Η Βασιλική Θεοδώρου, ιδρύτρια του καινοτόμου fashion brand Miss Polyplexi, αφηγείται στο iefimerida.gr πως με ένα βελονάκι κατάφερε να ξεχωρίσει στο χώρο της μόδας, δημιουργώντας ένα fashion brand στην Αθήνα που έχει ανοίξει τα φτερά του για το εξωτερικό.
Με ένα βελονάκι μπορείς να πιάσεις την άκρη του νήματος και να πας πολύ μακριά. Αυτό τουλάχιστον έκανε η Βασιλική Θεοδώρου, η οποία έχοντας πίσω της σημαντικές σπουδές κατάφερε να δημιουργήσει τη δική της επιχείρηση και να κάνει το χόμπι της, που δεν είναι άλλο από το πλέξιμο, επάγγελμα. Το Miss Polyplexi είναι ένα από τα πιο ανερχόμενα και δημιουργικά fashion brands που δραστηριοποιούνται στην Αθήνα πουλώντας μέσω του διαδικτύου πλεκτές τσάντες στην Ελλάδα αλλά και σε όλο τον κόσμο. Το iefimerida συνάντησε την ιδρύτριά του, παρακολούθησε το σχεδιασμό και τη δημιουργία μιας πλεκτής τσάντας και μοιράζεται μαζί σας μια ιστορία έμπνευσης και δημιουργικότητας, μια ιστορία πολύ αισιόδοξη ενός κοριτσιού που κατάφερε να υπερπηδήσει μέσα σε περιόδους κρίσης -στα απόνερα της οικονομικής ύφεσης, αλλά και στην καρδιά των lockdown- πολλά εμπόδια για να τα καταφέρει.
Από τις σπουδές μάρκετινγκ και οικονομικών στο χώρο της μόδας
Αφηγηθείτε μας την ιστορία σας: πώς καταφέρατε πλέκοντας να κάνατε το χόμπι σας επάγγελμα;
Γεννήθηκα στη Λάρισα, αλλά από τότε μέχρι και το Δημοτικό μεγάλωσα σε διάφορα μέρη της Θεσσαλίας, δεδομένου ότι μετακομίζαμε αρκετά, όντας οι γονείς μου δάσκαλοι. Είχα υπέροχα παιδικά χρόνια μιας και μέναμε σε μικρά επαρχιακά μέρη και μπορούσα να χαρώ τη φύση που αγαπώ τόσο πολύ ακόμα και τώρα. Σπούδασα Marketing, Communication & Business και στη συνέχεια έκανα και σπουδές στο Fashion Design & Production. Με το πλέξιμο ασχολούμουν από μικρή, αφού η μαμά μου, τα καλοκαίρια που είχα περισσότερο ελεύθερο χρόνο, μου μάθαινε πως να πλέκω. Με τα χρόνια γινόμουν όλο και καλύτερη, παράλληλα μου άρεσε πολύ γιατί έφτιαχνα πλεκτά αξεσουάρ και ρούχα όπως ακριβώς άρεσαν σε εμένα. Μια μέρα αποφάσισα να κάνω μια τσάντα και από εκεί ξεκίνησαν όλα.
Πώς αποφασίσατε να αφήσετε πίσω σας τις σπουδές μάρκετινγκ και οικονομικών και να ασχοληθείτε με τη μόδα;
Δεν θεωρώ ότι τις άφησα πίσω ακριβώς, ίσα ίσα ό,τι εφόδιο συλλέγει κάποιος με την πάροδο των ετών, πρέπει να το αξιοποιεί. Έτσι κι εγώ, οι πρώτες μου σπουδές με συνοδεύουν ακόμα και στην επιχείρηση της Miss Polyplexi δεδομένου ότι το σχεδιαστικό κομμάτι αποτελεί ένα μέρος του business, το υπόλοιπο έχει να κάνει με οικονομικά, επικοινωνία, marketing, logistics, κτλ. Πάντα μου άρεσε όμως η μόδα κι έτσι πέρασα στο επόμενο στάδιο με σπουδές στο συγκεκριμένο τομέα για να αποκτήσω τις κατάλληλες γνώσεις και να εξελίξω την επιθυμία μου, ώστε να ασχοληθώ με το μεγάλο μου πάθος.
