Η σημερινή παγκόσμια κατάρρευση των πληροφοριακών συστημάτων είναι μια κρίση, υποστηρίζει ειδικός.
«Όταν επηρεάζεται ένας πάροχος υπηρεσιών στην ψηφιακή αλυσίδα εφοδιασμού, ολόκληρη η αλυσίδα μπορεί να σπάσει, προκαλώντας διακοπές μεγάλης κλίμακας», δήλωσε ο Κρις Δημητριάδης στο Sky News, επικεφαλής παγκόσμιας στρατηγικής στην ISACA.
«Αυτό δεν είναι τίποτα λιγότερο από μια κρίση», πρόσθεσε.
«Αυτό το περιστατικό είναι ένα σαφές παράδειγμα αυτού που θα μπορούσε να ονομαστεί ψηφιακή πανδημία - ένα μόνο σημείο αποτυχίας που επηρεάζει εκατομμύρια ζωές παγκοσμίως».
Ως αποτέλεσμα, «οι γιατροί δεν μπορούν να δουν τους ασθενείς τους, τα μέσα ενημέρωσης δεν μπορούν να μεταδώσουν ειδήσεις και οι ταξιδιώτες εγκλωβίζονται στα αεροδρόμια», είπε.
Πώς προκλήθηκε η ψηφιακή κατάρρευση
Πώς μπορεί να συμβεί αυτό;
«Η διακοπή είναι αποτέλεσμα ενός ολοένα πιο περίπλοκου και διασυνδεδεμένου ψηφιακού κόσμου, και αυτή ακριβώς η αποτυχία είναι ο λόγος για τον οποίο η ανθεκτικότητα στον κυβερνοχώρο είναι το κλειδί για τη διασφάλιση της ασφάλειας και της ευημερίας των πολιτών καθώς και βασικός παράγοντας για την παγκόσμια οικονομία», δήλωσε ο κ. Δημητριάδης. είπε.
«Αν και περιμένουμε ακόμη περισσότερες λεπτομέρειες για το περιστατικό, αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι το κόστος του θα είναι αισθητό για μήνες».
Μια προβληματική ενημέρωση προκάλεσε το ψηφιακό... χάος
Η εταιρεία ασφάλειας πληροφορικής Crowdstrike λέει ότι εντόπισε το πρόβλημα, το απομόνωσε και ανέπτυξε μια επιδιόρθωση αφού μια ενημέρωση πήγε στραβά.
«Η ειρωνεία είναι ότι οι εταιρείες κυβερνοασφάλειας είναι επίσης μέρος της εφοδιαστικής αλυσίδας και οι ίδιες εταιρείες που παλεύουν να εδραιώσουν την ανθεκτικότητα στον κυβερνοχώρο μπορεί να γίνουν και οι ίδιες θύματα, επηρεάζοντας τη συνέχεια των υπηρεσιών», είπε ο κ. Δημητριάδης.
«Αυτό το περιστατικό υπογραμμίζει την επείγουσα ανάγκη για ισχυρή ανθεκτικότητα στον κυβερνοχώρο και ετοιμότητα για την πρόληψη παρόμοιων κρίσεων στο μέλλον».
«Αν αποτύχουμε να προετοιμαστούμε, αυτό θα συμβεί ξανά».