Κινηματογραφικές πρεμιέρες: «The Brutalist», το κινηματογραφικό έπος της χρονιάς - iefimerida.gr

Κινηματογραφικές πρεμιέρες: «The Brutalist», το κινηματογραφικό έπος της χρονιάς

The Brutalist
«The Brutalist»
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Στις κινηματογραφικές πρεμιερες ο Μπρέιντι Κόρμπετ υπογράφει ένα φιλόδοξο «American novel», από αυτά που σπάνια πια βλέπουμε στη μεγάλη οθόνη.

Πρεμιέρα και για τον Κρις Νας με μια ιδιαίτερη ταινία τρόμου που θέλει να ανατρέψει το slasher. Ο Νιλ Μπέργκερ με ένα κατασκοπικό θρίλερ ταξιδεύει από τη Νέα Υόρκη μέχρι το Κάιρο, το Νέο Δελχί και τη Σεούλ, ενώ ο Ρέι Γιούνγκ παραδίδει μια συγκινητική ιστορία αγάπης και απώλειας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

The Brutalist

Σκηνοθεσία: Μπρέιντι Κόρμπετ

Παίζουν: Έιντριεν Μπρόντι, Φελίσιτι Τζόουνς, Γκάι Πιρς, Τζο Άλγουιν, Ράφι Κάσιντι, Στέισι Μάρτιν, Άιζακ Ντε Μπάνκολε, Αλεσάντρο Νιβόλα

Περίληψη: H ιστορία του Λάζλο Τοθ, ενός Ούγγρου αρχιτέκτονα εβραϊκής καταγωγής, που βρέθηκε στα στρατόπεδα συγκέντρωσης, επιβίωσε του Ολοκαυτώματος και επιχειρεί μια νέα αρχή στη Γη της Επαγγελίας.

Η φιλόδοξη τρίτη ταινία του Μπρέιντι Κόρμπετ («Vox Lux», «The Childhood of a Leader»), που κέρδισε το Βραβείο Σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Βενετίας, τις Χρυσές Σφαίρες καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας καi A΄ αντρικού ρόλου και έχει αποσπάσει δέκα οσκαρικές υποψηφιότητες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έχοντας διασωθεί από στρατόπεδο συγκέντρωσης, ο πρωτοπόρος αρχιτέκτονας Λάζλο Τοθ, έχει αφήσει πίσω του τη μεταπολεμική Ευρώπη και φτάνει στην Αμερική για να χτίσει από την αρχή τη ζωή και την καριέρα του, περιμένοντας τη σύζυγό του Ερζέμπε, που αναγκάστηκε να αποχωριστεί κατά τη διάρκεια του πολέμου. Μόνος σε μία ξένη χώρα, ο Λάζλο εγκαθίσταται στην Πενσιλβάνια, όπου ένας μεγιστάνας βιομήχανος αναγνωρίζει το ταλέντο του και του αναθέτει ένα τεράστιο έργο. Αυτό όμως που μοιάζει σαν χρυσή ευκαιρία για τον Λάζλο, έρχεται με ένα μεγάλο τίμημα.

Η ταινία, που γυρίστηκε σε φιλμ 70 χιλιοστών και σε VistaVision στα πρότυπα των χολιγουντιανών υπερπαραγωγών του ’50, διαδραματίζεται σε τρεις δεκαετίες, χωρίζεται σε δύο μεγάλα κεφάλαια και διαθέτει ενσωματωμένο διάλειμμα, θυμίζοντας τα κλασικά κινηματογραφικά έπη του παρελθόντος.

Ο Μπρέιντι Κόρμπετ, τολμώντας ένα σπάνιο για τις μέρες μας φιλόδοξο κινηματογραφικό εγχείρημα, αφηγείται την εντελώς μυθιστορηματική βιογραφία ενός μετανάστη, που φτάνει στην Αμερική με το όνειρο μιας καλύτερης ζωής, για να αντιληφθεί πως το περιβόητο «American dream» δεν είναι πάρα μόνο μια απάτη.