Ποιο ήταν το πρώτο πράγμα που πλέξατε και ποια ήταν η κρίσιμη στιγμή που αποφασίσατε ότι αυτό το χόμπι σας θα μπορούσε να γίνει επάγγελμα;
Μου αρέσει αυτή η ερώτηση γιατί με γυρίζει πίσω σε ένα όμορφο παρελθόν, τότε που μου μάθαινε η μαμά μου να πλέκω. Όταν πια μπορούσα να φτιάχνω τις δικές μου δημιουργίες, θυμάμαι ότι το πρώτο πράγμα που έπλεξα ήταν ένα φόρεμα για μία από τις πιο μεγάλες κούκλες μου. Έκτοτε έχω πλέξει πολλά και διάφορα, τόσο για εμένα, όσο και για τα συγγενικά μου πρόσωπα και φίλους. Ωστόσο, οι υποχρεώσεις των σπουδών με έκαναν να διακόψω για λίγο το χόμπι μου και όταν αποφάσισα ξανά μια μέρα να πιάσω το βελονάκι στα χέρια μου, ήταν για να φτιάξω μια πλεκτή τσάντα για να τη φοράω εγώ. Όταν την κυκλοφόρησα, έκανε μεγάλη εντύπωση, άρεσε πολύ σε φίλες και έπλεξα κι άλλες. Αυτή ήταν και η αφορμή να ξεκινήσω τη Miss Polyplexi.
Πόσο εύκολο είναι να φτιάξει κανείς στην Ελλάδα μια δική του επιχείρηση στο χώρο της μόδας; Ποιες δυσκολίες πρέπει να υπερβεί και γιατί αξίζει τον κόπο;
Θεωρώ ότι όλα είναι «εύκολα» αρκεί να πιστέψουμε σε αυτό που θέλουμε να κάνουμε και να το θέλουμε υπερβολικά πολύ. Δεν θέλω να παραπλανήσω λέγοντας ότι δεν αντιμετώπισα καμία δυσκολία, αλλά σίγουρα δεν το έβαλα κάτω μπροστά σε ό,τι εμπόδιο κι αν συνάντησα. Η γραφειοκρατία, η έλλειψη σωστής ενημέρωσης, οι περιορισμένοι πόροι, ο ανταγωνισμός, η έλλειψη δικτύωσης στον κλάδο, είναι παράμετροι που καλείται κάποιος να αντιμετωπίσει, αλλά σίγουρα αξίζει τον κόπο γιατί όση σημασία έχει να φτάσεις στον στόχο, άλλο τόσο σημαντικό είναι να περάσεις από διάφορα στάδια -εύκολα και δύσκολα- για να μάθεις και να προχωρήσεις.
Πώς είναι η καθημερινότητα ενός σχεδιαστή μόδας; Πόσες ώρες δουλεύετε και ποιες είναι οι υποχρεώσεις, οι δουλειές που πρέπει να γίνουν μέσα στη μέρα;
Η καθημερινότητά μου είναι πολυάσχολη και αρκετά έντονη. Δουλεύω πολλές ώρες, μερικές φορές, υπερβολικά πολλές ώρες για να μπορέσω να ανταπεξέλθω στον φόρτο εργασίας και στις καθημερινές μου υποχρεώσεις. Ένας αυτοδημιούργητος σχεδιαστής με τη δική του επιχείρηση, δεν ασχολείται μόνο με το σχεδιαστικό μέρος, αντίθετα πρέπει να τρέξει και όλο το business. Για παράδειγμα, μια τυπική μέρα μου περιλαμβάνει υποχρεώσεις όπως την αγορά υλικών για την παρασκευή τσαντών που εκκρεμούν από παραγγελίες πελατών. Επιπλέον, θα πρέπει να ασχοληθώ και με το δημιουργικό μέρος που αφορά το πλέξιμο και την κατασκευή μιας ή και περισσότερων τσαντών, να απαντήσω σε e-mails, να ασχοληθώ με τα λογιστικά, και σίγουρα με τα social media και το e-shop. Υπάρχουν μέρες, ανάλογα την εποχή, που θα πρέπει να δουλέψω για την επόμενη συλλογή, κάτι που απαιτεί πολύ χρόνο και πραγματοποιείται σταδιακά.
