Διανύουμε μία από τις πιο πλούσιες Θεατρικές σεζόν με απανωτά sold out για πολλές από τις παραστάσεις που παρουσιάζονται. Τι νέο έρχεται στη θεατρική Αθήνα;
Οι θεατρικές σκηνές, ενόψει Χριστουγέννων, προσθέτουν έξτρα παραστάσεις, την ώρα που οι θεατρικές πρεμιέρες συνεχίζονται μέχρι και τις τελευταίες μέρες του έτους.
Μονόλογοι, μουσικές παραστάσεις, μεγάλα θεάματα, αστυνομικά, Χριστουγεννιάτικα. Οι θεατρικές πρεμιέρες, λίγο πριν το τέλος του έτους, με μία ματιά.
Οι θεατρικές πρεμιέρες των Χριστουγέννων
«Βαπτιστικός» στο «Ολύμπια»
Στο μελωδικό κλίμα των ημερών. Η πολυαναμενόμενη πρεμιέρα του Βαπτιστικού του Θεόφραστου Σακελλαρίδη, που παρουσιάζει ο Δήμος Αθηναίων στο Ολύμπια, Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας» έρχεται στις 16 Δεκεμβρίου και για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων.
Η διοργάνωση αυτή του Oργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ) προσκαλεί το κοινό να απολαύσει τις πασίγνωστες μελωδίες και την ανάλαφρη σάτιρα της πιο δημοφιλούς ελληνικής οπερέτας,
Ο διεθνούς ακτινοβολίας αρχιμουσικός Γιώργος Πέτρου, μετά τη sold-out επιτυχία του Ιδομενέα του W.A. Mozart, επιστρέφει στο Δημοτικό Θέατρο Ολύμπια, για να διευθύνει ξανά τη Συμφωνική Ορχήστρα και τη Χορωδία Δήμου Αθηναίων, και να σκηνοθετήσει αυτήν τη φορά τον Βαπτιστικό. Στην παράσταση συμμετέχει ένα εξαιρετικό καστ, με σπουδαίους Έλληνες λυρικούς πρωταγωνιστές, την Άννα Στυλιανάκη, τη Χρύσα Μαλιαμάνη, τη Μαρισία Παπαλεξίου, τη Μάρθα Σωτηρίου, τον Δημήτρη Παξόγλου, τον Χάρη Ανδριανό, και τον Τάση Χριστογιαννόπουλο, αλλά και τον δημοφιλή ηθοποιό, Θανάση Τσαλταμπάση.
Ο Γιώργος Πέτρου σημειώνει για το έργο: «Μια Ελλάδα πλούσια, χαρούμενη, ερωτεύσιμη… μια Αθήνα πανέμορφη, ολοζώντανη με ήχους και αρώματα από τις ωραιότερες μουσικές του κόσμου: βιεννέζικα βαλς, πόλκες, μαζούρκες και τανγκό που στροβιλίζονται σε ήχο ελληνικό. Είναι η χώρα του "Βαφτιστικού" και η Αθήνα που αγαπάμε. Η θρυλική οπερέτα του Θεόφραστου Σακελλαρίδη "μυρίζει" Αθήνα, όπως έλεγε ο δημιουργός της πριν από 100 χρόνια. Η υπέροχη ενορχήστρωση του συνθέτη χαρίζει στο έργο μοναδικά χρώματα που συνδέουν το αριστούργημα του Σακελλαρίδη με τους ήχους του Johann Strauss, του Franz Lehár και του Jacques Offenbach κάνοντας την μουσική να διασκεδάζει, να χαμογελά και να παιχνιδίζει μέσα από απρόσμενες εκπλήξεις. Όλα αυτά, χωρίς νοσταλγία για το παρελθόν. Ο Βαπτιστικός είναι ένα έργο "σύγχρονο" που δείχνει ανοιχτά τις ομορφιές και τις παθογένειες της χώρας μας. Το παλιό γίνεται νέο γιατί η αγάπη μας για την Ελλάδα κοιτάζει μπροστά. Γιατί η πόλη μας είναι πανέμορφη. Γιατί η μουσική μας, μας ανήκει και οφείλουμε να την φροντίζουμε. Και γιατί το γέλιο είναι αντίδοτο σε όλες τις δυσκολίες. Το γλέντι λοιπόν αρχίζει…».
Η οπερέτα παρουσιάζεται στην αυθεντική εκδοχή της θρυλικής πρεμιέρας του 1918 με την λαμπερή ενορχήστρωση του ίδιου του Σακελλαρίδη.
