Μια διαφορετική πλευρά της Άννας Γουίντουρ «φωτογραφίζει» ο πρώην εκδότης της Vogue και κάποτε στενός φίλος της, λέγοντας ότι «δεν είναι ικανή για ανθρώπινη καλοσύνη» στο επερχόμενο βιβλίο με τα απομνημονεύματά του, αποσπάσματα του οποίου δημοσιεύει αποκλειστικά η Daily Mail.
Ο Αντρέ Λεόν Τάλεϊ λέει ότι έχει «τεράστια συναισθηματικά και ψυχολογικά τραύματα» από την μακρόχρονη φιλία του με την πασίγνωστη συντάκτρια του περιοδικού Vogue. Ο 70χρονος περιγράφει πώς τον έκανε πέρα πέρυσι η Άννα Γουίντουρ επειδή ήταν «πολύ μεγάλος, υπέρβαρος και πολύ ψυχρός» για τα δικά της δεδομένα, γράφει στα απομνημονεύματά του που θα έχουν τίτλο «The Chiffon Trenches: A Memoir» που θα κυκλοφορήσει τον Σεπτέμβριο.
Αδιαφορεί για τους πάντες εκτός από τους διάσημους που είναι δημοφιλείς στην Vogue
Ο Τάλεϊ ισχυρίζεται πως υπάρχει μια «ατελείωτη» λίστα συγγραφέων, στυλιστών και μοντέλων στους οποίους δεν έχει φερθεί καλά. Σε ένα σημείο του βιβλίου του, ο 70χρονος Τάλεϊ γράφει: «Είναι αδιάφορη για οποιονδήποτε άλλον από εκτός από τους ισχυρούς και διάσημους ανθρώπους που είναι δημοφιλείς στις σελίδες του Vogue. Έχει κάνει καλύτερους φίλους όσους είναι οι καλύτεροι σε επιλεγμένους τομείς. Η Σερένα Γουίλιαμς, ο Ρότζερ Φέντερερ, ο Τζορτζ Κλούνεϊ και η σύζυγός του Αμάλ Αλαμουντίν είναι, γι’ αυτήν, φίλοι. Εγώ δεν έχω πλέον καμία αξία γι’ αυτήν».
Η απόλυση του Τάλεϊ από την αυλή της γυναίκας που είναι γνωστή ως «πυρηνική Γουίντουρ» είναι ακόμη πιο πικρή γιατί ήταν πολύ δεμένοι και μάλιστα η Άννα Γουίντουρ τον έκανε διάσημο. Όταν ήταν δεμένοι, ο Τάλεϊ ήταν ένας από τους λίγους ανθρώπους που είχαν προσκληθεί στον γάμο της και μάλιστα είχε παρέμβει για την απώλεια βάρους του.
Πώς ξεκίνησε η σχέση τους
Ο Τάλεϊ γράφει πως όταν ξεκίνησε στην δημοσιογραφία της μόδας και η Άννα Γουίντουρ ήταν δημιουργική διευθύντρια της Vogue, έγινε ένας «ισχυρός σύμμαχός» του. Αυτό συνέβη το 1983, όταν ο Τάλεϊ πήγε να εργαστεί στο περιοδικό αφότου η Γκρέις Μιραμπέλα, η τότε διευθύντρια τον έκανε συντάκτη των ειδήσεων μόδας. Ο Τάλεϊ στην βιογραφία του αναφέρει ότι συναντήθηκε με την Άννα Γουίντουρ, η οποία του χαμογέλασε. Μέχρι την ώρα που επέστρεψε στο σπίτι του, του είχε στείλει ένα σημείωμα στο διαμέρισμά του που έλεγε: «Καλώς ήρθες στην Vogue. Ανυπομονώ να συνεργαστώ μαζί σου». Ο Τάλεϊ παραδέχεται ότι ήταν «τρομερά τρομοκρατημένος» με την Γουίντουρ, και μάλιστα έπεφτε επάνω της στα πάρτι που πήγαιναν.
