10+1 πρεμιέρες του Ιανουαρίου -Τι νέο θα δούμε στο θέατρο - iefimerida.gr

10+1 πρεμιέρες του Ιανουαρίου -Τι νέο θα δούμε στο θέατρο

Θέατρο Τέχνης || Υπόγειο || Ράινερ Βέρνερ Φάσμπιντερ, «Ελευθερία στη Βρέμη» | Σκηνοθεσία Νίκος Μαστοράκης
Θέατρο Τέχνης || Υπόγειο || Ράινερ Βέρνερ Φάσμπιντερ, «Ελευθερία στη Βρέμη» | Σκηνοθεσία Νίκος Μαστοράκης

«Με το δεξί» μπήκε η χρονιά στα θέατρα με τις περισσότερες παραστάσεις να είναι ασφυκτικά γεμάτες τις ημέρες των γιορτών και άλλες να ετοιμάζονται να ανεβάσουν αυλαία.

Με τις πρώτες μέρες του 2023 θίασοι, ήδη σε πρόβες εδώ και καιρό, ξεκινούν δυναμικά με πρεμιέρες για όλα τα γούστα και δυνατά ονόματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι θεατρικές πρεμιέρες του Ιανουαρίου

Ράινερ Βέρνερ Φάσμπιντερ, «Ελευθερία στη Βρέμη»
Ράινερ Βέρνερ Φάσμπιντερ, «Ελευθερία στη Βρέμη»

«Ελευθερία στη Βρέμη» στο θέατρο Τέχνης

Ο Νίκος Μαστοράκης παρουσιάζει στο Υπόγειο του θεάτρου Τέχνης το έργο του Ράινερ Βέρνερ Φάσμπιντερ, «Ελευθερία στη Βρέμη». Η «Ελευθερία στη Βρέμη», έργο που πρωτοανέβασε ο ίδιος ο συγγραφέας το 1971 στο θέατρο της Βρέμης, είναι το δέκατο έκτο θεατρικό έργο του τρομερού παιδιού και εκπροσώπου του νέου γερμανικού κινηματογράφου, Ράινερ Βέρνερ Φάσμπιντερ. Το ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΡΟΛΟΥ ΚΟΥΝ συμπράττει για πρώτη φορά με το ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης παρουσιάζοντας από 25 Ιανουαρίου την «Ελευθερία στη Βρέμη», χειμερινή παραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης για την περίοδο 2022-23. Η παράσταση αφού έκανε πρεμιέρα με μεγάλη επιτυχία στα Χανιά και περιόδευσε σε πόλεις της Κρήτης, παρουσιάζεται στο Θέατρο Τέχνης σε νέα μετάφραση Γιώργου Δεπάστα και διασκευή, σκηνοθεσία, σκηνικά, κοστούμια, μουσική επιμέλεια Νίκου Μαστοράκη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Γκεέσε Γκότφριντ είναι μια γυναίκα που ζει στη Βρέμη στο πρώτο ήμισυ του 19ου αιώνα - μια εποχή όπου η γυναίκα ήταν εξαρτημένη από τον πατέρα, τον σύζυγο, τον αδελφό και όποιον άλλο άντρα υπήρχε στη ζωή της. Γνώμη και ελεύθερη βούληση δεν επιτρεπόταν να έχει, δεν της επιτρεπόταν καν να σκεφτεί. Ούτε καν να αγαπήσει. Δυνατότητα ανεξαρτησίας δεν υπήρχε καμία. Ελεύθερες γυναίκες νοούνταν μόνο οι πόρνες, που κι αυτές ήταν υποχείρια κάποιου προαγωγού. Η διεκδίκηση της ελευθερίας από μια γυναίκα αντιμετωπιζόταν ως ψυχικό νόσημα, ως λάθος της φύσης και μπορούσε να την οδηγήσει ακόμη και στο δικαστήριο. Η Γκεέσε, μια γυναίκα έξυπνη, ικανή, ευρηματική, στην προσπάθειά της να κερδίσει την ελευθερία έρχεται σε σύγκρουση με όλο το περιβάλλον της, άντρες και γυναίκες, και όταν συναντά εμπόδια και αισθάνεται ότι απειλείται, αμύνεται, καταφεύγοντας σε ακραίες λύσεις πέρα και έξω από κάθε λογική. Παίζουν (αλφαβητικά): Μαριάννα Δημητρίου, Άγης Εμμανουήλ, Διαμαντής Καραναστάσης, Μαρία Κεχαγιόγλου, Καίτη Μανωλιδάκη, Γιωργής Τσαμπουράκης, Χάρης Τσιτσάκης

