Οι περήφανοι «Ζεϊμπέκηδες» Λύτρα και Τσαρούχη -Στην Αθήνα πριν τη δημοπρασία τους στο Λονδίνο [εικόνες] - iefimerida.gr

Οι περήφανοι «Ζεϊμπέκηδες» Λύτρα και Τσαρούχη -Στην Αθήνα πριν τη δημοπρασία τους στο Λονδίνο [εικόνες]

πίνακας
Εργο του Νικηφόρου Λύτρα

Οι περίφημοι «Ζεϊμπέκηδες» των Τσαρούχη και Λύτρα σε μία έκθεση στην Αθήνα, πριν τη δημοπρασία τους στο Λονδίνο.

Στη έκθεση των έργων της φθινοπωρινής δημοπρασίας Greek Sale του οίκου Bonhams σε συνεργασία με την εταιρεία Art Expertise, το κοινό θα έχει την ευκαιρία να θαυμάσει μια μοναδική συλλογή έργων Ελληνικής Τέχνης του 19ου και 20ου αιώνα. Στα σημαντικότερα έργα της δημοπρασίας συγκαταλέγονται τρεις θαυμάσιες ελαιογραφίες με θέμα τους «Ζεϊμπέκηδες» με διαφορά σχεδόν έναν αιώνα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην Αθήνα τα έργα πριν τη δημοπρασία

Τα έργα θα δημοπρατηθούν την Τετάρτη 13 Νοεμβρίου στο Λονδίνο, ωστόσο πριν τη δημοπρασία, όλα τα σπουδαία έργα των ελλήνων εικαστικών θα εκτεθούν στην Αθήνα, από 29 έως 31 Οκτωβρίου, Αμαλίας 36, από τις 11:00 μέχρι τις 20:00.

φανταρος
Γιάννης Τσαρούχης

Ο Ζεϊμπέκης του Νικηφόρου Λύτρα (1832-1904), με εκτίμηση £80.000-120.000, που ανήκε κάποτε στην περίφημη συλλογή Διονυσίου Λοβέρδου, ζωγραφίστηκε από τον μεγάλο Έλληνα ηθογράφο τη δεκαετία του 1870 κατά το ταξίδι του στην Ανατολή με τον Ν. Γύζη. Το έργο αντλεί το θέμα του από από τους Ζεϊμπέκηδες, τους άτακτους Μικρασιάτες πολεμιστές της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, εκφρασμένο με όλη την δεξιοτεχνία της ώριμης περιόδου του καλλιτέχνη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
πίνακας
Ο Ζεϊμπέκης του Νικηφόρου Λύτρα (1832-1904)

Οι περίφημοι Ζεϊμπέκιδες του Τσαρούχη

Τα άλλα δύο έργα με θέμα τον χορό των Ζεϊμπέκηδων είναι από το χέρι του σπουδαίου δασκάλου του 20ού αιώνα Γιάννη Τσαρούχη (1910-1989) με τίτλους, Στρατιώτης που χορεύει τον Ζεϊμπέκικο,1965 (£250.000-350.000), και Στρατιώτης που χορεύει,1968 (£40.000-60.000).

πίνακας
Ο Ζεϊμπέκης του Γιάννη Τσαρούχη

Όπως σημειώνει η Τερψιχόρη Αγγελοπούλου, Head of sale και ειδικός στην Ελληνική Τέχνη, «στο πέρασμα των χρόνων οι ζεϊμπέκηδες θέλησαν να απαθανατίσουν τον ηρωισμό τους και να διατηρήσουν τις παραδόσεις τους μέσα από έναν λεβέντικο χορό, που διαδόθηκε στα ελλαδικά αστικά κέντρα στα τέλη του 19ου αιώνα. Για τον καλλιτέχνη της γενιάς του ’30, που αγαπούσε με πάθος αυτόν τον καθαρά αντρικό χορό, ο ζεϊμπέκικος εξέφραζε τη παλληκαριά, την αρρενωπότητα και τις ανεκπλήρωτες επιθυμίες των νέων ανδρών, τους οποίους συνήθως απεικόνιζε ως στρατιώτες ή ναύτες. Στην εκτέλεση αυτών των έργων, χωρίς μοντέλα αλλά πάντα από μνήμης, οι φιγούρες παίρνουν τη συμβολική μορφή της αιώνιας πάλης μεταξύ της ζωής και του θανάτου» καταλήγει η κυρία Αγγελοπούλου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μόραλης, Γκίκας, Παρθένης στη δημοπρασία

