Κώστας Σπυρόπουλος: Ο καθηγητής Πνευμονολογίας που διαπρέπει στο χώρο των εικαστικών -Η νέα του έκθεση [εικόνες] - iefimerida.gr

Κώστας Σπυρόπουλος: Ο καθηγητής Πνευμονολογίας που διαπρέπει στο χώρο των εικαστικών -Η νέα του έκθεση [εικόνες]

 Κώστας Σπυρόπουλος
Ο εικαστικός και πνευμονολόγος Κώστας Σπυρόπουλος

Έναν πολύχρωμο «Θίασο» μάς συστήνει ο διεθνούς φήμης εικαστικός Κώστας Σπυρόπουλος, στη νέα του ατομική έκθεση που παρουσιάζεται στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης.

Μέσα από την έκθεση αυτή ο Κώστας Σπυρόπουλος καταθέτει μια σύγχρονη ματιά με αφορμή την επέτειο των 200 ετών από την Ελληνική Επανάσταση του 1821.

Με όχημα την αισθητική της ποπ αρτ, ο δεξιοτέχνης του είδους Κώστας Σπυρόπουλος δημιουργεί ποιητικές αλληγορίες, μεταμοντέρνες συνθέσεις, εικαστικά σκηνικά, όπου τοποθετεί τον διαφορετικό «Θίασο» του, στον οποίο επιλέγει να δώσει πρωταγωνιστικό ρόλο στη γυναικεία φιγούρα και σε αντικείμενα που συνδέονται με εκείνη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο πολύχρωμος «Θίασος» του Κώστα Σπυρόπουλου, όπως είναι ο τίτλος της νέας έκθεσης του διεθνούς εικαστικού και καθηγητή Πνευμονολογίας στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Πατρών και αναπληρωτή καθηγητή της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, γέμισε με τα χρώματα του τους δύο ορόφους του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης, όπου πραγματοποιήθηκαν και τα λαμπρά εγκαίνια.

Στο ισόγειο καλωσορίζει τους επισκέπτες το κορυφαίο, μεγάλων διαστάσεων ομώνυμο της έκθεσης έργο του καλλιτέχνη.

εκθεση
Κώστας Σπυρόπουλος μπροστά στο κορυφαίο έργο Θίασος

Η ανδρική φιγούρα όπου εμφανίζεται στα έργα του έχει συντροφικό χαρακτήρα. Έντονα περιγράμματα, πλακάτα χρώματα, σ ένα πολυμορφικό σύμπαν που αναδεικνύει τους απλούς ήρωες της καθημερινότητας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
«Η μελέτη της ύπαρξης»
«Η μελέτη της ύπαρξης»

Η γενική διευθύντρια και πρόεδρος Δ.Σ. του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης Μεταξία Τσιρταβή (Ξένια Καλδάρα), που φιλοξενεί την έκθεση, σημειώνει σχετικά: «Ο Κώστας Σπυρόπουλος στέκεται στη μνήμη. Στα σύμβολα που πάντα θα τα αντικρίζουμε με ανοιχτά και κλειστά μάτια και ανοίγει την πόρτα της νέας εποχής που χρειάζεται χρώμα, φως, ελπίδα και στόχους. Μιλάει ελληνικά και παγκόσμια γι'αυτό και τα εργα του ήδη ταξιδεύουν ανά τη γη». 

«Με ενδιαφέρει να αναδείξω την πολυχρωμία την πολυσχηματικότητα και τις άπειρες οπτικές» λέει ο Κώστας Σπυρόπουλος
«Με ενδιαφέρει να αναδείξω την πολυχρωμία την πολυσχηματικότητα και τις άπειρες οπτικές» λέει ο Κώστας Σπυρόπουλος

«Το έργο μου θέλω να είναι μια διαρκής υπόμνηση»