Ο Άντι Γουόρχολ, φίλος του Τάλεϊ, από την εποχή του περιοδικού Interview, ήξερε ότι την φοβόταν και τον χτυπούσε στα πλευρά και του έλεγε: «Ω Αντρέ, πήγαινε να πεις γεια στην Άννα Γουίντουρ». Όταν η Γουίντουρ έφυγε από τις ΗΠΑ για να γίνει διευθύντρια της British Vogue, ο Τάλεϊ έγινε συντάκτης στυλ στο Vanity Fair υπό την Τίνα Μπράουν. Η Γουίντουρ τον προσέλαβε όταν επέστρεψε στην Αμερική ως συντάκτης του περιοδικού Home & Garden και τον πήρε μαζί της στην Vogue όταν έγινε διευθύντρια το 1988.
Η Γουίντουρ έδωσε στον Τάλεϊ την παλιά της δουλειά του δημιουργικού διευθυντή, η οποία τον έκανε τον πρώτο μαύρο άνδρα στην ιστορία της δημοσιογραφίας μόδας και σημαντικότερο άνδρα συγγραφέα μόδας. Μέχρι εκείνη την στιγμή ήταν ήδη φίλος με σχεδιαστές όπως ο Yves Saint Laurent και ο Καρλ Λάγκερφελντ. Αλλά η νέα του δουλειά, του έδωσε ένα άνευ προηγουμένου επίπεδο κύρους και σεβασμού, σε μια εποχή που το περιοδικό Vogue ήταν ακόμη πιο ισχυρό από ότι σήμερα. Γνώρισε βασιλιάδες, έκανε φωτογραφήσεις σε σπίτια πλούσιων και διάσημων και έγινε φίλος ακόμη και με την Λι Ράντιζβιλ, την αδερφή της Τζάκι Κένεντι.
Ο Τάλεϊ λέει ότι δεν υπήρξε μια μεταβατική περίοδος από τότε που ανέλαβε η Άννα Γουίντουρ, αλλά όλα έγιναν με ταχύτητα φωτός. Τα meetings τελείωναν μέσα σε οκτώ λεπτά και αν συνεχίζονταν για περισσότερα από 15 λεπτά, κάτι είχε πάει «σοβαρά λάθος». Την πρώτη φορά που είχε ένα γεύμα με την Άννα Γουίντουρ, εκείνη του ανακοίνωσε «ας επιστρέψουμε στο γραφείο» προτού καν φτάσει το πρώτο πιάτο. Ο Τάλεϊ εικάζει πως πιθανότατα οι σεφ δεν μπήκαν καν στην διαδικασία να ξεκινήσουν την ετοιμασία του φαγητού, επειδή ήταν συνηθισμένοι σε αυτό.
Ισχύουν όσα λέγονται για την Άννα Γουίντουρ και την ταινία «Ο Διάβολος φορούσε Prada»;
Όσο για την ταινία «Ο Διάβολος Φορούσε Prada» που υποτίθεται ότι αναφέρεται στην Άννα Γουίντουρ και την υποδύεται η Μέριλ Στριπ, ο Τάλεϊ αμφισβητεί κάποια πράγματα. Όπως λέει, στην πραγματικότητα κανείς δεν πετούσε τα παλτό του, ούτε υπήρξε «χυδαίο λεξιλόγιο», και σίγουρα δεν περπατούσε κανένας μεθυσμένος. Αλλά υπήρχαν λογαριασμοί εξόδων για τα πάντα και κάθε πράγμα που φορούσε η Άννα Γουίντουρ, στην συνέχεια στελνόταν στο καθαριστήριο, εκτός από τα εσώρουχά της.
