Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι θεατρικές πρεμιέρες της νέας σεζόν σε μία εβδομάδα που τα έχει όλα.
Αστυνομικά, δράματα, κωμωδίες, μονόλογοι.
Στις πρεμιέρες της εβδομάδας ένα έργο εμπνευσμένο από από την ιστορία της Σπυριδούλας που είχε συγκλονίσει την Ελλάδα, το εμβληματικό έργο του Σαμ Σέπαρντ True West, ο χαρισματικός Ερρίκος Λίτσης στον μονόλογο του Μάκη, μία παράσταση πλημμυρισμένη από τα τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη και το ξεκαρδιστικό Sexy Laundry.
15 θεατρικές παραστάσεις που κάνουν πρεμιέρα μέσα στην εβδομάδα
Ο Θάνατος του Ιβάν Ιλίτς για 6η χρονιά στο θέατρο ΑΛΚΜΗΝΗ
Συνεχίζει την επιτυχημένη της πορεία η θεατρική παράσταση Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΟΥ ΙΒΑΝ ΙΛΙΤΣ του Λέοντος Τολστόι στο θέατρο Αλκμήνη σε θεατρική διασκευή και σκηνοθεσία της Κωνσταντίνας Νικολαΐδη. Η παράσταση που παρουσιάστηκε σε πανελλήνια πρώτη κάνοντας γνωστό στο ελληνικό κοινό το μεγαλειώδες αυτό έργο του Τολστόι, συνεχίζει για 6η χρονιά προσφέροντας μια πρωτόγνωρη εμπειρία στους θεατές.
Οι ηθοποιοί Θανάσης Κουρλαμπάς και Γιώργος Γαλίτης ξετυλίγουν όλη την υποκριτική τους γκάμα επί σκηνής, τόσο σε κωμικό όσο και σε δραματικό επίπεδο, ενσαρκώνοντας όλους τους ρόλους της νουβέλας, σ’ ένα θεατρικό παιχνίδι το οποίο σφύζει από Ζωή!
Ο ευκατάστατος δικαστής Ιβάν Ιλίτς, αρρωσταίνει βαριά. Η αρρώστια κι ο επικείμενος θάνατός του, εκμηδενίζουν όλη την προηγούμενη ζωή του. Επιτυχίες, ανούσιες συναναστροφές, εξουσία, κύρος και χρήμα στέκουν αδύναμα μπροστά στο τέλος. Ολόκληρη η ύπαρξη του Ιβάν Ιλίτς σείεται συθέμελα γιατί, όσο κι αν προσπαθεί να αποδεχτεί το συμπέρασμα ότι «ο Γάιος είναι άνθρωπος, οι άνθρωποι είναι θνητοί, άρα και ο Γάιος είναι θνητός» που διδάχτηκε κατά την περίοδο των φοιτητικών του χρόνων, το Εγώ του τον κρατάει γερά δέσμιό του. Ο Γάιος ναι… αυτός όμως όχι! Αυτός μπορεί να ξεγελάσει τον Θάνατο!
To έργο βασίζεται σε αληθινό γεγονός, στην αρρώστια και στον θάνατο του δικαστή Ιβάν Ιλίτς Μετσνίκοφ, όπως τα διηγήθηκε στον ίδιο τον Τολστόι η μητέρα του αποθανόντος. Παρ’ όλο που δεν είναι από τα πιο γνωστά έργα, συγκαταλέγεται από φιλοσόφους και λογοτέχνες στα πιο σημαντικά και ώριμα έργα του Τολστόι. Πρεμιέρα Παρασκευή 11 Οκτωβρίου στις 18:00
Το “BLUE TRAIN” στο θέατρο Αλμα
Το “BLUE TRAIN”, το νέο έργο του Γεράσιμου Ευαγγελάτου, σε σκηνοθεσία Γιώργου Σουλεϊμάν, έρχεται στο Θέατρο ΑΛΜΑ, κάθε Δευτέρα & Τρίτη, από τις σήμερα 7 Οκτωβρίου.
Τον συγκινητικό κόσμο του “BLUE TRAIN” ζωντανεύει επί σκηνής ένας θίασος αξιόλογων ηθοποιών της νέας γενιάς με τον Σπύρο Χατζηαγγελάκη, τον Γιώργο Μπένο, την Αναστασία Στυλιανίδη και τον Γιάννη Τσουμαράκη. Τον ρόλο της μητέρας Σοφίας, αναλαμβάνει η πάντοτε διαχρονική Λουκία Πιστιόλα.
Το “BLUE TRAIN” είναι ένα σύγχρονο έργο πέντε προσώπων, το οποίο με χιούμορ, συγκίνηση και τρυφερότητα, αποτυπώνει την πρώιμη υπαρξιακή και ηλικιακή κρίση μιας χαμένης γενιάς που παλεύει να διατηρήσει την αθωότητα της, προσπαθώντας παράλληλα να συμβαδίσει με το χρόνο που κυλάει αμείλικτος.
