Η «Φάλαινα» το έργο που λάτρεψε το κοινό από τον Ντάρεν Αρονόφσκι ανεβαίνει στη θεατρική σκηνή από τον Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη.
Ακόμα μία εβδομάδα με θεατρικές πρεμιέρες, εναρξη για Δημήτρη Καταλειφό με Τσέχοφ, ο Γιώργος Χρυσοστόμου επιστρέφει στον ρόλο του Αρτούρο Ούι καταθέτοντας μία σημαντική ερμηνεία, όπως και ο Γεράσιμος Γεννατάς στο Κόκκαλο.
Μαζί επι σκηνής Κώστας Αρζόγλου, Χρήστος Βαλαβανίδης και Πάνος Σκουρολιάκος στους Ηρωες. Ο συναρπαστικός «Ασχημος» με τον Ορφέα Αυγουστίδη σαρωτικός επί σκηνής και το πολυαναμενόμενο Demons, κάνουν πρεμιέρα αυτή την εβδομάδα.
Οι θεατρικές πρεμιέρες της εβδομάδας
«Ο Ασχημος» στο Νέο θέατρο Βασιλάκου
«Ο Άσχημος», η σαρδόνια, σκοτεινή κωμωδία του Marius Von Mayenburg, σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή, συνεχίζει για 2η χρονιά στο Νέο Θέατρο Βασιλάκου, από την Τετάρτη 16 Οκτωβρίου. Ο Ορφέας Αυγουστίδης θα βρεθεί και πάλι φέτος επί σκηνής με μια σπουδαία ομάδα ηθοποιών (Γιάννη Κλίνη, Μαίρη Μηνά και Κωνσταντίνο Πλεμμένο) για να συνεχίσουν την επιτυχημένη πορεία του «Άσχημου», που έκλεισε την περσινή χρονιά με 150 sold-out παραστάσεις από την πρεμιέρα του μέχρι και το τέλος της σεζόν!
Τέσσερις ηθοποιοί σε οχτώ ρόλους εναλλάσσοντας σκηνές και χαρακτήρες με καταιγιστικό ρυθμό, σ’ αυτή την καυστική σάτιρα για τη βιαιότητα της σύγχρονης ναρκισσιστικής κοινωνίας, όπου η εικόνα και το κοινωνικό status καθορίζει πλέον, περισσότερο από ποτέ, τον πυρήνα της ύπαρξής μας.
Ο Λέττε είναι άσχημος. Πολύ άσχημος. Αλλά δεν το ξέρει. Όταν, εξαιτίας προβλημάτων στη δουλειά του, όλοι γύρω του αναγκάζονται να του εξομολογηθούν την απερίγραπτη έκταση της ασχήμιας του, αποφασίζει να πάρει δραστικά μέτρα. Να αλλάξει πρόσωπο. Η εγχείρηση πηγαίνει υπερβολικά καλά και πλέον το ανείπωτα όμορφο πρόσωπό του, θα γίνει το διαβατήριό του για μια νέα ζωή - μια ζωή γεμάτη γυναίκες, δόξα, λεφτά… Όταν όμως το πρόσωπό του γίνεται προϊόν προς πώληση, τα πράγματα θα πάρουν μια πραγματικά άσχημη τροπή…
Θείος Βάνιας στο Δημοτικό Θέατρο Πειραια
Ο Δημήτρης Καταλειφός επιστρέφει τη σεζόν 2024-25 στο θεατρικό σανίδι και επιλέγει να σκηνοθετήσει στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά τον εμβληματικό “Θείο Βάνια” του Άντον Τσέχωφ.
Ο ίδιος μάλιστα θα κρατήσει τον ομώνυμο πρωταγωνιστικό ρόλο, ενώ ένα αξιόλογο υποκριτικό καστ (Κλεοπάτρα Τολόγκου, Παναγιώτης Μπουγιούρης, Βαγγέλης Ρόκκος, Μενέλαος Χαζαράκης, Αμαλία Νίνου, Τζένη Θεωνά, Στέλλα Κρούσκα, Φοίβος Σαμαρτζής) θα δώσει σάρκα και οστά στους βαθιά ανθρώπινους τσεχωφικούς ήρωες που κλυδωνίζονται από τις διαρκείς τους ματαιώσεις και αναρωτιούνται για το νόημα της ύπαρξής τους.
