Hyper Hypo, η νέα αστική έκπληξη -Διεθνείς εκδόσεις Τέχνης και μόδας στο δρομάκι της οδού Βορέου στην Αθήνα - iefimerida.gr

Hyper Hypo, η νέα αστική έκπληξη -Διεθνείς εκδόσεις Τέχνης και μόδας στο δρομάκι της οδού Βορέου στην Αθήνα

Hyper Hypo
Μοναδικά βιβλία, λευκώματα, περιοδικά και επιλεγμένα αντικείμενα τέχνης στο Hyper Hypo

Σε ένα υποβαθμισμένο δρόμο στο κέντρο της Αθήνας, ανάμεσα σε νεωτερισμούς, αναδύθηκε πριν από λιγότερο από δυο μήνες το Hyper Hypo

Το βιβλιοπωλείo έφερε από όλο τον κόσμο  σύγχρονες εκδόσεις για τη μόδα, την Τέχνη, την πόλη, τη γαστρονομία. Oλο το φάσμα του αστικού πολιτισμού.

Σε ένα από τα στενά στα σωθικά της Αθήνας που σχεδόν ποτέ δεν βλέπει ο ήλιος ανάμεσα σε Μοναστηράκι και Ομόνοια, εκεί όπου επί δεκαετίες άνοιγαν καταστήματα νεωτερισμών και λευκών ειδών, εδώ και δύο μήνες έχει βρει τη θέση του ένα κατάστημα απολύτως διαφορετικό από την ταυτότητα του δρόμου, αλλά και από ότι συναντάμε γενικότερα στην αγορά της Αθήνας. Είναι το Hyper Hypo, ένα απολύτως ιδιοσυγκρασιακό βιβλιοπωλείο αλλά και χώρος επιλεγμένων έργων τέχνης όπου μπορεί κάποιος -επιτέλους- να βρει στην Αθήνα συγκλονιστικές εκδόσεις διεθνείς από τον χώρο της Τέχνης, της Μόδας, της Αρχιτεκτονικής, περιοδικά, ειδικές εκτυπώσεις αφισών, και επιλεγμένα έργα σύγχρονων Ελληνων δημιουργών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Περιοδικά, βιβλία, λευκώματα, έργα τέχνης και πάντα φρέσκα λουλούδια στη βιτρίνα του Hyper Hypo
Περιοδικά, βιβλία, λευκώματα, έργα τέχνης και πάντα φρέσκα λουλούδια στη βιτρίνα του Hyper Hypo

«Ολο το φάσμα της αστικής κουλτούρας από τις πιο ακριβές, πολυτελείς εκδόσεις, ως φτηνά φαν-ζιν, αυτοεκδόσεις, εκτυπώσεις» μας περιγράφει ο Στάθης Μητρόπουλος. Ενας από τους πλέον γνωστούς και χαρισματικούς Ελληνες γραφίστες και art directors, που παράλληλα με το δημιουργικό του γραφείο, δημιούργησε το Hyper Hypo μαζί με τον Αντρέα Κόκκινο ο οποίος υπήρξε μεταξύ άλλων συντάκτης μόδας και design στο περιοδικό Τ των New York Times Style Magazine. Δυο άνθρωποι της εικόνας και της μορφής, του οπτικού πολιτισμού ενώνουν τις δυνάμεις τους .«Στο Hyper Hypo συνυπάρχουν το γινκ και το γιανγκ της οπτικής κουλτούρας» λέει ο Στάθης Μητρόπουλος. «Από τον Ρόμπερτ Μέιπλθορπ και εκδόσεις για την Prada μέχρι αυτοεκδόσεις για το skating». Στο βιβλιοπωλείο, θα διοργανώνονται επίσης συναντήσεις με δημιουργούς. Στις 10 Φεβρουαρίου ο σπουδαίος Δημήτρης Παπαϊωάννου θα υπογράψει αντίτυπα του περιοδικού ΝΟΜAS με τα σχέδια που έφτιαξε ο ίδιος το περασμένο καλοκαίρι στην Ανάφη, στις 23 Φεβρουαρίου θα παρουσιαστεί συλλεκτική έκδοση του Onassis Air, κ.ο.κ.