Βιβίκα: Άννα Στυλιανάκη (16, 18, 21, 22, 29/12) Χρύσα Μαλιαμάνη (17, 20, 28/12) / Κική: Μαρισία Παπαλεξίου (16, 18, 21, 22, 29/12) Μάρθα Σωτηρίου (17, 20, 28/12) / Χαρμίδης: Δημήτρης Πακσόγλου / Ζαχαρούλης: Χάρης Ανδριανός /Συνταγματάρχης: Τάσης Χριστογιαννόπουλος /Κορτάσης: Θανάσης Τσαλταμπάσης /Μαρτής: Κωνσταντίνος Τριαντακωνσταντής /Χορευτές: Δήμητρα Αντωνάκη , Αντώνης Στρούζας / Χορωδοί με αλφαβητική σειρά: Ιωάννα Βρακατσέλη, Αντώνης Δήμου, Σταύρος Ζουλιάτης, Σοφία Καρβουνά, Γιάννης Μανιατόπουλος, Μαρία Μαυρομμάτη, Νίκος Μπογιατζής, Κάνδια Μπουζιώτη, Γιώργος Μωραΐτης, Σταμάτης Πακάκης, Δέσποινα Ρεβίθη, Δήμητρα Σταφέτα. Συμφωνική Ορχήστρα & Χορωδία Δήμου Αθηναίων
«Δυσαρμονίες» στη Θεατρική Σκηνή
Ζευγάρι στη ζωή και στο θέατρο ο Αντώνης Αντωνίου και η Νατάσα Ασίκη. Η Θεατρική Σκηνή θα ανεβάσει στο ομώνυμο θέατρό της στην οδό Νάξου 84 στην Πλατεία Κολιάτσου, το έργο της Τζόις Κάρολ Όουτς Δυσαρμονίες. Στο έργο, ένα ζευγάρι, οι γονείς του Καρλ, καλούνται σε ένα τηλεοπτικό στούντιο για να δώσουν συνέντευξη και να υπερασπιστούν το γιο τους που κατηγορείται για τον βιασμό και την δολοφονία μιας δεκατετράχρονης.
Είναι ένοχος; Τα στοιχεία είναι καταδικαστικά. Πόσο έτοιμοι είναι οι γονείς να τα δουν; Πόσο η συνέντευξη - δίκη μπορεί να φωτίσει την υπόθεση; Ερωτήματα που ακόμα και αν απαντηθούν δημιουργούν καινούρια αναπάντητα ερωτήματα.
Οι παραστάσεις θα ξεκινήσουν την Πέμπτη 15 Δεκεμβρίου. Μετάφραση: Νίκος Χατζόπουλος. Σκηνοθεσία: Αντώνης Αντωνίου. Παίζουν οι ηθοποιοί: Αντώνης Αντωνίου & Νατάσα Ασίκη. Στη φωνή του δημοσιογράφου ο Θανάσης Παπαγεωργίου
Ο «Αμπιγιέρ» στο θέατρο Τζενη Καρέζη
Ο «Αμπιγιέρ» του Ρόναλντ Χάργουντ, ένα από τα σημαντικότερα θεατρικά έργα της παγκόσμιας δραματουργίας, έρχεται από τις 22 Δεκεμβρίου στη σκηνή του θεάτρου «Τζένη Καρέζη», σε σκηνοθεσία Κώστα Γάκη.
Στη σκιά του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, πίσω από τις ιστορίες των παρασκηνίων ενός ετοιμόρροπου θεάτρου της αγγλικής επαρχίας, η ακλόνητη σχέση ενός μεγάλου ηθοποιού (Σερ) με τον αμπιγιέρ του (Νόρμαν) και των υπόλοιπων μελών του θιάσου, δημιουργούν ένα παιχνίδι ανάμεσα σε εξουσιαστή και εξουσιαζόμενο.
Το κλασικό έργο ο «Αμπιγιέρ» του Ρόναλντ Χάργουντ, μέσα από τον μικρόκοσμο των συντελεστών-ηθοποιών ενός θιάσου, έρχεται αντιμέτωπο με τα μεγάλα και διαχρονικά προβλήματα όλων των ανθρώπινων σχέσεων. Ο αιώνιος φόβος της μοναξιάς, η ανάγκη μας για αφοσίωση, πίστη και αυταπάρνηση στον άλλον, δημιουργούν μοιραία σχέσεις αλληλεξάρτησης. Η ισορροπία όμως έρχεται πάντοτε με την αναπόφευκτη σύγκρουση ζωής και θανάτου.
