Τα σχέδια για ένα νέο, τεράστιο αεροδρόμιο στην Ευρώπη, με τις πτήσεις να ξεκινούν έως το 2028, αποκαλύφθηκαν πρόσφατα.
Οι εργασίες κατασκευής θα ξεκινήσουν στο αεροδρόμιο «Αλληλεγγύη» της Βαρσοβίας, γνωστό και ως Κεντρικό Λιμάνι Επικοινωνίας (Central Communication Port), μέχρι το τέλος του έτους.
Το νέο, μεγάλο αεροδρόμιο της Πολωνίας αναμένεται να ανταγωνιστεί άλλα όπως το Χίθροου και το Ντουμπάι χάρη στις προτεινόμενες πτήσεις μεγάλων αποστάσεων.
Στοχεύει να δώσει τη δυνατότητα στους επιβάτες από χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης να πετούν σχεδόν οπουδήποτε στον κόσμο χωρίς να χρειάζεται να ταξιδέψουν πρώτα σε κόμβους στη Δυτική Ευρώπη.
Τα σχέδια είναι σε εξέλιξη για την κατασκευή του Αεροδρομίου «Αλληλεγγύη» της Βαρσοβίας επειδή το αεροδρόμιο Chopin της Βαρσοβίας (το κύριο αεροδρόμιο της πόλης) πλησιάζει τη χωρητικότητά του.
Ενώ η Πολωνία σχεδιάζει να αξιοποιήσει τη συνολική της ανάπτυξη επιβατών, το νέο αεροδρόμιο θα βοηθήσει επίσης τον αερομεταφορέα της χώρας (LOT Polish Airlines) να αυξήσει και τον αριθμό των επιβατών του.
Σύμφωνα με το Simple Flying, ο διευθύνων σύμβουλος της LOT Polish Airlines είπε στο Bloomberg: «Η Κεντρική Ευρώπη χρειάζεται έναν κατάλληλο κόμβο αερομεταφορών. Θα συμμετάσχουμε στον σχεδιασμό και στην κατασκευή του».
Τα σχέδια του νέου τεράστιου αεροδρομίου
Νωρίτερα φέτος, τα σχέδια για το αεροδρόμιο αποκαλύφθηκαν από τους Foster + Partners και Buro Happold.
Οι εικόνες CGI απεικονίζουν τον τερματικό σταθμό επιβατών, τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό και τον κόμβο μεταφοράς του αεροδρομίου.
Ο Grant Brooker, επικεφαλής του στούντιο της Foster + Partners, είπε στο Notes από την Πολωνία: «Ο σχεδιασμός μας επικεντρώνεται στους επιβάτες. Φιλοδοξία μας είναι να δημιουργήσουμε ένα προσβάσιμο κτίριο που θα βελτιώσει την ταξιδιωτική εμπειρία μέσω... σαφών οπτικών συνδέσεων.
Πιστεύουμε ότι το CPK [το αεροδρόμιο] θα αλλάξει εντελώς τον τρόπο με τον οποίο ταξιδεύουν οι άνθρωποι στην Πολωνία και θα γίνει επίσης μια νέα πύλη προς την Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο».
Οι προγραμματιστές αναμένουν ότι η κατασκευή του αεροδρομίου θα κοστίσει κοντά στα 9 δισεκατομμύρια δολάρια, αλλά αυτό το ποσό θα μπορούσε να αυξηθεί έως και 30 δισεκατομμύρια δολάρια εφόσον συμπεριληφθούν στο ευρύτερο κόστος.
Όχι μόνο θα χρειαστεί να κατασκευαστούν ο τερματικός σταθμός του αεροδρομίου και οι διάδρομοί του, αλλά απαιτούνται επίσης βελτιώσεις στη σιδηροδρομική υποδομή της χώρας.
Το αεροδρόμιο θα έχει τον δικό του σιδηροδρομικό σταθμό
Το αεροδρόμιο, το οποίο θα βρίσκεται 40 χιλιόμετρα μακριά από τη Βαρσοβία, αναμένεται να έχει τον δικό του σιδηροδρομικό σταθμό, που θα συνδέεται με το προϋπάρχον σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.
Μέχρι το 2035 το αεροδρόμιο «Αλληλεγγύη» της Βαρσοβίας θα μπορεί να φιλοξενήσει 40 εκατομμύρια επιβάτες.
Ένας τρίτος διάδρομος προσγείωσης και άλλες επεκτάσεις τερματικού σταθμού θα δουν τον αριθμό των επιβατών να αυξάνεται στα 65 εκατομμύρια έως το 2060.
Οι κατασκευαστικές εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν στα τέλη του τρέχοντος έτους, με τις πτήσεις να αναχωρούν από το αεροδρόμιο το 2028.
Δεν είναι ακόμη γνωστό ποιες αεροπορικές εταιρείες θα εκτελούν δρομολόγια από το πολωνικό αεροδρόμιο.
Το Warsaw Solidarity Airport αναμένεται, επίσης, να δημιουργήσει περίπου 150.000 θέσεις εργασίας στην περιοχή.
Από την άλλη, τα νέα σχέδια συναντούν έντονες αντιδράσεις τόσο από τους κατοίκους της περιοχής όσο και από τους ειδικούς των ταξιδίων.
Το 2022 το αφεντικό της Ryanair, Michael O’Leary, είπε στο Rzeczpospolita: «Αυτό το αεροδρόμιο είναι περιττό. Σχεδιάστηκε σε λάθος μέρος και σε λάθος χρόνο. Μόνο πολύ ηλίθιοι πολιτικοί θα μπορούσαν να αποφασίσουν να κάνουν κάτι τέτοιο. Η Βαρσοβία έχει ήδη δύο αεροδρόμια, τα οποία θα αρκούσε να χρησιμοποιήσει καλά».