Μια φαινομενικά συνηθισμένη Κυριακή, λίγες μέρες πριν τα τεσσαρακοστά πέμπτα του γενέθλια, ο Μιχάλης δέχεται τις διαδοχικές επισκέψεις τεσσάρων κομβικών προσώπων της ζωής του, οι οποίες καταλήγουν να γίνουν συναισθηματικές εισβολές που τον απογυμνώνουν. Η μητέρα του, η κολλητή του, ο πρώην σύντροφός του και ένα εικοσάχρονο αγόρι ως ραντεβού για ευκαιριακό σεξ, ξεδιπλώνουν όλη την βεντάλια των επιλογών που θα μπορούσε να έχει κανείς, ώστε να προλάβει το τρένο της ενηλικίωσης του.
Αθώος ή Ενοχος, στο θέατρο Eliart
Το δυνατό δικαστικό δράμα του Βρετανού θεατρικού συγγραφέα Jeffrey Archer, που ξεσήκωσε με την πλοκή του το θεατρικό Λονδίνο, και αγαπήθηκε από το αθηναϊκό κοινό την προηγούμενη σεζόν, επιστρέφει για τρίτη χρονιά στο θέατρο Eliart από σήμερα και κάθε Δευτέρα στις 20:30 και Τρίτη στις 21:00 σε σκηνοθεσία Γιώργου Φρατζεσκάκη. Μια ανατρεπτική παράσταση που κρατάει αμείωτο το ενδιαφέρον των θεατών, οι οποίοι καλούνται για δύο ώρες, να γίνουν ένορκοι στη δίκη και να αθωώσουν ή να καταδικάσουν τον κατηγορούμενο, βγάζοντας την τελική απόφαση.
Ένας διακεκριμένος γιατρός κατηγορείται ότι δολοφόνησε την γυναίκα του για να κληρονομήσει την περιουσία της. Ο καλύτερος του φίλος, γνωστός ποινικολόγος αναλαμβάνει την υπεράσπιση του. Μια γιατρός ισχυρίζεται ότι είχαν ερωτική σχέση και πως το βράδυ του φόνου ήταν μαζί. Τα στοιχεία της ενοχής είναι εξίσου ισχυρά με τα στοιχεία της αθωότητάς του. Και οι θεατές καλούνται να γίνουν ένορκοι. Το κοινό πρέπει να αποφασίσει…Ο Δρ. Σέργουντ δολοφόνησε τη γυναίκα του; Η Τζένιφερ Μίτσελ ήταν ερωμένη του; Ποιο άλλοθι του να πιστέψεις; Ένα ανατρεπτικό φινάλε ανάλογα με την ετυμηγορία των θεατών.
Ερμηνεύουν: Πρόεδρος Δικαστηρίου: Νόνη Ιωαννίδου, Κατηγορούμενος: Αντώνης Ραμπαούνης, Δικηγόρος Υπεράσπισης: Γιώργος Φρατζεσκάκης, Φαρμακοποιός: Αννέτα Παπαθανασίου, Δημόσιος Κατήγορος: Σαράντος Γεωγλερής, Καθηγητής Τοξικολογίας: Κώστας Ζέκος, Ιατρός: Βαρβάρα Λάρμου, Φύλακας: Στάθης Λαγκάδας. Voice Off: Στο ρόλο του επιθεωρητή: Χάρης Σώζος, Στο ρόλο της γυναικολόγου: Ελένη Βουτυρά
Οι Σπυριδούλες στο θέατρο Τζένη Καρέζη
Οι Σπυριδούλες της Νεφέλης Μαϊστράλη, η παράσταση της αγαπημένης θεατρικής ομάδας 4Frontal που συ-σκηνοθέτησαν οι Θανάσης Ζερίτης και Χάρης Κρεμμύδας, μετά από μία θριαμβευτική σειρά παραστάσεων στο Φεστιβάλ Αθηνών το 2023 επιστρέφουν και επαναφέρουν στη σκηνή τις φωνές των γυναικών που υπήρξαν ψυχοκόρες και οικιακές εργάτριες, τις δεκαετίες του 1950 και του 1960, παλεύοντας για την αυτοδιάθεσή τους.
Αντλώντας στοιχεία από ιστορικά ντοκουμέντα και γυναικείες αφηγήσεις της εποχής, αλλά και από συνεντεύξεις γυναικών που εργάζονται σήμερα ως εσωτερικές οικιακές βοηθοί, η Νεφέλη Μαϊστράλη παραδίδει ένα πρωτότυπο θεατρικό έργο, εμπνευσμένο από τη συγκλονιστική ιστορία της Σπυριδούλας.
Με όχημα το έργο αυτό και υπό τους ελληνικούς και πανκ ήχους των Θραξ Πανκc επτά ηθοποιοί (Ελένη Βλάχου, Σταύρος Γιαννουλάδης, Τάσος Δημητρόπουλος, Αργυρώ Θεοδωράκη, Κατερίνα Λάττα, Αριστέα Σταφυλαράκη, Ελένη Τσιμπρικίδου) δίνουν με συγκλονιστικό τρόπο σάρκα και οστά στην ιστορία.
