Αρθρο στην Guardian υπέρ της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα: Ανήκουν στην Ελλάδα γιατί δεν το δεχόματε; - iefimerida.gr

Αρθρο στην Guardian υπέρ της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα: Ανήκουν στην Ελλάδα γιατί δεν το δεχόματε;

Αιθουσα Γλυπτών του Παρθενώνα
Αιθουσα Γλυπτών του Παρθενώνα, φωτογραφία shutterstock
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Και ο Guardian με άρθρο του, μετά τους Times τάσσεται υπέρ της επιστροφής στην Ελλάδα των Γλυπτών του Παρθενώνα.

Μετά τους Times και τη μεγάλη στροφή που έκαναν στο θέμα της επανένωσης των Γλυπτών του Παρθενώνα άρθρο στο Guardian επανέρχεται στο θέμα, με αρθογράφο να γράφει υπέρ της επανένεωσης και να εξηγεί πώς οι αρμόδιοι στη Βρετανία «πετούν το μπαλάκι» των ευθυνών αποφεύγοντας οποιαδήποτε απόφαση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πρόκειται για ένα άρθρο γνώμης του δημοσιογράφου Σάρλοτ Χίγκινς που φιλοξενείται στον Guardian όπου με έναν καυστικό τίτλο διερωτάται: «Τα γλυπτά του Παρθενώνα ανήκουν στην Ελλάδα – τότε γιατί είναι τόσο δύσκολο να αποδεχτούμε την επανένωση;».

Στο άρθρο του ο αρθογράφος στον Guardian εξηγεί ότι πρόκειται για μία υπόθεση που η ευθύνη της μετατίθεται από τον έναν στον άλλον. Όπως χαρακτηριστικά γράφει, η βρετανική κυβέρνηση υποστηρίζει ότι η επανένωση δεν εξαρτάται από αυτήν αλλά από τους διαχειριστές του Βρετανικού Μουσείου. Οι διαχειριστές του Βρετανικού Μουσείου τώρα – εκτός ότι δεν έχουν τη «διάθεση» για να τα επιστρέψουν – υποστηρίζουν ότι υπάρχει και ο νόμος του 1963 (1963 British Museum Act) που τους δεσμεύει.

Συγκεκριμένα, ο νόμος προβλέπει ότι για να φύγει οποιοδήποτε έκθεμα εκτός Βρετανικού Μουσείου θα πρέπει ή να έχει υποστεί ζημιές ή να είναι αντίγραφο ή να πρόκειται για έκθεμα που έχει λεηλατηθεί ή αγοραστεί υπό εξαναγκασμό την περίοδο του Ολοκαυτώματος. Παράλληλα, οι διαχειριστές υποστηρίζουν ότι δεν είναι δυνατός ούτε ο δανεισμός των γλυπτών, με ευθύνη αυτή τη φορά των ίδιων των Ελλήνων, που δεν αναγνωρίζουν την ιδιοκτησία του βρετανικού μουσείου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Guardian: Ζοφερή και καταθλιπτική η αίθουσα του Βρετανικού Μουσείου σε σύγκριση με το Μουσείο της Ακρόπολης

Οπως σημειώνει η Deutsche Welle, ένα ακόμα χαρακτηριστικό σημείο του άρθρου είναι, ότι η δημοσιογράφος επιλέγει να χαρακτηρίσει την γκαλερί Ντουβίν του μουσείου, όπου και βρίσκεται η ζωφόρος των 75 μέτρων και μερικά από τα γλυπτά των αετωμάτων του Παρθενώνα, «κάπως ζοφερή και καταθλιπτική, σε σύγκριση με την φανταστική αφήγηση που αναπαρίσταται στο μουσείο της Ακρόπολης».

Guardian: Το Γουέστμινστερ κολλημένο στο αυτοκρατορικό παρελθόν της Βρετανίας

Τελειώνοντας και ενώ έχει αναφερθεί στον φιλέλληνα Μπόρις Τζόνσον - ο οποίος ως μαθητής έγραφε υπέρ της επανένωσης - καταλήγει ότι το Γούεστμινστερ δε φαίνεται να ξεκολλάει από το αυτοκρατορικό παρελθόν της Βρετανίας, το οποίο είναι ίσως εκείνο που πραγματικά αποτρέπει την επανένωση.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