Το ενδιαφέρον είναι ότι ο Λάζλο, αν και δανείζεται στοιχεία από τις βιογραφίες αληθινών προσώπων και αρχιτεκτόνων, δεν υπήρξε ποτέ, είναι προϊόν της φαντασίας του σκηνοθέτη, που κατασκευάζει μια bigger than life προσωπικότητα, η οποία γίνεται σύμβολο του νέου ανθρώπου, ενός ανθρώπου που παλεύει να αντιμετωπίσει το τραυματικό παρελθόν του, αλλά και την έλευση ενός τρομαχτικού μέλλοντος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Κόρμπετ τολμάει, σε ένα μακράς διαρκείας φιλμ που απαιτεί την υπομονή του θεατή, να βάλει στο τραπέζι πολλά θέματα, παρακολουθώντας την πορεία του Λάζλο σε έναν κόσμο, που αναζητάει μια νέα ταυτότητα μετά από τον Πόλεμο για να γίνει τελικά ένα αδηφάγο σύστημα, που καταπίνει κάθε δημιουργική προσπάθεια. Με τη συνδρομή της σεναριογράφου, μέντορα, συντρόφου και μητέρας της κόρης τους, Νορβηγής κινηματογραφίστριας Μόνα Φάστβολντ, ο πάλαι ποτέ indie ηθοποιός εναντιώνεται σε ένα σύστημα που αναζητάει το γρήγορο και το εύκολο, και παρά τις όποιες φλυαρίες και τις εμμονές του με το στυλιζάρισμα, καταθέτει μια ταινία από αυτές που θα λέγαμε ότι πια σήμερα δεν γίνονται, μιλώντας για μια κοινωνία που αναζητάει μανιωδώς την τελειότητα για να γκρεμιστεί τελικά από τα δικά της έργα.

Τo τέρας της Φύσης (In a Violent Nature)

Σκηνοθεσία: Κρις Νας

Παίζουν: Ράι Μπάρετ, Αντρέα Παβλόβιτς, Κάμερον Λοβ, Ρις Πρίσλεϊ, Λίαμ Λεόνε, Σάρλοτ Κρίγκαν, Λία Ρόουζ Σεμπαστιανίς, Σαμ Ρούλστον, Αλεξάντερ Ολιβερ, Λόρεν Τέιλορ

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ



Περίληψη: Μια παρέα επτά νεαρών βρίσκει ένα μενταγιόν σε ένα απομονωμένο σημείο του δάσους κατά τη διάρκεια μιας εκδρομής. Αυτό όμως ξυπνά από τον τάφο του τον Τζόνι, ο οποίος είχε πέσει θύμα μακάβριας φάρσας πριν από δεκαετίες.

Μία από τις πιο πολυσυζητημένες ταινίες τρόμου της χρονιάς, που όμως δεν πετυχαίνει τον σκοπό της.

Κάποιος αφαιρεί ένα μυστηριώδες μενταγιόν από ένα σημείο βαθιά σε ένα δάσος, αγνοώντας ότι αυτό κάποτε ανήκε στον Τζόνι, θύμα ενός φρικτού εγκλήματος, που έγινε πριν από 60 χρόνια στο συγκεκριμένο σημείο. Διψασμένος για εκδίκηση και δικαιοσύνη, ο Τζόνι θα σηκωθεί από τον τάφο για να αναζητήσει τους έφηβους, που είναι υπεύθυνοι για την κλοπή και θα τους κυνηγήσει έναν προς έναν - μαζί και με όποιον άλλο άτυχο βρεθεί στον δρόμο του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο σεναριογράφος και σκηνοθέτης Κρις Νας είναι εμφανές ότι θέλει να συνδυάσει το spasher με το arthouse, τιμώντας ταυτόχρονα τις κλασικές ταινίες τρόμου των '80s. Επιλέγει μάλιστα να ακολουθήσει την ιστορία μέσα από την οπτική του τέρατος, που περιπλανιέται μέσα στο δάσος. Μέσα από στατικά πλάνα και χωρίς καθόλου μουσική, αποτυπώνει μια αργόσυρτη διαδρομή, που διακόπτεται απότομα από τις άγριες δολοφονίες του Τζόνι.

