Αυτοψία Δήμα-Ταχιάου στο εργοτάξιο του Μετρό στην Κατεχάκη: Κανένα ζήτημα ασφαλείας, καμία λάθος διάνοιξη σήραγγας - iefimerida.gr

Αυτοψία Δήμα-Ταχιάου στο εργοτάξιο του Μετρό στην Κατεχάκη: Κανένα ζήτημα ασφαλείας, καμία λάθος διάνοιξη σήραγγας

Αυτοψία Δήμα-Ταχιάου στο εργοτάξιο του Μετρό στην Κατεχάκη
Αυτοψία Δήμα-Ταχιάου στο εργοτάξιο του Μετρό στην Κατεχάκη
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Αυτοψία στο εργατάξιο της Γραμμής 4 του Μετρό πραγματοποίησαν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας και ο Υφυπουργός Νίκος Ταχιάος.

Ειδικότερα, επισκέφτηκαν τον χώρο του εργοταξίου της Γραμμής 4 του Μετρό στο ύψος του ΓΝΑ όπου διανοίγεται η σήραγγα που θα φιλοξενεί τον χώρο ελαφράς συντήρησης των συρμών.

Στη σήραγγα πραγματοποιήθηκε αυτοψία από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, καθώς και από στελέχη της «Ελληνικό Μετρό Α.Ε» και της αναδόχου κοινοπραξίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως σημειώνεται σε ανακοίνωση του υπουργείου, μετά και τον σάλο με την είδηση για λάθος διάνοιξη σήραγγας, αφού διενεργήθηκε η αυτοψία ξεκαθαρίζεται ότι δεν υφίσταται κανένα ζήτημα ασφαλείας και πως δεν υπάρχει κανένα λάθος στην χάραξη της σήραγγας.

Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών: Οι εργασίες συνεχίζονται σύμφωνα με την αρχικώς εγκριθείσα μεθοδολογία

Μετά και την αυτοψία, ξεκαθαρίζονται τα εξής:

  • Δεν υφίσταται κανένα ζήτημα ασφαλείας.
  • Δεν υπάρχει κανένα λάθος στην χάραξη της σήραγγας.
  • Δεν έχουν καταγραφεί καθιζήσεις ή μετακινήσεις ούτε στο επίπεδο της οδού, ούτε στα παρακείμενα κτίρια.

Ουσιαστικά πρόκειται για τμήμα σήραγγας υπερ-τριπλής τροχιάς με συνολικό μήκος 370 μ. και βρίσκεται κάτω από την λεωφόρο Κανελλοπούλου (Κατεχάκη). Θα έχει τρεις τροχιές και χρησιμεύει στην εναπόθεση των συρμών της γραμμής 4 για την ελαφρά συντήρησή τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι εργασίες διάνοιξης της σήραγγας συνεχίζονται σύμφωνα με την αρχικώς εγκριθείσα μεθοδολογία και με συμβατικά μέσα διάνοιξης.

Απαντήσεις – διευκρινίσεις σε σχέση με την κατασκευή σήραγγας της Γραμμής 4 του Μετρό στην περιοχή της Λεωφόρου Κατεχάκη, εξέδωσε και η ανάδοχος εταιρεία τονίζοντας πως το έργο εκτελείται με απόλυτη προσήλωση στην ασφάλεια, την ποιότητα και την ταχύτητα κατασκευής του έργου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η διάνοιξη βοηθητικής σήραγγας 186 μ. η οποία ενώνει την κύρια σήραγγα του μετρό με τον επίσταθμο που κατασκευάζεται στο Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας, προβλέπεται από τις εγκεκριμένες μελέτες του έργου, κατασκευάζεται επακριβώς και σωστά στη θέση που έχει υποδειχθεί από τις μελέτες αυτές και βέβαια θα παραμείνει ακριβώς στην ίδια θέση που σήμερα κατασκευάζεται για την εξυπηρέτηση της λειτουργίας του έργου.

Σύμφωνα με την εγκεκριμένη μελέτη, η κατασκευή της βοηθητικής αυτής σήραγγας γίνεται σε δύο φάσεις, λόγω της μεγάλης διατομής της: Κατά την αρχική φάση διανοίγεται το πρώτο επίπεδο της σήραγγας, και κατά την επόμενη φάση διανοίγεται το δεύτερο επίπεδο, σε μεγαλύτερο βάθος, οπότε η κατασκευή ολοκληρώνεται.