Δημήτρη Παπαϊωάννου
Δημήτρης Παπαϊωάννου στο Μέγαρο Μουσικής

Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου στο Μέγαρο Μουσικής

ΙΝΚ από τον Δημήτρη Παπαϊωάννου στο Μέγαρο Μουσικής 12 με 27 Ιανουαρίου. Τα εισιτήρια έχουν εξαντληθεί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο φύλακας ενός σκοτεινού, κατακλυσμιαίου σύμπαντος πασχίζει να διατηρήσει την τάξη, ισορροπώντας πάνω σε μια διαρκή ευθραυστότητα. Η εισβολή ενός επισκέπτη από τα έγκατα της γης αναστατώνει τη μοναχική του ύπαρξη, φέρνοντάς τον αντιμέτωπο με την τρυφερότητα και την οδύνη, ακόμη και με τη βαναυσότητα. Σε ένα ντουέτο που σύντομα εξελίσσεται σε μονομαχία, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου, αντιμέτωπος με τον χορευτή Šuka Horn, θέτει σε δοκιμασία τα όρια της πραγματικότητας μέσα από τα φίλτρα της επιστημονικής φαντασίας και της φρίκης. Το αποτέλεσμα είναι μια καθηλωτική καταδίωξη, ένα ονειρικό (ή μήπως εφιαλτικό;) ανθρωποκυνηγητό… Ή μήπως είμαστε εμείς που προσπαθούμε να δραπετεύσουμε από το ίδιο μας το υποσυνείδητο;

Ντυμένος Άνδρας: Δημήτρης Παπαϊωάννου / Χάρης Φραγκούλης. Γυμνός άνδρας: Šuka Horn / Antonio Papazis

Νατάσα Φαίη Κοσμίδου
Νατάσα Φαίη Κοσμίδου

«Θάλαμος Νο 6» στο θέατρο ΑΛΦΑ

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Νατάσα Φαίη Κοσμίδου διασκευάζει και σκηνοθετεί την αριστουργηματική νουβέλα του Άντον Τσέχωφ “Θάλαμος Νο 6” στο θέατρο ΑΛΦΑ, προσδίδοντάς της όλη την πνοή και τη νιότη του σύγχρονου αγώνα ενάντια στη βία της πατριαρχίας, στην τυφλή αστυνομική βία, σε κάθε κοινωνικό αποκλεισμό. Το ψυχιατρικό άσυλο της ιστορίας του Τσέχωφ γίνεται στα χέρια της Νατάσας Φαίης Κοσμίδου ένα σύμβολο για τη σύγχρονη ελληνική κοινωνία που συχνά λειτουργεί ως “ψυχική μέγγενη” για κάθε ανυπόταχτη, διαφορετική και ευαίσθητη ψυχή.

Πέντε γυναίκες στη σκηνή ξεδιπλώνουν το νήμα της αφήγησης του πιο επιδραστικού έργου του Τσέχωφ συνδέοντάς το με τις πολιτικές δολοφονίες του σήμερα, με τις γυναικοκτονίες, με τους αγώνες της γενιάς του Αλέξη και του Παύλου αποδεικνύοντας ότι το πολιτικό θέατρο μπορεί να είναι ποιητικό κι ότι το θέατρο της κοινωνικής διαμαρτυρίας μπορεί να ευωδιάζει τρυφερότητα, φρεσκάδα και ανθρωπιά.