H παράσταση της ομάδας 4Frontal εκκινεί από την αληθινή ιστορία της Σπυριδούλας, μιας 12χρονης υπηρέτριας, που συγκλόνισε την κοινή γνώμη της δεκαετίας του 1950. Tο θεατρικό έργο της Νεφέλης Μαϊστράλη και η σκηνική σύνθεση της παράστασης συνδυάζουν στοιχεία θεάτρου ντοκουμέντου, πρωτότυπης δραματουργίας και σύγχρονης ελληνικής μουσικής και επιδιώκουν να συστήσουν στο κοινό ένα σύγχρονο είδος που δανείζεται στοιχεία από την αρχαία ελληνική τραγωδία και τη φέρνει στο σήμερα. Εκείνη την εποχή, πλήθος ανήλικα άπορα κορίτσια υιοθετούνται από επιφανείς οικογένειες με την ιδιότητα της «ψυχοκόρης», για να εργαστούν ως εσωτερικές οικιακές βοηθοί σε μια ιδιάζουσα κατάσταση σύγχρονης δουλείας. Ανάμεσά τους, η 12χρονη Σπυριδούλα από τη Ματαράγκα Αγρινίου, που μετακόμισε στην πρωτεύουσα για να εργαστεί στο εύπορο σπίτι ενός ζευγαριού στον Πειραιά. Επί δύο συναπτά έτη, όπως αποκαλύφθηκε στο νοσοκομείο, το ζεύγος την κακοποιούσε σωματικά και ψυχικά, φτάνοντας ως το σημείο να την κάψουν με το ηλεκτρικό σίδερο στο σώμα και το πρόσωπο. Η Σπυριδούλα, όμως, βρήκε το θάρρος να μιλήσει, σπάζοντας τον φαύλο κύκλο της βίας. Θέατρο Τζένη Καρέζη, πρεμιέρα: Σάββατο 12 Οκτωβρίου
Ο Ρόζενκραντζ και ο Γκίλντενστερν είναι νεκροί… για 2η χρονιά!
Η σαρωτική κωμωδία του Τομ Στόπαρντ σε σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού - στην ιστορική μετάφραση του Μίνου Βολανάκη - μετά την μεγάλη επιτυχία στην πρώτη της παρουσίαση την περσινή σεζόν, επιστρέφει στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων - Λευτέρης Βογιατζής από 12 Οκτωβρίου.
Μια γλυκόπικρη τραγική φάρσα για τους αντι-ήρωες του περιθωρίου της ξακουστής τραγωδίας του Άμλετ, που τα βάζουν με τα μεγαθήρια της Ιστορίας και καταλήγουν να έχουν το γνωστό ένδοξο-άδοξο τέλος.
Ο Ρόζενκραντζ και ο Γκίλντενστερν, παλιοί συμφοιτητές του Άμλετ, καλούνται από τον Βασιλιά Κλαύδιο στο παλάτι με σκοπό να παρασύρουν τον μελαγχολικό πρίγκηπα σε διασκεδάσεις ώστε να μάθουν επιτέλους ποιο είναι αυτό το σκοτεινό μυστικό που βασανίζει την ψυχή του. Στη διάρκεια της αποστολής τους, οι δύο αθώοι αυλικοί συνοδεύουν τον Άμλετ στην Αγγλία και μεταφέρουν μαζί τους ένα κλειστό γράμμα, στο οποίο δίνεται η διαταγή για την άμεση εκτέλεση του. Ο Άμλετ αντικαθιστά το γράμμα με ένα άλλο, ζητώντας από τον Άγγλο Βασιλιά τη δική τους εκτέλεση. Μέρες μετά, ο Άγγλος πρέσβης μπαίνει στο παλάτι και ανακοινώνει: «Ο Ρόζενκραντζ και ο Γκίλντενστερν είναι νεκροί».
Ρομαντισμός, θλίψη και πικρό χιούμορ σε ένα καταιγιστικό έργο που μιλά για τον μοναχικό αγώνα που δίνει ο «μικρός» άνθρωπος για να επιβιώσει, όταν γύρω του συμβαίνουν «σημεία και τέρατα».
Στους ομώνυμους ρόλους δύο από τους σημαντικότερους Έλληνες ηθοποιούς, ο Βασίλης Ανδρέου και ο Νίκος Καρδώνης, συμπρωταγωνιστούν σε έναν 10μελή εξαιρετικό θίασο: Πάρης Αλεξανδρόπουλος, Βασίλης Ζαφειρόπουλος, Στάθης Κόικας, Φοίβος Μαρκιανός, Πολυξένη Παπακωνσταντίνου, Μαρία Σαββίδου, Στράτος Σωπύλης, Άρης Τρουπάκης.
True West στο Θέατρο Χώρα
Το Θέατρο του Νέου Κόσμου παρουσιάζει το εμβληματικό έργο του Σαμ Σέπαρντ, True West σε μετάφραση, δραματουργική επεξεργασία και σκηνοθεσία της Έλενας Καρακούλη με τους Νίκο Ψαρρά και Μάρκο Παπαδοκωνσταντάκη στους πρωταγωνιστικούς ρόλους.
