Βένια Δημητρακοπούλου: Τρία εμβληματικά γλυπτά σε δημόσιο χώρο -Σε Μέγαρο Μουσικής, Σκιάθο, «Ελ. Βενιζέλος» - iefimerida.gr

Βένια Δημητρακοπούλου: Τρία εμβληματικά γλυπτά σε δημόσιο χώρο -Σε Μέγαρο Μουσικής, Σκιάθο, «Ελ. Βενιζέλος»

Η μόνιμη εγκατάσταση site-specific ANADYSIS II εκτίθεται στο Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών
Η μόνιμη εγκατάσταση site-specific ANADYSIS II εκτίθεται στο Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Οι περισσότεροι γνωρίζουν τη Βένια Δημητρακοπούλου μέσα από το μνημειακό έργο «Προμαχώνες». που βρίσκεται μπροστά από το Αρχαιολογικό Μουσείο.

Στραμμένη προς μια αφαιρετική και γεωμετρική έκφραση, σμιλεύει με τα χέρια της επιβλητικά μάρμαρα, πέτρες, μέταλλα.

Το 2025 βρίσκει τρεις εμβληματικές δημιουργίες της, για δημόσιο χώρο, στο Μέγαρο Μουσικής, τη Σκιάθο, το διεθνές αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εllampsis στο Μέγαρο Μουσικής

Μετά την πρόσφατη παρουσίαση του έργου Εllampsis στην Art Athina 2024 με την Κourd Gallery, το γλυπτό της Βένιας Δημητρακοπούλου θα εκτίθεται, για τους επόμενους μήνες, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Το έργο Ellampsis στο Μέγαρο Μουσικής
Το έργο Ellampsis στο Μέγαρο Μουσικής

«Στη θεωρία του Μυστικού Φωτός, ο Mircea Eliade περιγράφει την ξαφνική πνευματική φώτιση ως μια μεταμορφωτική εμπειρία, συχνά συγκρινόμενη σε πολλές κουλτούρες με έναν κεραυνό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μία στιγμιαία πρωτοβουλία, μία πνευματική μεταμόρφωση, μέσω της οποίας το άτομο αποκτά το δώρο της διορατικότητας. Στο έργο Ellampsis, αυτή η βαθιά μεταμόρφωση συμβαίνει μέσα στις ψυχές των καλλιτεχνών, οι οποίοι μπορούν να οδηγήσουν την κοινωνία από το σκοτάδι στο φως» σημειώνει η Βένια Δημητρακοπούλου

Ellampsis, 2019, ατσάλι, φως και χειροποίητο χαρτί, άποψη εγκατάστασης στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Φωτογράφος: Ναταλία Τσούκαλα. Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και της Κοurd Gallery
Ellampsis, 2019, ατσάλι, φως και χειροποίητο χαρτί, άποψη εγκατάστασης στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Φωτογράφος: Ναταλία Τσούκαλα. Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και της Κοurd Gallery

Μάλιστα το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών έχει σχεδιάσει ένα σημειωματάριο με το γλυπτό το οποίο είναι διαθέσιμο στο M Shop.

Σημειωματάριο με το γλυπτό είναι διαθέσιμο στο M Shop του Μεγάρου Μουσικής
Σημειωματάριο με το γλυπτό είναι διαθέσιμο στο M Shop του Μεγάρου Μουσικής
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ένας κεραυνός στο γλυπτό της Βένιας Δημητρακοπούλου
Ένας κεραυνός στο γλυπτό της Βένιας Δημητρακοπούλου

Lalaria στη Σκιάθο

Από τον περασμένο Δεκέμβριο η μόνιμη εγκατάσταση site-specific Lalaria βρίσκεται στη Σκιάθο.