Από που αντλείτε την έμπνευσή σας;
Η έμπνευση για εμένα βρίσκεται παντού, καθετί μπορεί να αποτελέσει έναυσμα έμπνευσης και δημιουργικότητας αρκεί να του δώσεις τον απαραίτητο χρόνο και να το δεις από διαφορετική ματιά. Ωστόσο, με συναρπάζουν τα ταξίδια τα οποία έχουν αποτελέσει την πιο πλούσια και βασική πηγή έμπνευσης μέχρι τώρα για τις συλλογές μου. Επιπλέον, ένα βιβλίο, η αρχιτεκτονική, ακόμα και μια ταινία, ή η επίσκεψη σε μια έκθεση ή ένα μουσείο είναι σίγουρα πηγές που μου έχουν δώσει στο παρελθόν ιδέες για να ξεκινήσω μια συλλογή, ένα νέο project, ακόμα και να λανσάρω μια νέα προϊοντική κατηγορία.
Πώς φτιάχνεται μια τσάντα; Το making-of
Περιγράψτε μου τα στάδια παραγωγής μιας τσάντας, σαν να υπάρχει μια κάμερα που τα παρακολουθεί βήμα-βήμα.
Όταν ξεκινάει η υλοποίηση μιας Miss Polyplexi τσάντας, ασχολούμαι πάντα με το πλεκτό μέρος της πρώτα κι αν υπάρχει κι άλλο υλικό που θα συνδυαστεί μαζί, π.χ. δέρμα, τότε το έχω ετοιμάσει ήδη, δηλαδή, έχω βγάλει το πατρόν, το έχω κόψει στις σωστές διαστάσεις και είναι έτοιμο προς χρήση. Έπειτα, θα περάσω την εσωτερική επένδυση και θα βάλω ότι απαραίτητο αξεσουάρ απαιτεί το σχέδιο, π.χ. κούμπωμα, για να προχωρήσω κατόπιν στη συναρμολόγηση. Αφότου ολοκληρωθεί και αυτό το στάδιο, θα βάλω τις τελικές πινελιές, χερούλια ή αλυσίδα για το κράτημα της τσάντας. Παραθέτω το link του youtube βίντεο πιο κάτω ως παράδειγμα υλοποίησης μίας από τις πιο iconic τσάντες, την Ophelia Tote Bag:
H κυριαρχία της Vintage αισθητικής
Γιατί η vintage αισθητική σε κάθε τομέα -από τη μόδα και τη μουσική μέχρι τη διακόσμηση και το ταξίδι- αποτελεί μια τόσο ισχυρή τάση τα τελευταία χρόνια; Γιατί μας γοητεύει τόσο το παρελθόν; Πόσο έπαιξε ρόλο αυτή η λατρεία για το vintage στην ενδυνάμωση του δικού σας brand;
Θεωρώ ότι όλη η μαγεία κρύβεται στις αναμνήσεις ενός ωραίου παρελθόντος σε κάθε του έκφανση, έτσι και στη μόδα. Σαφώς και η αγάπη των γυναικών για το vintage συνεισέφερε στην επιτυχία του brand Miss Polyplexi, αλλά δεν ήταν ο παράγοντας εκείνος που έπαιξε τον καθοριστικό ρόλο. Η vintage αισθητική μαγεύει γιατί – όπως προανέφερα – μας ξυπνάει ωραίες μνήμες και μας συνδέει με ένα παρελθόν στο οποίο έχουμε ζήσει όμορφες στιγμές.
