Εδώ και περίπου έναν μήνα το hashtag #fetapasta έχει γίνει viral στον κόσμο των social media, με τη φέτα να μεταμορφώνεται σε πρωταγωνίστρια της μαγειρικής, ξεπερνώντας με τη γεύση της, για μια ακόμη φορά, τα ελληνικά σύνορα.
Η αρχή για το 2021 έγινε στο TikTok, όπου άρχισε να δημοσιεύεται συνταγή με φέτα, μακαρόνια και ντοματίνια. Η πάναπλη και πεντανόστιμη συνταγή άρχισε να αναπαράγεται, και foodies του κόσμου μαγειρεύουν μια χωριάτικη ελληνική σαλάτα με μακαρόνια. Βίντεο από τη συνταγή με τη φέτα δημοσιεύονται συνεχώς σε TikTok και Instagram, με το #fetapasta να κάνει κυριολεκτικά χαμό στα social media. Από τη viral συνταγή επηρεάστηκαν και οι πωλήσεις της φέτας.
NY Times: «Το φαινόμενο φέτα στο TikTok»
Σύμφωνα με τους New York Times, οι πωλήσεις της φέτας αυξήθηκαν ραγδαία, με ορισμένα καταστήματα να μην μπορούν να εξυπηρετήσουν τους πελάτες τους. Η Anne Saxelby, ιδρύτρια και συνιδιοκτήτρια της Saxelby Cheesemongers, στη Νέα Υόρκη, εξεπλάγη τόσο πολύ όταν ένας προμηθευτής της είπε ότι μια συνταγή στη δημοφιλή εφαρμογή βίντεο TikTok είχε προκαλέσει μια τέτοια ζήτηση για φέτα που δεν θα μπορούσε να ανταποκριθεί στην εβδομαδιαία παραγγελία της για το τυρί.
Οι NY Times σημειώνουν ότι η συνταγή ήταν δημοφιλής και το 2018, όταν η Φινλανδή food blogger, Jenni Häyrinen, μοιράστηκε τη συνταγή στο blog της. Τότε, η συνταγή δεν είχε κατακτήσει τις ΗΠΑ, αλλά έγινε φέτος. Στα μέσα Φεβρουαρίου, η φέτα αποτελούσε Νο 1 αναζήτηση στο delivery app Instacart grocery. Οπως αναφέρει το δημοσίευμα, το The Charlotte Observer ανέφερε προσωρινά άδεια ράφια από φέτα σε καταστήματα, όπως τα σουπερμάρκετ Harris Teeter. Η ζήτηση αυξήθηκε κατά 200%, δήλωσε η Ντάνα Ρόμπινσον, εκπρόσωπος της εταιρείας, η οποία λειτουργεί περισσότερα από 230 καταστήματα σε επτά πολιτείες.
Παράλληλα, αν και η Krinos Food, ο μεγαλύτερος εισαγωγέας και παραγωγός ελληνικών και μεσογειακών προϊόντων στις ΗΠΑ, δεν αντιμετώπισε κάποια έλλειψη, σημείωσε υψηλότερες από το συνηθισμένο πωλήσεις. Ο Eric Moscahlaidis, πρόεδρος της εταιρείας, δήλωσε ότι η Krinos μπόρεσε να πείσει κάποια Walmarts και Costcos να πραγματοποιήσουν δοκιμαστικές πωλήσεις πραγματικής ελληνικής φέτας.