Περισσότερο από 1 εκατ. επισκέπτες το χρόνο έλκει η Σαντορίνη. Εδώ, στο νησί, λέγεται μάλιστα πως χωρίζονται σε δύο βασικές κατηγορίες: σ’ εκείνους που θέλουν καλντέρα και σ’ εκείνους που θέλουν να το ανακαλύψουν. Είναι στους δεύτερους που αποκαλύπτεται η αθέατη πλευρά της. Χωράφια με ελαφρόπετρα για έδαφος, εκεί όπου τα πόδια των καλλιεργητών βουλιάζουν για να μαζέψουν τους άνυδρους καρπούς τους: το φάβα (όπως λέγεται εδώ), το τοματάκι, το κατσούνι, τη μελιτζάνα. Τις πρώτες ύλες μιας cuccina povera που με τον χρόνο εξελίχθηκε σε γαστρονομική σκηνή χάρη στη προσπάθεια ορισμένων εστιατορίων και ταβερνών που εμμένουν στα τοπικά προϊόντα.
Η «αγροτική» Σαντορίνη, όπως σημειώνει το Popaganda.gr, μετρά ήδη τρία ΠΟΠ προϊόντα (το Ασύρτικο, τη φάβα και το τοματάκι) και διαθέτει μια προστατευόμενη αμπελουργική ζώνη 13.000 στρεμμάτων. Εναν λιλιπούτειο terroir που προσφέρει πλέον μεγάλα κρασιά με μεταλλικό χαρακτήρα και φρουτώδη αρώματα αποσπώντας διεθνείς διακρίσεις, ετικέτες που αποτελούν σήμερα τον πρεσβευτή των ελληνικών κρασιών στο εξωτερικό. Ραχοκοκαλιά της σαντορινιάς γαστρονομίας ήταν και παραμένει το κρασί της. Φέτος, η SantoWines (Ένωση Συνεταιρισμών Θηραϊκών προϊόντων) πέτυχε ένα σπουδαίο στοίχημα φτιάχνοντας τον πρώτο αφρώδη οίνο που παράγεται από οινοποιείο του νησιού: το Santo Sparkling Wine Brut, Methode Traditionelle από Ασύρτικο. Φυσαλίδες λοιπόν και μαζί νότες λεμονιού, λευκόσαρκων φρούτων και μελιού.
Το popaganda.gr κάλεσε τρία κορυφαία εστιατόρια της Σαντορίνης να δημιουργήσουν ένα πιάτο που να συνοδεύει ιδανικά τις δυναμικές φυσαλίδες της σαμπάνιας. Δείτε τι πρότειναν στο Popaganda.gr πατώντας ΕΔΩ.