Προβλήματα σε αεροδρόμια, τράπεζες, ΜΜΕ και γενικότερα επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν συστήματα της Microsoft και της εταιρείας ασφαλείας Crowdstrike καταγράφονται από νωρίς σήμερα το πρωί.
Από το παγκόσμιο ψηφιακό μπλακ άουτ, μέχρι στιγμής δεν έχει επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό το «Ελευθέριος Βενιζέλος» στην Αθήνα, ωστόσο υπάρχουν ορισμένες καθυστερήσεις, καθώς τα συστήματα που χρησιμοποιούν πολλές αεροπορικές για τα check-in έχουν «πέσει», με αποτέλεσμα η διαδικασία να γίνεται... παραδοσιακά στο γκισέ, χειροκίνητα.
Πρόκειται για μια παγκόσμια κατάρρευση πληροφοριακών συστημάτων που έχει προκαλέσει προβλήματα σε διάφορες υπηρεσίες ανά τον κόσμο.
Το ζήτημα σχετίζεται με ένα προβληματικό update ασφαλείας που έκανε η εταιρεία κυβερνοασφάλειας Crowdstrike και επηρέασε τα συστήματα διαφόρων εταιρειών ανά τον κόσμο.
Η κατάσταση στο «Ελευθέριος Βενιζέλος»
Με τα συστήματα των αεροδρομίων και των αεροπορικών να αντιμετωπίζουν προβλήματα σε διάφορες χώρες, είναι λογικό να προκαλούνται προβλήματα και στο «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Αρμόδιες πηγές από το «Ελ. Βενιζέλος» τόνισαν στο iefimerida.gr ότι «μέχρι στιγμής το δικό μας αεροδρόμιο δεν έχει επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό από το παγκόσμιο μπλακ άουτ». Ωστόσο, όπως αναφέρουν, «είναι λογικό όταν ένα αεροδρόμιο π.χ. της Ευρώπης σταματά να δέχεται αεροσκάφη, πτήσεις που ξεκινούν από την Αθήνα με προορισμό το συγκεκριμένο αεροδρόμιο να καθυστερήσουν. Είναι ένα ντόμινο. Αυτή τη στιγμή δεν έχουμε μεγάλο πρόβλημα, δίχως αυτό να σημαίνει ότι δεν θα υπάρξουν προβλήματα σε κάποιες ώρες από τώρα».
«Να σημειώσουμε ότι όλο αυτό γίνεται σε μια περίοδο που η κίνηση είναι ιδιαίτερα αυξημένη. Επομένως, είναι λογικές κάποιες καθυστερήσεις», καταλήγουν οι αρμόδιες πηγές από το «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Δεδομένου, πάντως, ότι αεροπορικές έχουν καθηλώσει τα αεροπλάνα τους και μεγάλα αεροδρόμια όπως αυτό του Άμστερνταμ, αλλά και άλλα, βρετανικά κ.λπ., αντιμετωπίζουν καθυστερήσεις, είναι λογικό ότι το ντόμινο θα μεταφερθεί και στο πολυσύχναστο αυτή την περίοδο αεροδρόμιο της Αθήνας.
Σε ανακοίνωσή του στο Τwitter το Αεροδρόμιο της Αθήνας συμβουλεύει όσους πρόκειται να ταξιδέψουν να επικοινωνούν προηγουμένως με την αεροπορική τους.
«Καθώς το παγκόσμιο φαινόμενο τεχνικής βλάβης σε συστήματα πληροφορικής παραμένει σε εξέλιξη, το επιβατικό κοινό που πρόκειται να ταξιδέψει παρακαλείται να επικοινωνεί προηγουμένως με την αεροπορική του», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Τις τελευταίες ώρες χρήστες στο Χ περιγράφουν την ταλαιπωρία τους στο «Ελ. Βενιζέλος» λόγω του ψηφιακού μπλακ άουτ. Ενδεικτικές της κατάστασης είναι οι παρακάτω αναρτήσεις χρηστών:
«Είμαι κολλημένος στο αεροδρόμιο της Αθήνας. Μας είπαν ότι όλα τα δίκτυα της Microsoft, οι αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ είναι εκτός λειτουργίας. Δεν μπορούν να δημιουργήσουν ένα σχέδιο πτήσης, δεν μπορούν να κάνουν τίποτα. Μόλις έλαβα ένα μήνυμα από έναν φίλο ότι τα τραπεζικά δίκτυα είναι εκτός λειτουργίας στη χώρα του (Ευρώπη). Πείτε μου ότι δεν πρόκειται για επίθεση στον κυβερνοχώρο…».