Όλη η παράσταση μοιάζει σαν μια χιπ χοπ τελετουργία με τη Νατάσα Φαίη Κοσμιδου να πρωτοστατεί στην αφήγηση έχοντας πλέξει σε εύηχες ρίμες όλη τη χρονική διαδρομή που συνδέει την ανώνυμη τσεχωφική πόλη του 1892 με την Αθήνα του 2023. Τα πολιτικά τραγούδια της Νατάσας Φαίης Κοσμίδου που ακούγονται στην παράσταση εντάσσονται αρμονικά στο νήμα της αφήγησης και αποτελούν ισχυρές πολιτικές/ποιητικές αποτυπώσεις για τον αγωνιζόμενο άνθρωπο κάθε τόπου και κάθε εποχής.

Η Έρη Μανουρά και η Ιωάννα Παπακωνσταντίνου υποδύονται σαν μπαλαντέρ όλους τους ρόλους του έργου με μαεστρία, η Σίλια Καρφοπούλου με το σώμα της δίνει μια υποδειγματική χορευτική υπογραφή στο έργο καθώς λειτουργεί σαν μια σωματική κραυγή των όσων μας μεταφέρει η αφήγηση και η Μαρία Μιχαλάκα με το βιολί της μας μεταφέρει τους τρυφερούς τόνους μιας ψυχικής ευρυχωρίας και μιας ευγένειας που αντέχει. Ένα έργο για τον άνθρωπο που μέσα στην βαρβαρότητα , μέσα σε αυτόν τον άγριο κόσμο , συνεχίζει να παλεύει, να ονειρεύεται , να τραγουδάει την αλήθεια με τρυφερότητα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΕ ΦΑΪΝΑΛ ΘΟΛΟΥΘΙΟΝ
ΔΕ ΦΑΪΝΑΛ ΘΟΛΟΥΘΙΟΝ

«Δε φάιναλ θολουθιον» στο Εθνικό

«Δε φάιναλ θολουθιον» βασισμένο σε κείμενα των Κωστάκη Αναν και Suyako από 27 Ιανουαρίου στην Πειραματική σκηνή του Εθνικού, στο REX.

Μια ομάδα καθημερινών ανθρώπων. Συναντιούνται στη σκηνή και οραματίζονται την επανάσταση. Μια επανάσταση που θα σαρώσει τη μέχρι τώρα ζωή τους και θα αλλάξει τα πάντα γύρω τους και μέσα τους. Κάθε απόπειρά τους όμως για αλλαγή καταλήγει με ευτράπελο τρόπο σε παταγώδη αποτυχία. Τα πρόσωπα συνεχίζουν να κινούνται σπασμωδικά, χωρίς να προλαβαίνουν να καταλάβουν τι πραγματικά έχουν ανάγκη. Μένουν εγκλωβισμένα σε ένα ατελείωτο κωμικοτραγικό τώρα. Θα καταφέρουν να βρουν την …τελική λύση;

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σκηνοθεσία-Δραματουργική επεξεργασία: Σωτήρης Ρουμελιώτης. Ο Σωτήρης Ρουμελιώτης, σκηνοθέτης με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη μεταφορά μη θεατρικών έργων στη σκηνή, καταπιάνεται με κείμενα των Κωστάκη Ανάν και Suyako, δύο σύγχρονων συγγραφέων-παρατηρητών της νεοελληνικής πραγματικότητας και των αδιεξόδων της. Το κυνικό χιούμορ τους, η σουρεαλιστική υπερβολή και κυρίως ο βαθύς αυτοσαρκασμός τους κρύβουν την ίδια στιγμή και μια σπαραχτική τρυφερότητα για την ανθρώπινη κατάσταση. Ή όπως χαρακτηριστικά ακούγεται κάποια στιγμή στην παράσταση: «Δεν είναι ζωή αυτή, αλλά τελικά είναι η ζωή μου». Διανομή (με αλφαβητική σειρά): Αλέξανδρος Γιαγκούσης, Ερατώ Καραθανάση, Τάσος Ροδοβίτης, Γκαλ Ρομπίσα, Γιάννης Σαμψαλάκης, Αφροδίτη Σόβολου, Κωνσταντίνος Τριαντακωνσταντής