Ίσως ο Νας μέσα από αυτή την αποστασιοποίηση και αντιπαραβάλλοντας τη γαλήνη της φύσης με την αγριότητα των φόνων, θέλει να μας κάνει να αναρωτηθούμε γιατί τελικά μας αρέσει να βλέπουμε βία στη μεγάλη οθόνη, και αυτό σίγουρα συγκαταλέγεται στα θετικά της ταινίας. Όμως τελικά, κάπου το όλο εγχείρημά του, αν και ενδιαφέρον ως πρόθεση, δεν καταφέρνει να βρει την ταυτότητά του: ούτε να γίνει  δηλαδή ένα βαθύ σχόλιο, ούτε όμως και να υπηρετήσει το gore, όπως πιθανόν θα ήθελε το κοινό αυτών των ταινιών.

Όλα θα πάνε καλά (Cong Jin Yihou /All Shall Be Well)

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σκηνοθεσία: Ρέι Γιενγκ

Παίζουν: Πάτρα Άου, Μάγκι Λι Λιν Λιν

Περίληψη: Η Άντζι και η Πατ είναι ένα ζευγάρι, που ζει αρμονικά στο Χονγκ Κονγκ εδώ και τέσσερις δεκαετίες. Μετά από τον ξαφνικό θάνατο της Πατ, η Άντζι βρίσκεται στο έλεος της οικογένειας του αδερφού της Πατ, καθώς προσπαθεί να διατηρήσει την αξιοπρέπειά της και το σπίτι που μοιραζόταν τριάντα χρόνια με τη σύντροφό της.

Μια διερεύνηση της συχνά επισφαλούς καθημερινής ζωής των ηλικιωμένων ανθρώπων της queer κοινότητας, που διακρίθηκε με το Teddy Award στο Φεστιβάλ Βερολίνου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Άντζι και η Πατ είναι ένα ευκατάστατο ζευγάρι γύρω στα εξήντα. Ζουν εδώ και τριάντα χρόνια στο διαμέρισμα της Πατ στο Χονγκ Κονγκ. Οι φίλοι και οι οικογένειές τους δεν έχουν κανένα πρόβλημα με τη σχέση τους, ενώ όλοι οι γύρω τους τις εκτιμούν και τις αγαπούν. Ένα βράδυ, όμως, η Πατ πεθαίνει ξαφνικά. Η Άντζι στην αρχή φαίνεται να εισπράττει τη συναισθηματική υποστήριξη που χρειάζεται, όχι μόνο από τον φιλικό της κύκλο, αλλά και από την οικογένεια της Πατ. Ωστόσο κάποιες διαφωνίες σχετικά με την κηδεία, τον τρόπο ταφής και τα κληρονομικά την οδηγούν στην αποξένωση. Η Άντζι δεν έχει κανένα έννομο δικαίωμα να παραμείνει στο διαμέρισμα που μοιραζόταν με την Πατ, κι έτσι βρίσκεται στο έλεος της οικογένειας της εκλιπούσας. Παρόλο που το  ζευγάρι μοιραζόταν τις οικονομικές του υποχρεώσεις, η Πατ ήταν αυτή που φρόντιζε για τα πάντα στη σχέση τους. Με την υποστήριξη της οικογένειας που έχει επιλέξει, η Άντζι θα ξεκινήσει σε προχωρημένη ηλικία το ταξίδι της χειραφέτησης.

Στο Χονγκ- Κονγκ, μια αναπτυσσόμενη κοινωνία, ο γάμος των ομόφυλων ζευγαριών δεν έχει ακόμα νομοθετηθεί και ως εκ τούτου αν δεν υπάρχει διαθήκη τίποτα δεν θεωρείται δεδομένο, ακόμα κι αν ένα ζευγάρι μετράει τριάντα  χρόνια κοινής πορείας, όπως οι κεντρικές ηρωίδες της ταινίας.

 Ο Ρέι Γιούνγκ («Cut Sleeve Boys», «Suk Suk», «Twilight’s Kiss»), που παρά την ασιατική του καταγωγή φέρνει συχνά στο μυαλό τα μελοδράματα του Ντάγκλας Σερκ, μέσα από μια ρεαλιστική χαμηλότονη κινηματογράφηση, εξερευνά όχι τόσο την απώλεια και το πένθος, αλλά και τις κοινωνικές της παραμέτρους, εστιάζοντας στην απληστία της ανθρώπινης φύσης και την ομοφοβία τελικά πολλών κοινωνιών, παρά το προοδευτικό τους περίβλημα.

