Θέατρο σε καλτ μπιλιαρδάδικο της πλ. Αμερικής -Εποχές ΠΑΣΟΚ, ο κύριος Νίκος στη μπάρα από το '74 [βίντεο] - iefimerida.gr

Θέατρο σε καλτ μπιλιαρδάδικο της πλ. Αμερικής -Εποχές ΠΑΣΟΚ, ο κύριος Νίκος στη μπάρα από το '74 [βίντεο]

στο θρυλικό μπιλιαρδάδικο ROI MAT
Θεατρο στο θρυλικό μπιλιαρδάδικο ROI MAT στην Πλατεία Αμερικής

Το μυστηριώδες Roi Mat δεν είναι απλώς ένα μπιλιαρδάδικο. Είναι ένας θρύλος, ένας μύθος, ένας κόσμος ονείρων χαραγμένος στις αναμνήσεις.

Σε αυτό το ιστορικό υπόγειο ανεβαίνει για 2η χρονιά η sold out παράσταση «Ρουά ματ».

Μια παράσταση εμπνευσμένη από το αυθεντικό μπιλιαρδάδικο της πλατείας Αμερικής

Μεσα στο ιστορικό μπιλιαρδάδικο της Πλατείας Αμερικής, ο Ψηλός, ο Μικρός κι ο Άγιος, οι τρεις πολύ ιδιαίτεροι χαρακτήρες του έργου. Ένας δια βίου θαμώνας προετοιμάζεται με τον μαθητή του για τη συμμετοχή τους σε κάποιο τοπικό τουρνουά μπιλιάρδου. Όλα κυλούν ομαλά, όταν ένας από τους παλιούς παίκτες του μαγαζιού κάνει την εμφάνισή του ανατρέποντας όλες τις ισορροπίες…

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μια παράσταση εμπνευσμένη από το αυθεντικό μπιλιαρδάδικο της πλατείας Αμερικής, Roi Mat, με οικοδεσπότη τον κύριο Νίκο.

Ενα έργο που μιλά με τρυφερότητα και σαρκαστικό χιούμορ για τη φιλία, τη μοναξιά, τη νοσταλγία και τη ματαιότητα, με τις συγκρούσεις ανάμεσα στους χαρακτήρες να είναι εκρηκτικές. Σαν το πρώτο «σπάσιμο» μιας παρτίδας μπιλιάρδου…

Σωτήρης Δούβρης, Μιχάλης Καλιότσος, Γιάννης Σέρρης
Σωτήρης Δούβρης, Μιχάλης Καλιότσος, Γιάννης Σέρρης

Ο συγγραφέας και σκηνοθέτης της παράστασης Γιώργος Κλεάνθους σημειώνει «Με αφορμή τη συμπλήρωση των 50 χρόνων λειτουργίας του, εμπνευσμένος από την ιστορία του, αποφάσισα με την ομάδα μου ν’ ανεβάσουμε την ομώνυμη παράσταση. Ένα σύγχρονο έργο, που ακολουθεί τρεις χαρακτήρες, δια βίου θαμώνες του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ύφος του έργου είναι κωμικοτραγικό και με αφορμή το μπιλιάρδο και τις περιπέτειες των ηρώων μιλάει για θέματα φιλίας, εξουσίας, μοναξιάς και ματαιοδοξίας. Το κοινό αγκάλιασε την παράσταση και μας έδωσε την ώθηση να την παρουσιάσουμε και πάλι φέτος» καταλήγει ο σκηνοθέτης Γιώργος Κλεάνθους

«Εποχές ΠΑΣΟΚ, ψεύτικη ευημερία, άγνοια κινδύνων, οδήγηση χωρίς ζώνη και κατανάλωση αλκοόλ, μηχανόβιοι χωρίς κράνη και τσιγάρο στο χέρι. Αυτές οι εικόνες παίζουν μέσα μου με το που κατεβαίνω τα σκαλιά του Ρουά Ματ»

O Σωτήρης Δούβρης, μιλώντας στο iefimerida, περιγράφει γλαφυρά το μπιλιαρδάδικο που φιλοξενεί την παράσταση, «Μυρωδιά τσιγάρου ποτισμένη στους τοίχους, που έχει μείνει από τις παλιές βρώμικες εποχές των 80's. Εποχές ΠΑΣΟΚ, ψεύτικη ευημερία, άγνοια κινδύνων, οδήγηση χωρίς ζώνη και κατανάλωση αλκοόλ, μηχανόβιοι χωρίς κράνη και τσιγάρο στο χέρι. Αυτές οι εικόνες παίζουν μέσα μου με το που κατεβαίνω τα σκαλιά του Ρουά Ματ» λέει ο Σωτήρης Δούβρης.

