Στις κινηματογραφικές πρεμιέρες της εβδομάδας οι βιογραφίες έχουν τον πρώτο λόγο. Η πρώτη χολιγουντιανή ταινία είναι για τη Γουίτνεϊ Χιούστον και η δεύτερη για τη συναρπαστική ζωή του Καραβάτζιο, έρχονται στις αίθουσες.
Οι κινηματογραφικές πρεμιέρες, σήμερα, 29 Δεκεμβρίου
Whitney Houston: I Wanna Dance with Somebody
Σκηνοθεσία: ΚάσιΛέμονς Παίζουν: Ναόμι Ακι, Κλαρκ Πιτερς, Στάνλεϊ Τούτσι, Ταμάρα Τούνι, Άστον Σάντερς
Περίληψη: Στις κινηματογραφικές πρεμιερες η ζωή της Γουίτνεϊ Χιούστον σε μία ταινία που υπόσχεται να τιμήσει όχι μόνο την ντίβα της ποπ σόουλ, αλλά και τη γυναίκα πίσω από τον μύθο.
Η εγκεκριμένη από τους κληρονόμους της Γουίτνεϊ Χιούστον βιογραφία της με την υπογραφή της Κάσι Λέμονς.
Δέκα χρόνια μετά από τον θάνατο της μεγάλης ντίβας της ποπ, έχουν γίνει ήδη τέσσερις προσπάθειες να μεταφερθεί η ζωή της στη μεγάλη οθόνη, αυτή όμως είναι η πρώτη χολιγουντιανή παραγωγή, που αναζητάει το αληθινό πρόσωπο της Γουίτνεϊ. Ξεκινώντας από τα πρώτα της βήματα, όταν νέα ακόμα εντυπωσιάζει τον Κλάιβ Ντέιβις που την παίρνει υπό τη προστασία του, μέχρι τα απανωτά της μουσικά ρεκόρ, τη σχέση της με την επιστήθια φίλη της που ήταν και η κρυφή αγάπη της ζωής της, τον ιδιαίτερο δεσμό με τους γονείς της και τον γάμο της με το κακό παιδί της Rnb Μπόμπι Μπράουν, αλλά και την κατάρρευσή της, αυτή η μουσική βιογραφία, που είναι γεμάτη από τις επιτυχίες της έχει κάτι διαφορετικό.
Κι αυτό γιατί η Λέμονς, ο Κλάιβ Ντέιβις, που ανέδειξε και το ταλέντο της Χιούστον και ο Άντονι ΜακΚάρτεν που υπογράφει το σενάριο, έχουν αποφασίσει να εστιάσουν περισσότερο στα καλλιτεχνικά της επιτεύγματα και λιγότερο στις τραγωδίες της- αφήνοντας μάλιστα έξω αρκετές πικάντικες λεπτομέρειες, όπως προφανώς θα ήθελε και το ίδρυμα Χιούστον, που εμπλέκεται στην παραγωγή.
Έτσι λοιπόν, ενώ όλα μοιάζουν να κινούνται σύμφωνα με την παραδεδομένη και αναμφίβολα κλισέ συνταγή ενός αστραφτερού μουσικού success story, εδώ είναι από τις σπάνιες φορές που βλέπουμε πως πίσω από τον μύθο της δεν υπάρχει μόνο ένας ευάλωτος άνθρωπος, αλλά πάρα πολύ κόπος. Οι ώρες που η Χιούστον αφιέρωνε για να βρει ένα τραγούδι, το πάθος της για μουσική που την έκανε να βγαίνει μέσα στη νύχτα με τις πιτζάμες για να βρει τη συγχορδία που της ταιριάζει, ο αγώνας της να πετύχει μια σωστή ανάσα που θα έκανε τη διαφορά στην ερμηνεία της, παραδόξως συνδυάζονται με το λαμπερό περιτύλιγμα μιας καταραμένης σταρ, που έκρυβε τις σεξουαλικές της προτιμήσεις από φόβο, υπέστη ρατσισμό, εξουθενώθηκε όπως «όλες οι μαύρες γυναίκες» όπως λέει η ίδια, ασφυκτιώντας κάτω από το βάρος της δημοσιότητάς της, αλλά τελικά το μόνο που αναζητούσε ήταν η αγάπη.