Έτσι, σκιαγραφεί το πορτρέτο μιας αξιοπρεπούς γυναίκας, που καλείται ξαφνικά να παλέψει για το αυτονόητο και να βρεθεί στο περιθώριο, συνειδητοποιώντας πως όλα όσα την περιέβαλλαν τόσα χρόνια ήταν απλώς ένα καλοφτιαγμένο προσωπείο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Κληρονόμος των Μυστικών (Inheritance)

Σκηνοθεσία: Νιλ Μπέργκερ

Παίζουν: Φίμπι Ντίβενορ, Ρις Ίφανς, Kιάρα Μπάξεντεϊλ

Περίληψη: Όταν ο αποξενωμένος πατέρας της πέσει θύμα απαγωγής στο Κάιρο, μια νεαρή κοπέλα που ζει στη Νέα Υόρκη θα βρεθεί μπλεγμένη σε έναν κόσμο μυστικών και εγκλημάτων.

Καταιγιστικό θρίλερ του Νιλ Μπέργκερ, σκηνοθέτη της «Τριλογίας της Απόκλισης» με την Φίμπι Ντίνεβορ και τον Ρις Ίφαν.

Η Μάγια (η Φίμπι Ντίβενορ του «Bridgerton») συναντάει στην κηδεία της αγαπημένης της μητέρας, τον αποξενωμένο πατέρα της. Εκείνος φαίνεται μετανιωμένος για το παρελθόν και ως ένδειξη συμφιλίωσης την προσκαλεί στο Κάιρο, όπου υποτίθεται πως εργάζεται ως μεσίτης. Η Μάγια, αγνοώντας τις αντιρρήσεις της αδερφής της, τον ακολουθεί για να ανακαλύψει πως τελικά ο πατέρας της δεν είναι αυτό που φαίνεται. Όταν εκείνος πέφτει θύμα απαγωγής σε ένα εστιατόριο, η Μάγια ξεκινάει μια περιπλάνηση στην Ινδία και τη Νότια Κορέα για να βρεθεί τελικά μπλεγμένη  σε ένα δίκτυο κατασκοπείας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Νιλ Μπέργκερ  με την κάμερα στο χέρι, εν είδη ενός home made βίντεο, μας οδηγεί στα πολυάριθμα ταξίδια της ηρωίδας του και λιγότερο στην εσωτερική διαδρομή μια γυναίκας που αναζητάει την αληθινή ταυτότητά της και προσπαθεί να αποκωδικοποιήσει ποια είναι τελικά η οικογένειά της. Το δε αίνιγμα που καλείται η Μάγια να λύσει είναι ήσσονος σημασίας, όπως και τα περισσότερα από συμβαίνουν σε αυτή την προβλέψιμη περιπέτεια, που δεν κρατάει κρυφά χαρτιά, ούτε όμως και εμβαθύνει ιδιαιτέρως στις γονεϊκές σχέσεις, αλλά εντυπωσιάζει με τη γεωγραφία της.

Ώρα Μηδέν (Rich Flu)

Σκηνοθεσία: Γκάλντερ Γκαστέλου-Ουρούτια

Παίζουν: Μαίρη Ελίζαμπεθ Γουίνστεντ, Ρέιφ Σπολ, Λορέιν Μπράκο, Τζόνα Χάουερ-Κινγκ, Τίμοθι Σπολ

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Περίληψη: Μια περίεργη ασθένεια αφαιρεί σταδιακά τις ζωές των πλουσιότερων ανθρώπων στον πλανήτη. Καθώς η πανδημία απειλεί να φτάσει στους κατόχους κάθε είδους περιουσίας, αυτοκρατορίες καταρρέουν και επικρατεί χάος.

Αντικαπιταλιστική αλληγορία επιστημονικής φαντασίας.