Η κουζίνα της ήταν πεντακάθαρη, γιατί ποτέ δεν είχε μαγειρέψει. Ένας από τους βοηθούς της πήγαινε κάθε πρωί στο σπίτι της με ένα αντίγραφο του μεγάλου βιβλίου, ένα πρότυπο του τρέχοντος τεύχους της Vogue, μαζί με λουλούδια, δώρα και όλα τα καθαρά της ρούχα.
Η παραίτηση του Τάλεϊ
Υπό την προστασία της Άννα Γουίντουρ, ο Τάλεϊ ανέλαβε μεγάλα καθήκοντα όπως το πρώτο εξώφυλλο της Μαντόνα, που τραβήχτηκε το 1989 στο σπίτι της στο Λος Άντζελες. Ο Τάλεϊ αναφέρει στο βιβλίο του ότι η Μαντόνα του συστήθηκε λέγοντας: «Γεια, είμαι η Μαντόνα, θέλεις μια π@@@;». Ο Τάλει αρνήθηκε και είπε ότι ένιωσε κολακευμένος.
Η μοναδική φορά που είχαν σωματική επαφή
Αλλά κάποια στιγμή τα πράγματα άλλαξαν και η Άννα Γουίντουρ σταμάτησε να του στέλνει τα καλύτερα έργα. Ο Τάλεϊ άρχισε να νιώθει πως δεν του φερόταν σωστά, οπότε εισέβαλε στο γραφείο της Άννα Γουίντουρ και δήλωσε την παραίτησή του, χτυπώντας την πόρτα στην έξοδο. Επέστρεψε στην Βόρεια Καρολίνα στο σπίτι που είχε αγοράσει για τη γιαγιά του και τελικά θρήνησε τον θάνατό της πέντε χρόνια μετά.
Ο Τάλεϊ τα ξαναβρήκε με την Άννα Γουίντουρ όταν πέθανε η μητέρα της και πέταξε στο Ηνωμένο Βασίλειο για να παραβρεθεί στην κηδεία της, όπου η εκδότρια ξέσπασε σε κλάματα κατά την διάρκεια της τελετής. Τότε ο Τάλεϊ σηκώθηκε και την πήρε στην αγκαλιά του καθώς έβγαιναν έξω – ήταν η μόνη φορά που είχαν σωματική επαφή.
Η επιστροφή στο περιοδικό και το πρόβλημα με το σωματικό του βάρος
Ο Τάλεϊ επέστρεψε στην Vogue ως αρχισυντάκτης, όπου το φυσικό τους βάρος συνέχιζε να αυξάνεται και μια μέρα η Άννα Γουίντουρ του τηλεφώνησε και του είπε: «Πρέπει να πας στο γυμναστήριο». Πήρε έναν προσωπικό γυμναστή και δοκίμασε την δίαιτα του λάχανου – όπου τρως μόνο μαγειρεμένο λάχανο- αλλά δεν λειτούργησε. Έτσι, η Άννα Γουίντουρ παρενέβη με τον πάστορα του Τάλεϊ και τον σχεδιαστή Oscar de la Renta και την σύζυγό του, που ήταν δύο από τους στενότερους φίλους του. Η Γουίντουρ τους εξήγησε πως το βάρος του Τάλεϊ ήταν «εκτός ελέγχου» και τον έστειλε στο κέντρο αποκατάστασης Duke Diet στην πατρίδα του στο Ντάρχαμ της Βόρειας Καρολίνας. Ο Τάλεϊ έχασε 55 κιλά, αλλά τα ξαναπήρε και επέστρεψε άλλες 3 φορές στο κέντρο για μια «μάχη που είχα από καιρό συνειδητοποιήσει πως δεν θα κερδίσω ποτέ».