O Σωτήρης Δούβρης περιγράφει γλαφυρά το μπιλιαρδάδικο που φιλοξενεί την παράσταση, «Μυρωδιά τσιγάρου ποτισμένη στους τοίχους, που έχει μείνει από τις παλιές βρώμικες εποχές των 80's»
O Σωτήρης Δούβρης περιγράφει γλαφυρά το μπιλιαρδάδικο που φιλοξενεί την παράσταση, «Μυρωδιά τσιγάρου ποτισμένη στους τοίχους, που έχει μείνει από τις παλιές βρώμικες εποχές των 80's»

«Και το πρώτο πρόσωπο που συναντάω, ο άνθρωπος που έχει δει τα πάντα πίσω από το μπαρ του. Ο ιδιοκτήτης και μπάρμαν του μαγαζιού που έχει καταφέρει να φτιάξει ένα από τα μακροβιότερα μαγαζιά της χώρας, από το 1974. Καλησπέρα με σεβασμό στον κύριο Νίκο, καφέ για αρχή στο ένα χέρι και ενα σετ μπάλες στο άλλο και κατευθείαν στο τραπέζι με την τσόχα. Όμορφη αίσθηση. Παιχνίδι, καφρίλα με μέτρο, γέλια και φάλτσα. Πολλά φάλτσα. Στέκι με την παλιά, την παραδοσιακή έννοια της λέξης. Αναρωτιέμαι πώς θα ένιωθα αν μου έκλειναν το στέκι μου, όπως πάει να συμβεί στο έργο. Θα έκανα τα ίδια που κάνει και ο "Ψηλος", ο ρόλος μου; Πιθανόν και χειρότερα. Κάτω τα χέρια από τα στέκια μου. Κάτω τα χέρια από τις αναμνήσεις μου. Κάτω τα χέρια από τα λίγα μέρη που μπορώ ακόμα να νιώθω ασφαλής. Τα λέμε…»

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Εδώ επιβεβαιώνεται ο κανόνας που λένε ότι ένα σωστό σκηνικό λειτουργεί υπέρ σε μια παράσταση και το δικό μας σκηνικό ήταν ήδη φτιαγμένο εδώ και πολλά χρόνια»

«Η εμπειρία πρωτόγνωρη για μένα γιατί δεν είχα καμία σχέση με το μπιλιάρδο μέχρι τώρα. Ούτε σύχναζα σε μπιλιαρδάδικα» λεει στο iefimerida ο Μιχάλης Καλιότσος. «Ήταν μια πρόκληση υποκριτικά στο να ενταχθώ σε ένα τέτοιο περιβάλλον. Στην αρχή δεν σκέφτηκα καν πως θα πρέπει να παίζω και μπιλιάρδο στη παράσταση κι όταν ρώτησα τον σκηνοθέτη μας τι κάνουμε με αυτό μου είπε στωικά, “Δεν πειράζει θα μάθεις αυτά που χρειάζεται για τον ρόλο σου. Το μπιλιάρδο είναι η αφορμή για να μιλήσουμε για άλλα θέματα”».

«Η δύναμη του χώρου είναι πολύ δυνατή. Σού επιβάλλεται με έναν τρόπο και τον ακολουθείς» λέει ο Μιχάλης Καλιότσος.
«Η δύναμη του χώρου είναι πολύ δυνατή. Σού επιβάλλεται με έναν τρόπο και τον ακολουθείς» λέει ο Μιχάλης Καλιότσος.