Βγάζοντας από τα κουτιά τις νέες αφίξεις εκδόσεων που είναι συνεχείς
Βγάζοντας από τα κουτιά τις νέες αφίξεις εκδόσεων που είναι συνεχείς

Δεν ξεκολλήσαμε ένα μαγαζί από το Τόκιο για να το βάλουμε στην Αθήνα

Οκτώ χρόνια ήταν κλειστό το κατάστημα της Βορέου 10, πριν μετατραπεί σε έναν χώρο αποθέωσης των εκδόσεων, που μέσα σε ακριβώς δυο μήνες κατόρθωσε να γίνει αυτό που γραφικά μεν, με ακρίβεια δε αποκαλούμε talk of the town. «Πολύ συνειδητά επιλέξαμε πώς θα στήσουμε το Hyper Hypo. Δεν θέλαμε να μοιάζει σαν να έχει ξεκολλήσει από το Τόκιο και να μεταφέρθηκε στην Αθήνα. Δεν θέλαμε να το εντάξουμε σχεδόν βίαια σε μια υποβαθμισμένη περιοχή του κέντρου. Για αυτό αφήσαμε και στοιχεία παλιάς χρήσης στον χώρο», λέει ο Στάθης Μητρόπουλος. Και ανατρέχει σε μια φράση που είχε πει ο Δημήτρης Παπαϊωάννου σε συνέντευξή του στο iefimerida και που πιστεύει ότι εκφράζει ιδανικά τη λογική του αυτή «Ζούμε στην εποχή που τα κάνουμε όλα γυψοσανίδα, είπε ο Παπαϊωάννου. Συμφωνώ απόλυτα, αδιαφορούμε για την ιστορικότητα».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ετσι είναι. Η ιστορικότητα ενός χώρου ταυτισμένου με την πραγματική, σκονισμένη ζωή του τόπου, στο κέντρο της Αθήνας που δεν έχει καμία ανάγκη να καμωθεί κάτι το διαφορετικό, να απαρνηθεί τη φόρμα του «δοχείου» που υπήρξε, προκειμένου να φιλοξενήσει μια νέα χρήση. Και δη μια χρήση που είναι τόσο στραφταλιστή, λαχταριστή, ένα χάρμα οφθαλμών. Οσοι αγαπούν την εικόνα, το χαρτί, τη μόδα θα ανεβάσουν παλμούς μπαίνοντας στον χώρο και αντικρύζοντας τις εκδόσεις που επιλέγουν ο Μητρόπουλος και ο Κόκκινος με έναν τρόπο κυτταρικά αυθεντικό. «Διαλέγουμε παρορμητικά, θα στο πω περιγραφικά: ό,τι μας γυαλίσει στο μάτι. Πιο πολύ επιλέγουμε διαισθητικά και όχι επιχειρηματικά. Και η αλήθεια είναι ότι με έκπληξη βλέπουμε ότι εξαντλούνται αμέσως αυτά που κάποιος θα θεωρούσε πιο δύσκολο, πιο ειδικό».

