσκολο να βρεθούν , επομένως, καθώς το κόστος αθροίζεται, μπορεί να αποφασίσουν να τα αποσύρουν. Παρόλα αυτά, το 737-2K2C της Nolinor Airlines δεν δείχνει να έχει προβλήματα, και μέχρι να αποσυρθεί, η εταιρεία μπορεί να καυχάται ότι ως επιβατικό αεροσκάφος παραμένει αξιόπλοο.