Το πιο «τσεχωφικό», όπως έχει χαρακτηριστεί, από τα έργα του Ρώσου συγγραφέα, θεωρείται ένα από τα αριστουργήματα της παγκόσμιας δραματολογίας. Ο Τσέχωφ σε αυτό σκιαγραφεί με επιδεξιότητα τις μεγάλες κοινωνικές αλλαγές που κυοφορούνται και οραματίζεται ένα μέλλον πιο κοντά στις ανθρώπινες αξίες, ενώ ταυτόχρονα μας προ(σ)καλεί να αναλογιστούμε τη ζωή, τον έρωτα, τον θάνατο και το νόημα της ύπαρξής μας. Από 18/10 στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
DEMONS στο Θέατρο Τζένη Καρέζη
Το DEMONS, το συνταρακτικό δράμα του Λαρς Νόρεν, έρχεται στο Θέατρο Τζένη Καρέζη από τις 18 Οκτωβρίου, σε σκηνοθεσία Χρήστου Σουγάρη, με τον Ιωάννη Παπαζήση, την Ιωάννα Παππά, τον Γιάννη Κουκουράκη και την Μαρίζα Τσάρη.
Την παραμονή μιας κηδείας, δύο ζευγάρια συναντιούνται για “χαλαρό” ποτό, σε ένα υπέροχο αστικό loft της Στοκχόλμης. Καθώς η νύχτα εξελίσσεται και υπό την επήρεια του αλκοόλ, οι χαρακτήρες αρχίζουν να προβάλλουν τις απογοητεύσεις για τη ζωή τους, δοκιμάζοντας σταδιακά όλο και πιο σουρεαλιστικά και μοχθηρά κοινωνικά παιχνίδια, με αποτέλεσμα τις μεταξύ τους συγκρούσεις και τη ρήξη με τους προσωπικούς τους δαίμονες.
To DEMONS είναι ένα γκροτέσκο, συγκρουσιακό και προκλητικό έργο που σταδιακά κορυφώνεται και αγγίζοντας πιο σκοτεινά εδάφη, για να δοκιμάσει το χιούμορ και την ειλικρίνειά μας.
Το ελκυστικά νοσηρό αυτό αριστούργημα του Λαρς Νόρεν - εγγονού του Στρίνμπεργκ για τους Σκανδιναβούς - φέρει όλη την παράνοια της Στρινμπεργκικής δραματουργίας, παράλληλα όμως αποκαλύπτεται ως ένα μοναδικό δείγμα μαεστρικού ψυχογραφήματος, φέρνοντάς μας αντιμέτωπους με τα ζητήματα της οικειότητας, της απώλειας, του μισογυνισμού, της ενδοοικογενειακής βίας, του εφησυχασμού, του τραύματος και του άγχους.
«Η άνοδος του Αρτούρο Ούι» στο Θέατρο ΑRK
Για δύο σεζόν σημείωσε απανωτά sold out με τα διαθέσιμα εισιτήρια να είναι δυσεύρετα. Η παράσταση του Άρη Μπινιάρη, «Η άνοδος του Αρτούρο Ούι», επιστρέφει στο Θέατρο ΑRK, από 16 Οκτωβρίου, σαν σκοτεινή υπόμνηση της σύγχρονης ανόδου του φασισμού και μας προσκαλεί για άλλη μια χρονιά σε ένα αλληγορικό ταξίδι στον κόσμο της εξουσίας, της διαφθοράς και της ανθρώπινης αδυναμίας.
Η σκηνοθετική οπτική του Άρη Μπινιάρη αποπνέει μία σκοτεινή ατμόσφαιρα και ένταση και μεταμορφώνει τη μακάβρια φάρσα του Μπρεχτ σε καθηλωτική θεατρική εμπειρία με δυστοπικές σύγχρονες διαστάσεις.
Ο Γιώργος Χρυσοστόμου στον ρόλο του Αρτούρο Ούι δίνει μια από τις πιο στιβαρές ερμηνείες της σύγχρονης ελληνικής σκηνής αποδίδοντας με ακρίβεια την αδίστακτη φιλοδοξία, την υποκρισία και τον αμοραλισμό του μπρεχτικού ήρωα.
