Μια επικίνδυνη βλάβη υπέστη ένα πυρηνικό υποβρύχιο του Βρετανικού Βασιλικού Ναυτικού, που λίγο έλειψε να το στείλει στο βυθό και να καταστραφεί.
Το υποβρύχιο κλάσης Vanguard με πλήρωμα 140 ανδρών μετέφερε πυραύλους Trident 2 ενώ εκτελούσε περιπολία στον Ατλαντικό Ωκεανό, όταν σύμφωνα με δημοσίευμα της βρετανικής εφημερίδας The Sun υπέστη βλάβη το βυθόμετρό του σε ένα ακόμη περιστατικό με υποβρύχιο που προκαλεί ανησυχία στην ηγεσία του υπουργείου Άμυνας της Βρετανίας. Το πλήρωμα νόμιζε ότι το υποβρύχιο ήταν σε επίπεδη θέση, ενώ στην πραγματικότητα βυθιζόταν στον ωκεανό.
Το υποβρύχιο, όπως αναφέρει η βρετανική εφημερίδα, είχε ήδη εισέλθει στην «επικίνδυνη ζώνη» όταν οι μηχανικοί στο πίσω τμήμα του παρατήρησαν τις μετρήσεις του δεύτερου αισθητήρα και σήμαναν πανικόβλητοι συναγερμό.
«Δεν είναι δουλειά των μηχανικών να ελέγχουν το βάθος του υποβρυχίου, αλλά όταν ήδη σε τι βάθος βρισκόταν, συνειδητοποίησαν ότι κάτι πήγαινε στραβά. Από τεχνικής άποψης το υποβρύχιο βρισκόταν ακόμη σε βάθος που γνωρίζουμε ότι μπορεί να λειτουργήσει, αλλά αν πάει βαθύτερα, τότε το πλήρωμα πρέπει να αντιδράσει αναλόγως. Ευτυχώς αυτό δεν συνέβη, διαφορετικά δεν θέλω να σκέφτομαι τι μπορούσε να γίνει», δήλωσε μια πηγή στην εφημερίδα The Sun.
«Στο τσακ» απετράπη η χειρότερη καταστροφή για το Βασιλικό Ναυτικό από τον Β΄Π Π
Χάρη στην έγκαιρη διάγνωση της βλάβης από τους μηχανικούς απετράπη η «χειρότερη καταστροφή» στο Βασιλικό Ναυτικό από τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, σημειώνει η εφημερίδα, σημειώνοντας ότι «μια τέτοια καταστροφή θα ανάγκαζε μια εφιαλτική αποστολή διάσωσης να ανακτήσει το άκρως απόρρητο υποβρύχιο και τον πυρηνικό αντιδραστήρα του πριν φτάσουν οι Ρώσοι εκεί».
Αν και δεν είναι γνωστό σε τι βάθος έφθασε το υποβρύχιο, το μέγιστο επιχειρησιακό βάθος των υποβρυχίων αυτού του τύπου είναι τα 500 μέτρα, σύμφωνα με το Military Today. Πηγές ανέφεραν στην εφημερίδα ότι λόγω του συμβάντος διετάχθη κατεπείγουσα έρευνα. Άγνωστο παραμένει ποιο από τα τέσσερα υποβρύχια κλάσης Vanguard (τα HMS Vanguard, Vengeance, Victorious και Vigilant) με μήκος άνω των 149 μ. και εκτόπισμα 15.900 τόνων ενεπλάκη στο παρ’ ολίγον μοιραίο περιστατικό. Μόνον δύο εξ αυτών, πάντως, είναι επιχειρησιακά αυτή τη στιγμή καθώς το ένα επανεξοπλίζεται και το άλλο περνά από θαλάσσιες δοκιμές.