Η απαγκίστρωση του Πεκίνου από τη Μόσχα και η επανασύνδεσή του με το Παρίσι και γενικότερα με την ΕΕ είναι, επιγραμματικά, οι δύο βασικοί στόχοι της επίσκεψης Μακρόν στην Κίνα.
«Πρέπει να συνεχίσουμε να πιέζουμε, ώστε η Κίνα να προσπαθήσει να οδηγήσει τη Ρωσία προς μια διέξοδο από την ουκρανική κρίση» δήλωσε λίγο πριν από την αναχώρηση του Μακρόν από το Παρίσι διπλωματικός του σύμβουλος, σημειώνοντας ότι «το σχέδιο εξόδου από την κρίση» που παρουσίασε το Πεκίνο στις 24 Φεβρουαρίου, ένα χρόνο μετά την έναρξη του πολέμου, «δεν είναι σχέδιο ειρήνης», αφού δεν απαιτεί την αποχώρηση των ρωσικών στρατευμάτων.
Το Παρίσι, ωστόσο, τονίζει τις «συγκλίσεις» Κίνας και Ευρώπης στην άρνηση χρήσης των πυρηνικών όπλων, υπογραμμίζοντας επίσης την έκκληση, την Παρασκευή 31 Μαρτίου, του Κινέζου προέδρου Σι Τζινπίγκ προς όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη να «χτίσουν ένα ισορροπημένο, αποτελεσματικό και βιώσιμο πλαίσιο ασφάλειας».
Μακρόν: Επιθυμεί αποστασιοποίηση από τη «συγκρουσιακή» προσέγγιση που προτιμούν οι ΗΠΑ, σύμφωνα με τη «Le Monde»
Κατά τη γαλλική εφημερίδα «Le Monde», ο Γάλλος πρόεδρος, όπως άλλωστε και ο Γερμανός καγκελάριος, επιθυμεί να κρατήσει ανοιχτούς τους διαύλους συζήτησης με τις κινεζικές αρχές, και να αποστασιοποιηθεί από τη «συγκρουσιακή» προσέγγιση που προτιμούν οι Ηνωμένες Πολιτείες.
«Είμαστε σύμμαχοι των Ηνωμένων Πολιτειών, δεν είμαστε σε ίση απόσταση από το Πεκίνο και την Ουάσιγκτον, αλλά έχουμε τα συμφέροντά μας και την προσέγγισή μας», αναφέρει στην εφημερίδα Γάλλος διπλωμάτης.
Το Παρίσι -με το ταξίδι αυτό- θέλει, μεταξύ άλλων, να αναβιώσει τις ανθρώπινες ανταλλαγές, ιδίως εκείνες μεταξύ των φοιτητών των δύο χωρών, υπογραμμίζει η γαλλική εφημερίδα «Le Figaro», σημειώνοντας ότι o Γάλλος πρόεδρος θα επιμείνει και στους πολιτιστικούς δεσμούς, εγκαινιάζοντας το γαλλοκινεζικό φεστιβάλ «Croisements» («Σταυροδρόμια»), που παρουσιάζεται ως το μεγαλύτερο ξένο φεστιβάλ στην Κίνα.
Σε ό,τι αφορά, τέλος, την οικονομική πτυχή της επίσκεψης, η εφημερίδα σημειώνει πως δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι στη γαλλική αντιπροσωπεία συμμετέχουν περισσότεροι από 50 επιχειρηματίες, συμπεριλαμβανομένων των επικεφαλής της Airbus, της EDF, της Alstom ή της Veolia.