Από την πλευρά του ο ίδιος ο Κώστας Σπυρόπουλος επισημαίνει: «Με ενδιαφέρει να αναδείξω την πολυχρωμία την πολυσχηματικότητα και τις άπειρες οπτικές που οι μικροί καθημερινοί ήρωες, οι φτωχοί ανώνυμοι, βλέπουν και ερμηνεύουν τα πράγματα. Αυτοί που με διαφορετικό ρούχο, ίδιοι με τον εαυτό τους, αλλά και διαφορετικοί, κατοικούν τις εποχές και τα χρόνια υφαίνοντας το δίχτυ που ονομάζουμε λαϊκή μνήμη…

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αν έχω τη δυνατότητα, με το έργο μου, να μεταμορφώσω την πραγματικότητα σε ποίηση, θα πω ότι το κριτήριο όποιας αναβίωσης του Ελληνικού τρόπου θα είναι η εμμονή σ’ αυτόν. Να μην επαναληφθεί δηλαδή η αλλοτρίωση, όπως την γνώρισε η Ιστορία, στην περίπτωση της μεσαιωνικής και νεωτερικής Δύσης.

Το έργο μου θέλω να είναι μια διαρκής υπόμνηση, ότι τίποτα δεν έρχεται όπως το περιμένουμε. Για να επηρεάσουμε την ροή των γεγονότων χρειάζεται όραμα, συνέπεια, συνεχόμενη προσπάθεια και ηθική διαχείριση των γεγονότων, των μύθων και των παραδόσεων. Τεντωμένο σχοινί η Ελλάδα, ανάμεσα Ανατολή και Δύση, καταμεσής η άβυσσος.

Ειδικότερα η ζωγραφική με γοητεύει, διότι πλάθει μορφές οι οποίες αποτελούν συμπυκνωμένη δήλωση πολιτισμού και στάση ζωής. Η ζωγραφική στην προσπάθειά της να «γράψει» τον κόσμο, τον κατανοεί με τον τρόπο που η νόηση, η φαντασία και το συναίσθημα μπορούν να τον ολοκληρώσουν και υπερβαίνει έστω και πρόσκαιρα την απόγνωση που προκαλεί η βεβαιότητα της αυτοακύρωσης» καταλήγει στο σημείωμά του μέσα από το σάιτ του, ο Κώστας Σπυρόπουλος.

πινακας
Βόλτα στο κόκκινο
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ήταν αδύνατον να γίνω μόνον ζωγράφος

Οσον αφορά στην σύνδεση τέχνης-ιατρικής, ο Κώστας Σπυρόπουλος σε σημείωμά του τονίζει «Διαπίστωσα ότι είχα ανάγκη να ασχοληθώ με την Τέχνη, αλλά και την Επιστήμη. Ήθελα να μάθω όσο γίνεται περισσότερα για τον άνθρωπο, αλλά και τον κόσμο, με γοήτευε η ανθρώπινη υπόσταση, η ζωή και η διαδρομή της. Ήταν αδύνατον να γίνω μόνον ζωγράφος, γιατί θα είχα μόνο μια επιδερμική άποψη για τον κόσμο που ήθελα να αποτυπώσω.

Η ιατρική για μένα έχει γοητεία τεράστια, συγκλονιστική, γιατί προσπαθεί να διορθώσει ένα αποτυχημένο πείραμα του Θεού αντιμετωπίζοντας την θνητότητα και τον πόνο κάνοντας πιθανώς την ζωή λιγότερο επώδυνη. Γιατί πραγματικά η ζωή δεν μπορεί να αποβλέπει στην επίτευξη μεγάλης ευτυχίας, αλλά όσο το δυνατόν μικρότερης δυστυχίας, όπως υποστηρίζει ο Σοπενχάουερ.

Απολαμβάνω την τέχνη, γιατί δεν έχει να κάνει τόσο με την απάντηση σημαντικών ερωτημάτων, όσο με την αναθεώρηση δεδομένων και αξιών, κυρίως αισθητικών, που είναι διαδικασία που περιλαμβάνει την αλληλεπίδραση συλλογισμών και συναισθημάτων. Έτσι αναθεωρούνται συμβατικές απόψεις και μορφές και καθιερωμένες πεποιθήσεις αυθεντιών».