Αυτό ακριβώς είναι το πιο συγκινητικό στοιχείο αυτού του κατά τα αλλά εμπορικού και προβλέψιμου biopic, το οποίο έρχεται να υπενθυμίσει ή και να αποκαλύψει σε ένα μεγάλο μέρος του κοινού ότι το να είσαι θρύλος δεν είναι καθόλου απλή υπόθεση και πως τα θαύματα δεν γίνονται στο Tik Tok, αλλά μέσα από σκληρή αιματηρή δουλειά.
Στη Σκιά του Καραβάτζιο (L'ΟmbradiCaravaggio)
Σκηνοθεσία: Μικέλε Πλασίντο, Παίζουν: Ρικάρντο Σκαμάρτσιο, Μικαέλα Ραματζότι, Λουί Γκαρέλ, Ιζαμπέλ Ιπέρ
Περίληψη: Η ζωή και το έργο του ζωγράφου Καραβάτζιο.
Ο Μικέλε Πλάσινο προσεγγίζει τη βιογραφία του αιρετικού Καραβάτζιο μέσα από σκιές, κυριολεκτικές και μεταφορικές.
Ο Μικελάντζελο Μερίζι, γνωστότερος και ως Καραβάτζιο, ήταν ένας ιδιοφυής καλλιτέχνης, που επαναστατούσε ενάντια στους αυστηρούς κανόνες της Συνόδου του Τρέντο, χρησιμοποιώντας πόρνες, κλέφτες και αστέγους ως μοντέλα για τους θρησκευτικούς του πίνακες, προκαλώντας αντιδράσεις. Όταν καταδικαστεί σε θάνατο έπειτα από μια μονομαχία ερωτικής αντιζηλίας, ο Πάπας Παύλος Ε’ αναθέτει σε έναν μυστικό πράκτορα του Βατικανού να διεξάγει πλήρη έρευνα γύρω από τον εκκεντρικό καλλιτέχνη, έτσι ώστε να αποφασίσει αν θα του δώσει χάρη. Ισχυρές πολιτικά και οικονομικά οικογένειες, αλλά και εκπρόσωποι της θρησκευτικής εξουσίας τάσσονται στο πλευρό του, αλλά όχι μέχρι τέλους.
Ακολουθώντας την τεχνοτροπία του ίδιου του ζωγράφου που δημιουργούσε μέσα από τις αντιθέσεις φωτός και σκιών, ο Πλασίνο αφηγείται τη ζωή μιας εκκεντρικής μεγαλοφυΐας, ξεκινώντας στην ουσία από το τέλος για να ξετυλίξει το νήμα ενός μυαλού, που ήταν πολύ μπροστά από την εποχή του. Εστιάζοντας στα πιο σημαντικά γεγονότα της διαδρομής του, στους κολασμένους του έρωτες με γυναίκες και άνδρες, αλλά κυρίως στην ανάγκη να δημιουργεί και να είναι ελεύθερος μέσα από την τέχνη του, ο Ιταλός σκηνοθέτης φτιάχνει μια αξιοπρόσεκτη βιογραφία, που χωρίς να αποφεύγει τους ακαδημαϊκούς κανόνες, κουβαλάει κάτι από την τρέλα και την ευφυΐα του καταραμένου αυτού καλλιτέχνη.
Εύστοχα μάλιστα χρησιμοποιεί τον Λουίς Γκαρέλ στον ρόλο της «σκιάς», προσδίδοντας ένα στοιχείο αστυνομικού θρίλερ και ενώ συχνά στην προσπάθειά του να καλύψει πολλά θέματα, όπως αυτό της γυναικείας χειραφέτησης μέσα από το επεισόδιο με την Αρτεμιζία Τζεντιλένσκι, ξεστρατίζει από τον βασικό άξονα της αφήγησής του, βρίσκει τελικά τις ισορροπίες του προς το τέλος. Κι αν το πορτρέτο του Καραβάτζιο που παραδίδει δεν είναι πλήρες, αρκεί σίγουρα για να κεντρίσει το ενδιαφέρον του θεατή, δίνοντας ταυτόχρονα στον Ρικάρντο Σκαρμάτσιο την ευκαιρία για μια παθιασμένη ερμηνεία, όπως ακριβώς θα την ήθελε και ο μεγάλος ζωγράφος.