«Καθηλωμένος στο αεροδρόμιο της Αθήνας εδώ και λίγες ώρες. Οι πτήσεις συνεχίζουν να καθυστερούν. Είναι ένα χάος».
H ανακοίνωση της AEGEAN:
«Η AEGEAN ενημερώνει ότι, όπως αποτυπώνεται και σε δημοσιεύματα του διεθνούς Τύπου, λόγω των προβλημάτων σε πάροχο συστήματος antivirus, έχουν δημιουργηθεί προβλήματα στις αερομεταφορές παγκοσμίως, χωρίς όμως να έχει επηρεαστεί σημαντικά η δική μας επιχειρησιακή λειτουργία.
Ωστόσο, λόγω των προβλημάτων που έχουν προκληθεί σε όλη την παγκόσμια αλυσίδα και σε συστήματα υποστήριξης, έχουν επηρεαστεί ορισμένες υπηρεσίες του site μας, ενώ ενδέχεται να επηρεαστούν και πτήσεις μας προς αεροδρόμια των οποίων η λειτουργία έχει επηρεασθεί. Οι επιβάτες μας μπορούν να ενημερώνονται από όλα τα επίσημα κανάλια της εταιρείας».
H ανακοίνωση της Sky express
«Η SKY express, με αφορμή τα δημοσιεύματα εγχώριου και διεθνούς Τύπου αναφορικά με τα ζητήματα που έχουν παρουσιαστεί σε αεροπορικές εταιρείες λόγω προβλήματος σε πάροχο συστήματος, ενημερώνει το επιβατικό της κοινό ότι οι πτήσεις της πραγματοποιούνται κανονικά, και η επιχειρησιακή λειτουργία της εταιρείας δεν έχει επηρεαστεί» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Εικόνες από το «Ελευθέριος Βενιζέλος»:
Πάνω από 1.400 πτήσεις έχουν ακυρωθεί παγκοσμίως!
Λόγω του σοβαρού ψηφιακού προβλήματος, πάνω από 1.400 πτήσεις παγκοσμίως έχουν ακυρωθεί.
Σύμφωνα με το BBC, περίπου 110.000 εμπορικές πτήσεις ήταν προγραμματισμένες για σήμερα σε όλο τον κόσμο, εκ των οποίων οι 1.390 έχουν ακυρωθεί, σύμφωνα με την εταιρεία αεροπορικών αναλύσεων Cirium.
Το BBC μεταδίδει επίσης αυτά τα στοιχεία για τις ακυρώσεις πτήσεων:
- ΗΠΑ: 512 πτήσεις ακυρώθηκαν μέχρι στιγμής
- Γερμανία: 92
- Ινδία: 56
- Ιταλία: 45
- Καναδάς: 21
84 πτήσεις ακύρωσε η Turkish Airlines
Η Turkish Airlines, ο εθνικός αερομεταφορέας της Τουρκίας, επιβεβαίωσε ότι επηρεάζεται από τη μαζική παγκόσμια διακοπή της πληροφορικής την Παρασκευή.
Εκπρόσωπος της εταιρείας δήλωσε στο BBC ότι έχουν ακυρωθεί 84 πτήσεις της από και προς την Κωνσταντινούπολη και διάφορες τοποθεσίες στην Ευρώπη.
Καθηλωμένα στο έδαφος τα αεροπλάνα της Delta!
Τα αεροπλάνα της Delta Airlines -της δεύτερης μεγαλύτερης αεροπορικής εταιρείας στον κόσμο με βάση τον αριθμό των επιβατών- παραμένουν καθηλωμένα στο έδαφος.
«Όλες οι πτήσεις της Delta βρίσκονται σε παύση καθώς επεξεργαζόμαστε ένα τεχνολογικό πρόβλημα προμηθευτή.
«Όλοι οι πελάτες των οποίων οι πτήσεις επηρεάζονται θα ειδοποιηθούν από τη Delta μέσω της εφαρμογής Fly Delta και γραπτών μηνυμάτων.
«Οι πελάτες θα πρέπει να χρησιμοποιούν την εφαρμογή Fly Delta για ενημερώσεις. Ζητούμε συγγνώμη για την ταλαιπωρία, καθώς οι ομάδες μας εργάζονται για την επίλυση αυτού του προβλήματος. Οι αναφορές ανέφεραν ότι ενδέχεται να επηρεαστούν και άλλες αεροπορικές εταιρείες».
Ξαναπετούν τα αεροπλάνα της Αmerican Airlines
Νωρίτερα είχε καθηλώσει τα αεροπλάνα της και η American, η οποία όμως πετά κανονικά και επανέφερε τις πτήσεις της.