Nα μην γίνει το κέντρο της Αθήνας μόνο προορισμός για φαγητό και καφέ

Τα ράφια και οι μεγάλοι πάγκοι του Hyper Hypo ανανεώνονται διαρκώς με νέες εκδόσεις και περιοδικά. Εχει κάτι το υπέροχα ρομαντικό αλλά και ριψοκίνδυνο το να επενδύεις σε μια επιχείρηση που το χαρτί, το τυπωμένο χαρτί που μυρίζει μελάνι, είναι το κυρίαρχο προϊόν. Σε μια εποχή που τα πάντα είναι ψηφιακά, που η εικόνα έχει σχεδόν ταυτιστεί με την οθόνη. Το σώμα της εικόνας, η αίσθηση της αφής, του κόκκου ή της στιλπνής επιφάνειας στην άκρη των δακτύλων εκλείπει. To συναντάμε ξανά σε ένα βιβλιοπωλείο στο κέντρο της Αθήνας που «είναι ένα μαγικό κομμάτι της πόλης όπου οτιδήποτε κλείνει βλέπουμε να ανοίγει στη θέση του ένα καφέ, ένα σουβλατζίδικο, ένα μπαρ. Ναι, υπάρχουν σίγουρα πιο residential περιοχές όπου θα μπορούσαμε να είχαμε ανοίξει το Hyper Hypo -Κουκάκι, Εξάρχεια, Κυψέλη- όμως πιστεύουμε πραγματικά ότι το κέντρο έχει ανάγκη από τέτοιους χώρους. Ας μην γίνει το κέντρο της Αθήνας μόνο ένας προορισμός για να φάμε και να πιούμε καφέ».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ενας αστικός δονκιχωτισμός. Ας συνεχίσουμε όμως με το χαρτί. Τις εκδόσεις. «Μια εικόνα, ένα έργο τέχνης, μπορεί να το βλέπεις πλέον ψηφιακά, όμως σε καμία περίπτωση δεν μπορείς να το νιώσεις δικό σου. Το κοιτάς, σε ευχαριστεί, αλλά θα έρθει η επόμενη εικόνα και θα σβήσει την προηγούμενη. Όταν αγοράζεις ένα βιβλίο όμως γίνεσαι μέρος του legacy του ίδιου του δημιουργού. Μένει για πάντα μαζί σου, αν εσύ το θελήσεις» λέει ο Στάθης Μητρόπουλος. Με ενδιαφέρον παρατηρεί ότι αυτό γίνεται συνείδηση από όλο και περισσότερους εσχάτως, για παράδειγμα από τα μεγάλα Ιδρύματα που αρχίζουν να επενδύουν σε εκδόσεις. «Βέβαια έχει περάσει ανεπιστρεπτί η εποχή της σπατάλης του χαρτιού, δεν δικαιολογείται, δεν χρειάζεται να υπάρχει. Για αυτό πρέπει να τυπώνεται ότι πραγματικά αξίζει να τυπωθεί».

Νέες εκδόσεις φτάνουν διαρκώς στο Hyper Hypo
Νέες εκδόσεις φτάνουν διαρκώς στο Hyper Hypo

Είναι σαν μια κρυφή πύλη που άνοιξε στην πόλη. Οσην ώρα βρίσκομαι στον χώρο και επεξεργάζομαι τις εκδόσεις, πολύς κόσμος στέκεται έξω από την βιτρίνα για ώρα ή μπαίνει μέσα για τις αγορές του. Βλέπω μερικές από τις πιο στιλάτες, με ιδιοσυγκρασιακό υπέροχο στυλ που έχω δει στην Αθήνα, συγκεντρωμένες σε έναν χώρο. Ένα κοινό που κάνει προορισμό του αυτό το σημείο της πόλης αλλά ήδη και πολλούς ξένους. «Όταν κάναμε τις πρώτες αγορές σκέφτηκα είμαστε τρελοί θα κάνουμε έξι μήνες να τα πουλήσουμε. Μέσα στις τρεις πρώτες εβδομάδες ήταν ήδη sold out» λέει ο Στάθης Μητρόπουλος. «Ξεπέρασε κάθε προσδοκία μας, πουλήσαμε φανταστικά βιβλία από το εξωτερικό και πάντα αναζητούμε ισάξιες ελληνικές εκδόσεις». Από τις 17 Δεκεμβρίου που άρχισε η λειτουργία μια μικρή κοσμογονία δημιουργήθηκε, δείχνοντας πως όταν σκέφτεσαι out of the box, επενδύεις στο προσωπικό σου ένστικτο και γούστο και δεν προσποιείσαι, μπορείς να δημιουργήσεις ένα εξαιρετικό μοντέλο επιχειρηματικότητας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