Μια συγκλονιστική ιστορία αδελφικής αντιπαλότητας, που κορυφώνεται σε έναν χαοτικό αγώνα για εξουσία, έλεγχο και επιβίωση πάνω στα απομεινάρια του αμερικανικού ονείρου.
Στο σκηνικό της ασφυκτικής ζέστης της ερήμου της Καλιφόρνιας, δυο αδέρφια ζουν στο σπίτι της αυστηρής μητέρας τους, εκεί όπου τα έπιπλα αναδίδουν αλκοόλ και την ανάμνηση ενός πατέρα που κάποτε χάθηκε στην έρημο. Ο Λη, ο μεγάλος αδερφός, είναι ένας μοναχικός διαρρήκτης. Ο μικρός αδερφός Όστιν, οικογενειάρχης και επαγγελματίας συγγραφέας κινηματογραφικών σεναρίων, ενσαρκώνει το αμερικανικό όνειρο. Στο μικροαστικό σπίτι, το γεμάτο φυτά και μνήμες, τα δυο αδέρφια μονομαχούν, ακροβατώντας πάνω στα απομεινάρια του κοινού τους παρελθόντος. Η σύγκρουσή τους κορυφώνεται, όταν εισβάλλει στη ζωή τους ο Σολ, παραγωγός από το Χόλιγουντ, που θα τους οδηγήσει σε μια αναπάντεχη αντιστροφή ρόλων: Ο Λη γίνεται σεναριογράφος, ενώ ο αδερφός του αποφασίζει να γίνει διαρρήκτης. Παίζουν Νίκος Ψαρράς, Μάρκος Παπαδοκωνσταντάκης, Νέστορας Κοψιδάς, Αλεξάνδρα Παντελάκη. Μουσικός επί σκηνής Μίκης Παντελούς. Παραστάσεις από 9 Οκτωβρίου, στο Θέατρο Χώρα
Sexy Laundry στο θέατρο Κάππα
Σπύρος Παπαδόπουλος - Ρένια Λουιζίδου: Η χημεία τους αδιαμφισβήτητη και ο «γάμος τους» μπορεί πλέον να χαρακτηριστεί ως ένα από τα μεγαλύτερα θεατρικά γεγονότα των τελευταίων ετών.
Έτσι, επιστρέφουν οι δυο τους στη σκηνή του Θεάτρου ΚΑΠΠΑ και βγάζουν τα συζυγικά τους άπλυτα στη φόρα στην ξεκαρδιστική, τρυφερή και βαθιά ανθρώπινη κωμωδία Sexy Laundry της Michele Riml. Ένα έργο- ποίημα για την ερωτική ζωή του σύγχρονου ζευγαριού
Το θεατρικό έργο της Michele Riml, SexyLaundry καταπιάνεται με τα ερωτικά αδιέξοδα και αποτελεί ένανειλικρινή κωμικό καθρέφτη της ερωτικής ζωής των σύγχρονων ζευγαριών. 25 χρόνια γάμου, 3 παιδιά, λίγα παχάκια, ολίγη φαλακρίτσα, πολλή γκρίνια, πολλή ανασφάλεια, πολλή αγάπη και ολίγον sex. Η ιστορία περιστρέφεται γύρω από ένα παντρεμένο ζευγάρι που αποφασίζει να “ξαναπαντρευτεί” και να αναζωπυρώσει τη σεξουαλική του ζωή.
Ο Λάρι και η Άλις βρίσκονται σ’ ένα δωμάτιο πολυτελούς ξενοδοχείου, και με το εγχειρίδιο “ΣΕΞ ΓΙΑ ΑΡΧΑΡΙΟΥΣ” ανά χείρας, αμήχανοι προσπαθούν να βρουν τη χαμένη ερωτική επιθυμία και το το περασμένο μεγαλείο του πάθους τους. Την παράσταση σκηνοθετεί ο Σπύρος Παπαδόπουλος.
Ο Σπύρος Παπαδόπουλος και η Ρένια Λουιζίδου με όπλα τους το χιούμορ και την ειλικρίνεια καθίζουν τον γάμο τους στο “ντιβάνι” της ψυχανάλυσης και μέσα σε ένα δωμάτιο πολυτελούς ξενοδοχείου αποδεικνύουν πως τελικά η δύναμη της αγάπης μπορεί να νικήσει τα πάντα.
Ο Μάκης στο θέατρο Αποθήκη
Ο περίφημος Μάκης του Βασίλη Κατσικονούρη, επιστρέφει για δεύτερη χρονιά με τον εμβληματικό ερμηνευτή του, Ερρίκο Λίτση, στη σκηνή του θεάτρου Αποθήκη και θα μας μιλήσει για αυτά που έγιναν και που πια δεν γίνονται, αλλά και πάλι… ποτέ δεν ξέρεις… Κάθε Δευτέρα και Τρίτη.
