Ξεχωρίζουν για την επικοινωνία τους με τον κόσμο, την επιβλητική τους παρουσία στη σκηνή, τους ρόλους και την πορεία τους στο θέατρο.
Κυρίες του ελληνικού θεάτρου που έχουν αφήσει ανεξίτηλο σημάδι με τις επιλογές τους, κάνουν πρεμιέρα για τη νέα σεζόν.
Ρένη Πιττακή και Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, στο απόλυτο περσινό sold out «Τρεις γυναίκες», επιστρέφουν σε νέα σκηνή, όπως και η Θέμις Μπαζάκα με την Ξένια Καλογεροπούλου στο «Humans».
Η Πέμυ Ζούνη με τον Σταύρο Ζαλμά στο πλευρό της, η Κατερίνα Λέχου στην πρώτη της συνεργασία με το θέατρο Επί Κολωνώ, η Ράνια Οικονομίδου με γυναικείο θίασο, η Μπέττυ Αρβανίτη στο Εθνικό και η Φιλαρέτη Κομνηνού σε ρόλο που «άφησε εποχή» η Μέριλ Στριπ στο σινεμά.
Επιστρέφει η Eλένη Ράντου με το sold out πάρτι της, οι Ρένια Λουιζίδου και Μαρία Καβογιάννη σε ρόλους που «αγγίζουν» και η Κατερίνα Διδασκάλου για 13η χρονιά στον ίδιο ρόλο.
Κυρίες που ξεχωρίζουν στη σκηνή
«Τρεις Γυναίκες» στο Δημοτικό Θέατρο Ολύμπια
Ρένη Πιττακή και Καρυοφυλλιά Καραμπέτη και πάλι μαζί. Ο διεθνούς φήμης Αμερικανός σκηνοθέτης Robert Wilson σκηνοθετεί το έργο «Τρεις Γυναίκες» στο Δημοτικό Θέατρο Ολύμπια «Μαρία Κάλλας», με πρωταγωνίστριες τρεις εξέχουσες Ελληνίδες ηθοποιούς: τη Ρένη Πιττακή, την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη και τη Λουκία Μιχαλοπούλου.
Η πρώτη, αντιμέτωπη πια με το τέλος του βίου της, περιβάλλεται από μια νοσηλεύτρια και μια δικηγόρο, οι οποίες παίρνουν τη μορφή του νεότερου εαυτού της. Με τη γνωστή του, ολιστική διαχείριση του χώρου και του χρόνου, ο Robert Wilson εξιστορεί μαεστρικά το αποτύπωμα του χρόνου, αναδεικνύοντας τις πολλαπλές αντανακλάσεις που γεννά ο καθρέφτης της ζωής. Στον ρόλο του γιου ο Αλέξης Φουσέκης.
Οι «Τρεις γυναίκες» έρχονται στο Θέατρο Ολύμπια για έναν δεύτερο κύκλο παραστάσεων, μετά την επιτυχημένη με συνεχή sold out και άριστες κριτικές πορεία τους πέρσι στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
-Σκηνοθεσία, σκηνικά, σχεδιασμός φωτισμού: Robert Wilson
-Από 30 Οκτωβρίου και για λίγες παραστάσεις
Μπέττυ Αρβανίτη, «Μάνα Κουράγιο», στο Εθνικό Θέατρο
Το αριστούργημα του σπουδαίου δραματουργού, συγγραφέα και ποιητή Μπέρτολτ Μπρεχτ «Η Μάνα Κουράγιο και τα παιδιά της», γράφτηκε στη Σκανδιναβία το 1938-1939. Θέλοντας να παρουσιάσει την κοινωνία ως «ικανή να αλλάξει», όπως ο ίδιος υπογραμμίζει, ο Γερμανός συγγραφέας περιγράφει συμβάντα που διαδραματίζονται κατά τη διάρκεια του Τριακονταετούς Πολέμου στην Ευρώπη ως κραυγή αγωνίας για τον επερχόμενο Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, που ξέσπασε μόλις έναν χρόνο αργότερα.
Το έργο ακολουθεί την τυχοδιώκτρια Άννα Φίρλινγκ, γνωστή ως Μάνα Κουράγιο, στον αγώνα της για επιβίωση. Η ίδια εκμεταλλεύεται τον πόλεμο πουλώντας αγαθά στους στρατιώτες στα πεδία των μαχών, ενώ μάταια προσπαθεί να προστατεύσει τα τρία παιδιά της. Έργο βαθιά αντιπολεμικό αλλά ταυτόχρονα εξόχως παραβολικό, η «Μάνα Κουράγιο» μιλάει για τον αγώνα για επιβίωση, για την πιο τραγική απώλεια -αυτή που συνιστά ο θάνατος των παιδιών- και το πάντοτε ακριβό τίμημα του κέρδους.