Αντώνης Καφετζόπουλος, Θοδωρής Σκυφτούλης και Γιώργος Καφετζόπουλος
Αντώνης Καφετζόπουλος, Θοδωρής Σκυφτούλης και Γιώργος Καφετζόπουλος

«Τάο» στο θέατρο Επί Κολωνώ

Η παράσταση του σύγχρονου και ανέκδοτου θεατρικού έργου του Γιώργου Καφετζόπουλου «Τάο» θα παρουσιάζεται από τις 16 Ιανουαρίου, κάθε Δευτέρα και Τρίτη, στην Κεντρική Σκηνή του Επί Κολωνώ. Τη σκηνοθεσία υπογράφει η Δανάη Σπηλιώτη. Ερμηνεύουν οι Αντώνης Καφετζόπουλος, Θοδωρής Σκυφτούλης και Γιώργος Καφετζόπουλος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Αντρέας Καραμούτσος προγραμματίζει τη συνταξιοδότηση του μετά από εννέα χρόνια στη φυλακή. Ο αλλοπρόσαλλος γιος του ονειρεύεται να κληρονομήσει το πατρικό «βασίλειο» της νύχτας και ο Ιωσήφ Μωυσίδης που «ανέβηκε σαν το φίδι» και πια «τρέχει» την Αθήνα, δεν προτίθεται να παραχωρήσει τίποτα.

«Τάο», μια άγρια κωμωδία με στιγμές που παγώνουν το αίμα και έχουν δραματικά μοιραίες συνέπειες. Σπαράγματα ιδεολογιών, μύθων, θρησκειών, φαντασιώσεων. Το χάος των ημερών. Και μέσα σε όλο αυτό αναζητείται ο δρόμος. Ο δρόμος που θα σε κάνει «μάγκα», ή θα φέρει τη «φώτιση». Θα μπορούσαν οι άνθρωποι να είναι καλύτεροι; Η ιστορία μιας βίαιης ενηλικίωσης, μεταφερμένη σε έναν ειρωνικά αλληγορικό κόσμο της νύχτας.

στο Black Box του Επί Κολωνώ
στο Black Box του Επί Κολωνώ

«R.I.P.» στο Black Box του Επί Κολωνώ

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η παράσταση του έργου «R.I.P.» του Δημήτρη Κουρούμπαλη, σε σκηνοθεσία Γιάννη Αγγελάκη και ερμηνεία των Πηνελόπης Σαραφίδη και Δημήτρη Χριστοφορίδη που ξεχώρισε στο "Off Off Athens Theater Festival 2022", κάνει πρεμιέρα στο Black Box του Επί Κολωνώ, το Σάββατο 7 Ιανουαρίου 2023.

Το «R.I.P.» θα παρουσιαστεί για 4 παραστάσεις: Σάββατο 7 & 14 Ιανουαρίου 2023 στις 21:30 και Κυριακή 8 & 15 Ιανουαρίου 2023 στις 18:30. Έχοντας ως πηγή έμπνευσης το έργο «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, ο Δημήτρης Κουρούμπαλης φέρνει έναν από τους πιο διάσημους θεατρικούς έρωτες όλων των εποχών, στο σήμερα.

Δύο νέα παιδιά που προέρχονται από διαφορετικές κοινωνικές τάξεις συναντιούνται τυχαία, ενώ γύρω τους έχει ξεσπάσει εμφύλια διαμάχη. Παρά τις οδομαχίες, τους τραυματίες και την κοινωνική αναταραχή, οι νέοι αψηφούν τη «φωτιά στην πόλη», κλείνονται σε ένα εγκαταλελειμμένο καφέ, ανακαλύπτουν ο ένας τον άλλον και ερωτεύονται. Αυτός ο έρωτας δεν προλαβαίνει να ανθίσει, καθώς το ζευγάρι εξαναγκάζεται σε αυτοκτονία. Ακόμη και έτσι όμως, η αγάπη μπορεί να ξεπεράσει το θάνατο.