Σε μια εποχή που η κοινωνία μεταβάλλεται και ο ρόλος μας μέσα σε αυτήν αμφισβητείται, συγκρούεται και επαναδιαπραγματεύεται, η Τέχνη μπορεί και μας δείχνει το δρόμο, να σκεφτούμε, να προβληματιστούμε και τελικά να παρέμβουμε με καταλυτικό τρόπο στην πραγματικότητα. «Γιατί μονάχα η πραγματικότητα μπορεί να μας μάθει πως την πραγματικότητα να αλλάξουμε…»
Ο Ιεροκλής Μιχαηλίδης στο ρόλο του Σερ και ο Γεράσιμος Σκιαδαρέσης στον ρόλο του πιστού Νόρμαν συναντώνται στην σκηνή του θεάτρου «Τζένη Καρέζη», πλαισιωμένοι από έναν εξαιρετικό θίασο (Τζένη Κόλλια, Μάρω Παπαδοπούλου, Απόστολος Πελεκάνος, Αντριάνα Ανδρέοβιτς, Άγγελος Νεράντζη
Ο Αλλος στο Εθνικό Θέατρο
Ο Άλλος της Πένυς Φυλακτάκη σε σκηνοθεσία Σοφίας Πάσχου κάνει πρεμιέρα στο Εθνικό Θέατρο στο Κτήριο Τσίλλερ στη Σκηνή «Νίκος Κούρκουλος». Από τις 21 Δεκεμβρίου
Έξι χαρακτήρες εγκλωβισμένοι σε ελάχιστα τετραγωνικά έρχονται αντιμέτωποι ο ένας με τον άλλον αλλά κι ο καθένας με τον εαυτό του. Η νέα, καυστική κωμωδία της Πένυς Φυλακτάκη Ο Άλλος ανεβαίνει σε πρώτη πανελλήνια παρουσίαση από το Εθνικό Θέατρο, σε σκηνοθεσία της Σοφίας Πάσχου. Ο φόβος μας για το διαφορετικό, οι παθογένειες της ελληνικής κοινωνίας και οι στρεβλώσεις της νεοελληνικής οικογένειας αποτελούν την πρώτη ύλη γι’ αυτό το σπαρταριστό έργο με τους ανάγλυφους χαρακτήρες που ζωντανεύει σε μία παράσταση με αφηνιασμένο ρυθμό και αλλεπάλληλες ανατροπές.
Με το νυφικό λασπωμένο και το γαμπριάτικο κοστούμι βρεγμένο, με τα σχέδια του κοσμικού γάμου τους να θάβονται κυριολεκτικά στο χιόνι εξαιτίας της κακοκαιρίας, ένας νεαρός υποψήφιος βουλευτής και η μελλοντική του σύζυγος βρίσκονται αποκλεισμένοι σ’ ένα απομακρυσμένο, μισογκρεμισμένο εκκλησάκι. Μαζί τους, οι νευρωτικοί γονείς τους, ένας παπάς που έχει πολύ καιρό να δει άνθρωπο και ο μυστηριώδης …Άλλος. Καθώς οι έξι τους έρχονται αντιμέτωποι με την πιθανότητα να πεθάνουν από το κρύο, την πείνα, τα νεύρα τους ή, τέλος πάντων, ο ένας απ’ τα χέρια του άλλου, η κατάσταση οδηγείται σ’ ένα πανδαιμόνιο γεμάτο ένταση, ξεσπάσματα, σαρκασμό και ρευστές συμμαχίες.
«Ένας λευκός, μικρός, κλειστός χώρος, σαν ηλεκτρισμένο έδαφος, όπου όλα μπορούν να συμβούν», έτσι περιγράφει η σκηνοθέτρια το πεδίο μέσα στο οποίο εκείνη και οι συνεργάτες της εξερευνούν την εξέλιξη της καταιγιστικής δράσης. Μέσα σ’ αυτήν την ηλεκτρισμένη ατμόσφαιρα, οι πρωταγωνιστές θυμίζουν εγκλωβισμένα θηρία. Άραγε ποιοι θα είναι τα θύματα και ποιοι οι θύτες σ’ αυτό το, αχαλίνωτα κωμικό, παιχνίδι επιβίωσης και αλληλοσπαραγμού;
Διανομή αλφαβητικά: Παντελής Δεντάκης (Πάτερ), Δημήτρης Δρόσος (Ξένος), Γιώργος Ζυγούρης (Γαμπρός), Κατερίνα Πατσιάνη (Νύφη), Ευδοκία Ρουμελιώτη (Μαμά), Κώστας Φιλίππογλου (Ρούλης)
Η τρελή του Σαγιό στο θέατρο Παλλάς
Η «Τρελή του Σαγιό», το εμβληματικό θεατρικό έργο του Ζαν Ζιρωντού σηκώνει αυλαία, λίγο πριν τις γιορτές, την Παρασκευή 16 Δεκεμβρίου στο θέατρο Παλλάς.