Ο παππούς είναι στο σπίτι. Τα παιδιά του έχουν πάει διακοπές. Σαντορίνη, Πάρο, Μύκονο …. Ο ίδιος σύχναζε στη Μακρόνησο και στη Γυάρο. Τώρα να τος μόνος του στην Αθήνα μέσα στον καύσωνα! Με τις εμμονές του, τη ματαίωση και τον φόβο του.
Δε νοσταλγεί τίποτα από τα περασμένα, ούτε πενθεί·-παρά μόνον ποθεί: Για λίγο ακόμα. Έστω κι αν όλοι και όλα γύρω του τον έχουν προγραμμένο…
Όμως εκείνος ο μακρινός, ανεξάντλητος πόθος του για ζωή παραμένει και δεν τον αφήνει να παραδώσει τα όπλα.
Κι όταν το κάνει, θα το κάνει με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη φασαρία.
Σε αυτό το οδοιπορικό του — μέσα σε ένα δωμάτιο — ο «απείθαρχος» παππούς μιλά στο σιωπηλό, χρυσό κάτοικο μιας γυάλας.
Οι λέξεις με μια υπόκωφη δύναμη μαζί και ειρωνεία, σπάνε τη σιωπή του θερινού σκηνικού. Ένα τανγκό μοναχικό. Ένας άνδρας νέος και γέρος ταυτόχρονα, στην άκρη ενός σκαλοπατιού της ζωής, ταλαντεύεται και δοκιμάζει τις δυνάμεις του. Απέναντί του, το βουβό χρυσόψαρο γίνεται μάρτυρας σε έναν υπαρξιακό μονόλογο μιας βαθύτερης μάχης: Ο παππούς κάνει μία ύστατη προσπάθεια να ξορκίσει την ανελέητη πορεία της ύπαρξης.
Βαθιά αυτοσαρκαζόμενος και παρορμητικός, ένας ηλικιωμένος άνδρας που ρίχνει μια ματιά στη βαλίτσα της ζωής του μην θέλοντας —αλλά και μην μπορώντας πια— να αλλάξει τίποτα. Στο ρόλο του παππού ο Ερρίκος Λίτσης.
«Κάθε Πέμπτη κύριε Γκρην» θέατρο Αργω
Στο Θέατρο ΑΡΓΏ επαναλαμβάνονται από 10 Οκτωβρίου για δεύτερη χρονιά λόγω μεγάλης καλλιτεχνικής κι εμπορικής επιτυχίας οι παραστάσεις του πολυβραβευμένου αριστουργήματος του Τζεφ Μπάρον, «Κάθε Πέμπτη κύριε Γκρην», σε σκηνοθεσία Κώστα Γάκη, με τους Γιώργο Κωνσταντίνου και Αποστόλη Τότσικα σε ρεσιτάλ ερμηνείας.
Ένας μοναχικός Νεοϋορκέζος, ο κύριος Γκρην ο οποίος έχει αποτραβηχτεί μετά το θάνατο της γυναίκας του στο διαμέρισμά του στο Μανχάταν δέχεται τις επισκέψεις ενός νεαρού, ο οποίος εργάζεται σε μια μεγάλη πολυεθνική εταιρεία. Η σχέση αυτή θα αλλάξει για πάντα και τους δύο. Θα σύρει τον καθένα έξω από τη ζώνη ασφαλείας του, θα απειλήσει τις επιφανειακές τους βεβαιότητες, θα απαλύνει τα αγκάθια τους.
Οι δύο αυτοί τόσο γνώριμοι σε όλους μας χαρακτήρες ο ηλικιωμένος Γκρην και ο νεαρός Ρος που τους έφερε κοντά ένα επιπόλαιο ατύχημα, θα διανύσουν όλη την ανθρώπινη διαδρομή από το ξεκαρδιστικό γέλιο ως τα πιο λυτρωτικά δάκρυα συγκίνησης. Μαζί θα καταργήσουν την απόσταση που τους χωρίζει και θα γίνουν - με έναν τρόπο βαθύ και αμετάκλητο – συγγενείς.
Ένας θεατρικό έργο - ύμνος στη διαφορετικότητα που έχει παιχτεί σε περισσότερες από 50 χώρες, αποσπώντας πολλαπλά θεατρικά βραβεία.
«ANNA-X» στο θέατρο Άνεσις
Η Happy Productions παρουσιάζει στο θέατρο Άνεσις, απευθείας από το West End, το βραβευμένο έργο του Joseph Charlton «ANNA-X», σε μετάφραση και σκηνοθεσία Λίλλυς Μελεμέ, με την Αναστασία Παντούση και τον Γιώργο Νούση στους πρωταγωνιστικούς ρόλους.