«Η δύναμη του χώρου είναι πολύ δυνατή. Σού επιβάλλεται με έναν τρόπο και τον ακολουθείς. Εδώ επιβεβαιώνεται ο κανόνας που λένε ότι ένα σωστό σκηνικό λειτουργεί υπέρ σε μια παράσταση και το δικό μας σκηνικό ήταν ήδη φτιαγμένο εδώ και πολλά χρόνια και απλώς περίμενε να το συναντήσουμε. Ο σκηνικός χώρος είναι το μεγάλο ατού της παράστασης. Το μαγαζί, το Roi Mat είναι ένα ιστορικό μπιλιαρδάδικο, έχουν περάσει μεγάλες προσωπικότητες από εκεί, για αυτό είναι γεμάτο φωτογραφίες από καλλιτέχνες που έχουν αφήσει ιστορία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η πρώτη αίσθηση που κατέβηκα τις σκάλες ήταν ένα μείγμα πολλών συναισθημάτων. Με πήγε πίσω στα εφηβικά μου χρόνια τότε που πηγαίναμε στις λέσχες και παίζαμε ηλεκτρονικά παιχνίδια πακ μαν, φλιπεράκια και τέτοια. Μυρωδιές από τσιγάρο και αλκοόλ. Μια φάση underground κυριολεκτικά γιατί το μαγαζί είναι και υπογειο. Με το καλωσόρισμα στον χώρο ο ιδιοκτήτης ο κύριος Νίκος μας κέρασε σφηνακι, μας είπε καλή αρχή και ξεκινήσαμε αμέσως τις αναγνώσεις. Είχαμε την τύχη να κάνουμε από την αρχή τις πρόβες εκεί και αυτό βοήθησε στο να νιώσουμε άνετα στον χώρο πολύ γρήγορα.

Εγώ κάνω τον Άγιο έναν τύπο λίγο γραφικό όπως είναι πολλοί τέτοιοι τύποι της νύχτας ε και λίγο ξεχασμένοι στην εποχή που μεγάλωσαν. Ο Άγιος είναι φίλος με τον Ψηλό χρόνια, και τώρα που μπήκε στη παρέα ο Μικρός και κανονίζουν με τον Ψηλό να πάνε σε ένα τουρνουά χωρίς τον Άγιο, αισθάνεται ότι χάνει έδαφος. Είναι πολυμήχανος ο Άγιος. Χρησιμοποιεί διάφορα μέσα για να έχει την πρωτιά. Συμπάσχω μαζί του γιατί στην ουσία είναι μόνος και δεν θέλει να χάσει την παρέα του Ψηλού. Η θέση του στο μπιλιάρδο είναι που του δίνει νόημα στη ζωη.

Είναι πολύ κόντρα σε μένα ο ρόλος και για αυτό τον έχω αγαπήσει! Σε όλους τους ρόλους καλούς η κακούς βρίσκω πάντα έναν λόγο να τους αγαπάω για να τους δικαιολογώ μέσα μου και να διεκδικώ το δίκιο τους. Ο λόγος που αγαπάω τον Άγιο είναι επειδή φαινομενικά είναι κακός αλλά στην ουσία είναι ένα παιδί που θέλει να τον παίζουν οι φίλοι του. Η ανασφάλεια του τον κάνει αιχμηρό και μερικές φορές γίνεται αστείος χωρίς να το ξέρει κι για αυτό τον συμπαθώ! Αμήν!» σημειώνει ο Μιχάλης Καλιότσος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΡΟΥΑ ΜΑΤ Του Γιώργου Κλεάνθους / Έναρξη: 23 Νοεμβρίου

Κείμενο - Σκηνοθεσία: Γιώργος Κλεάνθους Παίζουν: Σωτήρης Δούβρης, Μιχάλης Καλιότσος, Γιάννης Σέρρης. Σκηνογραφία - Ενδυματολογία: Νεκταρία Ηλιάκη Φωτισμός: Νίκος Σέμπος Μουσική Επιμέλεια: Αλέξιος Αλεξόπουλος

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για 8 παραστάσεις, στο Roi Mat, Λευκωσίας 5, Πλατεία Αμερικής Προπώληση: Ticketservises.gr

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