Ο μισθός πείνας
Το 2016, η Vogue ξεκίνησε ένα podcast και η Άννα Γουίντουρ ανακοίνωσε πως ο Τάλεϊ θα ήταν ο οικοδεσπότης. Ξεκίνησε ως μια τεράστια επιτυχία με επισκέπτες όπως ο Τομ Φορντ, η Κιμ Καρντάσιαν, ο Marc Jacobs και ο Alexander Wang. Εκείνη την στιγμή όμως, τα πράγματα άρχισαν να μην πηγαίνουν και πάλι καλά με την Άννα Γουίντουρ. Όπως λέει πληρωνόταν 500 δολάρια για κάθε επεισόδιο του podcast,ένα ποσό το οποίο χαρακτήρισε γελοίο.
«Οι λογαριασμοί των σέρβις του αυτοκινήτου μου κοστίζουν πολύ περισσότερα από ένα ταξίδι μετ’ επιστροφής από το White Plains στο One World Trade Center, όπου είναι η έδρα της Vogue» γράφει στα απομνημονεύματά του. Ξαφνικά το podcast έπαψε να υπάρχει και δεν υπήρχε καμία εξήγηση από την Άννα Γουίντουρ που υιοθέτησε μια «σιωπή σαν σφίγγα».
Ο Τάλεϊ λέει ότι η Άννα Γουίντουρ «με έχει αποδεκατίσει με αυτή την σιωπηλή μεταχείριση πολλές φορές» και «αυτός είναι ακριβώς ο τρόπος της για να επιλύει οποιοδήποτε ζήτημα». Ο Τάλεϊ μίλησε με τον Γκρέιντορ Κάρτερ, τον πρώην διευθυντή του Vanity Fair, και ανακάλυψε ότι δεν ήταν ο μόνος. Ο Κάρτερ δήλωσε για την Άννα Γουίντουρ: «Την μία ημέρα μου φέρεται σαν να είμαι ένας καλός φίλος και συνάδερφος και την επόμενη ημέρα, μου φέρεται σαν να είμαι το άτομο που παραδίδει τα κλειδιά σε ένα πάρκινγκ».
Τα σωματικά και ψυχολογικά τραύματα που έχει προκαλέσει η Άννα Γουίντουρ στον Τάλεϊ
Όπως γράφει ο Τάλεϊ: «Θα ήθελα πάρα πολύ να πει κάτι ανθρώπινο και ειλικρινές για μένα. Έχω τεράστια συναισθηματικά και ψυχολογικά τραύματα από τη σχέση μου με αυτή την γυναίκα επιρροής… Αγαπά τα δύο της παιδιά και είμαι σίγουρος πως θα γίνει μια εξαιρετική γιαγιά… αλλά υπάρχουν τόσοι πολλοί άνθρωποι που έχουν εργαστεί γι’ αυτήν και έχουν υποστεί τεράστια συναισθηματικά τραύματα… η λίστα είναι ατελείωτη. Έχει πληγώσει πάρα πολλούς κατά τη διάρκεια της ισχυρής κυριαρχίας της».
Την Άνοιξη του 2018, ο Τάλεϊ περίμενε πως θα πάρει τις συνεντεύξεις στο κόκκινο χαλί του Met Gala, αλλά κανείς από την Vogue δεν του τηλεφώνησε. Όταν πήρε ο ίδιος τηλέφωνο, του είπαν πως αυτά τα πράγματα ήταν υποδεέστερα γι’ αυτόν αλλά ο ίδιος είδε αυτό που θα ακολουθούσε – ένα σημάδι πως έπρεπε να φύγει. Και γράφει: «Ήταν σαφώς μια επιχειρηματική απόφαση. Ξαφνικά έγινε πολύ ηλικιωμένος, πολύ χοντρός, και πολύ uncool, φαντάζομαι, για την Άννα Γουίντουρ. Μετά από δεκαετίες πίστης και φιλίας… η Άννα θα έπρεπε να είχε την ευγένεια και την καλοσύνη να μου τηλεφωνήσει ή να μου στείλει ένα mail που να λέει: ‘Αντρέ, νομίζω ότι είχαμε μια υπέροχη πορεία με τις συνεντεύξεις σου, αλλά θα δοκιμάσουμε κάτι νέο’. Θα το δεχόμουν. Είναι κατανοητό. Τίποτα δεν κρατάει για πάντα.. Απλή ανθρώπινη καλοσύνη. Όχι, δεν είναι ικανή ούτε γι’ αυτό».