Οι εντατικές πρόβες του λαμπερού θιάσου, με προεξάρχοντες την Ελισάβετ Κωνσταντινίδου, τον Νίκο Μουτσινά και την Αθηνά Οικονομάκου συνεχίζονται πυρετωδώς. Στο τιμόνι της σκηνοθεσίας ο Πέτρος Ζούλιας που έχει αναλάβει και την μοντέρνα ολοκαίνουργια διασκευή του έργου, πλαισιωμένος από μία ομάδα σπουδαίων συντελεστών. Η Ευανθία Ρεμπούτσικα, βάζει την δική της μοναδική σφραγίδα με την πρωτότυπη μουσική σύνθεση και τα τραγούδια. Τα φαντασμαγορικά σκηνικά αναλαμβάνει η Μαρία Φιλίππου, τα εντυπωσιακά κοστούμια η Ντένη Βαχλιώτη, τον σχεδιασμό των φωτισμών η Μελίνα Μάσχα, και την κινησιολογική καθοδήγηση η Κική Μπάκα.
Τον πρωταγωνιστικό ρόλο, της «Τρελής» του Σαγιό -κατά κόσμον Ωρελί- αναλαμβάνει η Ελισάβετ Κωνσταντινίδου, που, θα ενσαρκώσει τον αγώνα μιας εκκεντρικής Παριζιάνας, ενάντια σε κάθε μορφή εξουσίας που επηρεάζει τη ζωή μας. Μαζί της ο Νίκος Μουτσινάς στον ρόλο του Ρακοσυλλέκτη, ενός δαιμόνιου θεατρίνου του δρόμου και η Αθηνά Οικονομάκου, στο ρόλο της γλυκιάς και ευαίσθητης Ίρμας, μιας Παριζιάνας πόρνης με αγνή ψυχή, σα μικρού παιδιού. Στην παράσταση πρωταγωνιστούν ο Γιάννης Σιαμσιάρης, ο Κώστας Καζάκας, η Χριστίνα Τσάφου, η Στέλλα Γκίκα, η Γεωργία Καλλέργη ο Στάθης Μαντζώρος, ο Πρόδρομος Τοσουνίδης, ο Ευθύμης Γεωργόπουλος, ο Μάκης Πατέλης και έξι ακόμα ηθοποιοί.
«Η πόρνη από πάνω» στο θέατρο Μουσούρη
Ο αριστουργηματικός μονόλογος του Αντώνη Τσιπιανίτη, με την βαθιά συγκινητική ερμηνεία της Κατερίνας Διδασκάλου, «Η πόρνη από πάνω», επιστρέφει για 12η χρονιά από τις 18 Δεκεμβρίου, αυτή τη φορά στο θέατρο Μουσούρη, για όσους δεν κατάφεραν να την δουν και για όσους θέλουν να ξαναζήσουν την εμπειρία. Σκηνοθεσία Σταμάτης Πατρώνης.
Η παράσταση όλα αυτά τα χρόνια ενθουσιάζει και συγκινεί το κοινό, καθώς τα σημαντικά μηνύματα του έργου περνούν στους θεατές μέσα από το χιούμορ και τη συγκίνηση. Η προδοσία, η απόρριψη, η βαναυσότητα εναντίον των γυναικών και ταυτόχρονα ο έρωτας, η δύναμη που βρίσκει κανείς μέσα του ακόμη και στις δυσκολίες και η επιδίωξη για την χαρά της ζωής ξετυλίγονται συναρπαστικά μέσα από την αφήγηση μιας γυναίκας που μέσα από τον δύσκολο γάμο της έχασε πολλά, κέρδισε όμως τον εαυτό της.
Σήμερα το έργο φαντάζει πιο επίκαιρο από ποτέ και η διαχρονικότητα του φαίνεται από τη συνεχή επιτυχημένη θεατρική παρουσία τόσο σε μεγάλα θέατρα της Αθήνας όσο και στην υπόλοιπη Ελλάδα.
Η Ερατώ -η νοικοκυρά από κάτω- μιλάει για τον έρωτα, την απόρριψη, την προδοσία, τη βαναυσότητα σε βάρος των γυναικών, τους διεφθαρμένους δημόσιους λειτουργούς, την έλλειψη αυτοεκτίμησης. Με υπομονή και στωικότητα ζει στο περιθώριο, μέχρι την ημέρα που στο από πάνω διαμέρισμα μετακομίζει μια πόρνη.
«Αφανισμός» στο Θέατρο Σφενδόνη
H Άννα Κοκκίνου, σκηνοθετεί και ερμηνεύει το τελευταίο μυθιστόρημα του Τόμας Μπέρνχαρντ Αφανισμός, στο Θέατρο Σφενδόνη από τις 25 Δεκεμβρίου 2022.
