Οι πιο αδύναμες αεροπορικές εταιρείες της Ευρώπης αντιμετωπίζουν αυξημένο κίνδυνο κατάρρευσης αυτόν τον χειμώνα.
Κι αυτό γιατί, όπως εξηγούν αναλυτές της Sanford Bernstein, τα έθνη που διέσωσαν τις αεροπορικές εταιρείες κατά τη διάρκεια της κρίσης της COVID-19 εστιάζουν πλέον αλλού την υποστήριξή τους, λόγω του αυξανόμενου πληθωρισμού.
Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ του πρακτορείου Bloomberg, ενώ κατά την πανδημία ήταν λίγες οι αεροπορικές εταιρείες στην περιοχή που κατέρρευσαν, λόγω της τεράστιας βοήθειας στον τομέα των πληρωμών, οι αερομεταφορείς αντιμετωπίζουν τώρα μια συμπίεση από το υψηλότερο κόστος καυσίμων και εργασίας σε συνδυασμό με την εποχιακή μείωση των ταξιδιών, δήλωσε η επενδυτική τράπεζα Bernstein σε σημείωμα τη Δευτέρα. Αυτό συμβαίνει ακριβώς τη στιγμή που οι κυβερνήσεις αγωνίζονται να ανταποκριθούν στους αυξανόμενους λογαριασμούς των νοικοκυριών.
Σύμφωνα με τους αναλυτές της Bernstein, Alex Irving και Clementine Flinois, πιο ευάλωτες θα είναι οι μικρότερες αεροπορικές εταιρείες στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.
Για την εκτίμησή τους αυτή, οι αναλυτές επικαλούνται ένα νέο μοντέλο για την αξιολόγηση του κινδύνου χρεοκοπίας, ανάλογα με τα επίπεδα ανταγωνισμού και χωρητικότητας, τα δίκτυα δρομολογίων και το πιθανό κόστος από τη μίσθωση και την αντικατάσταση αεροπλάνων.
Για ποιες αεροπορικές εταιρείες ο κίνδυνος θα είναι αμελητέος και ποιες θα είναι περισσότερο εκτεθειμένες
Ο κίνδυνος είναι αμελητέος για τις έξι κορυφαίες αεροπορικές εταιρείες της Ευρώπης, αναφέρει η Bernstein, με τις εταιρείες χαμηλού κόστους (Ryanair Holdings Plc, EasyJet Plc και Wizz Air Holdings Plc) να διατηρούν τις αξιολογήσεις πιστοληπτικής ικανότητας και τους κραταιούς ομίλους της Ευρώπης (Air France-KLM, IAG SA και Deutsche Lufthansa AG) να βασίζονται στην κρατική βοήθεια, εάν κριθεί απαραίτητο.
Οι αερομεταφορείς που εκτίθενται περισσότερο στην παρούσα κρίση περιλαμβάνουν έναν από την Κύπρο και δύο από την Αλβανία, καθώς και αεροπορικές εταιρείες με έδρα τη Λευκορωσία, τη Βουλγαρία, την Τσεχική Δημοκρατία, τη Γεωργία, τη Μολδαβία και τη Ρουμανία.
Αυτό θα ευνοήσει τους ισχυρότερους παίκτες στην Ανατολική Ευρώπη, κυρίως τη Wizz και τη Ryanair με έδρα τη Βουδαπέστη, αναφέρει η Bernstein, υποστηρίζοντας ότι αυτοί έχουν τη δυνατότητα να κατανέμουν ταχέως τζετ σε αγορές που έχουν αδειάσει πρόσφατα.