Μια παράσταση εμπνευσμένη από την συναρπαστική ιστορία της Άννας Σορόκιν, της διαβόητης, δήθεν πλούσιας κληρονόμου, που γοήτευσε και εξαπάτησε την κοσμική ελίτ της Νέας Υόρκης στην πορεία της προς την κορυφή, πείθοντας μερικούς από τους πλουσιότερους ανθρώπους του κόσμου να χρηματοδοτήσουν τα όνειρά της αλλά και τον πανάκριβο τρόπο ζωής της. Η εξωφρενική αυτή ιστορία που σκανδάλισε πριν λίγα χρόνια την Αμερική, απετέλεσε αφορμή για δεκάδες άρθρα, βιογραφίες, ντοκιμαντέρ και μίνι σειρές όπως το Inventing Anna στο Netflix, κάνοντας την Άννα, τελικά, διάσημη σε ολόκληρο τον κόσμο.
Το πρωτότυπο έργο του Charlton, που διακρίνεται για το κοφτερό του πνεύμα, τον καταιγιστικό, σύγχρονο διάλογο, το βιτριολικό χιούμορ και τον φρενήρη, παιχνιδιάρικο ρυθμό του, εντυπωσίασε και υμνήθηκε από κοινό και κριτικούς, και ήταν υποψήφιο για Olivier Award στις κατηγορίες καλύτερου έργου και α γυναικείου ρόλου για την Emma Corrin , παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σε μια παράσταση με ιδιαίτερη χρήση πολυμέσων και τεχνολογίας που θα συζητηθεί. Από 11 Οκτωβρίου
«Η Ληστεία της Συμφοράς» στο θέατρο Λαμπέτη
Τα Αθηναϊκά Θέατρα παρουσιάζουν την ξέφρενη κωμωδία «Η Ληστεία της Συμφοράς» (The Comedy About a Bank Robbery) σε μία παραγωγή υψηλών προδιαγραφών με υπέροχα σκηνικά, κοστούμια, ειδικά εφέ, ακροβατικά, ζωντανή μουσική, που όλα είναι… λάθος! Η πρεμιέρα είναι προγραμματισμένη για την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου, στις 20:00 στο θέατρο Λαμπέτη.
Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Νικορέστης Χανιωτάκης.
Πρωταγωνιστούν (με αλφαβητική σειρά) : Ιωάννης Απέργης, Κατερίνα Γερονικολού, Παναγιώτης Γουρζουλίδης, Τίτος Γρηγορόπουλος, Δημήτρης Κουρούμπαλης, Θάνος Μπίρκος, Αρετή Πασχάλη, Χάρης Χιώτης, Γιώργος Χρανιώτης.
Αθήνα 1958. Μία τρελή απόδραση. Ένα τεράστιο διαμάντι. Έξι εντελώς ανίκανοι κλέφτες. Ένας αιώνια μαθητευόμενος ταμίας. Ένας απελπισμένος φύλακας που κοιμάται -κυριολεκτικά- όρθιος. Οι οιωνοί δεν είναι και οι καλύτεροι! Δύο κατάδικοι δραπετεύουν από τις φυλακές της Δραπετσώνας και σχεδιάζουν να κλέψουν ένα διαμάντι αμύθητης αξίας που φυλάσσεται στην Alexandras Bank, μια περιφερειακή ελληνική τράπεζα επί της Λεωφόρου Αλεξάνδρας! Όταν, όμως, μπλέκουν κι άλλοι στο κόλπο, οι εξελίξεις είναι απρόσμενες και όλα πάνε στραβά. Θα καταφέρει ο δραπέτης Μάκης Ρέτζος και η συμμορία του, να κάνουν τη ληστεία της χρονιάς;
Σε μία νύχτα θεαματικής τρέλας όλα να τα περιμένει κανείς…
Μήπως η «ληστεία της χρονιάς» καταλήξει σε «ληστεία… της συμφοράς»;
«ΚΑΝΟΝΙΑ και ΤΡΟΜΠΕΤΕΣ» θέατρο Εμπορικόν
Με το νέο έργο του Γιάννη Τσίρου «ΚΑΝΟΝΙΑ και ΤΡΟΜΠΕΤΕΣ» σε σκηνοθεσία Γιώργου Παπαγεωργίου, κάνει πρεμιέρα στις 10 Οκτωβρίου το θέατρο Εμπορικόν.
Στη σκηνή: Έλλη Τρίγγου, Στάθης Σταμουλακάτος, Μάνος Καζαμίας, Νεφέλη Μαϊστράλη, Γιώργος Τριανταφυλλίδης, Μαριτίνα Κουτσοχιώνη.
Τα “Κανόνια” είναι μια μαύρη κωμωδία εξαπάτησης. Ο Γιάννης Τσίρος έχοντας στο παρελθόν δώσει εξαιρετικά δείγματα γραφής γύρω από την σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα (ενδεικτικά: “Άγριος σπόρος”, “Αξύριστα πηγούνια”) ασχολείται στο νέο του έργο με το βρώμικο χρήμα, το τραπεζικό σύστημα και τον σύγχρονο εθισμό γύρω από την εξαπάτηση.
Αθήνα. Ελλάδα 2.0. Ένα ζευγάρι Ρωμά, ένα ζευγάρι τραπεζιτών και δύο όργανα της τάξης. Ένα loft κάπου στο κέντρο. Μία σακούλα χαρτονομίσματα. Ένα σακουλάκι ναρκωτικά. Και ψάρια.