Πολλά μπορεί να αλλάζουν στο πέρασμα των αιώνων, όμως από την εποχή του Σαίξπηρ, μέχρι το παρόν και το μέλλον, αυτό που δεν αλλάζει είναι πως όταν δύο ψυχές ερωτεύονται, επιλέγουν πάντοτε τη λύση που θα τις κρατήσει ενωμένες, έστω και αν όλος ο κόσμος προσπαθεί να τις χωρίσει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Αννα Αδριανού, Λίλη Τσεσματζόγλου
Αννα Αδριανού, Λίλη Τσεσματζόγλου

«ΟΙ ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΕΣ…» στο θέατρο Αλκμήνη

«Οι πιο δυνατές…» της Άννας Αδριανού ανεβαίνουν από το Σάββατο 28 Ιανουαρίου 2023 στην σκηνή του θεάτρου Αλκμήνη σε νέα δυναμική εκδοχή, η οποία έχει εμπλουτιστεί με επιπλέον σκηνές και χαρακτηριστικά βίντεο.

Ένας από τους πιο "δυνατούς" μονολόγους του Αύγουστου Στρίντμπεργκ μεταμορφώνεται σε ένα καινούργιο θεατρικό έργο, ένα σύγχρονο "παιχνίδι για δύο" μέσα από μια αιρετική διασκευή, που φωτίζει το θέμα της απιστίας κι από τις δυο πλευρές. Αλλά και το θέμα της συναισθηματικής κακοποίησης δυο γυναικών, που αγάπησαν τον ίδιο άντρα, χάνοντας την δύναμη τους. Σύζυγος και ερωμένη, συναντιούνται παραμονή Χριστουγέννων, σε ένα καφέ μπαρ και μέσα από αλλεπάλληλες προκλήσεις, εκθέτουν την ζωή τους και τους ρόλους τους κι αναμετριούνται μέχρις εσχάτων για το ποια υπήρξε η νικήτρια και «η πιο δυνατή».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δυο ερωτικοί θηλυκοί ρόλοι, δυο διαφορετικές απόψεις ζωής, δυο τρόποι να αγαπάς, να μισείς και να είσαι γυναίκα. Αντικείμενο: ο εραστής και σύζυγος, που αν και απών, κυριαρχεί ακόμα στην σκέψη και την καρδιά τους. Ένας άντρας που τις θέλει και τις δυο, μιας και δεν τις θεωρεί επιβάτιδες της ίδιας θέσης στο τρένο της ζωής του. Παίζουν, Αννα Αδριανού, Λίλη Τσεσματζόγλου.

«Χορεύετε;»
«Χορεύετε;»

«Χορεύετε;» στο θέατρο Τζένη Καρέζη

Θίασος ΑΝΤΑΜΑ παρουσιάζει την παράσταση «Χορεύετε;»
στο θέατρο Τζένη Καρέζη από Κυριακή 8 Ιανουαρίου και κάθε Κυριακή στις 21:00.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ένα νεαρό κορίτσι μπαίνει σ’ ένα -εδώ και χρόνια- αφημένο σπίτι. Εξερευνώντας το, ανακαλύπτει ένα βιβλίο γεμάτο μαρτυρίες γυναικών, πολιτικών κρατουμένων στις φυλακές Αβέρωφ. Η ιστορία υψώνεται μπροστά της και οι μορφές εκείνων των γυναικών που… «όσο κι αν τις σκοτώναν, υπήρχαν ακόμα πιο δυνατά», ζωντανεύουν ξανά δείχνοντάς της τον δρόμο.

Ποια είναι εκείνη η μνήμη που σου μαθαίνει τα βήματα; Βήματα που περπατήθηκαν, που τραγουδήθηκαν, που μάτωσαν, που χαμογέλασαν, που χορεύτηκαν. Βήματα μέσα στο ρυθμό και παραστρατημένα βήματα. Αυτά που μας οδήγησαν εδώ. Αυτά που πατάμε εμείς για αυτούς που έρχονται.
Χορός παθιασμένος για την ομορφιά του κόσμου μέχρι την ανθρωπιά του ανθρώπου.

