Mετά τα δύο αεροπορικά δυστυχήματα με Boeing 737 Max 8 σε διάστημα λίγων μηνών η αμερικανική εταιρεία παραδέχεται τώρα ότι αντιμετωπίζει προβλήματα και μ’ ένα άλλο λογισμικό.
Και να σκεφθεί κανείς ότι ο όμιλος αμφισβητούσε επί μήνες ότι υπάρχει πρόβλημα ασφάλειας με τα συγκεκριμένα αεροσκάφη.
Το νέο σφάλμα λογισμικού εντοπίστηκε κατά την αναθεώρηση του αμφιλεγόμενου συστήματος ασφάλειας και ελέγχου MCAS (το οποίο αναπτύχθηκε ειδικά για τη σειρά MAX, ώστε να αποτρέπει απώλεια στήριξης, όταν το αεροσκάφος πετά με χαμηλή ταχύτητα, έχοντας ανασύρει τα πτερύγια, και με το ρύγχος προς τα πάνω, με την αξιοποίηση αισθητήρων που μετρούν την ταχύτητα εδάφους και άλλα δεδομένα για να ορίζεται αν χρειάζεται επέμβαση).
Όπως ανακοίνωσε όμως η Boeing το νέο σφάλμα δεν έχει άμεση σχέση με το MCAS. Σύμφωνα με τη Washington Post η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) προειδοποίησε την εταιρεία να διορθώσει το νέο σφάλμα ειδάλλως δεν θα επιτρέψει στα συγκεκριμένα μοντέλα αεροσκαφών της σειράς 737 Max να επαναλάβουν τις πτήσεις. Η αμερικανική εφημερίδα αναφέρει ότι το πρόβλημα κρίθηκε πολύ σημαντικό για την ασφάλεια των πτήσεων, αν και η Boeing έσπευσε να το χαρακτηρίσει «σχετικά δευτερεύον ζήτημα» που θα διευθετηθεί μαζί με την αναβάθμιση του MCAS. «Ήδη επεξεργαζόμαστε τη λύση», ανέφερε ο όμιλος τονίζοντας ότι τις «επόμενες εβδομάδες» θα είναι έτοιμη η αναβάθμιση ώστε να παρουσιαστεί για έγκριση στην FAA.
Το αφεντικό της Boeing παραδέχεται για πρώτη φορά ότι υπάρχουν προβλήματα
Ο επικεφαλής της Boeing, Ντένις Μούιλενμπεργκ είχε παραδεχθεί λίγο νωρίτερα για πρώτη φορά με τόση σαφήνεια ότι υπήρξαν προβλήματα με το σύστημα ασφάλειας και ελέγχου MCAS. Από το προκαταρκτικό πόρισμα των ερευνητών για τη συντριβή του αεροσκάφους στην Αιθιοπία φαίνεται ότι το πρόγραμμα τέθηκε χωρίς να υπάρχει ανάγκη σε λειτουργία λόγω εσφαλμένων στοιχείων που έστειλαν οι αισθητήρες, είπε ο Μούιλενμπεργκ ομολογώντας έτσι έμμεσα για πρώτη φορά ότι ένα σφάλμα του λογισμικού ευθύνεται για το δυστύχημα.
Μέχρι τώρα η Boeing αμφισβητούσε έντονα ότι το MCAS συνιστά κίνδυνο για την ασφάλεια των πτήσεων. Πριν τις δηλώσεις του αφεντικού της υποσχέθηκε πάντως ότι οι πιλότοι θα έχουν μελλοντικά πάντοτε τη δυνατότητα να απενεργοποιούν το σύστημα και να παίρνουν στα χέρια τους τον έλεγχο των αεροσκαφών.