Η Ιστορία μιας Μυθιστοριογράφου (So-seol-ga-ui Yeong-hwa/TheNovelist'sFilm)
Σκηνοθεσία: Χονγκ Σανγκ-σου
Παίζουν: LeeHye-youngKimMin-heeSeoYoung-hwa
Περίληψη: Μια συγγραφέας ταξιδεύει σε μια μακρινή πόλη, για να συναντήσει μετά από καιρό μια καλή φίλη, η οποία έχει ανοίξει δικό της βιβλιοπωλείο. Κατά τη διαμονή της εκεί, σε μια μοναχική βόλτα, γνωρίζεται με ένα σκηνοθέτη και τη σύζυγό του. Μαζί ξεκινούν μια πεζοπορία σε ένα πάρκο, όπου η συγγραφέας συναντά μια ηθοποιό την οποία προσπαθεί να πείσει να γυρίσουν μαζί μια ταινία.
H νεά ταινία του Χονγκ Σανγκ-σου, που απέσπασε την Αργυρή Άρκτο και το Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής στη Berlinale 2022.
Η Τζουν Χι, μια συγγραφέας που αναζητάει την έμπνευσή της ,καταλήγει στο βιβλιοπωλείο μιας φίλης της σε μια μικρή πόλη. Εκεί θα συναντήσει μια ηθοποιό και έναν φέρελπι σκηνοθέτη και θα της έρθει η ιδέα να γυρίσει μια ταινία μικρού μήκους.
Ο Χονγκ Σανγκ-σου, πιστός στο ύφος των DIY ταινιών που αγαπάει , οι οποίες στηρίζονται κατά βάση στον διάλογο, στη δεύτερη ταινία του για το 2022 επιλέγει με φεμινιστική διάθεση ως alte ego του μια γυναίκα, και φτιάχνει μια χαμηλότονη, κομψή ασπρόμαυρη ελεγεία για το σινεμά και την αφήγηση των ιστοριών, που αποκτάει χρώμα τα τελευταία λεπτά, αφήνοντας μια γλυκιά αισιοδοξία.
Πνευματώδης και παρατηρητικός, ο Κορεάτης δημιουργός κινηματογραφεί τις συζητήσεις των κεντρικών ηρώων του, αφήνοντας χώρο στον θεατή να αφουγκραστεί πίσω από τις λέξεις, να ακούσει τις σιωπές και να θαυμάσει εκείνες τις μικρές παύσεις που σημαίνουν πολλά. Και παρόλο που πολλοί λένε πως αν έχεις δει μια ταινία του Σανγκ –σου τις έχεις δει όλες, αυτά τα κινηματογραφικά χαϊκού κρύβουν μια σινεφιλική δύναμη, που τα καθιστά άξια προσοχής.
Γάμος μετ' Εμποδίων (Shotgun Wedding)
Σκηνοθεσία: Τζέισον Μουρ
Παίζουν: Τζένιφερ Λόπεζ, Τζος Ντουαμέλ, Σόνια Μπράγκα, Τζένιφερ Κούλιτζ, Λένι Κράβιτζ
Περίληψη: Η Ντάρσι και ο Τομ συγκεντρώνουν τις αξιαγάπητες, αλλά πολύ παρεμβατικές οικογένειες του σε έναν απόλυτα εξωτικό προορισμό για τον γάμο τους.
Η Τζένιφερ Λόπεζ και ο Τζος Ντουαμέλ θα παντρευτούν, ο κόσμος να χαλάσει.
Η Ντάρσι και ο Τομ σκοπεύουν να ενώσουν τις ζωές τους σε ένα εξωτικό μέρος. Καλεσμένοι φυσικά στον γάμο τους είναι οι εκκεντρικές τους οικογένειες. Μόνο που η σχέση των μελλόνυμφων κλυδωνίζεται από τις απρόσμενες συναντήσεις και σαν να μην έφτανε αυτό, ξαφνικά γίνονται όλοι θύματα μιας παράξενης ομηρείας. Η φράση «μέχρι να μας χωρίσει ο θάνατος αποκτά μια διαφορετική ερμηνεία, καθώς το ζευγάρι παλεύει να σώσει τους αγαπημένους του από την απροσδόκητη τροπή των γεγονότων.