Ο Στάθης Λιβαθινός, στην πρώτη του σκηνοθεσία στην Κεντρική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, καταπιάνεται -για πρώτη φορά επίσης- με τον Μπρεχτ. Τη μουσική και τα τραγούδια της παράστασης «Μάνα Κουράγιο» υπογράφει σε μια νέα τους εκδοχή -και όχι εκείνη του Πάουλ Ντεσάου- ο στενός του συνεργάτης Θοδωρής Αμπαζής, ενώ τον θίασο απαρτίζουν, στην πλειονότητά τους, νέοι χαρισματικοί ηθοποιοί.
-Από 28/11
«Φθινοπωρινή ιστορία» με Πέμυ Ζούνη
H Πέμη Ζούνη και ο Σταύρος Ζαλμάς συναντιούνται θεατρικά μετά από χρόνια και έχοντας πολλές επιτυχημένες συνεργασίες στο παρελθόν σε θέατρο και τηλεόραση. Αφορμή ένα έργο που άφησε εποχή με τους Λαμπέτη-Κατράκη, σε μια διαφορετική, σύγχρονη εκδοχή με συνοδεία ζωντανής μουσικής, που θα παρουσιάσει η σκηνοθέτις Βάνα Πεφάνη στο ανακαινισμένο θέατρο «Αλέκος Αλεξανδράκης».
Ο γιατρός Ροντιόν Νικολάγεβιτς και η Λίντια Βασίλιεβνα, πρώην ηθοποιός, συναντιούνται τυχαία σ’ ένα θεραπευτήριο στη Ρίγα. Δεν είναι νέοι, αλλά και ποιος είναι νέος σήμερα. Όχι, ο Αρμπούζωφ δεν γράφει άλλο ένα ερωτικό ρομάντζο. Με απίστευτο χιούμορ, ενσυναίσθηση και συχνά πολλή σκληρότητα, απογυμνώνει τους ήρωες και τους παραδίδει ανυπεράσπιστους σε κοινή θέα. Θα μπουν στον μαγικό κόσμο του τσίρκου; Θα χορέψουν, άραγε, κλακέτες στη βροχή; Θα σπάσουν, επιτέλους, αυτή την ηλίθια ομπρέλα, ή θα αποφασίσουν να πετάξουν μαζί της;
-Από 11 Νοεμβρίου
«Αμφιβολία» στο θέατρο Χορν με Φιλαρέτη Κομνηνού
Ένα από τα πλέον συζητημένα θεατρικά έργα των τελευταίων ετών, η «Αμφιβολία» (Doubt: a parable) του John Patrick Shanley, κάνει πρεμιέρα στις 21 Οκτωβρίου στο Θέατρο «Δημήτρης Χορν» (Αμερικής 10).
Το έργο έχει βραβευτεί με τα βραβεία Pulitzer και Tony το 2005. Το 2008 έγινε κινηματογραφική ταινία με τη Μέριλ Στριπ και τον Φίλιπ Σέιμορ Χόφμαν και απέσπασε πολλές υποψηφιότητες για Όσκαρ.
Η αδελφή Αλοίσιους κατηγορεί τον πατέρα Φλυν για σεξουαλική παρενόχληση προς έναν 12χρονο, μαύρο μαθητή στο καθολικό σχολείο που διευθύνει η ίδια. Ο πατέρας Φλυν υπερασπίζεται τον εαυτό του και τις πράξεις του. Ισχυρίζεται πως επιθυμία του είναι η εκκλησία του Θεού να είναι ανοικτή σε όλο τον κόσμο και το εκπαιδευτικό σύστημα να γίνει πιο προοδευτικό.
Η αδελφή Αλοίσιους σέβεται και τηρεί την παράδοση, είναι πειθαρχημένη, προστατευτική προς τους μαθητές του σχολείου της και άκρως συντηρητική. Απεχθάνεται τους νεωτερισμούς επίσης. Αυτές οι αρχές και οι βεβαιότητες κατευθύνουν τις σκέψεις και τις πράξεις της.
-Παίζουν: Φιλαρέτη Κομνηνού, Νικόλας Χανακούλας, Χριστίνα Χριστοδούλου, Ξένια Ντάνια.
-Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Γιώργος Παπαγεωργίου.
«Το πάρτι της ζωής μου» με την Ελένη Ράντου
Η παράσταση-σταθμός «Το πάρτι της ζωής μου», με την Ελένη Ράντου, σε ένα ρόλο ζωής και σε σκηνοθεσία Ανέστη Αζά, μετά από δύο σεζόν απόλυτων sold out, με περισσότερους από 100.000 θεατές και του πλέον δυσεύρετου εισιτηρίου στο θέατρο, δίνει ραντεβού από την 1η Νοέμβρη στο θέατρο Διάνα για τρίτη χρονιά με ανανεωμένη διάθεση και σύνθεση, με τη Μιρέλα Πάχου σε τραγούδι και ακορντεόν και τον Αλέξανδρο Ιακώβου στο βιολί.
Ένα ταξίδι αισθήσεων και μνήμης με τις μελωδίες των String Demons και τις μουσικές της συλλογικής μας μνήμης.
Μια παράσταση - ύμνος στη ζωή, σε κείμενο Ελένης Ράντου, εμπνευσμένο από το θεατρικό καμβά των Ντάνκαν Μακμίλαν και Τζόνυ Ντόναχιου, «EVERY BRILLIANT THING». Μια θεατρική εμπειρία, ένας υποκριτικός άθλος, μια πρωτοφανής επιτυχία, από την 1η Νοέμβρη στο θέατρο Διάνα.
«Λύκαινες» στο θέατρο Εμπορικόν
Η Ράνια Οικονομίδου, με έναν γυναικείο θίασο από σημαντικές ηθοποιούς, στο θέατρο Εμπορικόν. Το νέο έργο του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη «Λύκαινες» παρουσιάζεται από τη Δευτέρα 21 Οκτωβρίου, σε σκηνοθεσία Νικαίτης Κοντούρη.
Η ιστορία αφορά 5 γυναίκες. Θα μπορούσε να πει κάποιος ότι είναι μια συνηθισμένη ιστορία, αλλά δεν είναι. Είναι μια ιστορία διεκδικήσεων; Όχι, καθόλου. Επανάστασης τότε; Ούτε. Είναι απλώς μια ιστορία που συνδυάζει χιούμορ και σασπένς και πραγματεύεται ανθρώπινες σχέσεις και καταστάσεις. Όλα «κινούνται» μέσα σε ένα διαμέρισμα. Κοντά μας. Στα όρια της πόλης.
Στις παρυφές, λοιπόν, της δικής μας πόλης, σε ένα μέρος ήσυχο και ερημικό, βρίσκεται μισοκρυμμένο αυτό το ατμοσφαιρικό διαμέρισμα. Αθέατο από τον δρόμο, ζωσμένο από δέντρα και φυλλωσιές, με αλλόκοτες σκιές ζώων και άλλων όντων να χορεύουν επάνω στους τοίχους και τα πατώματά του.
Πέντε γυναίκες, με αφορμή την αγοραπωλησία του, συναντιούνται, γνωρίζονται, συγκρούονται, αγαπιούνται. Κάθε μία τους, από τη μικρότερη μέχρι τη γηραιότερη, έχει τις δικές της επιδιώξεις, τον δικό της ηθικό κώδικα, αλλά και τα δικά της φαντάσματα.
Οι δρόμοι τους θα διασταυρωθούν, κι έτσι θα ζήσουν μαζί μια ιστορία από αυτές που αφήνουν αιώνιο αποτύπωμα. Μια ιστορία σύγχρονη, στο σύνορο μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας, που αναμετριέται με τις αόρατες δυνάμεις που μας ορίζουν.
-Στη σκηνή: Ράνια Οικονομίδου, Μαρία Κατσιαδάκη, Βίκυ Βολιώτη, Νικολέττα Καρρά, Ισιδώρα Δωροπούλου.
Linda στο Επί Κολωνώ με Κατερίνα Λέχου
Την αυλαία στο θέατρο Επί Κολωνώ θα ανοίξει το έργο «Linda» της Penelope Skinner, που θα παρουσιάζεται από τις 23 Οκτωβρίου, σε σκηνοθεσία Ελένης Σκότη. Στον ομώνυμο ρόλο θα δούμε την Κατερίνα Λέχου στην πρώτη της συνεργασία με την Ομάδα Νάμα. Πρωταγωνιστούν επίσης οι ηθοποιοί: Άλκης Κούρκουλος (επί οθόνης), Μιχάλης Μαρκάτης, Νεφέλη Κουρή, Εριέττα Μανούρη, Βασίλης Καζής, Μαριέλα Δουμπού.