Ο Αφανισμός, ίσως εξαιτίας της ανελέητης σκληρότητάς του που εξωθεί-ται στα άκρα, είναι σαν πνευματική διαθήκη που ο συγγραφέας αφήνει πίσω του. Στις μέρες μας ιδιαίτερα ακούγεται προφητικός ο λόγος του- μοιάζει γι αυτόν θέμα ζωής και θανάτου.
Τούτη τη φορά, ο Μπέρνχαρντ δεν κάνει τον απολογισμό των ανθρώπι-νων και καλλιτεχνικών του εμπειριών. Τις υποβάλλει σε μια ριζική αμφισβή-τηση. Αφετηρία της αφήγησης είναι ο θάνατος σε αυτοκινητικό δυστύ-χημα, των γονιών και του αδελφού του ήρωα.
Ο χρόνος του μυθιστορήματος του Αφανισμού είναι ο χρόνος που κυλάει ανάμεσα στην είδηση του θανάτου και στην κηδεία των τριών νεκρών. Το χρόνο αυτό καταλαμβάνει ένας γιγαντιαίος μονόλογος γεμάτος αντιφά-σεις, πληγές και τραύματα που ανοίγουν σε μια λιτανεία ενθυμήσεων. Ό,τι ψευτίζει και παραμορφώνει τον άνθρωπο ή την ιδέα που ο ίδιος έχει για τον κόσμο θα εξουδετερωθεί, θα εκμηδενιστεί, θα οδηγηθεί στον πλήρη αφανισμό.
Ο Αφανισμός είναι επίσης μια ευκαιρία να τακτοποιηθούν κάποιοι λογα-ριασμοί όχι μόνο με τη φιλοσοφία της ζωής στη σύγχρονη εποχή αλλά και με το σύστημα αξιών της. Για τον Μπέρνχαρντ όλα αυτά είναι υποκρι-σία, μια ψευδολογία που οδηγεί αθεράπευτα ολοένα σε νέα ψέματα.
«Χάπι» στο θέατρο Σταθμός
Μετά τις «Φυλές» και το «Όπως πάει το ποτάμι», το Θέατρο Σταθμός παρουσιάζει -για πρώτη φορά στην Ευρώπη ύστερα από τη θριαμβευτική του πρεμιέρα στη Νέα Υόρκη - το τελευταίο έργο του πολυβραβευμένου Ιρλανδού θεατρικού συγγραφέα Enda Walsh («Chatroom», «The New Electric Ballroom»), «Χάπι» («Medicine»), σε μετάφραση Αντώνη Γαλέου και σκηνοθεσία Μάνου Καρατζογιάννη.
Πώς είναι να είσαι έγκλειστος χωρίς να ξέρεις το γιατί; Πώς είναι να λαμβάνεις μια αγωγή χωρίς να γνωρίζεις την ακριβή της σύνθεση; Και ποια μπορεί να είναι η συμβολή του θεάτρου στην ψυχική υγεία του σύγχρονου ανθρώπου; Το «Χάπι» είναι μια έντεχνη, πρωτοποριακά γραμμένη αλληγορία, γεμάτη φαρσικό χιούμορ και γνήσια συγκίνηση, για την απουσία της αγάπης και για τη μακρά και βαθιά ανάγκη μας γι’ αυτήν. Οι χαρακτήρες της, ο Τζον και «οι δύο Μαρίες» παγιδεύονται στη δομή, τους κανόνες και τον τρόπο ζωής που επιβάλλει η απομόνωση στην ψυχή τους.
Πάνω απ’ όλα όμως το «Χάπι» είναι ένα κάλεσμα αλληλεγγύης για να καταλάβουμε και να ακούσουμε τον διπλανό μας, μα κυρίως για να αναλάβουμε την ευθύνη να νοιαστούμε ξανά για όσους είναι ή αισθάνονται ευάλωτοι.
Ερμηνεύουν: Βέρα Μακρομαρίδου, Κρυστάλλη Ζαχαριουδάκη, Μάνος Καρατζογιάννης. Μαζί τους επί σκηνής ο ντράμερ Βαγγέλης Παρασκευαϊδης
Συμμετέχουν με τη φωνή τους οι ηθοποιοί (αλφαβητική σειρά): Δημήτρης Ήμελλος, Δημήτρης Καταλειφός, Τάσος Λέκκας, Θεοδώρα Μαστρομηνά, Νένα Μεντή, Λουκία Μιχαλοπούλου, Περικλής Μουστάκης, Γιάννης Νταλιάνης, Νίκος Πουρσανίδης και Σοφία Φιλιππίδου
Δόξα Κοινή στο θέατρο Πορεία
Η Δόξα Κοινή, η παράσταση που διέκοψε βίαια τη διαδρομή της λόγω του ξεσπάσματος της πανδημίας, επιστρέφει στο θέατρο Πορεία. Στις ελάχιστες παραστάσεις που πρόλαβε να δώσει το 2020, κατάφερε να συγκεντρώσει ενθουσιώδεις κριτικές και συγκινητικά σχόλια από το κοινό. Ένα εξαιρετικό και εν μέρει ανανεωμένο ensemble ηθοποιών και μουσικών, συνομιλεί με τον λόγο των μεγάλων ποιητών μας, που θέτουν στο κέντρο του έργου τους τον έρωτα σε όλες του τις μορφές.