Με αφορμή το αυτοβιογραφικό βιβλίο της Ολυμπίας Παπαδούκα «Γυναικείες φυλακές Αβέρωφ» παρουσιάζεται μια θεατρική σύνθεση, η οποία πλαισιώνεται από πρωτότυπη μουσική που εκτελείται επί σκηνής. Σκηνοθεσία: Δανάη Κατσαμένη. Ερμηνεύουν: Δανάη Αλυσανδράτου, Κατερίνα Καϊμά, Γεωργία Καούκη, Ειρήνη Λιγάτου, Βιβή Τάγαρη

Φίλιππος Σοφιανός, Δένια Μιμερίνη
Φίλιππος Σοφιανός, Δένια Μιμερίνη
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

H «Ολεάνα» πάει Πειραιά

Ολοκληρώνοντας στις 10 Ιανουαρίου τον επιτυχημένο κύκλο παραστάσεων στην Αθήνα και το θέατρο Άνεσις, η Ολεάννα του βραβευμένου με Πούλιτζερ Αμερικανού συγγραφέα Ντέιβιντ Μάμετ, σε σκηνοθεσία του Φίλιππου Σοφιανού θα παρουσιάζεται από τις 21 Ιανουαρίου κάθε Σάββατο και Κυριακή στο Θέατρο Αυλαία του Πειραιά.

Η Ολεάννα, ένα από τα πιο προκλητικά κείμενα της σύγχρονης δραματουργίας γράφτηκε ένα χρόνο μετά την πρώτη δίκη στις ΗΠΑ για σεξουαλική παρενόχληση και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τον Μάιο του 1992 στο Καίμπριτζ της Μασαχουσέτης με τον θίασο Back Bay Theater. Το 1993 ανέβηκε με εξαιρετική επιτυχία στο Royal Court Theatre σε σκηνοθεσία του βραβευμένου με Νομπέλ Χάρολντ Πίντερ. Το 1994 o ίδιος ο Μάμετ μετέφερε το έργο του και στον κινηματογράφο με τον ομώνυμο τίτλο, και παρά το γεγονός ότι προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις τόσο από τις φεμινιστικές οργανώσεις όσο και από τους πανεπιστημιακούς κύκλους, για τελείως διαφορετικούς λόγους, εξακολουθεί να παίζεται συνεχώς και να προβληματίζει. Σκηνοθεσία - φωτισμοί - μουσική επιμέλεια: Φίλιππος Σοφιανός. Παίζουν, Φίλιππος Σοφιανός, Δένια Μιμερίνη

δουλα
«Η δούλα»
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Η δούλα» στην Αθηναϊκη Σκηνή

Η Αθηναϊκή Σκηνή παρουσιάζει από το Σάββατο 21 Ιανουαρίου το έργο «Η δούλα» - Η αλήθεια πίσω από τον Πειρασμό του Γρ. Ξενόπουλου σε σκηνοθεσία Αλεξάνδρας Βουτζουράκη.

Η δούλα, η δουλίτσα, η ψυχοκόρη με την ορατή/ αόρατη παρουσία της στοιχειώνει την ελληνική οικογένεια σαν μια κακοφορμισμένη και ξεχασμένη πια πληγή. Ο αστραφτερός Πειρασμός του Ξενόπουλου με την όμορφη και «πεταχτούλα» Καλλιόπη που κάνει άνω κάτω τα αρσενικά ενός σπιτιού κρύβει από πίσω μια λιγότερο λαμπερή πραγματικότητα. Χιλιάδες κορίτσια που οι καρφίτσες δεν κράτησαν τα χέρια των αφεντικών τους μακριά από το σώμα τους… ένα σώμα που ανήκει στην κυρία την ημέρα και συχνά στον κύριο το βράδυ. Μια αλήθεια που προβάλει ξεκάθαρη πίσω από τις λέξεις ενός έργου που χάρισε και χαρίζει τόσο γέλιο σε όσους κοιτάζουν αλλά δεν βλέπουν… Ήρθε πια ο καιρός να δουν. Η δούλα. Η αλήθεια πίσω από τον Πειρασμό του Γρ. Ξενόπουλου. Σκηνοθεσία: Αλεξάνδρα Βουτζουράκη. Ερμηνεύουν: Ιωάννα Αγγελίδη, Χριστίνα Βουλγαρίδου, Δημήτρης Κυριακόπουλος, Θωμάς Πανδής, Θάνος Σκόπας, Κωνσταντίνος Σωτηριάδης, Νίνα Τουμαζάτου, Μένια Τσιγάρου.