Ο χαρακτήρας του Αρτούρο Ούι είναι εμπνευσμένος από τη φιγούρα του Αδόλφου Χίτλερ. Και οι δύο άντρες ξεκίνησαν από τα βάθη της κοινωνίας, εκμεταλλεύτηκαν τις κοινωνικές αναταραχές και τον φόβο των ανθρώπων, χρησιμοποίησαν τη ρητορική και τη διαφήμιση για να κερδίσουν την εξουσία και, τελικά, κατέστρεψαν εκατομμύρια ζωές. Με φόντο τον υπόκοσμο του Σικάγο του Μεγάλου Κραχ, τα γεγονότα του έργου αντικατοπτρίζουν την άνοδο του Αδόλφου Χίτλερ και του ναζιστικού καθεστώτος στη Γερμανία και “σημαδεύουν” τους μηχανισμούς που στηρίζουν και εκτρέφουν τον φασισμό.
Μιχάλης Βαλάσογλου, Θανάσης Ισιδώρου, Άρης Κασαπίδης, Τάσος Κορκός, Κώστας Κορωναίος, Δαυίδ Μαλτέζε, Ερρίκος Μηλιάρης, Μάριος Παναγιώτου, Μαρία Παρασύρη, Αλεξία Σαπρανίδου, Φοίβος Συμεωνίδης και Γιώργος Χρυσοστόμου. Από τον Φεβρουάριο οι Κίμων Κουρής και Σωτήρης Τσακομίδης αντικαθιστούν τους Μιχάλη Βαλάσογλου και Κώστα Κορωναίο.
Η Φάλαινα στο θέατρο Νέος Ακάδημος
Ο Πυγμαλίωνας Δαδακαρίδης ανέλαβε να σκηνοθετήσει και να ερμηνεύσει τον πολύ απαιτητικό πρωταγωνιστικό ρόλο στο «Φάλαινα» από τη σκηνή του θεάτρου Νέος Ακάδημος.
Η Happy Productions εξασφάλισε τα δικαιώματα και παρουσιάζει κατ’ αποκλειστικότητα, τo αριστούργημα του Σάμιουελ Ντι Χάντερ "Η ΦΑΛΑΙΝΑ" (The Whale) σε σκηνοθεσία Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη. Την μεταμόρφωση του Πυγμαλίων Δαδακαρίδη σε Τσάρλι, καθώς και όλα τα εφέ της παράστασης επιμελήθηκαν οι Αδελφοί Αλαχούζοι.
Το συγκινητικό, λυτρωτικό, ανθρωποκεντρικό δράμα ενός ανθρώπου που βυθίζεται απ’ το σκοτάδι του στο φως. Το έργο, που γράφτηκε αρχικά το 2012 για το θέατρο, παρουσιάστηκε με επιτυχία στις μεγαλύτερες πόλεις του κόσμου. Το 2022 μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο, με τεράστια επιτυχία, από τον Ντάρεν Αρονόφσκι.
Ο Τσάρλι, ένας αυτοκαταστροφικός, παχύσαρκος μέχρι νοσηρότητας, καθηγητής αγγλικών, που έχει χάσει κάθε επαφή με τον έξω κόσμο, μαζί και κάθε επιθυμία να συνεχίζει να βρίσκεται εν ζωή, «βουλιάζει» μέσα στον χρόνο περιμένοντας την λύτρωση από την ίδια τη ζωή. Παλεύει να συμφιλιωθεί με την αποξενωμένη κόρη του και με το ίδιο το παρελθόν του.
Η Φάλαινα σε ωθεί να βρεις την ανθρωπιά σου σε χαρακτήρες που δεν είναι ούτε καλοί ούτε κακοί, που έχουν πλούσιο και περίπλοκο εσωτερικό κόσμο. Όλοι τους έχουν κάνει λάθη, αλλά μοιράζονται την επιθυμία να αγαπήσουν ακόμα και όταν οι άλλοι μοιάζουν ότι δεν μπορούν. Τσάρλι: Πυγμαλίων Δαδακαρίδης, Λιζ (νοσηλεύτρια/φίλη Τσάρλι): Ευσταθία Tσαπαρέλη, Τόμας (πάστορας): Γιώργος Μπένος, Έλι (κόρη Τσάρλι): Ασημένια Βουλιώτη, Μέρι (πρώην σύζυγος Τσάρλι): Τζωρτζίνα Παλαιοθόδωρου.
