Μία ημέρα πριν τις εκλογές της 21ης Μαΐου στην καθιερωμένη συνάντηση με τους δημοσιογράφους μετά την ολοκλήρωση της προεκλογικής περιόδου ο Κυριάκος Μητσοτάκης εξέφρασε ένα «παράπονο».
Παρότι οι ομιλίες που έκανε καθημερινά περιείχαν μία σειρά από θέματα που αφορούσαν τη ζωή των πολιτών και ήταν αυτά για τα οποία έδειχναν μεγαλύτερο ενδιαφέρον, στα μέσα ενημέρωσης προβάλλονταν τα όσα συντηρούσαν την αντιπαράθεση με τους πολιτικούς του αντιπάλους και κόντρες που κατά τον ίδιο δεν απασχολούσαν πραγματικά τους ψηφοφόρους.
Μητσοτάκης: Θα αναδείξει τα όσα έπραξε η κυβέρνησή του για ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και ειδικά τμήματα του πληθυσμού
Η σαρωτική νίκη στις εκλογές δίνει την ευκαιρία τώρα στον ίδιο να επικεντρώσει ακόμα περισσότερο τον πολιτικό του λόγο σε θέματα που έχουμε συνηθίσει να χαρακτηρίζουμε «χαμηλής πολιτικής», τα οποία όμως, σύμφωνα με τον κ. Μητσοτάκη είναι τα πραγματικά ζητούμενα της πολιτικής. Έτσι, πέρα από το κεντρικό μήνυμα εν όψει των εκλογών της 25ης Ιουνίου, το οποίο στοχεύει στην συσπείρωση των ψηφοφόρων που εμπιστεύτηκαν τη ΝΔ στις πρώτες εκλογές και την ανάγκη για μία ισχυρή και αυτοδύναμη κυβέρνηση στη χώρα την επόμενη μέρα, θέλει να αναδείξει τα όσα έπραξε η κυβέρνηση του για ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και ειδικά τμήματα του πληθυσμού. Άλλωστε, ήταν αυτός που ως αρχηγός κόμματος έσπασε τον κανόνα και έδωσε συνεντεύξεις σε μη πολιτικές εκπομπές. «Αυτό το οποίο αποκαλούμε «μη πολιτική εκπομπή» μπορεί να είναι πολύ πιο πολιτική από την «πολιτική εκπομπή» η οποία ασχολείται μονίμως με την «κουζίνα» της πολιτικής, η οποία τελικά δεν αφορά τον πολύ κόσμο», είπε χθες στην εκπομπή Πρωινό στον ΑΝΤ1, περιγράφοντας το σκεπτικό του και συμπλήρωσε, «οι εκπομπές «lifestyle» μπορούν να αναδεικνύουν θέματα τα οποία τελικά ενδιαφέρουν πολύ περισσότερο την κοινωνία από το να ξαναδούν δύο υποψήφιους βουλευτές να τσακώνονται και να αναμασούν τα ίδια και τα ίδια κλισέ, τα οποία τελικά οδηγούν τον πολίτη στο να κλείσει την τηλεόραση». Το κυνήγι τις αυτοδυναμίας και η επιτυχία ενός ποσοστού που θα ξεπερνά το 40% απαιτεί μία προεκλογική εκστρατεία ψήφο φήφο και σε αυτή συμπεριλαμβάνεται και η προσέγγιση όλων των κοινωνικών ομάδων.