«Όταν επιστρέφει στο σπίτι της το βράδυ, μόνη, νιώθει δυστυχισμένη;»
Ο Τάλεϊ, ο οποίος είναι σαφώς πολύ ενοχλημένος, γράφει πως «για χρόνια η Άννα ήταν η πιο σημαντική γυναίκα στο σύμπαν μου» και πως τώρα τον «πέταξε στα σκουπίδια».
Τον περασμένο Οκτώβριο, η Άννα Γουίντουρ δεν ευχήθηκε χρόνια πολλά στον Τάλεϊ όπως κάνει κάθε χρόνο, και ο ίδιος θεώρησε πως η φιλία τους είχε «επισήμως τελειώσει». Τον επόμενο μήνα, της έστειλε ένα mail με ευχές για τα γενέθλιά της, αλλά εκείνη δεν απάντησε. Ο Τάλεϊ γράφει: «Αναρωτιέμαι, όταν επιστρέφει μόνη της στο σπίτι το βράδυ, είναι δυστυχισμένη; Νιώθει μόνη; Η Άννα είναι τόσο ισχυρή και απασχολημένη. Απλά με έβγαλε έξω από την ύπαρξή της. Τώρα με αντιμετωπίζει ως έναν πρώην υπάλληλο, με σύντομους χαιρετισμούς, ποτέ τίποτα παραπάνω από επιφανειακούς χαιρετισμούς».
Η αδίστακτη Άννα Γουίντουρ
Μάλιστα, ο Τάλεϊ χαρακτήρισε την Άννα Γουίντουρ «αδίστακτη» και γράφει πως «η αυτοκράτειρα Γουίντουρ με απογοήτευσε». Σε ένα δραματικό μάλιστα, τόνο, γράφει: «Η ελπίδα μου είναι πως θα βρει έναν τρόπο να ζητήσει συγγνώμη προτού πεθάνω ή την ώρα που θα πεθαίνω, θα εμφανιστεί στο κρεβάτι μου, θα μου δώσει το χέρι της και θα μου πει ‘Σ’ αγαπώ. Δεν έχεις ιδέα πόσα πολλά σήμαινες για μένα’. Δεν περνάει ούτε μία ημέρα που να μην σκεφτώ την Άννα Γουίντουρ».
Ο Τάλεϊ λέει ότι με την μετακόμιση των γραφείων της Vogue στο One World Trade Center, ήρθε και η «αρχή του τέλους» για τους μεγαλύτερους σε ηλικία συντάκτες. Η Γκρέις Κόντινγκτον, μία από τους μακροβιότερους συντάκτες του περιοδικού έμενε στο Ritz και είχε ένα αυτοκίνητο με σοφέρ για να μετακινείται στην πόλη. Τώρα πρέπει να «περιμένει σε μεγάλες ουρές σε στάσεις ταξί έξω από τα αεροδρόμια της Ευρώπης» γράφει ο 70χρονος Τάλεϊ.
Η Πόλι Μέλεν, που βρισκόταν στην Vogue για 30 χρόνια, έλαβε ένα πάρτι συνταξιοδότησης στο υπόγειο του Barneys, κάτι που τον σόκαρε. Όπως λέει «είμαστε οι δεινόσαυροι της Vogue, ένα είδος που απειλείται με εξαφάνιση». Και προσθέτει πως οι εκδότες του περιοδικού που ανήκει στον όμιλο Conde Nast, είναι «ειδικοί στην ικανότητά να φτύνουν τους ανθρώπους. Σε διώχνουν χωρίς μια τελετή. Δεν είναι ένα μέρος μεγάλης ενσυναίσθησης για την ανθρωπότητα».
Φωτογραφίες: AP, Splash News