Ο Δημήτρης Τάρλοου εμπνέεται από το ποίημα του Ανδρέα Εμπειρίκου Εις την Οδό των Φιλελλήνων και προτείνει μια παράσταση, στην οποία η ποίηση μετατρέπεται σε δράση, ο θάνατος σε ηδονή και το σκοτάδι διαλύεται κάτω από το υπέρλαμπρο ελληνικό φως.
Ο Στρατής Πασχάλης, που υπογράφει τη σύνθεση του κειμένου, ενώνει με μοναδικό τρόπο την ποίηση με το θέατρο.
Εις την Οδό των Φιλελλήνων γεννιέται ξαφνικά μια αντιφατική εικόνα: Ιούλιος, μεσημέρι στο κέντρο της Αθήνας και την κίνηση του δρόμου διακόπτει μια επικήδεια πομπή. Οι επιβάτες ενός αστικού λεωφορείου, που περιμένουν την πομπή να περάσει, νιώθουν τις αισθήσεις τους να λιώνουν από τον συνωστισμό της σάρκας και τον ανελέητο καύσωνα. Ο ποιητής ταυτίζοντας τις δύο εικόνες, συνειδητοποιεί τη σχέση έρωτα και θανάτου. Αίφνης η ζωή αποκτά άλλο νόημα, αφού ο έρωτας –σε όλες τις εκφάνσεις του– συμβαίνει διαρκώς στα παρασκήνια της καθημερινότητας. Παίζουν (με αλφαβητική σειρά) οι: Μάιρα Γραβάνη, Θανάσης Δόβρης, Αδελαϊδα Κατσίδε, Βίκυ Κατσίκα, Αυγουστίνος Κούμουλος, Λήδα Μανιατάκου, Διονύσης Πιφέας, Αρετή Τίλη, Ορέστης Χαλκιάς. Μουσικός επί σκηνής: Χρήστος Βαλεντίνος Πετεβής
«Τα 39 Σκαλοπάτια» στο θέατρο Eliart
«Τα 39 Σκαλοπάτια», η κωμική θεατρική μεταφορά της κλασικής ομότιτλης ταινίας του Άλφρεντ Χίτσκοκ, ανεβαίνει από την Τρίτη 13 Δεκεμβρίου και κάθε Δευτέρα και Τρίτη, στο θέατρο Eliart. Τέσσερις ηθοποιοί ερμηνεύουν 100 διαφορετικούς χαρακτήρες προσπαθώντας να λύσουν το μυστήριο μιας δολοφονίας, με ξεκαρδιστικά αποτελέσματα.
Μια ξεχωριστή σάτιρα, μια ιστορία κατασκοπείας με στοιχεία μυστηρίου, χιούμορ, ρομαντισμού και περιπέτειας. Ένα αστυνομικό έργο για τους λάτρεις του είδους και όχι μόνο, που αποτελεί πλέον παράδοση στο θέατρο Eliart. Ολόκληρη η ταινία του Χίτσκοκ μεταφέρεται με εντυπωσιακό τρόπο στη σκηνή και στηρίζεται στην ευρηματικότητα, τους αυτοσχεδιασμούς και την υποκριτική των ηθοποιών, που πρέπει να υποδυθούν τους 100 ρόλους.
Ένας γοητευτικός άντρας με βαρετή ζωή συναντά μια μυστηριώδη γυναίκα που λέει ότι είναι κατάσκοπος. Εκείνη δολοφονείται στο σπίτι του και αυτός προσπαθεί να διαφύγει από την κατηγορία ότι την σκότωσε. Ενώ προσπαθεί με απελπισμένο τρόπο να αποδείξει ότι είναι αθώος και συγχρόνως να ανακαλύψει την πραγματική ταυτότητα του δολοφόνου, μπλέκεται σε ξεκαρδιστικές περιπέτειες. Ηθοποιοί: Σαράντος Γεωγλερής, Χριστόφορος Μπαρμπαγιάννης, Στυλιανή Κλείδωνα, Στάθης Λαγκάδας
«Ροβινσώνας Κρούσος» στο Μέγαρο
Μικροί και μεγάλοι θεατές που θέλουν να απολαύσουν, αυτά τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά, ένα ξεχωριστό θέαμα με ζωντανή μουσική και διαδραστικές προβολές, μπορούν από τώρα να κλείνουν τις θέσεις τους για τις γιορτινές παραστάσεις του «Ροβινσώνα Κρούσου» στις 25, 26, 27, 28, 29 και 30 Δεκεμβρίου καθώς και στις 4 και 5 Ιανουαρίου στο Μεγαρο Μουσικής.