Ψηλά στην ατζέντα τα άτομα με αναπηρία, οι γυναίκες και τα φαινόμενα bullying
Ψηλά στην ατζέντα του κ. Μητσοτάκη βρίσκονται θέματα που αφορούν τα άτομα με αναπηρία, τα θέματα των γυναικών είτε αυτά αφορούν την παρενόχληση είτε την στήριξη του κράτους για να μπορούν να κάνουν οικογένεια, το bullying και η στεγαστική πολιτική. «Αυτά είναι τα πολιτικά θέματα» λέει ο ίδιος. Για την βία στα σχολεία αναφέρεται συχνά στην ύπαρξη, πλέον, ψυχολόγων στα σχολεία δίνοντας μεγάλο βάρος στην εκπαίδευση των παιδιών του Δημοτικού στο πως θα λύνουν τις διαφορές τους ή πως θα ανέχονται τη διαφορετικότητα. Στη συνέντευξη στον ΑΝΤ1 αναφέρθηκε και στο me too το οποίο χαρακτήρισε «μεγάλη κατάκτηση, πρωτίστως για την ισότητα και τα δικαιώματα των γυναικών, να μπορείς να βγαίνεις και να μιλάς και να καταγγέλλεις, χωρίς να φοβάσαι, μια περίπτωση όπου κάποιος, κατά κανόνα άντρας, προσπάθησε να σε εκμεταλλευτεί με κάποιο τρόπο, σεξουαλικά, ή άσκησε επάνω σου φυσική ή φραστική βία». Δήλωσε πολύ περήφανος για το γεγονός ότι η χώρα με μία κεντροδεξιά κυβέρνηση «έχει για πρώτη φορά μια συνολική στρατηγική για τα ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα». Παρότι απέφυγε να τοποθετηθεί για το δικαίωμα στο γάμο και την τεκνοθεσία, λέγοντας ότι αυτό είναι συνάρτηση της ωριμότητας της κοινωνίας, είπε ότι η κυβέρνηση του ήταν αυτή που έφερε σημαντικές διορθώσεις όπως «η αιμοδοσία που απαγορευόταν, στις θεραπείες μεταστροφής, βίαιες πρακτικές οι οποίες τραυμάτιζαν πραγματικά παιδικές και εφηβικές ψυχές» τις οποίες χαρακτήρισε «πολύ σημαντικές κατακτήσεις».
Όταν μετά τις εκλογές πέρασαν από τα γραφεία του κόμματος όλοι οι βουλευτές και οι πολιτευτές της ΝΔ για να τους δοθούν οδηγίες για την δημόσια παρουσία τους μεταξύ αυτών στα οποία εστίασαν τα στελέχη που είχαν αναλάβει αυτό το ρόλο ήταν να μελετήσουν πολύ καλά το πρόγραμμα, πέρα από τα βασικά πολιτικά ζητήματα της οικονομίας και της εξωτερικής πολιτικής και για τα θέματα που αφορούν την καθημερινότητα των πολιτών τα οποία οφείλουν να αναδείξουν στις τοπικές κοινωνίες και στα τμήματα του πληθυσμού που τα αφορά.
Νικητής και στο TikTok ο Μητσοτάκης -Η αγάπη του για τα ζώα
Ο κ. Μητσοτάκης σε αυτή την κατεύθυνση χρησιμοποιεί και το tik tok που έχει δώσει μία διαφορετική χροιά σε αυτή την προεκλογική εκστρατεία. Πρώτος στόχος ήταν η προσέγγιση των νέων, στους οποίους είναι πολύ διαδεδομένη αυτή η πλατφόρμα. Η ΝΔ κατάφερε να ανατρέψει όλες τις προβλέψεις και να βγει πρώτο κόμμα και στους νέους από 17 ετών. Παράλληλα, όμως με την αναπαραγωγή των βίντεο αυτών στα μέσα ενημέρωσης ο κ. Μητσοτάκης απευθύνεται σε ευρύτερες πληθυσμιακές ομάδες περνώντας και εκεί τα μηνύματα του. Χαρακτηριστικό ήταν αυτό με την επίσκεψη του στο καταφύγιο ζώων «Takis Shelter» στην Κρήτη και τον κ. Μητσοτάκη απευθυνόμενος στους φιλόζωους να θυμάται την επίσκεψη του στη φιλοζωική στην Ηλιούπολη «όταν γνώρισα τον Πίνατ, όταν με διάλεξε ο Πίνατ. Έχει γίνει σταρ, αλλά μέσα από το σταριλίκι μας επιτρέπει να αναδείξουμε και πτυχές της πολιτικής μας που αφορούν την ευζωία των ζώων», όπως είπε.