Είναι μια ιστορία που θέτει το ουσιαστικό ερώτημα: μπορούμε να σώσουμε ο ένας τον άλλον; Αυτό είναι σημαντικό σήμερα, ειδικά όταν οι άνθρωποι φαίνεται να στρέφονται μακριά από τον διπλανό τους. Από 16 Οκτωβρίου.
Τρεις «ΉΡΩΕΣ» στο Από Μηχανής
Το «Από Μηχανής» Θέατρο παρουσιάζει την πολυβραβευμένη κωμωδία «ΉΡΩΕΣ» του διάσημου συγγραφέα Gerald Sibleyras σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μυλωνά και μετάφραση της Μαριάννας Τόλη.
Τους ρόλους των τριών βετεράνων στρατιωτικών που, κόντρα σε όλα και κυρίως στον ίδιο τον χρόνο, βάζουν στόχο να ζήσουν όπως εκείνοι θέλουν ενσαρκώνουν οι: Κώστας Αρζόγλου, Χρήστος Βαλαβανίδης και Πάνος Σκουρολιάκος.
Τρεις βετεράνοι στρατιωτικοί, κλεισμένοι σε ένα γηροκομείο, θυμούνται τα περασμένα μεγαλεία των νιάτων τους. Το πάθος τους όμως για τη ζωή που τρέχει, δεν σταματά κι όλοι μαζί σχεδιάζουν την απόδρασή τους, ώστε να οδηγηθούν στην ελευθερία του έξω κόσμου.
Ακόμα κι αν η σωματική τους κατάσταση δεν τούς επιτρέπει να τα καταφέρουν, ακόμα κι αν με δυσκολία μπορούν να σηκωθούν από την καρέκλα, οι ίδιοι επιμένουν να πιστεύουν στο όνειρο. Στόχος τους, σ’ αυτή τη μάχη απέναντι στη φυσική φθορά, να βγουν με τη φαντασία τους νικητές!
Μια τρυφερή και συγκινητική κωμωδία, η οποία με ευαισθησία αλλά και πολύ χιούμορ αγκαλιάζει τον άνθρωπο στη δύση της ζωής του. Οι τρεις ηλικιωμένοι βετεράνοι γίνονται πραγματικοί ήρωες καθώς κατορθώνουν όχι μόνο να μην παραδοθούν στο προγεγραμμένο τέλος που όλο και πλησιάζει αλλά και να μας δείξουν ότι η αγάπη για τη ζωή και η επιθυμία για το όνειρο δεν έχει ηλικία! Πρεμιέρα: 16 Οκτωβρίου
Το «Κόκκαλο» επιστρέφει
Μετά από δύο σεζόν στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης (2021-22 & 2022-23) και πραγματοποιώντας 22 sold out παραστάσεις τη σεζόν 2023-2024 στο Θέατρο Σημείο, αποσπώντας εξαιρετικές κριτικές, υποψηφιότητα καλύτερης ανδρικής ερμηνείας στα Βραβεία Κοινού του Αθηνοράματος, έχοντας πραγματοποιήσει τριπλό ιστορικό sold out στο περίφημο The Tank Theatre της Νέας Υόρκης και ταξιδεύοντας σε φεστιβάλ στη Σόφια και τη Φιλιππούπολη, το πολυσυζητημένο «Κόκκαλο» σε σκηνοθεσία Ιόλης Ανδρεάδη επιστρέφει για λίγο στην Αθήνα, για να παρουσιαστεί από τις 16 Οκτωβρίου 2024, κάθε Τετάρτη και Πέμπτη στις 20.00, στο Θέατρο Σημείο.
Ένα πρωτότυπο θεατρικό έργο της Ιόλης Ανδρεάδη και του Άρη Ασπρούλη για τη ζωή και το έργο του Αντονέν Αρτώ. Με τον Γεράσιμο Γεννατά σε ένα ανεπανάληπτο ερμηνευτικό σόλο και τον ιδιοφυή μουσικό περφόρμερ Γιώργο Παλαμιώτη ζωντανά μαζί του επί σκηνής. Aπό 16 Οκτωβρίου στο Θέατρο Σημείο.
