Δύο σταρ του διεθνούς λυρικού θεάτρου -η συγκινητική Κορεάτισσα υψίφωνος Άννα Σον και ο εκπληκτικός Ιταλός τενόρος Ίβαν Μαγκρί- μάγεψαν με τη δυνατή ερμηνεία τους στην «Μποέμ» της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.
Η πρεμιέρα της «Μποέμ» στην Εθνική Λυρική Σκηνή ήταν από αυτές τις μαγικές βραδιές που μια αγαπημένη όπερα μπορεί να σε ταξιδέψει πολύ μακριά -εν προκειμένω στην καρδιά του χριστουγεννιάτικου Παρισιού- χωρίς να κάνεις βήμα από τη θέση σου. Δεν είναι τυχαίο ότι οι συντελεστές της παραγωγής καταχειροκροτήθηκαν με θέρμη από το αθηναϊκό κοινό όχι μονάχα στο φινάλε, αλλά καθ' όλη τη διάρκεια της παράστασης, μετά τις δυνατές ερμηνείες των πρωταγωνιστών.
Η μαγευτική Κορεάτισσα υψίφωνος Άννα Σον και ο εκπληκτικός Ιταλός τενόρος Ίβαν Μαγκρί ήταν εξίσου δυνατοί, απογειώνοντας, όχι μονάχα με τις σπάνιες φωνητικές τους ικανότητες, αλλά και με την εκφραστικότητά τους, μια από τις πιο δημοφιλείς όπερες του λυρικού θεάτρου.
Ένας αξέχαστος έρωτας στο χριστουγεννιάτικο Παρίσι
Η «Μποέμ», με τον αξέχαστο θρυλικό έρωτα ενός νεαρού ποιητή-συγγραφέα, του Ροντόλφο, με μια ασθενική όμορφη ράφτρα, τη Μιμή, με φόντο το γιορτινό Παρίσι, είναι συνώνυμη με τη γλυκόπικρη ατμόσφαιρα των Χριστουγέννων.
Προσδιορισμένη όχι ως όπερα αλλά ως λυρικές σκηνές, η «Μποέμ», χωρισμένη σε τέσσερις εικόνες αντί για πράξεις, μας ταξιδεύει μέσα σε περίπου δύο ώρες σε όλες τις εκδοχές της παριζιάνικης ζωής: Από τη φτωχική σοφίτα μιας παρέας μποέμ τύπων που ασχολούνται με την Τέχνη (ποίηση, λογοτεχνία και ζωγραφική) και με τη φιλοσοφία, και ζουν μια ελεύθερη ζωή με τόσο λίγα χρήματα που καθυστερούν το νοίκι και μετά βίας μπορούν να αγοράσουν τρόφιμα, μεταφερόμαστε τη νύχτα της Παραμονής στο κατάμεστο και γιορτινό καφέ Μομίς στο φωταγωγημένο και λαμπερό Καρτιέ Λατέν, και μετά στα σκοτάδια του παρισινού υποκόσμου, και ξανά πίσω στη σοφίτα όπου ο θάνατος ρίχνει την αυλαία, σε μια από τις πιο συγκινητικές στιγμές στην ιστορία της όπερας.
Από τον 19ο στον 21ο αιώνα
Τη στιβαρή σκηνοθεσία του κορυφαίου, πολυβραβευμένου και πολύπειρου Βρετανού Γκρέιαμ Βικ («ο άνθρωπος που έσωσε την όπερα στη Βρετανία» σύμφωνα με την Telegraph) που έφυγε από τη ζωή το 2021, αναβιώνει εξαιρετικά η διευθύντρια σκηνής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής Κατερίνα Πετσατώδη, ενώ η μουσική διεύθυνση είναι του Ζακ Λακόμπ, διευθυντή της Όπερας του Βανκούβερ.