  • «Λάας: η πέτρα, το βράχο, ένα κομμάτι βράχου.
  • Λαλάρι: μια πέτρα από την ακτή.
  • Λαλάι: οι παραθαλάσσιες ή ποτάμιες πέτρες που ονομάζονται έτσι από τον ήχο που κάνουν όταν παρασύρονται από το νερό.
  • Λάμδα (Λ): είναι το ελληνικό L, ένα υγρό συμφωνικό, παρόμοιο με το αγγλικό ή
  • Λαλάρια: μια ονοματοποιητική λέξη, λέξη της Σκιάθου και των Βόρειων Σποράδων, λέξη που συναντάται στα διηγήματα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη
  • Λαλάρια: η διάσημη παραλία της Σκιάθου, γνωστή για τις λευκές πέτρες της».

«Για το Lalaria σκάλισα το λευκό μάρμαρο» λέει η Βένια Δημητρακοπούλου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Για το υγρό στοιχείο, επέλεξα μεταλλικές επιφάνειες. Η γυαλισμένη επιφάνεια του μετάλλου αντανακλά το τοπίο της Σκιάθου, τα φαινόμενα του ουρανού και τις μεταμορφώσεις του φωτός. Έτσι, προστίθεται μία επιπλέον διάσταση στο έργο. Το γλυπτό, γίνεται μια "οθόνη" ζωντανή με τις μεταβαλλόμενες εικόνες της Σκιάθου» τονίζει η Βένια Δημητρακοπούλου.

Σύλληψη και δημιουργία: Βένια Δημητρακοπούλου / Πρωτοβουλία και Συντονισμός: Δήμος Σκιάθου / Δωρεά: ΙΔΡΥΜΑ ΚΑΛΟΪΔΗ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Σ. ΛΑΣΚΑΡΙΔΗΣ / Υλικά κατασκευής: Περιφέρεια Θεσσαλίας

ANADYSIS II στο «Ελ. Βενιζέλος»

Η μόνιμη εγκατάσταση site-specific ANADYSIS II εκτίθεται στο Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών. Το γλυπτό είναι προσβάσιμο όλη μέρα και νύχτα στον θόλο του σταθμού του προαστιακού σιδηροδρόμου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Anadysis II (Emergence), 2024, εγκατάσταση site-specific με αλουμίνιο / Φωτογράφος: Γιώργος Σφακιανάκης
Anadysis II (Emergence), 2024, εγκατάσταση site-specific με αλουμίνιο / Φωτογράφος: Γιώργος Σφακιανάκης

«Ένα αεροδρόμιο. Μια περιοχή υψηλής κυκλοφορίας, ένας τόπος μετάβασης.
Ένας θόλος ψηλά από πάνω, ο οποίος, ως "δημόσιος δέκτης", αγκαλιάζει λόγια και φράσεις. Ο θόλος στηρίζεται από μεταλλικές δοκούς που σχηματίζουν ένα ισχυρό δίκτυο. Καμπύλες γλυπτικές φόρμες εναντίον του ουρανού αιωρούνται στο κενό: ελεύθερες απεικονίσεις του φωτός και της σκιάς. Μια οπτική πρόταση που καλεί τους ταξιδιώτες να υψώσουν τα μάτια τους για μια στιγμή ανύψωσης, μια ανάδυση στο φως» καταλήγει η Βένια Δημητρακοπούλου.

«Μια οπτική πρόταση που καλεί τους ταξιδιώτες να υψώσουν τα μάτια τους για μια στιγμή ανύψωσης, μία ανάδυση στο φως»
«Μια οπτική πρόταση που καλεί τους ταξιδιώτες να υψώσουν τα μάτια τους για μια στιγμή ανύψωσης, μία ανάδυση στο φως»

Σύλληψη και δημιουργία: Βένια Δημητρακοπούλου
Φωτισμός: Ελευθερία Ντεκο / Αρχιτεκτονική Σχεδίαση: Μαρία Μαλέτα
Σχεδίαση Σκελετού: Αναστάσιος Δερβέναγας
Κατασκευή: ELVAL COLOUR AE. Το έργο υλοποιήθηκε χάρη στη στήριξη του Διεθνούς Αεροδρομίου Αθηνών και στη γενναιόδωρη χορηγία της ELVAL COLOUR AE.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ



Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