Σχεδόν 2.000 χρόνια από τότε που καταστράφηκε από μία τρομερή ηφαιστειακή έκρηξη, η χαμένη πόλη της Πομπηίας χαρίζει ακόμα πιο εκπληκτικές ανακαλύψεις.
Οι αρχαιολόγοι ανακάλυψαν εντυπωσιακά διατηρημένες «τοιχογραφίες» σε έναν τοίχο σε μια πρώην ιδιωτική κατοικία κατά μήκος της Via di Nola, ενός από τους μεγαλύτερους δρόμους της Πομπηίας.
Ένα από τα εκπληκτικά έργα τέχνης απεικονίζει την Ελένη της Τροίας να συναντά τον Πάρι, τον πρίγκιπα της Τροίας, για πρώτη φορά.
Η «αρπαγή» της από τον Πάρι και η μεταφορά της στην Τροία έγινε αφορμή, σύμφωνα με την Ιλιάδα, του μακροβιότερου πολέμου όλης της αρχαιότητας, του δεκαετούς Τρωικού Πολέμου.
Πομπηία: Ανακαλύψεις σε «μαύρο δωμάτιο» -Τι χώρος ήταν αυτός
Οι τοιχογραφίες ανακαλύφθηκαν στο «μαύρο δωμάτιο», μια «επιβλητική» αίθουσα δεξιώσεων με κομψούς μαύρους τοίχους σε μια πρώην ιδιωτική κατοικία, κατά μήκος της Via di Nola. Ονομάζεται «μαύρο δωμάτιο» επειδή ήταν βαμμένο μαύρο, πιθανόν για να καλύπτει την αιθάλη από τις λάμπες λαδιού που θα είχαν καεί. Αντίθετα, το μωσαϊκό δάπεδο του δωματίου αποτελείται από περισσότερα από ένα εκατομμύριο μικροσκοπικά και περίπλοκα διατεταγμένα λευκά πλακάκια.
«Εδώ οι άνθρωποι μαζεύονταν για να γλεντήσουν μετά τη δύση του ηλίου. Το φως των λαμπτήρων που τρεμόπαιζαν έκαναν τις εικόνες να φαίνονται ότι κινούνται, ειδικά μετά από μερικά ποτήρια καλό κρασί από την Καμπανία» είπε ο Gabriel Zuchtriegel, διευθυντής του Αρχαιολογικού Πάρκου της Πομπηίας.
Η Δρ Sophie Hay, Βρετανίδα αρχαιολόγος που εργάζεται στο Αρχαιολογικό Πάρκο της Πομπηίας, είπε ότι οι τοιχογραφίες «υψηλής ποιότητας» χρησιμοποίησαν τους μαύρους τοίχους ως φόντο για τη σκηνή.
«Η τραπεζαρία φαίνεται να είναι αόριστα μοναδική, με την έννοια ότι συνήθως υπάρχουν ανάγλυφα πάνελ με περίγραμμα γύρω τους», είπε στους Times. «Οι τοιχογραφίες σε εκείνο το δωμάτιο είναι ζωγραφισμένες απευθείας στο φόντο, οπότε είναι σαν να κάνουν κάτι καινούργιο, το οποίο είναι πολύ ωραίο, αλλά προφανώς δεν κατάφεραν ποτέ να το απολαύσουν».
Πομπηία: Η τοιχογραφία με τον Απόλλωνα
Μια δεύτερη τοιχογραφία που ανακαλύφθηκε πρόσφατα στο δωμάτιο απεικονίζει τον Έλληνα θεό Απόλλωνα να προσπαθεί να αποπλανήσει την ιέρεια Κασσάνδρα.
Σε μια προσπάθεια να αποπλανήσει την Κασσάνδρα, ο Απόλλωνας της έδωσε τη δύναμη της προφητείας, να μπορεί να δει το μέλλον. Όταν όμως τον αρνήθηκε, εκείνος την καταράστηκε να μην πιστέψει ποτέ κανείς τις προφητείες της.
Ο δρ Andrew Sillett, λέκτορας κλασικών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, έχει περιγράψει τις τοιχογραφίες ως «πολύ ωραίες», επειδή πιθανότατα έγιναν κοντά στην έκρηξη.
«Οι περισσότεροι πίνακες που έχουμε είναι κάπως φθαρμένοι, ως αποτέλεσμα του ότι έχουν ζωγραφιστεί πριν από χρόνια», είπε στη MailOnline. «Φαίνεται ότι θάφτηκαν λίγο αργότερα από τότε που τις ζωγράφισαν».
Πομπηία: Δύο ακόμα εντυπωσιακές τοιχογραφίες
Μια τρίτη τοιχογραφία στο μαύρο δωμάτιο, εν τω μεταξύ, δείχνει τη Λήδα, τη μητέρα της Ελένης της Τροίας.
Όπως εξηγεί ο Δρ Σίλετ, η Λήδα κρατά έναν «ξαναμμένο κύκνο». «Αυτό το μακρυλαιμικό υδρόβιο πτηνό είναι, στην πραγματικότητα, ο ίδιος ο άρχοντας του Ολύμπου, ο Δίας», είπε.
Μια τέταρτη τοιχογραφία, η οποία μόλις αποκαλύπτεται, δείχνει μια γυναικεία μορφή να κρατά ένα πιάτο.
Σύμφωνα με το BBC, περίπου το ένα τρίτο της χαμένης πόλης της Πομπηίας πρέπει να καθαριστεί από τα ηφαιστειακά συντρίμμια.
Το νέο ντοκιμαντέρ για τα ευρήματα -Pompeii: The New Dig- θα μεταδοθεί τη Δευτέρα 15 Απριλίου, στο BBC2.