Οι ολλανδικές Αρχές προχωρούν στη μείωση του αριθμού των πτήσεων από και προς το διεθνές αεροδρόμιο Σίπχολ του Άμστερνταμ σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα της ηχορύπανσης από τα θορυβώδη αεροσκάφη.
Το πέμπτο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Ευρώπης θα περικόψει κάπου 9.100 πτήσεις το ερχόμενο καλοκαίρι με στόχο κάποια στιγμή να μειώσει τον αριθμό τους σε περίπου 452.500 ετησίως.
Οι περικοπές αυτές εντάσσονται στο πλαίσιο μιας ευρύτερης προσπάθειας για την καταπολέμηση της ηχορύπανσης από το αεροδρόμιο Σίπχολ και άλλους αερολιμένες στην πυκνοκατοικημένη Ολλανδία, μιας προσπάθειας που περιλαμβάνει απαγόρευση νυχτερινών πτήσεων, μείωση της πρόσβασης σε ιδιωτικά αεροσκάφη και την απαγόρευση των πιο θορυβωδών μοντέλων αεροσκαφών.
Ήδη τα μέτρα που τέθηκαν σε ισχύ περιόρισαν την ηχορύπανση από τις πτήσεις, αλλά και τα παράπονα περιοίκων, όπως ανακοίνωσε το καλοκαίρι η διοίκηση του Σίπχολ.
Αντιδρούν οι αεροπορικές εταιρείες
Ωστόσο, αεροπορικές εταιρείες και αναλυτές προειδοποιούν ότι οι περικοπές των πτήσεων μπορεί να βλάψουν την ολλανδική οικονομία και να έχουν αρνητικό αντίκτυπο στο Σίπχολ.
«Είναι απολύτως ακατανόητο αυτό που συμβαίνει στην Ολλανδία», δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ο Μπεν Σμιθ, Διευθύνων Σύμβουλος της Air France-KLM. «Αδυνατούμε να καταλάβουμε γιατί η ολλανδική κυβέρνηση θέλει να γκρεμίσει εν μέρει το πετράδι του στέμματός της, το Σίπχολ και την KLM. Ο περιορισμός των πτήσεων είναι μεγάλο δώρο στους ανταγωνιστές μας, όπως η Lufthansa και η British Airways», τόνισε.
Η KLM και άλλες αεροπορικές εταιρείες προσφεύγουν στη Δικαιοσύνη κατά της απόφασης του Σίπχολ για διαφυγόντα κέρδη.
Και δεν είναι μόνον ευρωπαϊκοί αερομεταφορείς που αντιδρούν. Η αμερικανική JetBlu, άρχισε τις πτήσεις από το Σίπχολ τον Αύγουστο, κάτι που συνεπάγεται ότι δεν έχει «ιστορικό δικαίωμα» για χρήση του αεροδρομίου το επόμενο καλοκαίρι, όπως και άλλες 23 αεροπορικές εταιρείες, όπως επισημαίνει ο Ούγκο Τόμασεν, διευθύνων σύμβουλος της Airport Coordination Netherlands. Γι’ αυτό και η JetBlue πιέζει τις αμερικανικές Αρχές να προχωρήσουν σε αντίποινα, αποκλείοντας την KLM από το διεθνές αεροδρόμιο JFK της Νέας Υόρκης.
Θα ακολουθήσουν το παράδειγμα του Σίπχολ και άλλα αεροδρόμια;
Και μπορεί το Σίπχολ να ήταν το πρώτο διεθνές αεροδρόμιο που αποφάσισε περικοπές των πτήσεων λόγω της ηχορύπανης, αλλά όπως λέει το Politico, δεν αποκλείεται να ακολουθήσουν και άλλες κυβερνήσεις το παράδειγμα της ολλανδικής.
Τον περασμένο χρόνο η ομοσπονδιακή κυβέρνηση του Βελγίου κατέβαλε πρόστιμο 25 εκατ. ευρώ για ηχορύπανση από την εναέρια κυκλοφορία γύρω από το αεροδρόμιο Ζάβεντεμ των Βρυξελλών. Εξ’ ου και η πρόταση του Βέλγου υπουργού Μεταφορών, Ζορζ Ζιλκινέ το καλοκαίρι, για απαγόρευση πτήσεων από τις 11:00 το βράδυ μέχρι τις 06:00 το πρωί, αφού, όπως είπε, «όλοι δικαιούνται ήσυχες νύχτες».
Αλλά και στη Λισαβώνα δημοτικό συμβούλιο θέλει να περιορίσει την ενόχληση των κατοίκων από την ηχορύπανση των αεροσκαφών, ενώ τον περασμένο χρόνο πενταπλασιάστηκαν οι καταγγελίες περιοίκων του αεροδρομίου του Δουβλίνου για ηχορύπανση.