Η Ελλάδα διαθέτει μεν όλα τα φυσικά πλεονεκτήματα που την κατατάσσουν ανάμεσα στους κορυφαίους προορισμούς, όμως υπολειπόμαστε σε σχέση με άλλες χώρες ανταγωνιστικών παροχών, τονίζει ο πρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, Θεόδωρος Κόντες.
Ο κ. Κόντες επισημαίνει, σε συνέντευξη στο ΑΠΕ, ότι οι ανεπαρκείς λιμενικές υποδομές και αεροπορικές συνδέσεις, η υπερβολική γραφειοκρατία και οι πολλαπλές συναρμοδιότητες υπουργείων αποτελούν εμπόδιο για μεγαλύτερη αύξηση του κλάδου της κρουαζιέρας στην Ελλάδα. Στο υπουργείο Ναυτιλίας, σημειώνει, έχουν ήδη δοθεί οι παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν σε κάθε λιμάνι καθώς ο υπουργός Γιάννης Πλακιωτάκης «από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε τα καθήκοντά του, επέδειξε σημαντικό ενδιαφέρον και μας ζήτησε προτάσεις».
«Εύκολες οι παρεμβάσεις για τα κρουαζιερόπλοια»
Δεν χρειάζεται να γίνουν μεγάλες υποδομές σε όλα τα λιμάνια, αναφέρει ο κ. Κόντες. «Στα νησιά όπου τα κρουαζιερόπλοια δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν από τους λιμένες, μπορούν να γίνουν εύκολα κάποια πράγματα όπως η τοποθέτηση ναυδέτων σε συγκεκριμένη θέση, προκειμένου ένα κρουαζιερόπλοιο να προσδένει με ασφάλεια σ΄ αυτό, αντί να αγκυροβολεί στα ανοιχτά», σημειώνει σχετικά.
Ακόμη, υπογράμμισε ότι στη Σαντορίνη, ένας από τους δημοφιλέστερους προορισμούς στον κόσμο, «το λιμάνι ακόμα δεν έχει επισκευαστεί, ενώ αρκετοί δρόμοι του νησιού έχουν σημαντικά προβλήματα. Επίσης, επί 10 ολόκληρα χρόνια παλεύουμε προκειμένου να τοποθετηθεί το δεύτερο τελεφερίκ για την εξυπηρέτηση των επιβατών κρουαζιέρας, αλλά υπάρχουν προσφυγές και αντιδράσεις από οικολογικές οργανώσεις και φορείς». Ο κ. Κόντες σημειώνει ότι για το δεύτερο τελεφερίκ «που είναι το κυριότερο κομμάτι εξυπηρέτησης για τους επιβάτες της κρουαζιέρας δεν χρειάζεται καμία κρατική χρηματοδότηση, καθώς το ίδρυμα Νομικού που το διαχειρίζεται έχει ήδη τη συγκεκριμένη πίστωση».
495 εκατ. ευρώ τα έσοδα από την κρουαζιέρα
Σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, το 2018 υπήρξαν 3.410 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων στη χώρα μας, ενώ τα συνολικά έσοδα από τον κλάδο ανήλθαν σε 495 εκατομμύρια ευρώ. Οι συνολικές αφίξεις ανήλθαν σε 4.788.000 επιβάτες ενώ το 90% αυτών ήταν transit.
Από τα 34 λιμάνια της χώρας στα οποία δραστηριοποιείται η κρουαζιέρα, τα επτά πρώτα που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη κίνηση ήταν ο Πειραιάς, η Μύκονος, η Κέρκυρα, η Σαντορίνη, το Κατάκολο, η Ρόδος και το Ηράκλειο.
Το 2018 στο λιμάνι του Πειραιά αφίχθησαν 524 κρουαζιερόπλοια με 961.632 επιβάτες, έναντι 576 το 2017 με 1.055.559 επιβάτες. Στη Μύκονο τον ίδιο χρόνο αφίχθησαν 484 κρουαζιερόπλοια με 702.256 επιβάτες έναντι 501 το 2017 και 699.304 επιβάτες. Για το 2018 ακολουθεί η Κέρκυρα με 413 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων και 735.832 επιβάτες, η Σαντορίνη με 474 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων και 749.286 επιβάτες, το Κατάκολο με 221 αφίξεις και 468.046 επιβάτες, η Ρόδος με 210 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων και 237.808 επιβάτες και το Ηράκλειο με 187 αφίξεις και 297.929 επιβάτες
Για το 2019 σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που είχαν καταχωρηθεί στις 19/08/2019, 623 κρουαζιερόπλοια είχαν αφιχθεί στο λιμάνι του Πειραιά με 1.060.000 επιβάτες.
Την ίδια περίοδο στη Μύκονο αφίχθησαν 560 κρουαζιερόπλοια με 800.000 επιβάτες και ακολουθεί η Κέρκυρα με 416 κρουαζιερόπλοια και 868.521 επιβάτες, η Σαντορίνη με 584 και 810.000 επιβάτες, το Kατάκολο με 205 και 442.843 επιβάτες, η Ρόδος με 254 και 290.000 επιβάτες και το Ηράκλειο με 201 κρουαζιερόπλοια και 315.000 επιβάτες.