Mια  περίεργη και απροσδόκητη ασθένεια αφαιρεί τις ζωές των πλουσιότερων και με τη μεγαλύτερη επιρροή ανθρώπων στον πλανήτη. Πρώτα πεθαίνουν οι εκατομμυριούχοι και ούτω καθεξής προοδευτικά. Όμως, η πανδημία απειλεί να φτάσει στους κατόχους κάθε είδους περιουσίας και κανείς δεν ξέρει πού είναι το όριο.

Στην αρχή, οι μάζες υποδέχονται με αστεία την εξαφάνιση των μεγάλων περιουσιών, αλλά, καθώς η πτώση των οικονομικών τους αυτοκρατοριών, επηρεάζει το χρηματιστήριο, την απασχόληση και την οικονομική σταθερότητα, το χάος καταλαμβάνει τον Πρώτο Κόσμο ενόψει μιας μεγεθυμένης επανάληψης της πανδημίας του 2020.

Για τη Λόρα, στέλεχος σε μια ακμάζουσα πλατφόρμα οπτικοακουστικού περιεχομένου, όλα αυτά συμβαίνουν ακριβώς η στιγμή που όλα τα όνειρά της για κοινωνική επιτυχία γίνονται πραγματικότητα: να γίνει δεκτή στους πιο ελίτ κύκλους, να πάει την κόρη της σε αποκλειστικό σχολείο και να μην ανησυχεί για πόσα πρέπει να πληρώσει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σκυλάκια στην Όπερα (Великолепная пятерка /Dogs at the Opera)

Σκηνοθεσία: Βασίλι Ροβένσκι

Με τις φωνές των (στα ελληνικά): Μυρτώς Ναούμ, Δημήτρη Μπαμπανιώτη, Τάσου Νταπαντά, Κώστα Τερζάκη, Κώστα Αποστολίδη, Μαριλένας Λιακοπούλου

Περίληψη: Η τύχη μιας πολυαναμενόμενης παράστασης μπαλέτου να εξαρτάται από μια τετράποδη συμμορία.

Μια ξεκαρδιστική περιπέτεια κινουμένων σχεδίων για όλη την οικογένεια με αξιαγάπητα σκυλάκια και φόντο τη Μητροπολιτική Όπερα.

Ένας σκύλος του δρόμου με το όνομα Σαμψών, στην προσπάθειά του να κρυφτεί από τους κυνηγούς αδέσποτων, βρίσκεται αναπάντεχα στο εσωτερικό της Μητροπολιτικής Όπερας της Νέας Υόρκης. Εκεί, συναντά και γοητεύεται από τη Μάργκο, το καλοαναθρεμμένο σκυλάκι της Αναστασίας, της πρίμα μπαλαρίνας του θεάτρου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η συνάντησή τους, όμως, είναι επεισοδιακή, αφού μια υπέροχη τιάρα, την οποία η Αναστασία πρέπει να φορέσει στην τέταρτη πράξη του μπαλέτου και την οποία υποτίθεται φυλούσε η Μάργκο, κάνει φτερά μυστηριωδώς από το καμαρίνι. Χωρίς την τιάρα, η παράσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί και η Αναστασία θα χάσει μια μεγάλη ευκαιρία στην καριέρα της. Η Μάργκο και ο Σαμψών πρέπει να βρουν τον κλέφτη, να ανακτήσουν την τιάρα και να σώσουν την κατάσταση, περνώντας από κάθε είδους -ιπτάμενες και μη- περιπέτειες, παρέα με την πιο γλυκιά τετράποδη συμμορία!

Οι δημιουργοί της μεγάλης επιτυχίας «Γάτες στο Μουσείο» επιστρέφουν με μια ακόμη ξεκαρδιστική οικογενειακή ταινία κινουμένων σχεδίων, που μας ταξιδεύει σε ένα από τα πιο ιστορικά και διάσημα θέατρα του κόσμου: τη σπουδαία Μητροπολιτική Όπερα.

Αποτίνοντας φόρο τιμής στο πολυαγαπημένο «Η Λαίδη και ο Αλήτης», αλλά και χτίζοντας τη δική της πρωτότυπη ιστορία και συμμορία από αξιαγάπητους χαρακτήρες, η ταινία είναι ένας ύμνος στη σημασία της φιλίας, της συντροφικότητας και της αγάπης, όλα αυτά δηλαδή που κάνουν τον κόσμο να γυρίζει!

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