Διεθνές εργαστήριο Αρχαίου Δράματος στους Δελφούς -Τι περιλαμβάνει, ο σκοπός, ποιοι δηλώνουν συμμετοχή - iefimerida.gr

Διεθνές εργαστήριο Αρχαίου Δράματος στους Δελφούς -Τι περιλαμβάνει, ο σκοπός, ποιοι δηλώνουν συμμετοχή

αρχαιο θεατρο
Διεθνές εργαστήριο αρχαίου δράματος στους Δελφούς
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Από τις 14 έως τις 29 Ιουλίου πραγματοποιείται στο Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών, το 5ο Διεθνές εργαστήριο αρχαίου δράματος.

Το φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος διοργανώνει το Εθνικό Θέατρο και το Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών με την αιγίδα και την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Το φετινό εργαστήριο διευθύνει ο σκηνοθέτης Θάνος Παπακωνσταντίνου με τη συνεργασία της Κωνσταντίνας Αγγελοπούλου (φωνητικό training) και της Κάντυ Καρρά (σωματικό training).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο εργαστήριο παίρνουν μέρος νέοι επαγγελματίες του θεάτρου από την Ελλάδα και το εξωτερικό, ηθοποιοί, σκηνοθέτες, σκηνογράφοι, ενδυματολόγοι, χορογράφοι κ.α. που επιθυμούν να εστιάσουν και να εμβαθύνουν τη σπουδή τους πάνω στο αρχαίο δράμα.

ΗΘΟΠΟΙΟΙ
Από τις 14 έως τις 29 Ιουλίου 2022 πραγματοποιείται στο Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών, το 5ο Διεθνές εργαστήριο αρχαίου δράματος.

Μελέτη και διάδοση αρχαίου δράματος στους Δελφούς

Στόχος του εργαστηρίου είναι η διάδοση και η μελέτη του αρχαίου δράματος, προσφέροντας εξειδικευμένη γνώση σε επαγγελματίες του θεάτρου, αλλά και η ενίσχυση του παγκοσμίου διαλόγου και προβληματισμού πάνω στο αρχαίο δράμα και στην σύγχρονή του πρόσληψη και πρακτική προσέγγιση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το εργαστήριο που θεσμοθετήθηκε σε ετήσια βάση το 2016, είναι μέλος του Δικτύου Αρχαίου Δράματος του ΥΠΠΟΑ και πραγματοποιείται υπό την αιγίδα και την υποστήριξή του. Το συντονισμό και την εκτέλεση της οργάνωσης έχει η dr Ειρήνη Μουντράκη, Υπεύθυνη Δραματολογίου & Διεθνών Σχέσεων του ΕΘ, συγγραφέας και θεατρολόγος.

Ο προφητικός λόγος στους Δελφούς

Η ιδιότητα του προφήτη ανά τους αιώνες έχει συνδεθεί με πρόσωπα που βιώνουν εμπειρίες πνευματικού τύπου. Το πρόσωπο είναι «ένθεο», βλέπει, ακούει και εντέλει βιώνει αυτό που για τους άλλους δεν υπάρχει. Βρίσκεται σε άμεση επαφή με μία ανώτερη δύναμη η οποία του μιλάει με παράξενη φωνή, με ακατανόητα λόγια και το εξαναγκάζει σε φαινομενικά παράξενες και παράλογες πράξεις. Το πρόσωπο απομακρύνεται από την συνηθισμένη συμπεριφορά του: το καταλαμβάνει η μανία.

μασκα
Στόχος του εργαστηρίου είναι η διάδοση και η μελέτη του αρχαίου δράματος

Έχοντας ως κεντρικό άξονα τον προφητικό λόγο σαν ένα ανοιχτό πεδίο δραματουργικού υλικού και με αφορμή το πρόσωπο της Κασσάνδρας, στόχος του εργαστηρίου θα είναι να προσεγγίσουμε μέσα από ένα εντατικό σωματικό και φωνητικό training την ερμηνευτική κατάσταση της μανίας ατομικά και συλλογικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σκοπός, μέσω της έρευνας και της συνδιαμόρφωσης με τους συμμετέχοντες, είναι να καταλήξουμε στη δημιουργία και την παρουσίαση ενός δρώμενου: μιας πομπής μες στους αρχαιολογικούς χώρους των Δελφών που θα μετασχηματιστεί και θα εξελιχθεί σε ένα χορικό εκστατικής προφητείας.

Γλώσσες εργασίας: Ελληνικά - Αγγλικά (η γνώση της αγγλικής είναι απαραίτητη και από τους Έλληνες συμμετέχοντες).

ΔΕΛΦΟΙ
Σκοπός, μέσω της έρευνας και της συνδιαμόρφωσης με τους συμμετέχοντες, είναι να καταλήξουμε στη δημιουργία και την παρουσίαση ενός δρώμενου: μιας πομπής μες στους αρχαιολογικούς χώρους των Δελφών

Ποιος είναι ο Θάνος Παπακωνσταντίνου. Σκηνοθέτης και ηθοποιός. Έχει σκηνοθετήσει τις παραστάσεις: Ελπίς Πατρίδος του Γιώργου Κουρουπού (σε μουσική διεύθυνση Μίλτου Λογιάδη, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, 2021), Αργός Σίδηρος του Άντη Σκορδή (σε μουσική διεύθυνση Ζωής Τσόκανου, Διεθνές Φεστιβάλ Κύπρια, Λευκωσία, 2021), Juditha Triumphans του Antonio Vivaldi (σε μουσική διεύθυνση Μάρκελλου Χρυσικόπουλου, Εθνική Λυρική Σκηνή, 2021), Οι Ελεύθεροι Πολιορκημένοι του Διονύσιου Σολωμού (Εθνικό Θέατρο, 2021), Η Αποκάλυψη (Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, 2019), Οι Στοιχειωμένοι του Δημήτρη Μαραμή (σε μουσική διεύθυνση Δημήτρη Μαραμή, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, 2019), Ηλέκτρα του Σοφοκλή (Εθνικό Θέατρο, Επίδαυρος, 2018), L’Orfeo του Claudio Monteverdi (σε μουσική διεύθυνση Μάρκελλου Χρυσικόπουλου, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, 2018), Colossus (βασισμένο στον Αγαμέμνονα του Αισχύλου, MCF, 2017), Μετατόπιση προς το Ερυθρό του Γιάννη Μαυριτσάκη (Φεστιβάλ Αθηνών, 2014 και σε επανάληψη το 2015), Μάκβεθ του Σαίξπηρ (Απο-Μηχανής Θέατρο, 2015), Pedestal (βασισμένο στις Χοηφόρες του Αισχύλου, MCF, 2013), Venison (βασισμένο στις Ευμενίδες του Αισχύλου, MCF, 2012), Άμλετ, ο Πρίγκηπας της Δανίας του Σαίξπηρ (Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης - MCF, 2011).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