«Μπείτε στη θέση τους». Αυτό το μήνυμα θα κληθούν να σκεφτούν οι επισκέπτες της Σαντορίνης, προτού αποφασίσουν να ανέβουν τη διαδρομή με τα 600 σκαλιά, καβάλα σε ένα γαϊδουράκι.
«Επειτα από αρκετά καλοκαίρια που τα γαϊδουράκια αναγκάζονται να σηκώνουν υπέρβαρους τουρίστες, ακτιβιστές σε συνεργασία με τη βιομηχανία της κρουαζιέρας επιτέλους αναλαμβάνουν δράση», σχολιάζει ο Guardian, αναφορικά με την πρωτοβουλία ευαισθητοποίησης των τουριστών για την καταπόνηση των ζώων «όταν αναγκάζονται να κάνουν αυτή την ιλιγγιώδη ανάβαση με επικίνδυνα βαρύ ανθρώπινο φορτίο».
«Η καμπάνια είναι έτοιμη να ξεκινήσει. Εκπρόσωποι της ένωσης κρουαζιερόπλοιων ήρθαν στο γραφείο μου αυτή την εβδομάδα και υποσχέθηκαν να βοηθήσουν στην ευαισθητοποίηση για το πρόβλημα. Από την πλευρά μας, θα μοιράσουμε ενημερωτικά φυλλάδια. Τα γαϊδούρια και τα μουλάρια αποτελούν μέρος της παράδοσής μας. Ιδιαίτερα οι νεαροί ιδιοκτήτες έχουν κατανοήσει ότι πρέπει να τα φροντίζουν», δήλωσε στον Guardian ο δήμαρχος του νησιού, Νίκος Ζώρζος.
«Η άφιξη του τελεφερίκ, με τις πέντε καμπίνες, βοήθησε να μειωθεί η επιβάρυνση των ζώων, προτού η αυξανόμενη δημοτικότητα της Σαντορίνης, ως ένα από τους αγαπημένους νησιωτικούς προορισμούς, προκαλέσει τη σύγχρονη “πανούκλα” του υπερ-τουρισμού. Με έως και 17.000 τουρίστες να αποβιβάζονται καθημερινά από κρουαζιερόπλοια, η ζήτηση αυξήθηκε. Με αυτή την επιβάρυνση, έχει καταγραφεί ότι τα τελευταία χρόνια περισσότερα ιπποειδή έχουν υποστεί τραυματισμούς στη σπονδυλική στήλη, πληγές από τα σαμάρια και εξάντληση», σημειώνει ο Guardian και θυμίζει ότι το περασμένο καλοκαίρι περισσότεροι από 108.000 άνθρωποι υπέγραψαν μία διαδικτυακή αίτηση κατά του αχρείαστου βασανισμού των ιπποειδών.
«Η καμπάνια μας έχει στόχο να προτρέψει τους τουρίστες να το σκεφτούν προτού χρησιμοποιήσουν γαϊδουράκια για να ανέβουν τα σκαλιά. Να λάβουν υπόψη τους αν τα γαϊδούρια και τα μουλάρια έχουν σωστή αντιμετώπιση, επαρκή σκιά και νερό, όπως και αν είναι κατάλληλα τα φορτία που τους αναγκάζουν να μεταφέρουν. Αν όχι, τότε το περπάτημα ή το τελεφερίκ μπορεί να είναι ένας πιο υπεύθυνος τρόπος μεταφοράς», εξήγησε στον Guardian η Κάθριν Ράις του The Donkey Sanctuary, που ξεκίνησε τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία.
Οι εταιρείες κρουαζιερόπλοιων συντάχθηκαν με αυτή την προσπάθεια, έπειτα από τα πολλά παράπονα που έλαβαν από επιβάτες για το πώς αντιμετωπίζονται τα γαϊδουράκια στη Σαντορίνη, σημειώνει ο Guardian. Στο πλαίσιο της καμπάνιας, υποσχέθηκαν να προβάλουν βίντεο που δημιούργησε η οργάνωση, στα πλοία τους ενώ ταξιδεύουν προς την Ευρώπη.