Τα social media και το internet γενικότερα βοηθά πολύ στην ανάδειξη νέων ταλέντων. Είναι όμως όλος αυτός ο μεγάλος ανταγωνισμός ένα καλό εύφορο έδαφος για να αναπτυχθεί και να χτίσει γερές βάσεις ένα brand; Ή μήπως το Internet βοηθά μόνο τα μικρά brands και κάνει αδύνατον να χτιστούν μύθοι όπως οι θρυλικοί παριζιάνικοι οίκοι μόδας του 20ου αιώνα;
Πολύ ενδιαφέρουσα ερώτηση. Πιστεύω ότι τα συγκεκριμένα μέσα βοηθούν στο ξεκίνημα ενός νέου brand, αλλά σίγουρα για να αναπτυχθεί περαιτέρω και να γιγαντωθεί – πόσο μάλιστα να φτάσει στα επίπεδα των θρυλικών παριζιάνικων οίκων μόδας – δεν είναι αρκετό. Το Internet είναι ένα μέσο γρήγορης ανάπτυξης, αλλά για γερές βάσεις απαιτείται μια φυσική παρουσία και για ανάπτυξη σε παγκόσμιο επίπεδο σίγουρα ένα δίκτυο καταστημάτων για να γνωρίσει ο καταναλωτής τη μάρκα, τις αξίες και τα προϊόντα της από κοντά.
Το φυσικό κατάστημα, η μπουτίκ, τι ρόλο παίζει πια στην ανάπτυξη ενός fashion brand;
Πλέον θα έλεγα κάπως περιορισμένο. To brand Miss Polyplexi έχει international παρουσία και πωλήσεις μόνο με ηλεκτρονικό κατάστημα και εξακολουθεί να αναπτύσσεται βασισμένο στο μοντέλο του e-commerce. To ηλεκτρονικό εμπόριο έχει πλέον αναπτυχθεί κατά πολύ και στην Ελλάδα δεδομένων και των συγκυριών, ενώ στο εξωτερικό ήταν ανέκαθεν μπροστά και οι καταναλωτές πολύ εξοικειωμένοι, χωρίς να χρειάζονται το φυσικό κατάστημα για να προβούν σε αγορές. Το φυσικό κατάστημα θεωρώ ότι εξυπηρετεί την τοπική αγορά, αλλά δεν βοηθάει από μόνο του στην περαιτέρω ανάπτυξη ενός fashion brand, εκτός αν υπάρχει μεγάλο και διεθνές δίκτυο καταστημάτων.
Ποιες είναι οι απαραίτητες κινήσεις και ποιες οι αντικειμενικές δυσκολίες για μια διεθνή πορεία ενός ελληνικού fashion brand;
Η εξωστρέφεια και η διαφήμιση που συνεπάγεται να υπάρχει ένα διαθέσιμο budget για επικοινωνία, ώστε να δημιουργηθεί η απαραίτητη αναγνωρισιμότητα, θεωρώ ότι είναι από τα πιο απαραίτητα για να αρχίσει ένα fashion brand να αναπτύσσεται διεθνώς. Ωστόσο, το διαθέσιμο budget μπορεί να αποτελέσει και μία από τις βασικότερες δυσκολίες μιας και στην αρχή της πορείας ενός αυτοδημιούργητου σχεδιαστή με το δικό του brand, υπάρχουν πολλά έξοδα και το ποσό που δαπανάται σε διαφήμιση και επικοινωνία δεν είναι αρκετό για να αναπτύξει το brand μια διεθνή φήμη.
Οι φετινές τάσεις της μόδας και τα διαχρονικά κλειδιά του στυλ
Ποιες είναι οι τάσεις που δεν θα φύγουν ποτέ από τη μόδα και ποιες είναι οι πιο δυνατές τάσεις του φετινού καλοκαιριού;
Η shoulder bag, δηλαδή η τσάντα ώμου είναι η «must-have» τσάντα που πρέπει να έχει κάθε γυναίκα στη γκαρνταρόμπα της. Δεν αποτελεί πλέον τάση, αλλά έχει καθιερωθεί ως staple bag – την πιο βασική τσάντα όλων των γυναικών. Είναι ευέλικτη, ευκολοφόρετη και με «go-to» διάθεση για να την κυκλοφορούμε πάντα μαζί μας. Fashionistas, celebrities, editors και fashion addicts, έχουν δώσει την ψήφο εμπιστοσύνης τους, κατατάσσοντάς την στη πιο βασική τσάντα που δεν πρέπει να λείπει από καμία γκαρνταρόμπα, γι’ αυτό και στη Miss Polyplexi υπάρχουν πολλά σχέδια και χρώματα από τσάντες ώμου που ανανεώνονται συνεχώς για να καλύπτουν το στυλ και το γούστο κάθε γυναίκας.
