Πολυτελείς τσάντες σε εξευτελιστικές τιμές; Κινέζοι εκμεταλλεύονται το χάος των δασμών και πωλούν «μαϊμούδες» στο TikTok - iefimerida.gr

Πολυτελείς τσάντες σε εξευτελιστικές τιμές; Κινέζοι εκμεταλλεύονται το χάος των δασμών και πωλούν «μαϊμούδες» στο TikTok

Τσάντα Birkin, street fashion
Φωτογραφία αρχείου: Shutterstock
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Τον τελευταίο καιρό, στο TikTok, βίντεο που γίνονται viral κατηγορούν διάσημες φίρμες ότι κατασκευάζουν κρυφά τα προϊόντα τους στην Κίνα.

Όμως, πίσω από αυτές τις ψευδοαποκαλύψεις κρύβεται μια καλοστημένη επιχείρηση πώλησης πλαστών εμπορευμάτων, που «ανθεί» εκμεταλλευόμενη τη σύγχυση που επικρατεί γύρω από τους τελωνειακούς δασμούς.

Παρουσιαζόμενοι ως εργαζόμενοι ή υπεργολάβοι ειδών πολυτελείας, Κινέζοι δημιουργοί περιεχομένου ισχυρίζονται ότι οι κινεζικές αρχές έχουν άρει ρήτρες εμπιστευτικότητας που δεσμεύουν τοπικούς υπεργολάβους, ως απάντηση στην απότομη αύξηση των δασμών που επέβαλε στην Κίνα ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτή η υποτιθέμενη κινεζική απόφαση, της οποίας το Γαλλικό Πρακτορείο δεν έχει βρει ίχνη, εξουσιοδοτεί υπεργολάβους να αποκαλύπτουν κρυφές παρασκηνιακές διαδικασίες κατασκευής ειδών πολυτελείας στην Κίνα. Ακολούθως, ενθαρρύνουν δυτικούς καταναλωτές να αγοράζουν απευθείας από ιστότοπους που τα πωλούν, χωρίς λογότυπο αλλά με υποτιθέμενη ίδια ποιότητα και σχεδιασμό, σε εξευτελιστικά χαμηλές τιμές. Π.χ., για μια επώνυμη τσάντα, η τιμή από 38.000 δολάρια διαμορφώνεται σε 1.400 δολάρια.

Μάρκες όπως οι γαλλικές Hermès, Chanel και Louis Vuitton, των οποίων η παραγωγή γίνεται στην Ευρώπη ή στις ΗΠΑ, όπως αναφέρουν οι εταιρείες στους ιστότοπούς τους, αρνήθηκαν να απαντήσουν σε ερωτήσεις του Γαλλικού Πρακτορείου σχετικά με τους ισχυρισμούς σε αυτά τα viral βίντεο.

Αλλά για τον Ζακ Σαρλ, ιδρυτικό πρόεδρο του Κέντρου Πολυτελείας και δημιουργίας (Centre du luxe et de la création), η ιδέα ότι μεγάλοι οίκοι μόδας κατασκευάζουν τα προϊόντα τους στην Κίνα είναι «παράλογη».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Αυτό θα ήταν αυτοκτονία. Αν υπήρχαν αποδείξεις -και δεν υπάρχουν- αυτό θα ήταν το τέλος τους, οι μάρκες δεν είναι παλαβές», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο επικεφαλής αυτού του think tank.

Ενώ χρήστες του TikTok δίνουν έμφαση στην εξειδίκευση των Κινέζων εργατών, που παρουσιάζονται ως τα κρυφά χέρια των μεγάλων εμπορικών σημάτων πολυτελείας, «αυτά τα εργαστήρια παραποίησης/απομίμησης δεν τηρούν επ' ουδενί όλα τα στάδια παρασκευής» τόνισε, αναφέροντας ως παράδειγμα την περίφημη τσάντα Birkin d'Hermès, η οποία απαιτεί «εκατοντάδες ώρες εργασίας».