«Ο Σπυρόπουλος είναι ένας ποιητής των χρωμάτων και των σχημάτων»

Η δρ Ιστορικός Τέχνης Θέμις Βελένη, σημειώνει στο κείμενο που συνοδεύει την έκθεση: «Η ζωγραφική του Κώστα Σπυρόπουλου είναι πρωτίστως χρώμα και σχήμα, ένας διαρκής πειραματισμός με τη σύνθεσή τους στη ζωγραφική επιφάνεια με μία σταθερή, εμμονική σχεδόν, μοτιβική επεξεργασία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αντλεί το εικονογραφικό του υλικό από ένα μεγάλο εύρος πολιτισμικών συμβόλων και αναπαραστάσεων εντάσσοντάς το με τη σχηματοποίηση, τα έντονα περιγράμματα και τα πλακάτα χρώματα στην Pop Art, ενώ ταυτόχρονα συνομιλεί με τη Ζωγραφική των Χρωματικών Πεδίων μέσα σε ένα μεταμοντέρνο διακαλλιτεχνικό σχήμα που δημιουργεί πίνακες μέσα στον πίνακα.

Συνθέτει σύγχρονες αλληγορίες αποσπώντας το υπαρκτό στοιχείο από το περιβάλλον του και μέσω της σχηματοποίησης το μεταμορφώνει σε σύμβολο ανασυντάσσοντάς το σε ένα προσωπικό συνειρμικό σύμπαν.»

Και καταλήγει Θέμις Βελένη «Ο Κώστας Σπυρόπουλος είναι ένας ποιητής των χρωμάτων και των σχημάτων. Με την επιλεκτική αξιοποίηση ορισμένων οπτικών clichés προτείνει νέους τρόπους επεξεργασίας του εικονογραφικού υλικού και διαμορφώνει ένα σύγχρονο προσωπικό υπερρεαλιστικό pop ιδίωμα που συγκροτεί μέσω του χρώματος, του σχήματος, της κλίμακας, της διάταξης και της διακειμενικότητάς του ένα ειρωνικό παιχνίδι επανοηματοδότησης κατορθώνοντας να προκαλέσει μέσα από την κοινοτοπία την έκπληξη

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
πινακας
«Η ομπρέλα της Αφροδίτης»

Διάρκεια έκθεσης: Εως 2 Ιανουαρίου 2022
Είσοδος για το κοινό, ελεύθερη. Ώρες επίσκεψης: Δευτέρα ως και Κυριακή 18:00-22:00

κωστας σπυρόπουλος
Κώστας Σπηρόπουλος, εικαστικός, καθηγητής Πνευμονολογίας στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Πατρών

Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης: Πειραιώς 206, (ύψος Χαμοστέρνας), Ταύρος, Τ.Κ. 17778, τηλ. 2103418550. www.mcf.gr

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
πινακες
Εναν πολύχρωμο «Θίασο» μας συστήνει ο διεθνής εικαστικός Κώστας Σπυρόπουλος, στη νέα του ατομική έκθεση, μέσα από την οποία καταθέτει μια σύγχρονη ματιά με αφορμή την επέτειο των 200 ετών από την Ελληνική Επανάσταση του 1821, στο Ίδρυμα Μιχάλης
  • Το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης είναι χαρακτηρισμένος ως covid free χώρος και για την είσοδο απαιτείται η επίδειξη πιστοποιητικού εμβολιασμού ή νόσησης σε έγγραφη ή ηλεκτρονική μορφή.
  • Για παιδιά έως 12 ετών χρειάζεται δήλωση αρνητικού self test 24 ωρών.
  • Για τους εφήβους 12 έως 18 ετών χρειάζεται είτε rapid test 48 ωρών, είτε πιστοποιητικό εμβολιασμού ή νόσησης σε έγγραφη ή ηλεκτρονική μορφή.
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