Θεατρική πρεμιέρα στη Θεσσαλονικη

«Η Τριλογία του Παραθερισμού»
«Η Τριλογία του Παραθερισμού»
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΚΘΒΕ «Η Τριλογία του Παραθερισμού»

«Η Τριλογία του Παραθερισμού» του Κάρλο Γκολντόνι, θα παρουσιαστεί τον Ιανουάριο 2023 στη Μονή Λαζαριστών (Σκηνή Σωκράτης Καραντινός), σε μετάφραση Γιώργου Δεπάστα και σκηνοθεσία Γιάννη Σκουρλέτη. Μια κωμωδία χαρακτήρων και ταυτόχρονα μια κοινωνική κριτική απέναντι στις νοοτροπίες και τα πάθη της ανθρώπινης φύσης, που παραμένουν αναλλοίωτα μέσα στο χρόνο, μέσα από την ιδιαίτερη αισθητική και την εικαστική ματιά της bijoux de kant. Πρεμιέρα: Σάββατο 28/01/2023

Στη «Μανία του Παραθερισμού» ο Λεονάρντο και η αδελφή του η Βιττόρια, ετοιμάζονται για το Μοντενέρο. Ο παραθερισμός δεν αποτελεί γι’ αυτούς ευκαιρία ξεγνοιασιάς και ανάπαυλας αλλά δυνατότητα κοινωνικής και οικονομικής αυτοπροβολής, στους κύκλους που επιθυμούν να ανήκουν. Στις «Περιπέτειες του Παραθερισμού» ο έρωτας και τα πάθη ενισχύουν τη μανία των παραθεριστών και αυτοί παραδίνονται στη δίνη μιας μεταβατικής περιόδου, που τους αποκόπτει από τις υποχρεώσεις και τις ευθύνες τους. Στην «Επιστροφή από τον Παραθερισμό», τα πρόσωπα καλούνται να επιστρέψουν στη σκληρή πραγματικότητα.

Σε αυτή την τριλογία, οι χαρακτήρες, υποταγμένοι στις αξίες μιας αριστοκρατίας που παρακμάζει, κυριευμένοι από την επιθυμία για επίδειξη και κοινωνική υπεροχή, υπερβαίνουν τα όρια και μπαίνουν σε περιπέτειες, που θέτουν σε κίνδυνο την υπόληψή τους. Όταν ο ίλιγγος του παραθερισμού υποχωρεί, η πραγματικότητα είναι εκεί και επιμένει.
Η Τριλογία του Παραθερισμού παρουσιάζεται για πρώτη φορά το 1761 και ανήκει στα έργα της ώριμης περιόδου του συγγραφέα. Ο Κάρλο Γκολντόνι εμπνέεται από τις αντιθέσεις και τις αντιφάσεις μιας κοινωνίας που αλλάζει, εστιάζει στη ματαιοδοξία και την επιφανειακότητα της εποχής του και μας παρουσιάζει μια κωμωδία, που οι αναλογίες της με το σήμερα, μας αφήνει μια γλυκόπικρη γεύση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παίζουν: Άννα Ευθυμίου, Σοφία Καλεμκερίδου, Δημήτρης Καρτόκης, Γιώργος Καύκας, Δημήτρης Κολοβός, Άννα Κυριακίδου, Βασίλης Μπεσίρης, Χρίστος Νταρακτσής, Κλειώ Δανάη Οθωναίου, Κώστας Σαντάς, Δημήτρης Σιακάρας, Χρίστος Στυλιανού, Θεοφανώ Τζαλαβρά, Κωνσταντίνος Τσονόπουλος, Μούτσο Φαμπρίτσιο, Εύα Φρακτοπούλου / Έκτακτη αντικατάσταση: Αλέξανδρος Ζαφειριάδης / Φιγκυράν-Μουσικός: Γιώργος Κωνσταντινίδης

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