Online χρήστες που διαδίδουν αυτού του είδους το περιεχόμενο, στην πραγματικότητα επιδιώκουν να «ανοίξουν ένα ρήγμα, σπείροντας αμφιβολίες», ώστε να «απαλλαγούν από τα αποθέματά τους» παράνομων προϊόντων, συνεχίζει ο Σαρλ, μιλώντας για «μια εκστρατεία, που εξαπλώνεται σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης» και «δύσκολη στην αντιμετώπιση».

Οι μάρκες, ωστόσο, παραμένουν σιωπηλές και «το αντιμετωπίζουν με περιφρόνηση», κάτι λάθος, σύμφωνα με τον ίδιο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η κατηγορία ότι προϊόντα πολυτελείας που κατασκευάζονται επισήμως στην Ευρώπη παράγονται κρυφά στην Κίνα «δεν στέκει» λέει ο Μισέλ Φαν, καθηγητής μάρκετινγκ ειδών πολυτελείας στη γαλλική σχολή επιχειρήσεων Emlyon. Ακριβώς όπως το επιχείρημα που διαχέεται στο TikTok, περί κινεζικής αντίδρασης στα αμερικανικά δασμολογικά μέτρα. «Δεν βγάζει νόημα» είπε ο Φαν, επειδή «η επίθεση σε ευρωπαϊκές μάρκες δεν τιμωρεί την αμερικανική κυβέρνηση με κανέναν τρόπο».

«Είμαι τσαντισμένος, το αγόρασα στην κανονική τιμή!», «Είμαι τόσο κορόιδο», γράφουν ορισμένοι που πέφτουν πάνω σε αυτές τις viral αναρτήσεις.

Άλλοι ρωτούν στα σχόλια τα ονόματα των «προμηθευτών μεγάλων εμπορικών σημάτων πολυτελείας» στην Κίνα, από τους οποίους μπορούν να αγοράσουν προϊόντα με έκπτωση.

Κάνουν live στο TikTok και πωλούν τις τσάντες

Ταυτόχρονα, πωλήσεις οργανώνονται σε ζωντανή μετάδοση στο TikTok από Κινέζους εμπόρους, με συνδέσμους προς ιστότοπους.

Αυτές οι live μεταδόσεις μπορούν να συγκεντρώσουν εκατοντάδες προβολές. Μοντέλα πολυτελών προϊόντων παρουσιάζονται εκεί, αριθμημένα, ταξινομημένα σε ράφια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Παράδοση DHL. Προϊόντα πανομοιότυπα με αυτά στο κατάστημα. Μόνη διαφορά: η τιμή» ακούγεται μια φωνή που μιλά στα γαλλικά, προϊόν Τεχνητής Νοημοσύνης.

Online χρήστες καλούνται να σαρώσουν έναν κωδικό QR ή να κάνουν κλικ σε έναν σύνδεσμο για να ολοκληρώσουν την αγορά τους μέσω WhatsApp ή PayPal.

Το Γαλλικό Πρακτορείο έχει εντοπίσει περίπου 20 παρόμοιες ζωντανές μεταδόσεις ταυτόχρονα στα αγγλικά και τα γαλλικά, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι κύριοι στόχοι είναι οι χρήστες του διαδικτύου από την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική.

Η Κίνα αναφέρεται τακτικά ως η κορυφαία χώρα παραποίησης/απομίμησης στον κόσμο. Σύμφωνα με ορισμένες εκτιμήσεις, το 70 έως 80% πλαστών προϊόντων απομίμησης κατασκευάζονται εκεί.

Η πώληση πλαστών προϊόντων διώκεται ποινικά στα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης καθώς και σε πολλές ξένες χώρες. Στη Γαλλία, αυτό το ποινικό αδίκημα τιμωρείται με τρία χρόνια φυλάκισης και πρόστιμο 300.000 ευρώ. Το τελωνείο μπορεί επίσης να κατάσχει τα προϊόντα και να επιβάλει πρόστιμο ίσο με την αξία τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με το Γραφείο Διανοητικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUIPO), η παραποίηση/απομίμηση κοστίζει στην ευρωπαϊκή βιομηχανία 16 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως. Οι τομείς που επηρεάζονται περισσότερο είναι τα είδη ένδυσης, τα καλλυντικά και τα παιχνίδια.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