Η σκημοθεσία είναι της Τατιάνας Λύγαρη, η εξαιρετική διασκευή του έργου με ευαισθησία και χιούμορ, σε σημερινό λόγο, είναι του Γιώργου Γαλίτη. Η ορχήστρα επί σκηνής, με πιάνο, κιθάρες, πνευστά και καταιγιστικά ντραμς, παρουσιάζει πρωτότυπες συνθέσεις του Μηνά Ι. Aλεξιάδη, ενώ ένας εκλεκτός, πολυμελής θίασος ερμηνεύει, τραγουδά και χορεύει, δημιουργώντας ένα εκπληκτικό θέαμα για μικρούς και μεγάλους! Τα ευρηματικά σκηνικά και τα φαντασμαγορικά κοστούμια του Γιάννη Μετζικώφ, οι χορογραφίες, οι φωτισμοί, ο σχεδιασμός ήχου και οι εντυπωσιακές προβολές ολοκληρώνουν αυτή την ξεχωριστή θεατρική εμπειρία!
Ερμηνεύουν οι ηθοποιοί | Έλενα Βακάλη, Γιάννης Βαρβαρέσος, Λεωνίδας Καλφαγιάννης, Σταύρος Μπέκας, Λάμπρος Παπαγεωργίου, Μάρθα Τομπουλίδου, Δημήτρης Τσολάκης, Σαμψών Φύτρος, Χρυσαλένα Χριστοπούλου. Και οι μουσικοί | Σπύρος Παναγιωτόπουλος, Δημήτρης Παπαλάμπρου, Άλκηστις Ραυτοπούλου, Εβελίνα Χαρκοφτάκη
2020: Obscene στη Στέγη
“I am a woman, not a fool” δηλώνει η Αλεξάνδρα Μπαχτσετζή και στήνει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση μια περφόρμανς-μανιφέστο για την ακρότητα των σωμάτων και των βλεμμάτων.
Καρέ από το Blowup, την πολύκροτη ταινία του Michelangelo Antonioni, ή στούντιο όπου γυρίζονται τσόντες; Το σκηνικό του 2020: Obscene της Αλεξάνδρας Μπαχτσετζή με τα χτυπητά χρώματα και τις κάμερες που καταγράφουν τα πάντα, είναι στο όριο. Όπως και όλα όσα συμβαίνουν στη Μικρή Σκηνή της Στέγης από 16 έως 18 Δεκεμβρίου στα 85 λεπτά αυτής της περφόρμανς που σχολιάζει τον lifestyle σαδομαζοχιστικό φετιχισμό του ερωτισμού.
Ελληνικής καταγωγής περφόρμερ, χορογράφος και εικαστική καλλιτέχνις με έδρα τη Ζυρίχη και σημαντικούς σταθμούς και συνεργασίες στην καριέρα της –MoMA Νέας Υόρκης, Tate Modern Λονδίνου, ImPULSTanz Βιέννης, Julidans Άμστερνταμ κ.ά.– η Αλεξάνδρα Μπαχτσετζή, στο 2020: Obscene, χρησιμοποιεί το σώμα, το κείμενο και την εικόνα για να διερευνήσει τα ασαφή όρια του «άσεμνου» (obscene) επί σκηνής (on scene).
Από κοινού με τρεις ακόμα περφόρμερ, η χορογράφος εστιάζει στη σχέση ανάμεσα στο ακραίο σώμα και στην κατανάλωσή του από το ηδονοθηρικό βλέμμα και την υπερβάλλουσα κειμενικότητα. Από τη μια, το έργο εξετάζει τα προβλήματα του θεάτρου ως μηχανισμού χειραγώγησης σε ό,τι αφορά την αποπλάνηση, την έλξη και τα παιχνίδια της σεξουαλικής ταυτότητας, ενώ από την άλλη διερευνά το ίδιο το σώμα των περφόρμερ ως τόπο αποξένωσης και περιορισμού.
Οι περφόρμερ έρχονται αντιμέτωποι με την ίδια τους τη σωματικότητα – με τις αντινομίες ανάμεσα στη διαίσθηση και στη χειρονομία, στο φως και στη νύχτα, στη χορογραφική παρτιτούρα και στο σενάριο, στον κανόνα και στη μορφή, στη σύλληψη και στη δράση. Το έργο, συνεπώς, δεν αμφισβητεί μονάχα το ανατρεπτικό και το κανονιστικό στην παραστατική τέχνη, αλλά προσφέρεται το ίδιο μέσα από την υπερβολή ως μια ριζοσπαστική διακοπή μορφοποιήσεων, χειρονομιών, πολιτισμικών μοτίβων και αρχετύπων.