Ο Κωνσταντίνος είναι διευθυντικό στέλεχος σε τράπεζα. Στα “χέρια” του έχει κάποια ομόλογα που καταρρέουν. Το βράδυ λίγο πριν την οικονομική καταστροφή θα συναντηθεί με τον Χρόνη. Ο Χρόνης -έμπορος ναρκωτικών μεταξύ άλλων- δουλεύει για τον Κωνσταντίνο. Έχει και μία αρραβωνιαστικιά, την Ρουμπίνη που θέλει να εξασφαλίσει μία καλύτερη συνθήκη για το δάνειο της από τον Κωνσταντίνο ο οποίος, έχει μια «απαγορευμένη» σχέση με την Κλαίρη, επίσης από την τράπεζα.
Εκείνο το βράδυ τα δύο ζευγάρια – από μία σύμπτωση - συναντιούνται και γνωρίζονται. Ο Κωνσταντίνος θέλει κάτι από τον Χρόνη, ο Χρόνης θέλει κάτι από τον Κωνσταντίνο, η Ρουμπίνη θέλει κάτι από τον Χρόνη και η Κλαίρη θέλει κάτι από την Ρουμπίνη. Όλα θα συμβούν μέσα σε ένα βράδυ καταστροφής, παροξυσμού και παρεξήγησης.
Όμορφη πόλη μαγική στο θέατρο Eliart
Μετά τις sold out παραστάσεις στο αρχοντικό των Μπενιζέλων το περασμένο καλοκαίρι τη μουσική, θεατρική παράσταση πλημμυρισμένη από τα τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη θα παρουσιάσει από τις 11 Οκτωβρίου και κάθε Παρασκευή στις 21.00 στο θέατρο Eliart ο Γιώργος Φρατζεσκάκης. Μόνο για δέκα παραστάσεις.
Μια ιστορία από τα μέσα της δεκαετίας του ’60 παίρνει σάρκα κι οστά και η πολιτική κατάσταση εκείνης της εποχής μέσα από την απλή καθημερινότητα των ανθρώπων γίνεται ξεκάθαρη.
Η ανάγκη για επιβίωση, η ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο, ο έρωτας δύο νέων που θέλουν να ακολουθήσουν το όνειρό τους, μέσα από εικόνες καθημερινές δοσμένες με χιούμορ και συγκίνηση. Μια παράσταση πλημμυρισμένη από τη μουσική και τα τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη. Παίζουν και τραγουδούν οι ηθοποιοί: Νόνη Ιωαννίδου, Μάκης Πατέλης, Κωνσταντίνος Λάγκος, Κορίνα Αλεξανδρίδου, Στεφανία Φιλιάδη, Αναστασία Φλέγκα, Αντώνης Ραμπαούνης.
Ο μπαμπάς ο πόλεμος, στο θέατρο OLVIO
Μετά τη θερμή υποδοχή κοινού και κριτικών, η θεατρική ομάδα «Πτωχαλαζόνες» παρουσιάζει για δεύτερη χρονιά την κωμωδία του Ιάκωβου Καμπανέλλη «ο Μπαμπάς ο Πόλεμος» σε σκηνοθεσία Κώστα Παπακωνσταντίνου και παραγωγή «Ξανθίας» ΑΜΚΕ στο θέατρο OLVIO.
Η παράσταση θα κάνει πρεμιέρα το Σάββατο 12 Οκτωβρίου.
Ο Ιάκωβος Καμπανέλλης εμπνέεται από το ιστορικό γεγονός της πολιορκίας της Ρόδου το 305 π.Χ. από τον Μακεδόνα Δημήτριο τον Πολιορκητή, και παραφράζοντας τον Ηράκλειτο «πόλεμος πατήρ πάντων», μας δίνει την κωμωδία «ο Μπαμπάς ο Πόλεμος».
Λίγα χρόνια μετά τον θάνατο του Μεγάλου Αλεξάνδρου, οι διάδοχοι του πολεμούν μεταξύ τους για την κυριαρχία του κόσμου.
Η Ρόδος, κηρύσσοντας αυστηρά ουδετερότητα, έχει μετατραπεί σε έναν ασφαλή τουριστικό παράδεισο. Δημόσια κτίρια και ναοί έχουν μετατραπεί σε επιχειρήσεις ενώ η κυβέρνηση έχει αντικατασταθεί από το Ανώτατο Ξενοδοχειακό Συμβούλιο.
Όταν ο πόλεμος μεταφέρεται στην θάλασσα, οι Ροδίτες με τον φόβο ότι οι Μακεδόνες του Δημητρίου του Πολιορκητή πλέουν εναντίον τους, στέλνουν τον καλύτερο τους μάγειρα και την πιο όμορφη κοπέλα του νησιού για να τον ξελογιάσουν. Ο Δημήτριος όμως ερωτεύεται την Ρόδο και αποφασίζει να την κατακτήσει. Οι τουρίστες φεύγουν, ο στρατός του Δημητρίου αποβιβάζεται στο νησί, κι όταν ένας σερβιτόρος εκσφενδονίζει ένα πιάτο εναντίον τους, οι Μακεδόνες καίνε όλα τα μαγαζιά της παραλίας προς παραδειγματισμό. Ο λαός της Ρόδου τότε παίρνει τα όπλα, μαχαιροπήρουνα στην αρχή, και πολεμάει.