Όσον αφορά τις τάσεις του καλοκαιριού, θα δούμε τσάντες ώμου φυσικά, όπως και tote bags σε τέτοιο μέγεθος κατάλληλο να χωράει όλα τα necessities για ένα σύντομο break Σαββατοκύριακου σε κοντινό καλοκαιρινό προορισμό. Επιπλέον, η ντουλάπα μας θα γεμίσει με έντονα και χαρούμενα χρώματα -ακόμα και στις τσάντες- που μας κάνουν να ονειρευόμαστε τις βόλτες στον ήλιο και τις καλοκαιρινές αποδράσεις. Επίσης, τα μικρά τσαντάκια που μπορούν να φορεθούν ακόμα και γύρω από το λαιμό παραμένουν μεγάλο trend μιας και είναι πολύ πρακτικά για τα απολύτως απαραίτητα μιας βόλτας.
Μιλήστε μου για τη φιλοσοφία της νέας σας κολεξιόν.
Θα χαρακτήριζα τη νέα μου συλλογή μια διαδρομή που ξεκινάει από τη «Bourgeois-bohème» φιλοσοφία και συνεχίζει σε μια πιο «natural-chic» προσέγγιση. Πιο συγκεκριμένα, η έμπνευση του πρώτου μέρους της συλλογής μου προήλθε από μια έκθεση φωτογραφίας που επισκέφτηκα το προηγούμενο έτος με lifestyle εικόνες από την αστική τάξη και του τρόπου ζωής των ανθρώπων που κατατάσσονται σε αυτή.
Το δεύτερο μέρος είναι εμπνευσμένο πιο πολύ από την καλοκαιρινή φύση που συνάντησα σε ένα ταξίδι που είχα κάνει πέρυσι στην επαρχία για ένα άλλο project και μου έδωσε το έναυσμα να οραματιστώ μια natural προσέγγιση στα σχέδια που δημιούργησα. Και οι δύο συλλογές είναι έτοιμες και πολύ σύντομα θα ανέβουν στο misspolyplexi.com
Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σας;
Βασικός μου στόχος είναι το brand να γίνει 100% sustainable μέσα στην επόμενη 5ετία. Είναι ένα μεγάλο challenge για εμένα διότι συνεπάγεται μεγάλες αλλαγές στον τρόπο σκέψης και δουλειάς για τις συλλογές που πρόκειται να ακολουθήσουν. Ήδη βαδίζω προς αυτή την κατεύθυνση με ολοένα και περισσότερα σχέδια να προστίθενται στη Sustainable Συλλογή την οποία πλαισιώνει και το Sustainable Program για το οποίο μπορεί να διαβάσει κάποιος περισσότερα στο site μου.
Ποια είναι τα αγαπημένα σας μέρη στην Αθήνα;
Αγαπώ πολύ το κέντρο της Αθήνας. Μένω στο κέντρο και δεν θα το άλλαζα με τίποτα, δεδομένου ότι έχω μείνει και σε άλλες περιοχές εκτός κέντρου και έχω πλέον μέτρο σύγκρισης. Μου αρέσει πολύ η διαδρομή με τα πόδια από την Ομόνοια με κατεύθυνση το Σύνταγμα, έπειτα Μοναστηράκι, Πλάκα και Θησείο. Μπορεί να ακούγεται κλισέ και τουριστική η διαδρομή, κι όμως δεν είναι – τουλάχιστον έτσι όπως έχει εξελιχθεί το κέντρο της Αθήνας το τελευταίο χρονικό διάστημα. Αγαπώ πολύ τα vibes και τον παλμό που μου δίνει η καρδιά της πόλης. Διασχίζοντας όλες αυτές τις περιοχές, νιώθω ότι διασχίζω κάπως διαφορετικούς κόσμους και παράλληλα γύρω μου συμβαίνουν τόσα πολλά κάθε φορά. Αποτελεί αστείρευτη πηγή έμπνευσης για εμένα αυτή η πληθώρα ερεθισμάτων που μου χαρίζεται απλόχερα – ακόμα και σε μια απλή καθημερινή βόλτα.
Info: misspolyplexi.com
instagram.com/miss_polyplexi
facebook.com/misspolyplexi