Από την αλληλογραφία της αναδόχου με την Ελληνικό Μετρό Α.Ε., προέκυψε διαφορετική προσέγγιση αποκλειστικά και μόνο αναφορικά με την αλληλουχία των εργασιών εκσκαφής, χωρίς φυσικά να τίθεται ζήτημα κατασκευής σε δήθεν λανθασμένη θέση, ούτε άλλο ζήτημα ασφαλείας. Το τρέχον αυτό ζήτημα, μαζί με εκείνα που εύλογα ανακύπτουν κατά την εκτέλεση ενός τόσο μεγάλου και σύνθετου έργου, θα διευθετηθεί σύμφωνα με όσα προβλέπονται στη σχετική σύμβαση για την κατασκευή του έργου.

Τέλος, σημειώνεται πως καμία μη αναμενόμενη επιφανειακή καθίζηση δεν έχει διαπιστωθεί, καθώς όλες οι σχετικές τιμές είναι πολύ χαμηλές και εντός των επιτρεπόμενων ορίων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Χρίστος Δήμας: Δεν υφίσταται λάθος στη χάραξη, δηλαδή δεν έγινε διάνοιξη σήραγγας που δεν προβλεπόταν

«Αρχικά θέλω να διευκρινίσω πως οι ειδικοί μας διαβεβαιώνουν πως δεν υπάρχει ζήτημα ασφάλειας των εργαζόμενων, του έργου ή των υποδομών» τόνισε ο κ. Δήμας και πρόσθεσε:

«Επίσης, δεν υφίσταται λάθος στη χάραξη, δηλαδή δεν έγινε διάνοιξη σήραγγας που δεν προβλεπόταν, όπως γράφτηκε σε κάποια μέσα ενημέρωσης.

Αντιθέτως, η συγκεκριμένη σήραγγα προβλέπεται στο σχέδιο κατασκευής της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας και περιλαμβάνεται στις εκθέσεις που δημοσιεύονται τακτικά από την εταιρεία Ελληνικό Μετρό ΑΕ σχετικά με την πρόοδο των εργασιών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η συγκεκριμένη σήραγγα αποτελεί μέρος ενός βοηθητικού κόμβου που θα χρησιμοποιείται ουσιαστικά ως αμαξοστάσιο, δηλαδή για τη στάθμευση και την ανακατεύθυνση των συρμών. Δεν είναι μέρος της κύριας σιδηροδρομικής γραμμής αλλά του επικουρικού δικτύου.

Το ζήτημα που προέκυψε οφείλεται στη μέθοδο που χρησιμοποιήθηκε για τη διάνοιξη της σήραγγας από την ανάδοχο εταιρεία, καθώς δεν ακολουθήθηκε η συνηθισμένη αλληλουχία ενεργειών.

Έχει ήδη δρομολογηθεί η αποκατάσταση και η εκτέλεση του συγκεκριμένου τμήματος του έργου με τη συνηθισμένη μέθοδο».

Νίκος Ταχιάος: Η σήραγγα που κατασκευάζεται κάτω από την οδό Κατεχάκη, θα λειτουργήσει ως αμαξοστάσιο

«Η σήραγγα που κατασκευάζεται κάτω από την οδό Κατεχάκη, θα λειτουργήσει ως αμαξοστάσιο για την ελαφρά συντήρηση των συρμών της Γραμμής 4» σημείωσε ο αρμόδιος υφυπουργός Νίκος Ταχιάος.

«Αυτή κατασκευάζεται με την νέα αυστριακή μέθοδο tunneling και έρχεται σε συνέχεια με την επόμενη σήραγγα που συναντάται στην Κατεχάκη και κατασκευάζεται με μετροπόντικα. Επομένως, δεν υπάρχει ''αδέσποτη'' σήραγγα. Η σήραγγα αυτή προβλέπεται από την μελέτη και οι διαφορές που υπήρξαν με τον ανάδοχο ήταν στην μέθοδο κατασκευής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πρακτικά, από τις εικοσιτετράωρες διαρκείς παρακολουθήσεις δεν προέκυψε κανένα πρόβλημα. Δεν υπάρχει καμία μετακίνηση ούτε στο επίπεδο της οδού, ούτε φυσικά σε κανένα από τα παρακείμενα κτίρια».

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