Το 1935 ο Αντονέν Αρτώ επινοεί μια εντελώς νέα θεατρική φόρμα, το «Θέατρο της Σκληρότητας», και για να τη βάλει σε εφαρμογή δημιουργεί την παράσταση «Οι Τσέντσι» – μία πεντάπρακτη τραγωδία, για τον ξακουστό, αιμοδιψή και αιμομίκτη κόμη της Ρώμης, που βρέθηκε δολοφονημένος, μ’ ένα στιλέτο στο μάτι, από την ανήλικη κόρη του. Το έργο κάνει πρεμιέρα τον Μάιο της ίδιας χρονιάς, στο θέατρο Folies Wagram στο Παρίσι, και παρά τις προσδοκίες αποτυγχάνει παταγωδώς.
Ο Αρτώ αποφασίζει πως δεν θα σκηνοθετήσει ξανά ποτέ, ταξιδεύει ασταμάτητα αναζητώντας τη λύτρωση και στο τέλος συλλαμβάνεται για αλητεία. Το 1938 χαρακτηρίζεται επισήμως ως «παράφρων» και οδηγείται δια της βίας στο ψυχιατρείο, στο οποίο θα παραμείνει έγκλειστος για εννέα χρόνια. Την τελευταία μόνο χρονιά θα υποβληθεί σε περισσότερα από 51 ηλεκτροσόκ. Εκεί αποκτά την εμμονή ότι έρχονται στον ύπνο του και του δηλητηριάζουν τα όνειρα κάνοντας μάγια, εκεί πέφτει σε κώμα και ευτυχώς ξύπνα την ώρα που τον οδηγούν στο νεκροτομείο, εκεί ο ξακουστός ψυχαναλυτής και ψυχίατρος Ζακ Λακάν θα θριαμβολογήσει πως «επιτέλους ο κύριος Αρτώ θεραπεύτηκε και δεν θα χρειαστεί να ξαναγράψει τίποτα πια».
Το 1946 και λίγο πριν τον θάνατό του, αποκτά ξανά ελευθερία κινήσεων, έχοντας υποστεί ωστόσο ανεπανόρθωτες βλάβες από τις επίσημες θεραπευτικές μεθόδους. Οι «Φίλοι του Αντονέν Αρτώ» οργανώνουν μια ειδική βραδιά αφιερωμένη στο έργο του στο Θέατρο «Σάρα Μπερνάρ», αλλά η είσοδος στον ίδιο απαγορεύεται, εξαιτίας του φόβου που προκαλεί η εξασθενημένη του φιγούρα και η πιθανότητα ενός ακόμα θηριώδους ξεσπάσματος, όπως αυτά που συνήθιζε ενώπιων ακροατηρίου και από τα οποία ηρεμούσε μόνο εάν τον φιλούσε ένας φίλος του στο μέτωπο.. Ο άνθρωπος τον οποίο συγκεντρώθηκαν για να τιμήσουν στέκεται μόνος έξω από τις κλειστές πόρτες, ενώ σύσσωμη η καλή κοινωνία των Παρισίων απολαμβάνει τις αναγνώσεις των κειμένων του.
Η παράταση «Κόκκαλο» ξεκινάει με την φανταστική υπόθεση ότι μετά το παραπάνω περιστατικό ο Αρτώ, απογοητευμένος, αρνείται την ελευθερία του και επιστρέφει οικειοθελώς στο κελί του, αποφασίζοντας να ξυπνήσει τα εκφραστικά του μέσα για να μεταμορφωθεί ο ίδιος στον πιο βιρτουόζο περφόρμερ και να δώσει ένα τελευταίο σόλο, μια παράσταση-ξέσπασμα, μπροστά σε ένα κοινό ανυπόκριτο. Ένα κοινό που θα πλάσει με το μυαλό του. Ένα κοινό που γεννήθηκε για να τον αγαπά.
Απομονωμένος στο άσυλο, ο Αρτώ στήνει από την αρχή το παλιό σκηνικό των «αποτυχημένων» Τσέντσι, φέρνει την ψυχή του στο προσκήνιο, την ξεγυμνώνει και την τραγουδά με πάθος και μαεστρία. Σε ένα ονειρικό τοπίο μνήμης και με το ρυθμό της μουσικής, ακολουθεί την κάθοδο μιας βαθιάς και ανείπωτης εξομολόγησης.