Ο μπαμπάς της Ιστορίας ο πόλεμος έχει ξεκινήσει και όλα μέλλουν να αλλάξουν. Οι Ροδίτες αντιγράφουν τους Μακεδόνες, γίνονται άριστοι πολεμιστές και νικούν. Ο Δημήτριος ξελογιάζεται από την ομορφιά και τις χαρές της ζωής και χάνει. Η Ρόδος θα συνεχίσει να πλουτίζει αλλά πλέον μέσω μιας άλλης πιο επικερδούς επιχείρησης, της βιομηχανίας του πολέμου.
«Πατήρ πάντων Πόλεμος», Ηράκλειτος.
Ηθοποιοί: Ελισσαίος Βλάχος, Χαρά Δημητριάδη, Αγγελική Μαρίνου, Δήμητρα Μητροπούλου, Μαριάννα Ντίρου, Δημοσθένης Ξυλαρδιστός, Γιώργος Σύρμας, Δημήτρης Τσιγκριμάνης
«Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα Φον Καντ» στο ΕΛΕΡ
Μετά από την ενθουσιώδη υποδοχή της παράστασης από κοινό και κριτικούς, «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα Φον Καντ» σε διασκευή και σκηνοθεσία της Έφης Ρευματά, επιστρέφουν από τις 11 Οκτωβρίου και για λίγες παραστάσεις, στη σκηνή του Θεάτρου ΕΛΕΡ.
Τον ομώνυμο ρόλο ερμηνεύει η Βίκυ Βολιώτη, μαζί της: η Κατερίνα Αγγελίτσα και ο Αντώνης Καρναβάς. Το αριστούργημα του Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ, παρουσιάζεται μέσα από μια διαφορετική οπτική, με τρεις ηθοποιούς επί σκηνής και τα κουστούμια της Λουκίας, σε πρώτο πλάνο. Στο βίντεο της παράστασης εμφανίζονται: η Αγγελική Παραδεισανού, η Ευδοκία Ρουμελιώτη και η Άντζελα Γκερέκου.
Μέσα σ’ ένα ατελιέ, με φόντο έναν πίνακα μπαρόκ, ανάμεσα σε κούκλες βιτρίνας και υπέρλαμπρα φορέματα, παρακολουθούμε ένα παιχνίδι εξουσίας με πρόσχημα τον έρωτα. Οι ρόλοι αντιστρέφονται πολύ γρήγορα, το θύμα γίνεται θύτης, ο θύτης θύμα, ο έρωτας γίνεται μίσος, το ψέμα αλήθεια, οι χαρακτήρες ξεδιπλώνονται, οι κούκλες απογυμνώνονται.
«O Πουπουλένιος» Σύγχρονο Θέατρο
«O Πουπουλένιος» (The Pillowman) του αγαπημένου συγγραφέα του ελληνικού κοινού Μάρτιν ΜακΝτόνα σε σκηνοθεσία του Νικορέστη Χανιωτάκη. Τους ρόλους του έργου ερμηνεύουν οι ηθοποιοί (αλφαβητικά): Αργύρης Αγγέλου, Νίκος Πουρσανίδης, Γεράσιμος Σκαφίδας, Αλέκος Συσσοβίτης. Η πρεμιέρα είναι προγραμματισμένη για την Παρασκευή 11 Οκτωβρίου.
Ο ΜακΝτόνα, συγγραφέας ιδιαίτερα αγαπητός στην Ελλάδα, στον «Πουπουλένιο» συνδυάζει στοιχεία αστυνομικού θρίλερ και μαύρης κωμωδίας, δημιουργώντας ένα έργο με αμείωτη ένταση που κρατάει το ενδιαφέρον του θεατή ως το τέλος. Ένας συγγραφέας που ζει σε ένα κράτος με αυταρχικό καθεστώς, ανακρίνεται για το φρικιαστικό περιεχόμενο των διηγημάτων του και τις ομοιότητές τους με μια σειρά από ανεξιχνίαστες παιδοκτονίες που συμβαίνουν στην πόλη. Ο κόσμος της φαντασίας μπλέκεται με τον πραγματικό κόσμο, δημιουργώντας ένα σύμπαν όπου όλα είναι πιθανά και απίθανα.
Το έργο έλαβε το βραβείο Olivier 2004 για το καλύτερο νέο έργο, το 2004-2005 το βραβείο New York Drama Critics' Circle Award για το καλύτερο νέο ξένο έργο και δύο βραβεία Tony για την παραγωγή. Προτάθηκε, επίσης, για το Βραβείο Evening Standard 2004 για το καλύτερο νέο έργο. Στο Σύγχρονο Θέατρο.