Δεν είναι μυστικό, πως η βιομηχανία της μόδας έχει δεχτεί πολλές φορές σκληρή κριτική για τον τρόπου που αντιμετωπίζει τις γυναίκες.
Δημιουργεί μη ρεαλιστικά πρότυπα, κάνοντας νεαρές κοπέλες και όχι μόνο, να φτάνουν στα όρια τους, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει πολλές φορές η υγεία τους.
Και παρόλο που το στίγμα γύρω από τα plus-size μοντέλα ξεθωριάζει και γίνονται προσπάθειες από μεγάλους οίκους μόδας να προσλαμβάνουν γυναίκες με καμπύλες και όχι αποστεωμένα μοντέλα, υπάρχει ακόμα δρόμος από το να εξαλειφθεί τελείως το body shaming.
Ευτυχώς, όλο και περισσότερες γυναίκες είναι πρόθυμες να πάρουν τα πράγματα στα χέρια τους και να ξαναγράψουν τους κανόνες από την αρχή.
Ένα μοντέλο για μεγάλα μεγέθη, η Ντενίζ Μερσέντες, κάνει ακριβώς αυτό. Το μοντέλο από τη Δομινικανή Δημοκρατία, ξεκίνησε μια πρόκληση στο TikTok με τίτλο "Style Not Size" («Στυλ όχι μέγεθος») με τη φίλη της Μαρία Καστελλάνος.
Οι δύο φίλες που έχουν διαφορετικά μεγέθη, φορούν τα ίδια ρούχα και μοιράζονται τα βίντεο τους, με τους 1,7 εκατομμύρια ακολούθους της Ντενίζ στο TikTok, δείχνουν ότι η ομορφιά έρχεται σε όλα τα σχήματα και τις μορφές. Τα βίντεό τους έχουν πλέον εκατομμύρια φορές, αποδεικνύοντας ότι υγιείς και ευτυχισμένες γυναίκες κυριαρχούν στον κόσμο!
Όταν η Ντενίζ ήταν 16 ετών και ήταν πιο αδύνατη, άρχισε να στέλνει τις φωτογραφίες της σε πρακτορεία μοντέλων, αλλά το ύψος της ήταν πολύ μικρό για τα βιομηχανικά πρότυπα. Συνέχισε έτσι να ποζάρει στην κάμερα ως χόμπι μέχρι που έγινε 21 ετών και είχε φτάσει σε μέγεθος 14 από 8 που ήταν στην εφηβεία.
Σύμφωνα με δήλωση στον ιστότοπό της, η Ντενίζ άρχισε να συνδυάζει ρούχα και να δημοσιεύει τις φωτογραφίες της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Είναι ακτιβίστρια σε θέματα σώματος και διεξάγει μια καμπάνια #becauseitsmybody αφιερωμένη σε γυναίκες όλων των σωματότυπων. Έχει συνεργαστεί με πολλές διάσημες μάρκες μόδας και μπουτίκ όπως το Forever21, το Target και το JCPenney.
Υπάρχει ένα τεράστιο χάσμα μεταξύ των προτύπων της μόδας και των πραγματικών γυναικών, που έχουν μέγεθος γύρω στο 16 στη μέση κατά μέσο όρο στην Αμερική. Επιπλέον, οι plus-size γυναίκες αντιπροσωπεύουν το 68% των αγοραστών μόδας, σύμφωνα με το Glamour, ωστόσο ένα πολύ μικρό ποσοστό από αυτούς εργάζονται στην βιομηχανία της μόδας.
Μόνο το 2016, η Άσλεϊ Γκράχαμ έγινε το πρώτο μοντέλο plus-size στο εξώφυλλο της έκδοσης Swimsuit Sports Illustrated και άνοιξε το δρόμο για μοντέλα με καμπύλες. Ωστόσο, το ίδιο το μοντέλο είπε στην εκπομπή του CBS «Sunday Morning» ότι δεν της αρέσει η λέξη «plus-size» γιατί είναι «τόσο διχαστική για τις γυναίκες» και τις βάζει σε κατηγορίες.