Η «Ατζέντα» στο Faust
«Η ατζέντα», ένα σύγχρονο ελληνικό έργο της Χρυσής Γιάντσιου, παρουσιάζεται για πρώτη φορά στη θεατρική σκηνή του Faust σε σκηνοθεσία της Μαργαρίτας Αμαραντίδη και μία ομάδα ταλαντούχων ηθοποιών και μουσικών επί σκηνής, από το Σάββατο 17 Δεκεμβρίου.
Μήπως, ο χρόνος μας, τελικά, είναι η μόνη μας ιδιοκτησία και η διαχείρισή του το μοναδικό μας ταλέντο; Εσείς, τι σχέση έχετε με τον χρόνο; Ένα υπέροχο δειγμα σύγχρονης ελληνικής δραματουργίας (πρωτότυπος τίτλος: «Του Χρόνου του Αληθές», Εκδόσεις: Δωδώνη) με τη φρέσκια σκηνοθετική ματιά της Μαργαρίτας Αμαραραντίδη ανεβαίνει για πρώτη φορά στο θεατρικό σανίδι για λίγες μόνο παραστάσεις.
Παίζουν αλφαβητικά: Αντρέας Ζάκας, Μάνος Ζούρας, Γιάννης Ηλιόπουλος, Βίκυ Μαραγκάκη, Μαρίσσα Μπίλη, Κώστας Ρόκας, Αντώνης Φλώρος
Μουσικοί επί σκηνής: Γιάννης Ηλιόπουλος, Μαρίσσα Μπίλη, Κώστας Ρόκας
Πρεμιέρα στο ΚΘΒΕ
Το ΚΘΒΕ παρουσιάζει την «Αγγέλα», μια ανατρεπτική εκδοχή του γνωστού έργου του Γιώργου Σεβαστίκογλου, σε σκηνοθεσία & δραματουργική επεξεργασία Δημήτρη Μπίτου, στο Μικρό Θέατρο της Μονής Λαζαριστών. Πρεμιέρα: Κυριακή 18 Δεκεμβρίου 2022.
Μία νεαρή υπηρέτρια που εργάζεται σε ένα πλούσιο σπίτι της Αθήνας, αυτοκτονεί. Η Αγγέλα έρχεται από την επαρχία και παίρνει τη θέση της. Γνωρίζεται με τον αδελφό της άτυχης κοπέλας και τον ερωτεύεται. Εκείνος προσπαθεί να ανακαλύψει ποιος ευθύνεται για τον θάνατο της αδελφής του. Σύντομα όμως συνειδητοποιεί ότι βρίσκεται μπλεγμένος σε μια υπόθεση πολύ πιο σκοτεινή απ’ όσο υποψιαζόταν.
Η «Αγγέλα» του Γιώργου Σεβαστίκογλου, έργο γραμμένο το 1957 στη Μόσχα, παρουσιάζει με ρεαλισμό την μετεμφυλιακή Ελλάδα, που μαστίζεται από την ανεργία και τη διαφθορά, μέσα από την πιο ευάλωτη κοινωνική ομάδα: αυτή των γυναικών της επαρχίας που εργάζονται στα αστικά σπίτια, σε συνθήκες απόλυτης εκμετάλλευσης, χωρίς κανένα απολύτως δικαίωμα. Η καταπίεση τους, με τη συνενοχή των αρχών, δημιουργεί ένα σκηνικό συγκάλυψης και τρόμου. Στις ταράτσες των πλούσιων αυτών σπιτιών, η φωνή των γυναικών αρθρώνεται μέσα από ενοχές, ελπίδες και απωθημένα. Μια φωνή υποταγής, μια φωνή αντίστασης ή μια κραυγή απελπισίας;
Παίζουν οι ηθοποιοί: Θεοδώρα - Έλλη Αθανασοπούλου (Φανή), Ιορδάνης Αϊβάζογλου (Στράτος), Μελίνα Αποστολίδου (Γεωργία), Νικόλαος Δροσόπουλος (Λάμπρος), Ζωή Ευθυμίου (Νέρα), Γιάννης Καραμφίλης (Εϊβαλάδες), Ελένη Μιχαηλίδου (Άννα), Ιωάννα Παγιατάκη (Αγγέλα), Θοδωρής Πολυζώνης (Μένιος). Μουσικοί επί σκηνής:
Γιάννης Καραμφίλης (Μπουζούκι, φωνή), Νάντια Παυλίδου (Κιθάρα, φωνή)