Το ενδεχόμενο η πρόσκρουση ενός πουλιού να έπαιξε σημαντικό ρόλο στη συντριβή του Boeing 737 Max της Ethiopian Airlines τον περασμένο Μάρτιο στην Αιθιοπία αφήνουν ανοικτό Αμερικανοί ειδικοί σε θέματα αεροπλοϊας.
Σύμφωνα με όσα είναι έως τώρα γνωστά, εσφαλμένα στοιχεία που έστειλαν οι αισθητήρες του αυτόματου πιλότου πιθανότατα ενεργοποίησαν το σύστημα MCAS που έσπρωξε προς τα κάτω το ρύγχος του Boeing 737 Max και ίσως ήταν ο λόγος που το αεροσκάφος συνετρίβη, όπως κι ένα άλλο παρόμοιο μοντέλο της Lion Air που κατέπεσε στην Ινδονησία τον περασμένο Οκτώβριο.
Ο Αμερικανός αξιωματούχος, σύμφωνα με το CNBC, θεωρεί ότι ότι μια πρόσκρουση πουλιού ίσως έθεσε σε λειτουργία το σύστημα του Boeing 737 Max της πτήσης 302 της Ethiopian Airlines. Η εταιρεία, ωστόσο, είπε ότι «δεν υπάρχουν ενδείξεις ζημιάς από οποιοδήποτε ξένο αντικείμενο», την ώρα που είναι σε εξέλιξη πολυάριθμες έρευνες σχετικά με τις δύο αεροπορικές τραγωδίες σε διάστημα πέντε μηνών, όπου έχασαν τις ζωές τους 346 άνθρωποι.
Την περασμένη εβδομάδα η Boeing ανακοίνωσε ότι ολοκλήρωσε την αναβάθμιση του λογισμικού MCAS των 737 MAX κι ότι ετοιμάζεται να υποβάλει σχέδιο για τη σχετική εκπαίδευση πιλότων στην αμερικανική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (FAA). Η Boeing ευελπιστεί τα συγκεκριμένα αεροσκάφη να πετάξουν ξανά από τον Ιούλιο, αλλά παραμένει ασαφές πότε η FAA θα δώσει την έγκρισή της. Οι αρμόδιες εποπτικές Αρχές άλλων χωρών έχουν πει ότι θα αξιολογήσουν ανεξάρτητα τις επιδιορθώσεις στα 737 Max της Boeing προτού δώσουν το πράσινο φως για την χρήση τους.