Πανσέληνος M του Γιάννη Μόραλη (1916-2009). Εκτίμηση: £200.000-300.000. Ένα από τα πιο γνωστά έργα στο οποίο ο καλλιτέχνης φαίνεται να αναζητά ένα γεωμετρικό ιδεόγραμμα της ανθρώπινης φιγούρας, το οποίο επιτυγχάνεται με τον διάλογο των χρωμάτων, τη γεωμετρία του σώματος, και τις ελλειπτικές αφαιρετικές φόρμες που συναρμολογούνται με ευαισθησία στην τελική τους μορφή.

εργο πινακας
Γιάννης Μόραλης

Ορφέας και Καλυψώ του Κωνσταντίνου Παρθένη (1878-1967). Εκτίμηση: £70.000-100.000. Ένα από τα ωραιότερα έργα του Παρθένη που έχουν ποτέ παρουσιαστεί σε δημοπρασία, το οποίο κάποτε κοσμούσε την περίφημη συλλογή Σπύρου Λοβέρδου. Με έμπνευση από την ποιητική ατμόσφαιρα της συμβολιστικής περιόδου και τη στυλιζαρισμένη μορφολογία της Art Deco, ο καλλιτέχνης δημιουργεί μία μαγευτική αλληγορική σύνθεση στην οποία οι δύο μυθολογικές φιγούρες ταυτίζονται με την ιδέα της μουσικής ως οικουμενικό σύμβολο αρμονίας και ειρήνης.

πίνακας
Κωνσταντίνος Παρθένης
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κορίτσι στο Χαμάμ του Θεόδωρου Ράλλη (1852-1909). Εκτίμηση: £40.000-60.000. Έργο που εμφανίζεται για πρώτη φορά και αποτελεί δείγμα υψηλής ζωγραφικής δεξιοτεχνίας, χρονολογημένο το 1887, απεικονίζει ένα κορίτσι του χαρεμιού ή μια χορεύτρια με επιρροές του σπουδαίου δασκάλου του Ράλλη, Jean-Léon Gérôme, ο οποίος είχε ζωγραφίσει το ίδιο θέμα τη δεκαετία του 1870.

πινακας
Κορίτσι στο Χαμάμ του Θεόδωρου Ράλλη (1852-1909)

Ο οίκος Bonhams ιδρύθηκε το 1793. Είναι ο μεγαλύτερος και πιο ιστορικός οίκος δημοπρασιών που παραμένει αμιγώς βρετανικός. Η σημερινή του εταιρική μορφή προήλθε από τη συγχώνευση των Bonhams & Brooks και Philips Son και Neale U.K. to 2001. Το 2002, η εταιρία απέκτησε τον οίκο Butterfields, το κορυφαίο όνομα στο χώρο των δημοπρασιών στη Δυτική Ακτή των Η.Π.Α., καθιστώντας των Bonhams τον τρίτο μεγαλύτερο και πιο δυναμικά αναπτυσσόμενο οίκο δημοπρασιών στον κόσμο. Σήμερα, ο οίκος Bonhams διοργανώνει περισσότερες δημοπρασίες από τον ανταγωνισμό, με δύο αίθουσες στο Λονδίνο- μία στη New Bond Street και μία στο Knightsbridge- και έντεκα αίθουσες σε διάφορες περιοχές της Βρετανίας. Διαθέτει επίσης αίθουσες δημοπρασιών στην Ελβετία, το Μονακό, τη Γερμανία και την Αυστραλία. Με την αγορά του οίκου Butterfields απέκτησε αίθουσες στο San Francisco και το Los Angeles. O οίκος Bonhams έχει γραφεία και αντιπροσώπους σε 18 χώρες διενεργώντας εκτιμήσεις έργων και προσφέροντας συμβουλευτικές υπηρεσίες σε θέματα τέχνης.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