Η «Μποέμ» αυτή, με τα μοντέρνα κοστούμια και σκηνικά, μεταφέρει την ιστορία του θρυλικού αυτού έρωτα από το Παρίσι του 19ου αιώνα στον κόσμο του 21ο αιώνα και το κάνει τόσο όμορφα και αρμονικά, που μιλάει κατευθείαν στην καρδιά. Τόσο ο Γκρέιαμ Βικ, με τη σύγχρονη ανάγνωση του έργου, όσο και η Κατερίνα Πετσατώδη, με την αναβίωση αυτής της ανάγνωσης, εστιάζουν στην ψυχοσύνθεση των ηρώων και στην εκφραστικότητα των ηθοποιών, δημιουργώντας μια παραγωγή υπόδειγμα για το πώς μεταφέρεται στην εποχή μας ένα κλασικό έργο.
Εξαιρετικές ερμηνείες από δύο σταρ του διεθνούς λυρικού θεάτρου
Αποτέλεσμα, λοιπόν, μιας σειράς κορυφαίων συντελεστών, η «Μποέμ», που αυτά τα Χριστούγεννα επέστρεψε θριαμβευτικά στην αθηναϊκή λυρική σκηνή στο KΠΙΣΝ, αποτελεί το χαρακτηριστικό παράδειγμα του τι σημαίνει λυρικό θέατρο: Η όπερα δεν είναι μονάχα τα εντυπωσιακά σκηνικά, που άλλοτε μαγεύουν με την ομορφιά τους και άλλοτε δημιουργούν ζόφο με το σκοτάδι τους, ούτε μονάχα η σπουδαία μουσική μιας καλοκουρδισμένης ορχήστρας ή οι ερμηνείες ταλαντούχων λυρικών πρωταγωνιστών, είναι και η βασική λειτουργία του θεάτρου και των ηθοποιών του να σε κάνουν να τα ξεχνάς όλα και να σε τραβούν στον δικό τους ποιητικό κόσμο.
Υπό αυτή την οπτική, ετούτη η «Μποέμ», με το δίδυμο Άννα Σον και Ίβαν Μαγκρί, ήταν ένα ποίημα. Προσωπικά με συγκίνησαν τόσο η Κορεάτισσα υψίφωνος τη στιγμή που ερμηνεύει συγκλονιστικά με τη σπάνια φωνή της την άρια «Si, mi chiamano Mimì», ξαπλωμένη στο ημίφως της σοφίτας, τη στιγμή που ερωτεύθηκε κεραυνοβόλα τον Ροντόλφο, όσο και ο σπαρακτικός Ιταλός τενόρος Μαγκρί όταν ανακαλύπτει ότι η αγαπημένη του έφυγε από κοντά του για πάντα, νικημένη από τη φυματίωση. Πλάσματα ποιητικά πάνω στη σκηνή και οι δύο, εξαίρετοι ηθοποιοί, όχι μονάχα απίστευτες φωνές, δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους και σε κάνουν να μην μπορείς να πάρεις τα μάτια σου από πάνω τους.
Μαζί τους, υπέροχοι και ο Νίκος Κοτενίδης στον ρόλο του ζωγράφου Μαρτσέλλο και ο σπουδαίος βαθύτονος Τάσος Αποστόλου, που τραγουδά και μαγεύει όλο το θέατρο. Επίσης, η Δανάη Κοντόρα, με την εμφάνισή της ως Μουζέττα, κλέβει -όπως λέμε- την παράσταση.
Info: nationalopera.gr
Οι παραστάσεις Δεκεμβρίου - Ιανουαρίου είναι sold-out. Απομένουν εισιτήρια για τις παραστάσεις του Μαρτίου (14, 16, 19, 23)
Τιμές εισιτηρίων: €15, €20, €30, €35, €42, €50, €65, €80 | Φοιτητικό, παιδικό: €15 | Περιορισμένης ορατότητας: €10
Προπώληση: Ταμεία ΕΛΣ (2130885700, καθημερινά 9.00-21.00) & ticketservices.gr
- ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
- 7 δυνατά μυθιστορήματα που αξίζει οπωσδήποτε να διαβάσετε αυτή τη σεζόν (+3 που αναμένονται με πάθος)
- «Πέδρο Πάραμο»: Το αριστούργημα όπου βασίζεται η ταινία του Netflix
- Tι να διαβάσω μετά την ταινία της Τζολί για την Κάλλας -3 αποκαλυπτικά βιβλία για τη ζωή της Ελληνίδας ντίβας