«Βραβευμένη για τις δράσεις μου στην επιχείρηση, χωρίς καν να έχω βγάλει πανεπιστήμιο. Μητέρα δύο παιδιών. Με έναν υπέροχο σύζυγο. Που ξέρω να αλλάζω λάστιχο, που έχω δικό μου σπίτι, που όλοι θαυμάζουν τη μαγειρική μου και που μπορώ να φοράω το ίδιο νούμερο ρούχα όπως πριν από 15 χρόνια. Τα κατάφερα. Έφτασα πλέον στην κορυφή!». Λόγια της Λίντα Γουάιλντ, μιας πετυχημένης γυναίκας που πιστεύει ότι έχει κατακτήσει την κορυφή και ότι αυτή θα της ανήκει στο διηνεκές.
Κι όμως, το έργο της Skinner δεν αποτελεί ένα success story. Πρόκειται για την ιστορία της εκκωφαντικής πτώσης μιας σύγχρονης τραγικής ηρωίδας.
«The Humans» στο θέατρο Μουσούρη
Η Θέμις Μπαζάκα και η σπουδαία Ξένια Καλογεροπούλου στο «Humans» στη σκηνή του θεάτρου Μουσούρη. Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης παρουσιάζει για 2η χρονιά στο θέατρο Μουσούρη ένα έργο που μιλάει με διαύγεια, χιούμορ, τρυφερότητα και βαθιά αγάπη για τη ζωή, «όπως προσπαθούμε να τη ζήσουμε». Πρόκειται για το «The Humans» - το συναρπαστικό, βραβευμένο με Tony Award, θεατρικό έργο του Stephen Karam (Στίβεν Κάραμ), που έχει αποσπάσει διθυραμβικά σχόλια από κοινό και κριτικούς όπου έχει παιχτεί.
Ο Έρικ και η Ντίντρη, οι γονείς, φτάνουν, μαζί με τη Μόμο, τη μητέρα του Έρικ -που μετακινείται με αναπηρικό αμαξίδιο και πάσχει από άνοια- και τη μεγάλη τους κόρη Έιμι, στην Τσάιναταουν της Νέας Υόρκης, για να γιορτάσουν την Ημέρα των Ευχαριστιών στο διαμέρισμα όπου μόλις έχουν μετακομίσει η μικρή τους κόρη, η Μπρίτζετ, με τον σύντροφό της, τον Ρίτσαρντ. Πρόκειται για μια προπολεμική, αλλόκοτη διπλοκατοικία, χωρίς έπιπλα ακόμα, φτιαγμένη από τον συνδυασμό ενός σκοτεινού διαμερίσματος στο υπόγειο με ένα σχεδόν εξίσου σκοτεινό διαμέρισμα στον επάνω όροφο.
Θα μπορούσαν να είναι άνθρωποι που όλοι γνωρίζουμε. Οι καβγάδες τους είναι για θέματα που όλοι μας συμβουλεύουν να αποφεύγουμε, αλλά σπάνια τα αποφεύγουμε, όπως τα χρήματα, η θρησκεία, η τάξη και το τι κάνουν λάθος τα παιδιά στη ζωή τους.
Με ένα σύνολο εξαιρετικών πρωταγωνιστών επί σκηνής (Θέμις Μπαζάκα, Λάζαρος Γεωργακόπουλος, Κωνσταντίνος Ασπιώτης, Μαρία Πετεβή, Ειρήνη Μακρή και Ξένια Καλογεροπούλου) σε μετάφραση και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη, το «The Humans» προσφέρει μια σπάνια ματιά στη συλλογική ανθρώπινη ψυχή.
Η Μαρία Καβογιάννη στο «Τριαντάφυλλο στο στήθος»
Το Πτι Παλαί, μετά από παύση ετών, ανοίγει και πάλι για να υποδεχθεί το κοινό, το Σάββατο 12 Οκτωβρίου. Η ιστορική αίθουσα, πλήρως ανακαινισμένη, θα λειτουργεί πλέον ως ένα από το πιο σύγχρονα εξοπλισμένα θέατρα της πόλης. Η νέα εποχή του Πτι Παλαί εγκαινιάζεται με το «Τριαντάφυλλο στο στήθος» του Τένεσι Ουίλιαμς, με τις πρώτες παραστάσεις να είναι ήδη sold out.
Ο Γιωργής Τσουρής σκηνοθετεί το κείμενο του Τένεσι Ουίλιαμς, έχοντας κάνει και την απόδοση του έργου, που φωτίζει την παραγνωρισμένη στη χώρα μας κωμική του πλευρά. Πρωταγωνιστούν η Μαρία Καβογιάννη στο ρόλο της Σεραφίνας και ο Μάκης Παπαδημητρίου στον ρόλο του Αλβάρο. Μαζί τους, τον θίασο συμπληρώνουν οι: Ζώγια Σεβαστιανού, Φοίβος Ριμένας, Βάλια Παπακωνσταντίνου, Ορνέλα Λούτη, Τόνια Μαράκη, Στρατής Χατζησταματίου, Λυδία Γιαννουσάκη, Κατερίνα Μεφσούτ.
Ρένια Λουιζίδου στο SexyLaundry
Η Ρένια Λουιζίδου στο πλευρό του Σπύρου Παπαδόπουλου. Το θεατρικό έργο της Michele Riml «SexyLaundry» καταπιάνεται με τα ερωτικά αδιέξοδα και αποτελεί έναν ειλικρινή κωμικό καθρέφτη της ερωτικής ζωής των σύγχρονων ζευγαριών.
25 χρόνια γάμου, 3 παιδιά, λίγα παχάκια, ολίγη φαλακρίτσα, πολλή γκρίνια, πολλή ανασφάλεια, πολλή αγάπη και ολίγον sex. Η ιστορία περιστρέφεται γύρω από ένα παντρεμένο ζευγάρι που αποφασίζει να «ξαναπαντρευτεί» και να αναζωπυρώσει τη σεξουαλική του ζωή.
Ο Λάρι και η Άλις βρίσκονται σ’ ένα δωμάτιο πολυτελούς ξενοδοχείου, και με το εγχειρίδιο «Σεξ για αρχάριους» ανά χείρας, αμήχανοι προσπαθούν να βρουν τη χαμένη ερωτική επιθυμία και το περασμένο μεγαλείο του πάθους τους.
Ο Σπύρος Παπαδόπουλος και η Ρένια Λουιζίδου, με όπλα τους το χιούμορ και την ειλικρίνεια, καθίζουν τον γάμο τους στο «ντιβάνι» της ψυχανάλυσης και μέσα σε ένα δωμάτιο πολυτελούς ξενοδοχείου αποδεικνύουν πως τελικά η δύναμη της αγάπης μπορεί να νικήσει τα πάντα. Η δυναμική τους είναι και το κλειδί της παράστασης, καθώς με τις ερμηνείες τους καταφέρνουν να δώσουν σάρκα και οστά στους χαρακτήρες, και το κοινό μπορεί να ταυτιστεί, να συνδεθεί μαζί τους και να αναλογιστεί τη σημασία της επικοινωνίας, της εμπιστοσύνης και της ανανέωσης σε μια μακροχρόνια σχέση. Στο Θέατρο Κάππα από 12 Οκτωβρίου.
Κατερίνα Διδασκάλου, «Η πόρνη από πάνω», μονόλογος-γροθιά
Το συγκλονιστικό έργο του Αντώνη Τσιπιανίτη Αθερινού, με τη βαθιά, συγκινητική ερμηνεία της Κατερίνας Διδασκάλου, επιστρέφει για 13η χρονιά, στον ΝΕΟ Ακάδημο.
Ένα μοναδικό ρεσιτάλ ερμηνείας που ακουμπάει τις ψυχές των θεατών ανεξαρτήτως ηλικίας, φύλου, μορφωτικού επιπέδου. Ένας μονόλογος - γροθιά στο στομάχι που μας ταξιδεύει για 90 λεπτά από το γέλιο στη συγκίνηση, παραμένοντας κάθε στιγμή στην πραγματικότητα για να οδηγήσει σε ένα τέλος-έκπληξη.
Η Ερατώ, με υπομονή και στωικότητα, ζει στο περιθώριο, μέχρι την ημέρα που στο από πάνω διαμέρισμα μετακομίζει μια πόρνη! Η «νοικοκυρά από κάτω» αρχίζει τότε να βλέπει τη ζωή της μέσα από άλλο πρίσμα, με τους αναστεναγμούς που ακούει καθημερινά από τον επάνω όροφο να κεντρίζουν αδυσώπητα σαν βουκέντρα τον εσωτερικό της κόσμο και να συνιστούν ουσιαστικά το πρελούδιο της γέννησης του νέου της Εγώ…
-Από 21 Οκτωβρίου.